Yeterlilik Kodu

TR0030031792

Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİbn Haldun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBaşak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST.
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ihu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Uluslararası akreditasyon kriterlerini karşılayan, uygulamalı, araştırmaya yönelik ve karşılaştırmalı bir ekonomi müfredatı sağlamak ve Yorumlama ve analitik düşünme yeteneğine sahip, açık görüşlü, topluma faydalı öğrenciler yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde dersliklerde gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi biliminin temel kavramlarını, varsayımlarını ve teorilerini ana hatlarıyla belirtir.
  • Akademik makale, dergi ve kitap gibi yayınlardan oluşan farklı dillerdeki ekonomi literatürünü takip eder.
  • Başta Türkiye ve çevre ülkeleri olmak üzere küresel ekonomilerin mekanizmalarını keşfetmek ve ekonomik olguyu uluslararası arenada analiz eder.
  • Ekonomi teorilerini yetkin ve özgün bir şekilde kullanarak uygulamalı ve pratik çözümler geliştirir.
  • Ekonomi disiplinler arası bir bölüm olması nedeniyle ekonomideki konuları diğer alanlarla, özellikle sosyal bilimlerle birlikte değerlendirir.
  • Ekonomik önerileri, olayları ve sorunları farklı perspektiflerden inceleyerek karşılaştırmalı ve eleştirel bir şekilde analiz eder.
  • Ekonomik sorunları analiz etmede temel matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri uygular.
  • Temel düzeyde ekonomik ve istatistiksel analiz bilgisayar programlarını (STATA, E-views, Matlab vb.) kullanmak, ayrıca bilgi teknolojisinin temel donanımına sahip olur.
  • Ekonomi alanında piyasa ve sektörel uzmanlığın temel konularının ana hatlarını yorumlar.
  • Ekonomi alanındaki çalışmalarını ve bu çalışmalardan elde edilen sonuçları hem yazılı hem de sözlü olarak etkili bir şekilde açıklar
  • Ekonomi alanında bir araştırma projesinde bireysel veya grup halinde aktif göreve destek olmak ve görevlerini yerine getirir.
  • Kamu ve özel sektördeki karar vericilere ve politika yapıcılara destek olmak amacıyla yol gösterici raporlar, analizler, projeler vb. tasarlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematik, bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notları:

İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:

“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:

a) Harf not sistemi

Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu

Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu

AA Başarılı 4,00

BA Başarılı 3,50

BB Başarılı 3,00

CB Başarılı 2,50

CC Başarılı 2,00

DC Şartlı Başarılı 1,50

DD Şartlı Başarılı 1,00

FF Başarısız 0,00

IA Devamsız Başarısız 0,00

b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:

1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,

2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,

3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,

4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,

5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,

6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,

7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,

8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.

Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu

İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:

“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.

(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.

(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi

“Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

FIBAA tarafından akredite edilmiştir.

Başlangıç tarihi 06.03.2024, Bitiş tarihi 05.03.2029’dir.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim  kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme  ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi  sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans  programına yerleştirilmiş olmak. 

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim  kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden  programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav  sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını  başarmış olmak. 

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından  yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans  mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri  alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına  yerleştirilmiş olmak. 

Başarma Şartları1) 2022 müfredatı 2022-2023 Akademik yılından itibaren tüm öğrencilere uygulanacaktır. 2) Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. a- İktisat Lisans Programı Ders Planı, öğrencilerin bu şartları sağlayabilmeleri için 4 yarıyıl Arapça, uluslararası öğrencilerin ise ek olarak 4 yarıyıl Türkçe dil dersi alabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerin sadece kendi seviyelerine uygun olan dil dersine kayıt yaptırmaları, Diller Okulu tarafından düzenlenecek seviye belirleme sınavları ile sağlanacaktır. b- İstenen düzeyde dil yeterliliğine sahip olan ya da bu yeterlilikleri 4 yarıyıldan önce sağlayabilen öğrenciler ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 kodlu Arapça dersleri ile TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304 kodlu Türkçe derslerinin yerine, ders planında belirtilen bölüm seçmeli dersleri alacaklardır. 3) İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dahil tüm dersler ve İktisat Bölüm Seçmeli dersler genel seçmeli olarak alınabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların neredeyse tüm alanlarda istihdamı söz konusudur. Mezunlar için hem kamu kesiminde hem de özel kesimde geniş iş olanakları mevcuttur. Finansal sistem içinde yer alan kuruluşlar (bankalar, sigorta şirketleri, sermaye piyasası aracı kuruluşları, vb.) mezunlara iş sağlayan kuruluşların başında gelmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına  İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)  

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030031792


Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İbn Haldun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST.

