Yeterlilik Kodu | TR0030006552 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon tarihi: 01.05.2023 /01.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.İngilizce eğitimi öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: İngilizce Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak ve 240 AKTS krediyi tamamlamış olmak. Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az (GNO) 2.00(CC) olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngilizce öğretmenlerinin çalışma alanları çok geniş olup okulöncesinden yükseköğretimin sonuna kadar her düzeyde örgün eğitim kurumlarında, yetişkin eğitimi yapan resmi ve özel kurumlarda çalışma olanağına sahiptirler. Dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de yabancı dil eğitimi denince İngilizce akla gelmekte ve başka ülkelerin insanları ile iletişimde İngilizce tek dil olarak benimsenme eğilimi göstermektedir. Bu durumda anabilim dalı mezunlarımız pek çok alanda iş bulabilme imkânına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030006552
ISCO 08
ISCO 08
- Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği lisans programının amacı, nitelikli yabancı dil eğitimi verebilecek bilimsel bilgi ve beceri donanımına sahip meslek elemanı yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Yükseköğretim Kurulunun İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı çerçeve programı uyarınca alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim elemanları rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Lisans programımız bilimsel yeterlilikleri kazandırmanın yanında, çalışkan, üretken, sorumluluk alabilen, problem çözebilen, uyumlu, yaşadığı sosyal ve doğal çevre hakkında farkındalığı yüksek bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğretmen adaylarımız İngilizceyi etkili bir biçimde öğretmenin yanı sıra, eğitim, bilim, sanat ve ticaret gibi alanlarda önemi bir iletişim aracı olan küresel İngilizcenin geçmişi, bugünü ve yarını konusunda fikir sahibi olmayı ve öğrencilerine farklı diller ve kültürler konusunda bilinç kazandırmayı hedefleyerek mezun olmaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bilginin doğasını, kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirirler.
- Bilginin üretimi ile ilgili metotları kavrarlar.
- Toplumsal ve profesyonel sorumluluklarının farkındadırlar.
- Günlük ve profesyonel hayatlarında fikirlerini bağımsızca ifade edebilirler.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, ve profesyonel ahlakî değerlere uygun hareket ederler.
- İngilizceyi ileri düzeyde kavrarlar.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanırlar.
- Günlük ve profesyonel hayatta karşılaştıkları farklı sözlü ve yazılı metinleri keşfederler.
- Yazma süreçlerini etkili şekilde kullanarak farklı metinler ortaya koyarlar.
- Hem İngilizce hem de Tükçeyi kurallarına göre etkili ve doğru şekilde kullanırlar.
- Dil ile ilgili kavramları ve bunların arasındaki ilişkiyi ayırt ederler.
- Dilin özelliklerini, yapısını ve mekanizmasını analiz ederler.
- İngilizce öğretiminde yüksek düzeyde bir bilgi birikimi kazanırlar.
- Meslektaşları ve öğrencilerle sağlıklı ilişki kurma yeteneklerini elde ederler.
- Pedagojik ve öğretmenlik mesleğini uygulamada, beklenmedik ve karmaşık durumlarla karşılaştıklarında alternatif sonuçlar üretirler.
- Çağdaş öğretme metotları ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme metotlarını öğretme sürecine uygularlar.
- Yazılı ve sözlü çalışmaları Türkçeden İngilizce’ye ve İngilizce’den Türkçeye tercüme ederler.
- İngilizce ya da diğer alanlarla ilgili toplumsal, kültürel ve sanatsal aktivitelere katılımda bulunurlar.
- Yaşam boyu öğrenme fikrini zihinlerine yerleştirirler.
- Profesyonel güven kazanırlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, projelere, seminerlere ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %30una katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Ara ve final sınavları genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin sorumlusu öğretim elemanı ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra başvuran öğrencilerin belgeleri Fakülte yönetim kurulunun denetiminden ve kabulünden sonra 3 gün içerisinde yapılır. Bir dersin dönem sonu notu hesaplaması, ara sınavın %40ı ile final sınavın %60ının hesaplanmasıyla belirlenir. Geçer not CC’dir. Bir dersten başarılı olmak için final sınavından en az 51 almak zorunludur. Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon tarihi: 01.05.2023 /01.05.2026
- Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan Dil puan türü ile girebilmektedirler.
İngilizce öğretmenlerinin çalışma alanları çok geniş olup okulöncesinden yükseköğretimin sonuna kadar her düzeyde örgün eğitim kurumlarında, yetişkin eğitimi yapan resmi ve özel kurumlarda çalışma olanağına sahiptirler. Dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de yabancı dil eğitimi denince İngilizce akla gelmekte ve başka ülkelerin insanları ile iletişimde İngilizce tek dil olarak benimsenme eğilimi göstermektedir. Bu durumda anabilim dalı mezunlarımız pek çok alanda iş bulabilme imkânına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006552 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in English Language Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Öğrenme Ortamları (İngilizce):
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced levels of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Within the framework of the criteria set by YÖK, 'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are prepared and published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared according to these reports, are shared with the public by YÖK. YÖK also publishes an 'Foundation Higher Education Institutions Report' every year, which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to achieve for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being accepted by the relevant Deans' Council and approved by YÖK.
The Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Date: 01.05.2023 /01.05.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate from the department students must take the courses (240 ects) given in the department and complete these courses successfully.In order to graduate from this undegraduate programme, the students are required;to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/S with a minimum of 240 ECTSto have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work as teachers of English at schools of the Ministry of National Education and as lecturers at higher education institutions; | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030006552
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the English Language Teaching undergraduate program at Burdur Mehmet Akif Ersoy University is to train professionals equipped with the scientific knowledge and skills necessary to provide quality foreign language education. In line with this goal, courses on subject knowledge, teaching profession knowledge, and general culture are conducted both theoretically and practically under the guidance of expert faculty members, in accordance with the framework program of the Higher Education Council's English Language Teaching Department. In addition to imparting scientific competencies, our undergraduate program aims to cultivate hardworking, productive, responsible, problem-solving, adaptable individuals who have a high awareness of their social and natural environment. Our prospective teachers graduate with the ability to teach English effectively and with an understanding of the history, present, and future of global English as a significant communication tool in fields such as education, science, art, and commerce. They also aim to raise awareness among their students about different languages and cultures.
Öğrenme Ortamları (İngilizce):
- The education and training can be carried out in formal, open, or distance education formats. Additionally, practical training can be conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces
- The students estimate the nature, source, reliability and validity of information.
- The students comprehend the methods about the production of knowledge.
- The students are aware of social and professional responsibilities.
- The students can express their ideas in their daily and professional life independently.
- The students act in accordance with democracy, human rights, social, scientific, and professional ethical values.
- The students comprehend English at an advanced level.
- The students use language learning strategies effectively.
- The students discover different written and oral texts they encounter in their daily and professional life.
- The students create different texts by using the writing process effectively.
- The students use both Turkish and English fluently and correctly according to their rules.
- The students distinguish the concepts related to language and the relationship between these concepts.
- The students analyze the characteristics, structure and mechanism of language.
- The students acquire a high-level knowledge of English Teaching.
- The students get the skills of establishing healthy communication with students and colleagues.
- The students produce alternative solutions when they face with unexpected and complicated cases in applications of pedagogical knowledge and teaching professions.
- The students apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods to teaching process.
- The students interpret written and oral works from Turkish to English, and from English to Turkish.
- The students attend social, cultural and artistic activities about English or other fields.
- The students locate life long learning concept in their minds.
- The students gain professional confidence.
Possesses advanced levels of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Each student must attend the courses, applied studies, projects, seminars and other studies of the semester s/he is enrolled for. Students who have not attended at least 30% of theoretical courses are not allowed to take the final exam of those courses. Once the student fulfilles the attendance requirements in theoretical courses, no attendance is required if the course is repeated later. The Mid-term and Final Examinations are generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the form of an oral exam, project or assignment on condition that s/he states it on the course information form (syllabus). Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. Make-up exams, final exams after the date set by the faculty and board of directors is made. A course final grade calculation, with 40% of midterm exams 60% calculate the final exam is determined. CC is the passing grade. To be successful in a course final exam to take at least 51 are required. To graduate from the department students must take the courses (240 ects) given in the department and complete these courses successfully.
In order to ensure the quality of higher education programs:
YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Within the framework of the criteria set by YÖK, 'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are prepared and published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared according to these reports, are shared with the public by YÖK. YÖK also publishes an 'Foundation Higher Education Institutions Report' every year, which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
- Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to achieve for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being accepted by the relevant Deans' Council and approved by YÖK.
- Measurement and Evaluation: The methods for measuring and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program aims to achieve for students are carried out according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their 'Internal Evaluation Reports' for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its 'Institutional Feedback Report' on the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of the programs' qualifications has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities related to the qualifications determined by its regulations.
The Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Date: 01.05.2023 /01.05.2026
- Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their language scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.
They can work as teachers of English at schools of the Ministry of National Education and as lecturers at higher education institutions;
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.