Yeterlilik Kodu

TR0030030590

Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İlahiyat disiplinlerinin tarih, usul, literatür ve temel kavramlarını bilen ve kullanan;
  • İleri düzeyde Arapça dil becerisine sahip;
  • Klasik ve güncel dini meselelerin yerel veya küresel boyutta saptanması, tanımlaması, yorumlaması, formüle edilip çözümlenmesinde analitik düşünme, eleştirel bakış, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme ve değerlendirme becerilerine sahip;
  • Disiplinler arası çalışma ve yaşam boyu öğrenme anlayışıyla hareket eden;
  •  Bilişim teknolojilerinden faydalanma, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve çeşitli iletişim vasıtalarıyla bilgi ve becerilerini paylaşma yetkinliklerine sahip;
  • Tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan, evrensel değerleri özümsemiş, ahlakî ilkelere bağlı, çevresine duyarlı ve örnek bireyler yetiştirilmesidir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
  • Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
  • Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
  • Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
  • İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
  • Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
  • Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
  • Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
  • İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.

2. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, uygulama, proje, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “ Eğitim Bilgi Sistemi” nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. 

3. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Değerlendirmeler, mutlak veya bağıl değerlendirme ölçütlerine göre yapılır ve Sakarya Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Yönergesine göre yürütülür. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir:

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Harfli Başarı Notu

Katsayı

Pekiyi

90,00 - 100,00

AA

4.00

İyi-Pekiyi

85,00 - 89,99

BA

3.50

İyi

80,00 - 84,99

BB

3.00

Orta-İyi

75,00 - 79,99

CB

2.50

Orta

65,00 - 74,99

CC

2.00

Zayıf-Orta

58,00 - 64,99

DC

1.50

Zayıf

50,00 - 57,99

DD

1.00

Başarısız

40,00 - 49,99

FD

0.50

Başarısız

0 - 39,99

FF

0.00

Devamsız

--

DZ

0.00

Sınava Girmedi

--

GR

0.00

Yeterli

--

YT

--

Yetersiz

--

YZ

--

Muaf

--

MU

--

Eksik

--

E

--

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İlahiyat Akreditasyon Ajansı (İAA), YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Geçerlilik Süresi: 25.07.2022-25.07.2024

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile tercüme bürolarında istihdam edilmektedir.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İlahiyat bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030030590


Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İlahiyat disiplinlerinin tarih, usul, literatür ve temel kavramlarını bilen ve kullanan;
  • İleri düzeyde Arapça dil becerisine sahip;
  • Klasik ve güncel dini meselelerin yerel veya küresel boyutta saptanması, tanımlaması, yorumlaması, formüle edilip çözümlenmesinde analitik düşünme, eleştirel bakış, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme ve değerlendirme becerilerine sahip;
  • Disiplinler arası çalışma ve yaşam boyu öğrenme anlayışıyla hareket eden;
  •  Bilişim teknolojilerinden faydalanma, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve çeşitli iletişim vasıtalarıyla bilgi ve becerilerini paylaşma yetkinliklerine sahip;
  • Tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan, evrensel değerleri özümsemiş, ahlakî ilkelere bağlı, çevresine duyarlı ve örnek bireyler yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
  • Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
  • Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
  • Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
  • İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
  • Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
  • Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
  • Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
  • İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.

2. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, uygulama, proje, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “ Eğitim Bilgi Sistemi” nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. 

3. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Değerlendirmeler, mutlak veya bağıl değerlendirme ölçütlerine göre yapılır ve Sakarya Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Yönergesine göre yürütülür. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir:

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Harfli Başarı Notu

Katsayı

Pekiyi

90,00 - 100,00

AA

4.00

İyi-Pekiyi

85,00 - 89,99

BA

3.50

İyi

80,00 - 84,99

BB

3.00

Orta-İyi

75,00 - 79,99

CB

2.50

Orta

65,00 - 74,99

CC

2.00

Zayıf-Orta

58,00 - 64,99

DC

1.50

Zayıf

50,00 - 57,99

DD

1.00

Başarısız

40,00 - 49,99

FD

0.50

Başarısız

0 - 39,99

FF

0.00

Devamsız

--

DZ

0.00

Sınava Girmedi

--

GR

0.00

Yeterli

--

YT

--

Yetersiz

--

YZ

--

Muaf

--

MU

--

Eksik

--

E

--


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İlahiyat Akreditasyon Ajansı (İAA), YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Geçerlilik Süresi: 25.07.2022-25.07.2024


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile tercüme bürolarında istihdam edilmektedir.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İlahiyat bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030030590

Qualification Title
Bachelor's Degree in Theology
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Possesses knowledge of and utilizes the history, methodology, literature, and fundamental concepts of theological disciplines;
  • Possesses advanced Arabic language skills;
  • Possesses analytical thinking, critical perspective, ability to establish connections between events, multi-faceted thinking, and evaluation skills in identifying, defining, interpreting, formulating, and resolving classical and contemporary religious issues at the local or global level;
  • Operates with an interdisciplinary approach and a lifelong learning mindset;
  • Possesses the competencies to utilize information technologies, take responsibility as an individual or team member, and share knowledge and skills through various means of communication;
  • The goal is to cultivate individuals who embrace historical and cultural heritage, internalize universal values, adhere to ethical principles, are sensitive to their surroundings, and serve as role models.
Learning Environments