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Uluslararası akreditasyon kriterlerini karşılayan, uygulamalı, araştırmaya yönelik ve karşılaştırmalı bir ekonomi müfredatı sağlamak ve Yorumlama ve analitik düşünme yeteneğine sahip, açık görüşlü, topluma faydalı öğrenciler yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde dersliklerde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi biliminin temel kavramlarını, varsayımlarını ve teorilerini ana hatlarıyla belirtir.
  • Akademik makale, dergi ve kitap gibi yayınlardan oluşan farklı dillerdeki ekonomi literatürünü takip eder.
  • Başta Türkiye ve çevre ülkeleri olmak üzere küresel ekonomilerin mekanizmalarını keşfetmek ve ekonomik olguyu uluslararası arenada analiz eder.
  • Ekonomi teorilerini yetkin ve özgün bir şekilde kullanarak uygulamalı ve pratik çözümler geliştirir.
  • Ekonomi disiplinler arası bir bölüm olması nedeniyle ekonomideki konuları diğer alanlarla, özellikle sosyal bilimlerle birlikte değerlendirir.
  • Ekonomik önerileri, olayları ve sorunları farklı perspektiflerden inceleyerek karşılaştırmalı ve eleştirel bir şekilde analiz eder.
  • Ekonomik sorunları analiz etmede temel matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri uygular.
  • Temel düzeyde ekonomik ve istatistiksel analiz bilgisayar programlarını (STATA, E-views, Matlab vb.) kullanmak, ayrıca bilgi teknolojisinin temel donanımına sahip olur.
  • Ekonomi alanında piyasa ve sektörel uzmanlığın temel konularının ana hatlarını yorumlar.
  • Ekonomi alanındaki çalışmalarını ve bu çalışmalardan elde edilen sonuçları hem yazılı hem de sözlü olarak etkili bir şekilde açıklar
  • Ekonomi alanında bir araştırma projesinde bireysel veya grup halinde aktif göreve destek olmak ve görevlerini yerine getirir.
  • Kamu ve özel sektördeki karar vericilere ve politika yapıcılara destek olmak amacıyla yol gösterici raporlar, analizler, projeler vb. tasarlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematik, bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notları:

İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:

“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:

a) Harf not sistemi

Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu

Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu

AA Başarılı 4,00

BA Başarılı 3,50

BB Başarılı 3,00

CB Başarılı 2,50

CC Başarılı 2,00

DC Şartlı Başarılı 1,50

DD Şartlı Başarılı 1,00

FF Başarısız 0,00

IA Devamsız Başarısız 0,00

b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:

1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,

2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,

3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,

4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,

5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,

6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,

7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,

8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.

Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu

İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:

“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.

(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.

(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi

“Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

FIBAA tarafından akredite edilmiştir.

Başlangıç tarihi 06.03.2024, Bitiş tarihi 05.03.2029’dir.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim  kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme  ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi  sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans  programına yerleştirilmiş olmak. 

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim  kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden  programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav  sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını  başarmış olmak. 

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından  yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans  mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri  alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına  yerleştirilmiş olmak. 


Başarma Şartları
1) 2022 müfredatı 2022-2023 Akademik yılından itibaren tüm öğrencilere uygulanacaktır. 2) Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. a- İktisat Lisans Programı Ders Planı, öğrencilerin bu şartları sağlayabilmeleri için 4 yarıyıl Arapça, uluslararası öğrencilerin ise ek olarak 4 yarıyıl Türkçe dil dersi alabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerin sadece kendi seviyelerine uygun olan dil dersine kayıt yaptırmaları, Diller Okulu tarafından düzenlenecek seviye belirleme sınavları ile sağlanacaktır. b- İstenen düzeyde dil yeterliliğine sahip olan ya da bu yeterlilikleri 4 yarıyıldan önce sağlayabilen öğrenciler ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 kodlu Arapça dersleri ile TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304 kodlu Türkçe derslerinin yerine, ders planında belirtilen bölüm seçmeli dersleri alacaklardır. 3) İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dahil tüm dersler ve İktisat Bölüm Seçmeli dersler genel seçmeli olarak alınabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların neredeyse tüm alanlarda istihdamı söz konusudur. Mezunlar için hem kamu kesiminde hem de özel kesimde geniş iş olanakları mevcuttur. Finansal sistem içinde yer alan kuruluşlar (bankalar, sigorta şirketleri, sermaye piyasası aracı kuruluşları, vb.) mezunlara iş sağlayan kuruluşların başında gelmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına  İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)  

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031792

Qualification Title
Bachelor's Degree in Economics (English)
Awarding BodyIbn Haldun University
Awarding Body ContactBaşak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.ihu.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Provide an applied, research-oriented and comparative economics curriculum that meets international accreditation criteria; and To educate students who have the ability of interpretation and analytical thinking, who are open-minded and beneficial to society.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in classrooms in the form of formal education.
Description
  • Assimilate the theoretical concepts and practical applications specific to different sub-disciplines in basic business to develop a holistic approach to modern business.
  • Monitor and analyze issues in the business ecosystem and develop strategic solutions to them.
  • Apply appropriate strategies with a forward-looking perspective to business problems using qualitative and quantitative methods.
  • Apply information technologies and management information systems in business activities.
  • Demonstrate effective leadership, teamwork and motivational skills in the fulfillment of managerial responsibilities.
  • Develops effective communication skills with people from different cultures in the business ecosystem.
  • Develops personal skills in arts, sports and other social activities.
  • Students will be able to communicate orally and in writing in languages other than their mother tongue.
  • Internalize corporate, social, environmental and ethical standards in the fulfillment of business activities.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Competence in mathematics, science and technology

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Success Grades:

Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:

"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:

a) Letter grading system

Letter Grade Score Equivalents Table

Letter Grade Success Status Success Grade

AA Success 4.00

BA Success 3.50

vBET Success 3.00

CB Success 2.50

CC Success 2.00

DC Conditional Success 1.50

DD Conditional Success 1.00

FF Fail 0.00

IA Absent Fail 0.00

b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:

1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,

2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,

3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,

4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,

5) R: Indicates repeated lessons,

6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,

7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,

8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".

Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status

Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:

"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.

(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.

(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education

It is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accredited by FIBAA. Start date is 06.03.2024 and end date is 05.03.2029

Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special aptitude exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special aptitude exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for Success1) The 2022 curriculum will be applied to all students starting from the 2022-2023 Academic year. 2) In accordance with the Senate decision dated 16.06.2017 regarding trilingual education, it is required to have at least B2 level language proficiency in each of Turkish, English and Arabic as a graduation requirement in all departments of our University. a- The Economics Undergraduate Program Course Plan has been arranged in such a way that students can take 4 semesters of Arabic language courses and international students can take an additional 4 semesters of Turkish language courses in order to meet these requirements. Students will only be allowed to enroll in the language course appropriate to their level through placement exams organized by the School of Languages. b- Students who have the required level of language proficiency or who are able to achieve this proficiency before 4 semesters will take the departmental elective courses specified in the course plan instead of Arabic courses coded ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 and Turkish courses coded TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304. 3) All courses in Ibn Haldun University undergraduate curricula, including language courses and Economics Department Elective courses can be taken as general electives.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in almost all fields. There are wide job opportunities for graduates both in the public and private sectors. Organizations in the financial system (banks, insurance companies, capital market intermediary institutions, etc.) are among the leading organizations that provide jobs for graduates.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547 

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)  

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031792


Qualification Title
Bachelor's Degree in Economics (English)

Awarding Body
Ibn Haldun University

Awarding Body Contact
Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Provide an applied, research-oriented and comparative economics curriculum that meets international accreditation criteria; and To educate students who have the ability of interpretation and analytical thinking, who are open-minded and beneficial to society.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in classrooms in the form of formal education.

Description
  • Assimilate the theoretical concepts and practical applications specific to different sub-disciplines in basic business to develop a holistic approach to modern business.
  • Monitor and analyze issues in the business ecosystem and develop strategic solutions to them.
  • Apply appropriate strategies with a forward-looking perspective to business problems using qualitative and quantitative methods.
  • Apply information technologies and management information systems in business activities.
  • Demonstrate effective leadership, teamwork and motivational skills in the fulfillment of managerial responsibilities.
  • Develops effective communication skills with people from different cultures in the business ecosystem.
  • Develops personal skills in arts, sports and other social activities.
  • Students will be able to communicate orally and in writing in languages other than their mother tongue.
  • Internalize corporate, social, environmental and ethical standards in the fulfillment of business activities.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Competence in mathematics, science and technology

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expressive competence


Further Info

Success Grades:

Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:

"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:

a) Letter grading system

Letter Grade Score Equivalents Table

Letter Grade Success Status Success Grade

AA Success 4.00

BA Success 3.50

vBET Success 3.00

CB Success 2.50

CC Success 2.00

DC Conditional Success 1.50

DD Conditional Success 1.00

FF Fail 0.00

IA Absent Fail 0.00

b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:

1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,

2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,

3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,

4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,

5) R: Indicates repeated lessons,

6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,

7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,

8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".

Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status

Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:

"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.

(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.

(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education

It is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accredited by FIBAA. Start date is 06.03.2024 and end date is 05.03.2029


Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special aptitude exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special aptitude exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.


Conditions for Success
1) The 2022 curriculum will be applied to all students starting from the 2022-2023 Academic year. 2) In accordance with the Senate decision dated 16.06.2017 regarding trilingual education, it is required to have at least B2 level language proficiency in each of Turkish, English and Arabic as a graduation requirement in all departments of our University. a- The Economics Undergraduate Program Course Plan has been arranged in such a way that students can take 4 semesters of Arabic language courses and international students can take an additional 4 semesters of Turkish language courses in order to meet these requirements. Students will only be allowed to enroll in the language course appropriate to their level through placement exams organized by the School of Languages. b- Students who have the required level of language proficiency or who are able to achieve this proficiency before 4 semesters will take the departmental elective courses specified in the course plan instead of Arabic courses coded ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 and Turkish courses coded TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304. 3) All courses in Ibn Haldun University undergraduate curricula, including language courses and Economics Department Elective courses can be taken as general electives.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in almost all fields. There are wide job opportunities for graduates both in the public and private sectors. Organizations in the financial system (banks, insurance companies, capital market intermediary institutions, etc.) are among the leading organizations that provide jobs for graduates.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547 

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)  

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode