Yeterlilik Kodu

TR0030007866

Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYaşar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYaşar Üniversitesi, Üniversite Caddesi No:37-39 Bornova, İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yasar.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mimarlık Fakültesi altında yer alan ve 2004 yılından beri eğitim vermekte olan bölümümüzün temel amacı, disipliner tanımlar doğrultusunda içmimarlık ve çevre tasarımı alanının gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip, nitelikli iç mekân çevreleri yaratabilen, iç mekân tasarımlarını kullanıcıyı ve kullanıcı gereksinimlerini merkeze alarak özgün iç mekân projeleri üreten, yakın olduğu disiplinlerle (mimarlık, endüstriyel tasarım, görsel iletişim tasarımı) ve ek olarak diğer sanat ve tasarım alanlarıyla  etkileşim halinde olan içmimarlar yetiştirmektir. İçmimarlık alanının kendine özgü konvansiyon ve değerlerine vurgu yapmak bölümümüzün bir diğer amacıdır.
  • Bölümümüzden mezun olan içmimar ve çevre tasarımcılarının, yaratıcı, mesleki etik konusunda duyarlı, gelenekleri araştırırken yeniliklere de açık olan, çağın tartışmalarını takip eden, eleştirel düşünen, özgüvenli, kültürel miras ve doğa konusunda duyarlı, girişimci, iletişim becerisi yüksek ve araştırmacı olmaları hedeflenmektedir.
  • Öğrencilerimize, uygulamaya yönelik stüdyo vb. dersler, sunum/dijital teknolojiler, tarih/kuram ve yapı/malzeme bilgisi, yapı fiziği ve çevresel sistemler modülleri altında çeşitli dersler sunulmaktadır. Her dönemde yer alan stüdyo dersleri, dönemindeki diğer derslerle entegre şekilde yürütülmekte, böylece bilginin akışkanlığı sağlanmaktadır. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı uzmanlık alanındaki iç mekânın çevresel özelliklerini içermekte olan “çevre tasarımı” ile anlatılmak istenen, iç mekândaki hava kalitesi ve dolaşımı, ısı kontrolü, ergonomik düzenleme ve fiziksel dolaşım planı ve benzeri konularda kullanıcıların sağlık ve güvenliğini olumlu etkileyecek biçimde gerçekleştirilen tasarım kararlarının bütünüdür.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kullanıcı ihtiyaçları, toplumsal ve ekonomik durumları işaret eden çok sayıda mesleki sorunu tanımlamak ve çözümlemek için, iç mimarlık ve çevre tasarımındaki yerleşik fikirleri, kavramları ve teknikleri kullanır.
  • Uygun estetik/metodolojik, tarihsel/kuramsal, teknik/uygulamalı bilgiyi dengeli bir biçimde kullanarak, hedef kitlenin ihtiyaç ve isteklerini, bağlamı, kullanımı ve içeriği yansıtan temel ve evrensel tasarım ilkelerini esas alan, işlevsel ve yenilikçi iç mekânlar tasarlar.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı önerilerini; görsel, yazılı ve sözel bağlamda temsil/rapor ederken, uygun teknolojileri birleştirerek çeşitli iletişim araçlarını kullanır.
  • Bağlamı ve ilgili veriyi eleştirel olarak değerlendirmek ve gerektiğinde bu bilgiyi uygulamaya dönüştürmek konusunda ileri düzey bir beceri gösterir.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında etik açıdan sorumlu bir yaklaşım sergiler.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı sorunları konusunda bilinçli kararlar verirken, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergilemek.
  • Kullanıcılara daha iyi yaşam kalitesi sunmak amacıyla iç mekânın çevresel koşullarını geliştirmek için iç mimarlık ve çevre tasarımı konusunda sürdürülebilir bir yaklaşım sergiler.
  • Risk değerlendirmesi ve sağlık ve güvenlik yönetmeliklerinin tam anlamında bilincinde olarak mesleki görevleri sorumlu ve güvenli bir şekilde yürütür.
  • Gerektiğinde yabancı dil kullanarak ve ulusal ve uluslararası perspektifleri sentezleyerek, disipliner ve disiplinlerarası takım çalışmalarında iç mimarlık ve çevre tasarımı projelerinde etkin faaliyette bulunur.
  • Sürekli araştırma içinde olarak, çalışma alanındaki yeni gelişmeleri gözlemleyebilmek için yaşam boyu öğrenme becerileri gösterir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yaşar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi maddelerine göre sınav ve değerlendirme ölçütleri esas alınmaktadır. Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

Sınav ve Değerlendirme ölçütlerine göre; Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, ders izlencesinde açıkça belirtilen dönem boyunca tamamladıkları sınav, ödev ve diğer çalışmalarının sonuçlarına göre her dersin öğretim elemanı (öğretim üyesi/öğretim görevlisi) tarafından bir harf notu ile belirlenir. Harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılması amacıyla 0,00 ile 4,00 arasında sayısal katsayı karşılıkları vardır.

Harf notları ve katsayıları aşağıda belirtilmiştir.

Harf Notu      Katsayısı

 

A                      4,00

A-                     3,70

B+                    3,30

B                      3,00

B-                     2,70

C+                    2,30

C                      2,00

C-                     1,70

D+                    1,30

D                      1,00

F                       0,00

Diğer harfler ve anlamları aşağıdaki gibidir. 

Harf Notu           Anlamı

 

S                           Yeterli

U                          Yetersiz

I                            Eksik

NA                        Devamsız

W                         Çekilme

T                           Transfer

P                           Devam

Not ortalamasına dâhil edilen derslerde en az D, dâhil edilmeyen derslerde ise S notu geçer nottur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

TAPLAK-İç Mimarlık Akreditasyon Kurulu (İMEPAK) Akreditasyon koşulları ve İç Mimarlık/İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programları Akreditasyon Ölçütleri kapsamında yapılan değerlendirme sonucunda 5 yıllık akreditasyona (21.08.2023-21.08.2028) hak kazanmıştır.

Giriş Şartı

TC Uyruklu Öğrenciler (Önlisans - Lisans Programları)
• Lise Diploması
• Lise ve dengi okul mezunları için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve iki yıllık önlisans mezunları için de yine aynı kurum tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre yapılan üniversite tercihleri sonrasında yerleşme. Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da üniversite tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır.

Uluslararası Öğrenciler için (Önlisans - Lisans Programları)
• Başvuru formu (Yaşar Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru Platformu http://apply.yasar.edu.tr )
• Lise Diploması,
• Lise Not Dökümü
• Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da ÖSYM tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır. Anadili İngilizce olan öğrenciler için gerekmemektedir.)
• Referans Mektubu
• Niyet Mektubu
• Pasaport Fotokopisi
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progAdmissionReq.aspx?lang=tr&curSunit=83

Başarma Şartları Kümülatif lisans ortamalası (CGPA) 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programıdaki tüm dersleri (240 AKTS) en az C veya S notuyla tamamlamış olan öğrenciler İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Bu koşulları başarıyla sağlayan bir öğrenci, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü mezunları, belediyeler, bakanlıklar gibi kurumlarda olmak üzere kamu sektöründe gereksinim olan içmimar kadrolarında idari veya teknik eleman olarak; içmimarlık, mimarlık veya diğer tasarım alanlarındaki ofislerde ekibin bir parçası olarak tasarımcı ve/ya uygulamacı olarak görev alabilirler. Serbest içmimarlık ve çevre tasarımı hizmeti vermeyi dileyen içmimarlar, kendi ofislerinde tasarım ve uygulama pratiğini gerçekleştirebilir, ek olarak danışmanlık da verebilirler. Aynı zamanda mutfak, banyo, aydınlatma, mobilya donatıları vb. firmalarda; tasarımcı, uygulamacı, satış elemanı ya da kontrolör olarak görev alabilirler. Ayrıca, akademiye yönelen içmimarların üniversitelerde öğretim elemanı olarak eğitimci ve/ya araştırmacı olarak yer almaları da olanaklıdır.

Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans programlarına başvuru hakkını elde ederler.

https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=8&curSunit=83#

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030007866


Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yaşar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaşar Üniversitesi, Üniversite Caddesi No:37-39 Bornova, İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mimarlık Fakültesi altında yer alan ve 2004 yılından beri eğitim vermekte olan bölümümüzün temel amacı, disipliner tanımlar doğrultusunda içmimarlık ve çevre tasarımı alanının gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip, nitelikli iç mekân çevreleri yaratabilen, iç mekân tasarımlarını kullanıcıyı ve kullanıcı gereksinimlerini merkeze alarak özgün iç mekân projeleri üreten, yakın olduğu disiplinlerle (mimarlık, endüstriyel tasarım, görsel iletişim tasarımı) ve ek olarak diğer sanat ve tasarım alanlarıyla  etkileşim halinde olan içmimarlar yetiştirmektir. İçmimarlık alanının kendine özgü konvansiyon ve değerlerine vurgu yapmak bölümümüzün bir diğer amacıdır.
  • Bölümümüzden mezun olan içmimar ve çevre tasarımcılarının, yaratıcı, mesleki etik konusunda duyarlı, gelenekleri araştırırken yeniliklere de açık olan, çağın tartışmalarını takip eden, eleştirel düşünen, özgüvenli, kültürel miras ve doğa konusunda duyarlı, girişimci, iletişim becerisi yüksek ve araştırmacı olmaları hedeflenmektedir.
  • Öğrencilerimize, uygulamaya yönelik stüdyo vb. dersler, sunum/dijital teknolojiler, tarih/kuram ve yapı/malzeme bilgisi, yapı fiziği ve çevresel sistemler modülleri altında çeşitli dersler sunulmaktadır. Her dönemde yer alan stüdyo dersleri, dönemindeki diğer derslerle entegre şekilde yürütülmekte, böylece bilginin akışkanlığı sağlanmaktadır. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı uzmanlık alanındaki iç mekânın çevresel özelliklerini içermekte olan “çevre tasarımı” ile anlatılmak istenen, iç mekândaki hava kalitesi ve dolaşımı, ısı kontrolü, ergonomik düzenleme ve fiziksel dolaşım planı ve benzeri konularda kullanıcıların sağlık ve güvenliğini olumlu etkileyecek biçimde gerçekleştirilen tasarım kararlarının bütünüdür.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kullanıcı ihtiyaçları, toplumsal ve ekonomik durumları işaret eden çok sayıda mesleki sorunu tanımlamak ve çözümlemek için, iç mimarlık ve çevre tasarımındaki yerleşik fikirleri, kavramları ve teknikleri kullanır.
  • Uygun estetik/metodolojik, tarihsel/kuramsal, teknik/uygulamalı bilgiyi dengeli bir biçimde kullanarak, hedef kitlenin ihtiyaç ve isteklerini, bağlamı, kullanımı ve içeriği yansıtan temel ve evrensel tasarım ilkelerini esas alan, işlevsel ve yenilikçi iç mekânlar tasarlar.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı önerilerini; görsel, yazılı ve sözel bağlamda temsil/rapor ederken, uygun teknolojileri birleştirerek çeşitli iletişim araçlarını kullanır.
  • Bağlamı ve ilgili veriyi eleştirel olarak değerlendirmek ve gerektiğinde bu bilgiyi uygulamaya dönüştürmek konusunda ileri düzey bir beceri gösterir.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında etik açıdan sorumlu bir yaklaşım sergiler.
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı sorunları konusunda bilinçli kararlar verirken, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergilemek.
  • Kullanıcılara daha iyi yaşam kalitesi sunmak amacıyla iç mekânın çevresel koşullarını geliştirmek için iç mimarlık ve çevre tasarımı konusunda sürdürülebilir bir yaklaşım sergiler.
  • Risk değerlendirmesi ve sağlık ve güvenlik yönetmeliklerinin tam anlamında bilincinde olarak mesleki görevleri sorumlu ve güvenli bir şekilde yürütür.
  • Gerektiğinde yabancı dil kullanarak ve ulusal ve uluslararası perspektifleri sentezleyerek, disipliner ve disiplinlerarası takım çalışmalarında iç mimarlık ve çevre tasarımı projelerinde etkin faaliyette bulunur.
  • Sürekli araştırma içinde olarak, çalışma alanındaki yeni gelişmeleri gözlemleyebilmek için yaşam boyu öğrenme becerileri gösterir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yaşar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi maddelerine göre sınav ve değerlendirme ölçütleri esas alınmaktadır. Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

Sınav ve Değerlendirme ölçütlerine göre; Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, ders izlencesinde açıkça belirtilen dönem boyunca tamamladıkları sınav, ödev ve diğer çalışmalarının sonuçlarına göre her dersin öğretim elemanı (öğretim üyesi/öğretim görevlisi) tarafından bir harf notu ile belirlenir. Harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılması amacıyla 0,00 ile 4,00 arasında sayısal katsayı karşılıkları vardır.

Harf notları ve katsayıları aşağıda belirtilmiştir.

Harf Notu      Katsayısı

 

A                      4,00

A-                     3,70

B+                    3,30

B                      3,00

B-                     2,70

C+                    2,30

C                      2,00

C-                     1,70

D+                    1,30

D                      1,00

F                       0,00

Diğer harfler ve anlamları aşağıdaki gibidir. 

Harf Notu           Anlamı

 

S                           Yeterli

U                          Yetersiz

I                            Eksik

NA                        Devamsız

W                         Çekilme

T                           Transfer

P                           Devam

Not ortalamasına dâhil edilen derslerde en az D, dâhil edilmeyen derslerde ise S notu geçer nottur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

TAPLAK-İç Mimarlık Akreditasyon Kurulu (İMEPAK) Akreditasyon koşulları ve İç Mimarlık/İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programları Akreditasyon Ölçütleri kapsamında yapılan değerlendirme sonucunda 5 yıllık akreditasyona (21.08.2023-21.08.2028) hak kazanmıştır.


Giriş Şartı

TC Uyruklu Öğrenciler (Önlisans - Lisans Programları)
• Lise Diploması
• Lise ve dengi okul mezunları için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve iki yıllık önlisans mezunları için de yine aynı kurum tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre yapılan üniversite tercihleri sonrasında yerleşme. Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da üniversite tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır.

Uluslararası Öğrenciler için (Önlisans - Lisans Programları)
• Başvuru formu (Yaşar Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru Platformu http://apply.yasar.edu.tr )
• Lise Diploması,
• Lise Not Dökümü
• Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da ÖSYM tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır. Anadili İngilizce olan öğrenciler için gerekmemektedir.)
• Referans Mektubu
• Niyet Mektubu
• Pasaport Fotokopisi
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progAdmissionReq.aspx?lang=tr&curSunit=83


Başarma Şartları
Kümülatif lisans ortamalası (CGPA) 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programıdaki tüm dersleri (240 AKTS) en az C veya S notuyla tamamlamış olan öğrenciler İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Bu koşulları başarıyla sağlayan bir öğrenci, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü mezunları, belediyeler, bakanlıklar gibi kurumlarda olmak üzere kamu sektöründe gereksinim olan içmimar kadrolarında idari veya teknik eleman olarak; içmimarlık, mimarlık veya diğer tasarım alanlarındaki ofislerde ekibin bir parçası olarak tasarımcı ve/ya uygulamacı olarak görev alabilirler. Serbest içmimarlık ve çevre tasarımı hizmeti vermeyi dileyen içmimarlar, kendi ofislerinde tasarım ve uygulama pratiğini gerçekleştirebilir, ek olarak danışmanlık da verebilirler. Aynı zamanda mutfak, banyo, aydınlatma, mobilya donatıları vb. firmalarda; tasarımcı, uygulamacı, satış elemanı ya da kontrolör olarak görev alabilirler. Ayrıca, akademiye yönelen içmimarların üniversitelerde öğretim elemanı olarak eğitimci ve/ya araştırmacı olarak yer almaları da olanaklıdır.

Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans programlarına başvuru hakkını elde ederler.

https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=8&curSunit=83#


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007866

Qualification Title
B.A Interior Architecture and Environmental Design
Awarding BodyYaşar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.yasar.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main aim of the department which has been active since 2004 and which takes place under the roof of Faculty of Architecture is to educate interior architect candidates who will create qualified interior space environments; who have all the knowledge, skills and competences that the field of interior architecture and environmental design requires in accordance with the disciplinary definitions; who form the interior architectural designs by taking the requirements of the user to the center; who produce original interior space projects and who interact with the contiguous disciplines (architecture, industrial design, visual communication design) and in addition, with the other art and design fields. Emphasizing the conventions and values peculiar to the discipline of interior architecture is another aim of our department.

Interior architects and environmental designers who graduate from our department are expected to be sensitive towards professional ethics, research-oriented, entrepreneur, ethical towards cultural heritage as well as nature, self-confident, critically thinking, following  current design discourses, open to innovations while seeking for the conventions of the discipline.

Various courses are presented to our students under the modules of courses such as studio and practice based courses, presentation and digital technologies, history/theory, construction/detailing. The studio courses taking place in each semester are carried out in an integrated way with the other two courses in the semester; therefore, the flow of information is provided. What is meant by “environmental design” is the environmental issues related to interior space, that is the integrity of the design decisions performed in a way that will influence “the health and safety of the occupants, including air quality and circulation, temperature control, ergonomic layout, physical circulation plan and related matters” (NCIDQ_Definition of Environmental Design).

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.

Description
  • To use established ideas, concepts, and techniques drawn from the discipline of interior architecture and environmental design to define and analyze a wide range of professional problems addressing user needs, social and economic conditions.
  • To design innovative and functional interiors based on foundational and Universal Design principles reflecting the needs and desires of audiences, contexts, uses, and content using appropriate aesthetic/methodological, historic/theoretical, technical/applied knowledge in a balanced manner.
  • To use a variety of communication tools by incorporating appropriate technology when representing/reporting interior architecture and environmental design proposals in visual, written or oral contexts.
  • To demonstrate an enhanced ability to critically evaluate contexts and relevant data to transform this knowledge to application when necessary.
  • To demonstrate an ethically responsible approach in the realm of interior architecture and environmental design.
  • To demonstrate a respectful and sensitive disposition towards the cultural heritage and historical/natural environment when giving informed decisions for interior architecture and environmental design issues.
  • To demonstrate a sustainable approach to interior architecture and environmental design to improve indoor environmental conditions for presenting better life quality to users.
  • To conduct professional tasks in a responsible and safe manner taking full account of risk assessment, health and safety regulations.
  • To operate effectively in interior architecture and environmental design projects in disciplinary and interdisciplinary teams synthesizing national and international perspectives, and using a foreign language when necessary.
  • To demonstrate life-long learning skills to observe new developments in the field by engaging in continuous research.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Examination and Assessment criteria of Yaşar University Associate and Undergraduate Education and Examination Directive is considered as a base. First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Interior Architecture and Environmental Design is awarded to students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00.

 

According to the Examination and Assessment Criteria; Success status of the students for each course are determined by a letter grade by the instructor of the course (İnstructor/lecturer) based on the results of exams, homework and other works they have completed during the semester, which is clearly stated in the course syllabus. Letter grades have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 for grade point average calculations.

 

Letter grades and coefficients are listed below.