Education and training are provided through formal, open, or distance learning. In addition, practical training is provided in the form of internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Description
  • Understands fundamental concepts in theology and masters the relationships between concepts.
  • Uses a foreign language to follow theoretical and practical knowledge in theology and shares this knowledge with experts and non-experts in the field. (European Language Portfolio B1 General Level).
  • Demonstrates exemplary behavior to society in line with the requirements of the theology knowledge acquired. Supports the universality of social and cultural rights, gains awareness of social justice, and takes ownership of historical and cultural heritage.
  • Possesses the ability to identify, define, critically evaluate, interpret, formulate, and resolve classical and contemporary religious issues; selects and applies appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Shares solutions to problems in the field of theology, developed using scientific methods, with relevant individuals and institutions through various means of communication.
  • They are aware of the universal and social dimensions (security, health, economy, environment, etc.) and legal consequences of religious understanding and practices.
  • They determine the learning needs of those under their responsibility, manage learning processes, and plan activities for their personal and professional development.
  • Uses their theoretical and practical knowledge of textbooks containing current information in the field of theology, application tools and equipment, and scientific research methods and techniques in the fields of education, research, and community service.
  • Has an open attitude towards change and innovation; is aware of social, economic, legal, and political developments.
  • Works independently by taking individual initiative or assumes responsibility as a team member to resolve complex religious issues encountered in the social sphere.
  • Conducts interdisciplinary research, examination, interpretation, and analysis by establishing relationships with subfields of theology and other scientific fields.
  • Participates in various social, cultural, and artistic activities in their field; develops a positive attitude towards lifelong learning and inquiry.
  • Considers social, cultural, scientific, and ethical values in the stages of collecting, analyzing, interpreting, disseminating, and utilizing information in the field of theology.
  • Selects, uses, and develops appropriate tools for the field of theology and uses the knowledge and information technologies required by the field at an advanced level.
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below.

  • Literacy
  • Multilingualism
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

1. Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education-Teaching and Examination Regulations are applied.

2. Different methods such as midterm exams, quizzes, applications, projects, homework and final exams are used in measurement and evaluation. The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Education Information System".

3. The success grades of students in the courses they take are shown with letters. Evaluations are made according to absolute or relative evaluation criteria and are carried out in accordance with the Sakarya University Measurement and Evaluation Directive. Letter grades and coefficients related to the level of success are given below:

Success Level Success Grade Letter Success Grade Coefficient

Pekiyi

90,00 - 100,00

AA

4.00

İyi-Pekiyi

85,00 - 89,99

BA

3.50

İyi

80,00 - 84,99

BB

3.00

Orta-İyi

75,00 - 79,99

CB

2.50

Orta

65,00 - 74,99

CC

2.00

Zayıf-Orta

58,00 - 64,99

DC

1.50

Zayıf

50,00 - 57,99

DD

1.00

Başarısız

40,00 - 49,99

FD

0.50

Başarısız

0 - 39,99

FF

0.00

Devamsız

--

DZ

0.00

Sınava Girmedi

--

GR

0.00

Yeterli

--

YT

--

Yetersiz

--

YZ

--

Muaf

--

MU

--

Eksik

--

E

--

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared annually in accordance with criteria determined by YÖK and published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Development and Approval of Teaching Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Council.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' adequacy has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the adequacy determined in accordance with its regulations.

The Theology Accreditation Agency (İAA) conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with YÖKAK regulations.

Validity Period: 07/25/2022-07/25/2024

Access Requirements

Students wishing to enroll in the department must complete the processes determined by ÖSYM within the framework of the university's academic and legal regulations and pass the exams. Students who have started their education in an equivalent program domestically or abroad can apply for a lateral transfer. The acceptance of students is reviewed and evaluated individually before the semester begins, taking into account the conditions of each student and the degree they are applying for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Brochure.

Students coming from abroad under student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can take courses taught in English in the department. If the student has sufficient knowledge of the Turkish language, they can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.

Conditions for SuccessTo successfully complete the program, the student must: (1) Have passed the required courses and a sufficient number of elective courses listed in the curriculum, (2) Have achieved a GPA of ≥2.00, (3) Have completed two hundred forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a Final Project at the end of a project study and give an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Faculty of Theology are employed by the Presidency of Religious Affairs, the Ministry of National Education, and translation offices.

Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in theology or other disciplines that accept students from this field.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030030590


Qualification Title
Bachelor's Degree in Theology

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Possesses knowledge of and utilizes the history, methodology, literature, and fundamental concepts of theological disciplines;
  • Possesses advanced Arabic language skills;
  • Possesses analytical thinking, critical perspective, ability to establish connections between events, multi-faceted thinking, and evaluation skills in identifying, defining, interpreting, formulating, and resolving classical and contemporary religious issues at the local or global level;
  • Operates with an interdisciplinary approach and a lifelong learning mindset;
  • Possesses the competencies to utilize information technologies, take responsibility as an individual or team member, and share knowledge and skills through various means of communication;
  • The goal is to cultivate individuals who embrace historical and cultural heritage, internalize universal values, adhere to ethical principles, are sensitive to their surroundings, and serve as role models.

Learning Environments

Education and training are provided through formal, open, or distance learning. In addition, practical training is provided in the form of internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industry, healthcare institutions, and workplaces.


Description
  • Understands fundamental concepts in theology and masters the relationships between concepts.
  • Uses a foreign language to follow theoretical and practical knowledge in theology and shares this knowledge with experts and non-experts in the field. (European Language Portfolio B1 General Level).
  • Demonstrates exemplary behavior to society in line with the requirements of the theology knowledge acquired. Supports the universality of social and cultural rights, gains awareness of social justice, and takes ownership of historical and cultural heritage.
  • Possesses the ability to identify, define, critically evaluate, interpret, formulate, and resolve classical and contemporary religious issues; selects and applies appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Shares solutions to problems in the field of theology, developed using scientific methods, with relevant individuals and institutions through various means of communication.
  • They are aware of the universal and social dimensions (security, health, economy, environment, etc.) and legal consequences of religious understanding and practices.
  • They determine the learning needs of those under their responsibility, manage learning processes, and plan activities for their personal and professional development.
  • Uses their theoretical and practical knowledge of textbooks containing current information in the field of theology, application tools and equipment, and scientific research methods and techniques in the fields of education, research, and community service.
  • Has an open attitude towards change and innovation; is aware of social, economic, legal, and political developments.
  • Works independently by taking individual initiative or assumes responsibility as a team member to resolve complex religious issues encountered in the social sphere.
  • Conducts interdisciplinary research, examination, interpretation, and analysis by establishing relationships with subfields of theology and other scientific fields.
  • Participates in various social, cultural, and artistic activities in their field; develops a positive attitude towards lifelong learning and inquiry.
  • Considers social, cultural, scientific, and ethical values in the stages of collecting, analyzing, interpreting, disseminating, and utilizing information in the field of theology.
  • Selects, uses, and develops appropriate tools for the field of theology and uses the knowledge and information technologies required by the field at an advanced level.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below.

  • Literacy
  • Multilingualism
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education-Teaching and Examination Regulations are applied.

2. Different methods such as midterm exams, quizzes, applications, projects, homework and final exams are used in measurement and evaluation. The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Education Information System".

3. The success grades of students in the courses they take are shown with letters. Evaluations are made according to absolute or relative evaluation criteria and are carried out in accordance with the Sakarya University Measurement and Evaluation Directive. Letter grades and coefficients related to the level of success are given below:

Success Level Success Grade Letter Success Grade Coefficient

Pekiyi

90,00 - 100,00

AA

4.00

İyi-Pekiyi

85,00 - 89,99

BA

3.50

İyi

80,00 - 84,99

BB

3.00

Orta-İyi

75,00 - 79,99

CB

2.50

Orta

65,00 - 74,99

CC

2.00

Zayıf-Orta

58,00 - 64,99

DC

1.50

Zayıf

50,00 - 57,99

DD

1.00

Başarısız

40,00 - 49,99

FD

0.50

Başarısız

0 - 39,99

FF

0.00

Devamsız

--

DZ

0.00

Sınava Girmedi

--

GR

0.00

Yeterli

--

YT

--

Yetersiz

--

YZ

--

Muaf

--

MU

--

Eksik

--

E

--


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared annually in accordance with criteria determined by YÖK and published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Development and Approval of Teaching Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Council.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' adequacy has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the adequacy determined in accordance with its regulations.

The Theology Accreditation Agency (İAA) conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with YÖKAK regulations.

Validity Period: 07/25/2022-07/25/2024


Access Requirements

Students wishing to enroll in the department must complete the processes determined by ÖSYM within the framework of the university's academic and legal regulations and pass the exams. Students who have started their education in an equivalent program domestically or abroad can apply for a lateral transfer. The acceptance of students is reviewed and evaluated individually before the semester begins, taking into account the conditions of each student and the degree they are applying for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Brochure.

Students coming from abroad under student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can take courses taught in English in the department. If the student has sufficient knowledge of the Turkish language, they can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.


Conditions for Success
To successfully complete the program, the student must: (1) Have passed the required courses and a sufficient number of elective courses listed in the curriculum, (2) Have achieved a GPA of ≥2.00, (3) Have completed two hundred forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a Final Project at the end of a project study and give an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Faculty of Theology are employed by the Presidency of Religious Affairs, the Ministry of National Education, and translation offices.

Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in theology or other disciplines that accept students from this field.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address