 

Letter Grade      Coefficient

A                           4,00

A-                          3,70

B+                         3,30

B                           3,00

B-                          2,70

C+                         2,30

C                           2,00

C-                          1,70

D+                         1,30

D                           1,00

F                            0,00

 

Other letters and related meanings are as below.

 

Letter Grade      Meaning

 

S                          Satisfactory

U                          Unsatisfactory

I                            Incomplete

NA                        Repeating, can not take the final exam due to absences

W                         Withdrawal

T                           Transfer

P                           Progress

“D” grade is a minimum passing grade for the courses that is included within Grade Point Average and “S” grade is a minimum passing grade for the courses that is not included within Grade Point Average

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

The department has been awarded 5-YEAR ACCREDITATION (21.08.2023 - 21.08.2028) as a result of the evaluation made within the scope of TAPLAK Interior Architecture Accreditation Board (IMEPAK) Accreditation Conditions and Accreditation Criteria for Interior Architecture / Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Programs.

Access Requirements

Turkish Students (Associate - Undergraduate Programs)

•High School Diploma

•Placement upon the result of Higher Education Institutes Examination (YKS) for high school or equivalency degree holder candidates or External Transfer Examination (DGS) for associate degree holder candidates by Assessment, Selection and Placement Center (OSYM).

 •Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class)

 

International Students (Associate - Undergraduate Programs)

•Application Form (Yaşar University International Students Application Platform http://apply.yasar.edu.tr )

•High School Diploma

•Transcript

•Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class) (Not Necessary for the students whose mother tongue is English)

•Reference Letter

•Motivational Letter

•Passport Copy

Conditions for SuccessFirst Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Interior Architecture and Environmental Design is awarded to students who have scored a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of not less than 2.00 / 4.00 and have completed all the courses (240 ECTS) with at least a letter grade of C or S in the program.Students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00, complete their undergraduate degree education and provide all required conditions for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department Design can be employed in public sectors in interior architecture positions as an administrative and technical staff in such institutions as municipalities and ministries. The graduates who wish to serve freelance can carry out design and application practice in their own offices; in addition, they can give consultancy. They may also be employed as designer, applicator, sales person or controller in firms such as kitchen, bathroom, lighting and furniture design. In addition, it is also possible for them to be employed as a researcher and/or lecturer in the Academy.

The students who successfully complete this programme may apply to second cycle programmes.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007866


Qualification Title
B.A Interior Architecture and Environmental Design

Awarding Body
Yaşar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main aim of the department which has been active since 2004 and which takes place under the roof of Faculty of Architecture is to educate interior architect candidates who will create qualified interior space environments; who have all the knowledge, skills and competences that the field of interior architecture and environmental design requires in accordance with the disciplinary definitions; who form the interior architectural designs by taking the requirements of the user to the center; who produce original interior space projects and who interact with the contiguous disciplines (architecture, industrial design, visual communication design) and in addition, with the other art and design fields. Emphasizing the conventions and values peculiar to the discipline of interior architecture is another aim of our department.

Interior architects and environmental designers who graduate from our department are expected to be sensitive towards professional ethics, research-oriented, entrepreneur, ethical towards cultural heritage as well as nature, self-confident, critically thinking, following  current design discourses, open to innovations while seeking for the conventions of the discipline.

Various courses are presented to our students under the modules of courses such as studio and practice based courses, presentation and digital technologies, history/theory, construction/detailing. The studio courses taking place in each semester are carried out in an integrated way with the other two courses in the semester; therefore, the flow of information is provided. What is meant by “environmental design” is the environmental issues related to interior space, that is the integrity of the design decisions performed in a way that will influence “the health and safety of the occupants, including air quality and circulation, temperature control, ergonomic layout, physical circulation plan and related matters” (NCIDQ_Definition of Environmental Design).


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.


Description
  • To use established ideas, concepts, and techniques drawn from the discipline of interior architecture and environmental design to define and analyze a wide range of professional problems addressing user needs, social and economic conditions.
  • To design innovative and functional interiors based on foundational and Universal Design principles reflecting the needs and desires of audiences, contexts, uses, and content using appropriate aesthetic/methodological, historic/theoretical, technical/applied knowledge in a balanced manner.
  • To use a variety of communication tools by incorporating appropriate technology when representing/reporting interior architecture and environmental design proposals in visual, written or oral contexts.
  • To demonstrate an enhanced ability to critically evaluate contexts and relevant data to transform this knowledge to application when necessary.
  • To demonstrate an ethically responsible approach in the realm of interior architecture and environmental design.
  • To demonstrate a respectful and sensitive disposition towards the cultural heritage and historical/natural environment when giving informed decisions for interior architecture and environmental design issues.
  • To demonstrate a sustainable approach to interior architecture and environmental design to improve indoor environmental conditions for presenting better life quality to users.
  • To conduct professional tasks in a responsible and safe manner taking full account of risk assessment, health and safety regulations.
  • To operate effectively in interior architecture and environmental design projects in disciplinary and interdisciplinary teams synthesizing national and international perspectives, and using a foreign language when necessary.
  • To demonstrate life-long learning skills to observe new developments in the field by engaging in continuous research.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Examination and Assessment criteria of Yaşar University Associate and Undergraduate Education and Examination Directive is considered as a base. First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Interior Architecture and Environmental Design is awarded to students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00.

 

According to the Examination and Assessment Criteria; Success status of the students for each course are determined by a letter grade by the instructor of the course (İnstructor/lecturer) based on the results of exams, homework and other works they have completed during the semester, which is clearly stated in the course syllabus. Letter grades have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 for grade point average calculations.

 

Letter grades and coefficients are listed below.

 

Letter Grade      Coefficient

A                           4,00

A-                          3,70

B+                         3,30

B                           3,00

B-                          2,70

C+                         2,30

C                           2,00

C-                          1,70

D+                         1,30

D                           1,00

F                            0,00

 

Other letters and related meanings are as below.

 

Letter Grade      Meaning

 

S                          Satisfactory

U                          Unsatisfactory

I                            Incomplete

NA                        Repeating, can not take the final exam due to absences

W                         Withdrawal

T                           Transfer

P                           Progress

“D” grade is a minimum passing grade for the courses that is included within Grade Point Average and “S” grade is a minimum passing grade for the courses that is not included within Grade Point Average


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

The department has been awarded 5-YEAR ACCREDITATION (21.08.2023 - 21.08.2028) as a result of the evaluation made within the scope of TAPLAK Interior Architecture Accreditation Board (IMEPAK) Accreditation Conditions and Accreditation Criteria for Interior Architecture / Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Programs.


Access Requirements

Turkish Students (Associate - Undergraduate Programs)

•High School Diploma

•Placement upon the result of Higher Education Institutes Examination (YKS) for high school or equivalency degree holder candidates or External Transfer Examination (DGS) for associate degree holder candidates by Assessment, Selection and Placement Center (OSYM).

 •Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class)

 

International Students (Associate - Undergraduate Programs)

•Application Form (Yaşar University International Students Application Platform http://apply.yasar.edu.tr )

•High School Diploma

•Transcript

•Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class) (Not Necessary for the students whose mother tongue is English)

•Reference Letter

•Motivational Letter

•Passport Copy


Conditions for Success
First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Interior Architecture and Environmental Design is awarded to students who have scored a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of not less than 2.00 / 4.00 and have completed all the courses (240 ECTS) with at least a letter grade of C or S in the program.Students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00, complete their undergraduate degree education and provide all required conditions for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department Design can be employed in public sectors in interior architecture positions as an administrative and technical staff in such institutions as municipalities and ministries. The graduates who wish to serve freelance can carry out design and application practice in their own offices; in addition, they can give consultancy. They may also be employed as designer, applicator, sales person or controller in firms such as kitchen, bathroom, lighting and furniture design. In addition, it is also possible for them to be employed as a researcher and/or lecturer in the Academy.

The students who successfully complete this programme may apply to second cycle programmes.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode