Yeterlilik Kodu | TR0030008499 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Amasya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.amasya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026 | |
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN Türk Vatandaşları İçin (1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar. Uluslararası Öğrenciler İçin (1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi". (2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir. DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN Değişim öğrencilerinin kabulü, Amasya Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir | |
Başarma Şartları | Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, Sosyal Bilgiler Öğretmeni unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030008499
ISCO 08
ISCO 08
- İngiliz Dili Eğitimi Anabilim dalı 2012 yılında kurulmuştur. Anabilim dalının temel amacı, ilköğretim okulları ve liseler ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde görev yapacak başarılı İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir. Bölüm öğretim elemanlarının araştırma ve ilgi alanları İngiliz dili eğitimi, dil edinimi, bilgisayar destekli İngilizce öğretimi, çeviri, dilbilim, uygulamalı dilbilim ve çok dillilik alanlarını kapsamaktadır. İlgi alanlarındaki bu çeşitlilik, anabilim dalında sunulan İngilizce Öğretmenliği programı öğretim programında eğitilecek öğrencilere çeşitli disiplinlerden bilgi aktarabilmeyi ve böylece bu öğrencilerin dil eğitiminin gerektirdiği altyapıya sahip olmalarını sağlamaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde yüz yüze gerçekleştirilir.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili bir şekilde kullanarak İngilizceyi ileri düzeyde kullanabilir ve İngilizce dil yetilerini sürekli geliştirir.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözlü ve/veya yazılı iletişim kurabilir; sözel ve/veya yazılı farklı metinler oluşturabilir.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı ve/veya sözlü metinleri anlayabilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
- Dilinin özelliklerini ve yapısını kavrayarak dil öğretiminde bu bilgiyi etkili şekilde kullanabilir.
- Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun bir öğretim planlayabilir, işleyebilir ve değerlendirebilir.
- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilir ve ders materyallerini öğretim koşullarına göre değerlendirebilir.
- Dil edinimi kuramlarını, yaklaşımlarını, yöntemlerini ve stratejilerini bilir ve kullanabilir.
- İngilizce öğretimine ilişkin ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinin özelliklerini bilerek değerlendirme süreçlerinde etkin olarak kullanabilir.
- Teknolojiyi ve teknolojik kaynakları dil gelişimi ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
- İngilizce ve Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilir; dil kurallarına hâkim olarak yazılı, görsel ve işitsel ürünleri değerlendirme ve yorumlama becerisine sahip olur.
- Türk milli eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini, eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilir ve öğretimin etkililiğini arttırmak için bu kuramsal bilgilerden yararlanabilir.
- Temel ve/veya ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kişisel ve mesleki gelişimini hayat boyu sürdürebilir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve/veya etkinlikler planlayabilir, düzenleyebilir, yönetebilir ve bunları uygulayabilir.
- Mesleki ve bireysel gelişimini Atatürk İlke ve İnkılapları ile demokratik, milli, manevi, tarihi, kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak sağlayabilir ve karşılaştığı zorlukları bu bağlayıcılık esasları çerçevesinde çözme yetisine sahip olur.
- Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında, yorumlanmasında gereken donanımları kazanarak bunları kullanabilecektir.
- Akademik metin yazımı ile ilgili kaynak araştırma, kaynakları özetleme, alıntı yapma, etik kuralları uygulama gibi gerekli bilgileri edinmiş olacaklar ve uygulayabileceklerdir.
- İngilizce dilinin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümsemiş olacaklardır.
- İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu, simültane tercümanlık, mektup, anlaşma metinlerinin çevrilmesi gibi özellik isteyen konularda gerekli bilgi birikimine ulaşmış olacaklardır.
- Dil öğretiminde ve öğrenimindeki belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır
- Gerek iş ve gerekse akademik alanda farklı metinlerin çevirisinde daha etkin olacaklardır.
- Sadece akademik alanda değil, özel sektörde de ihtiyaç duyulan yabancı dil, tercümanlık gereksinimini karşılamada yeterli bilgi ve beceriyi kazanmış olacaklardır.
- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteler hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
- Edebi metinlerin çözümlenmesi ve edebi metinlere eleştirel yaklaşım, dil eğitimi ve öğretimi gibi alanlarda yeterli bilgi kazanmış olacaklardır
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Türk Vatandaşları İçin
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
Uluslararası Öğrenciler İçin
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi". (2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, Amasya Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir
- Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde İngilizce öğretmenliği, devlet ve özel üniversitelerde İngilizce okutmanlığı, benzer bölümlerde araştırma görevliliği, tercümanlık, rehberlik, özel şirketlerde ihracat/ithalat bölümleri olarak sıralanabilir. Bazı öğrencilerimiz ayrıca turizm ve hava ulaştırmasının yanı sıra özel sektörde de iş bulabilmektedir. İngiliz Edebiyatı, Amerikan Edebiyatı, İngilizcenin Yabancı Dil olarak Öğretilmesi ve İngiliz Dili Öğretimi alanlarında yüksek lisans ve doktora yapabilirler. Ayrıca, Uluslararası İlişkiler gibi uygun bölümlerde yüksek lisans ve doktora yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008499 | |
Qualification Title | English Language Teaching Undergraduate Degree | |
Awarding Body | Amasya University | |
Awarding Body Contact | Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46 | |
Awarding Body Url | http://www.amasya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2026 | |
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTS Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central examination system called ÖSYS. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Assessment Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam. FOR FOREIGN STUDENTS Foreign students can take this program with internationally valid SAT I, ACT, GCE etc. Candidates who receive valid scores according to exam results such as exam results or the Foreign Student Examination conducted by our universities in Turkey within the framework of the relevant instructions are accepted. FOR EXCHANGE PROGRAMS Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between Amasya University and the partner university. FOR SPECIAL STUDENTS Private students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves them. Since the language of instruction at our university is English in some courses, students must also document their English Language Proficiency in order to enroll in these courses. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses. Students who successfully complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Social Studies Teacher. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions , Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is always valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030008499
ISCO 08
ISCO 08
- Department of Foreign Languages Education was founded in 2012. The main aim of the department is to train successful English teachers that will work primary schools and high schools along with related departments at universities. Department instructors` related interest and research areas include English language education, language acquisition, computer assisted language teaching, translation, linguistics, applied linguistics and multilingualism. Varieties in these interest areas enable to transmit information from different but related disciplines for Foreign Language Education students and thus, provides them required infrastructure for language education.
- Education and training are carried out in a formal way, face-to-face mode.
- Use language learning strategies effectively, use English at an advanced level and continuously improve the English language skills.
- Develop verbal and written communication in different environments that they may encounter in daily and professional life; create different verbal and/or written texts.
- Understand, interpret and evaluate different written and/or oral texts that they will encounter in daily and professional life.
- Use the features and structure of the language effectively in language teaching by comprehending them.
- Plan, process and evaluate an appropriate teaching taking into account the needs, language levels, ages, intelligence types and learning styles of the students.
- Develop original materials to use in the teaching process and evaluate course materials according to teaching conditions.
- Know and use language acquisition theories, approaches, methods, and strategies.
- Use assessment-evaluation tools effectively in the evaluation processes by knowing the characteristics and methods of them related to English teaching.
- Use technology and technological resources for language development and pedagogical purposes.
- Use English and Turkish correctly and effectively; evaluate and interpret written, visual, and auditory products by mastering the language rules.
- Know the Turkish national education system, teaching profession, basic fields of educational sciences and can benefit from this theoretical knowledge to increase the effectiveness of teaching.
- Maintain his personal and/or professional development throughout his life by using basic and advanced theoretical and applied knowledge.
- Plan, organize, manage, and implement projects and/or events for the social environment they live in with the awareness of social responsibility.
- Achieve his professional and individual development by adhering to Atatürk's Principles and Revolutions and democratic, national, moral, historical, cultural, and ethical values and solve the difficulties he encounters within the framework of these binding principles.
- Will be able to use the tools necessary for intercultural communication, perception and interpretation of different cultures.
- Students will be able to acquire and apply the necessary information such as resource research, summarizing sources, quoting, and applying ethical rules.
- Will be able to assimilate the theories and their reflections on language education in the fields of science and education, which have an impact on the teaching of the English language.
- Gain the necessary knowledge about the correct pronunciation of English words, simultaneous interpretation, letter, translation of agreement texts
- Learn the major theories and applications in language teaching and learning
- They will be more effective in translating different texts both in business and academic fields.
- They will gain sufficient knowledge and skills to meet the needs of foreign languages ??and interpreters needed not only in the academic field but also in the private sector.
- They will have knowledge about different language teaching methods developed in history and will be able to prepare and implement lesson plans and activities appropriate to these methods
- Students will gain sufficient knowledge in the analysis of literary texts and critical approach to literary texts, language education and teaching
- Students are subjected to midterm exams, quizzes, final exams, make-up exams, make-up exams, as well as homework, practice and similar studies, and their semester success is determined. At least one midterm exam (midterm) and final exam (final) are held for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Students are considered to have passed this course if the average of their two-term exam results is 60 points or above. Students are required to attend theoretical courses at least 70% and practical courses at least 80%. Students who do not meet any of these conditions cannot take the semester exams. In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2026
FOR TURKISH STUDENTS
Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central examination system called ÖSYS. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Assessment Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam.
FOR FOREIGN STUDENTS
Foreign students can take this program with internationally valid SAT I, ACT, GCE etc. Candidates who receive valid scores according to exam results such as exam results or the Foreign Student Examination conducted by our universities in Turkey within the framework of the relevant instructions are accepted.
FOR EXCHANGE PROGRAMS
Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between Amasya University and the partner university.
FOR SPECIAL STUDENTS
Private students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves them. Since the language of instruction at our university is English in some courses, students must also document their English Language Proficiency in order to enroll in these courses.
- The graduates can work as teachers of English in primary, secondary and high schools; as lecturers of English in private and state-run universities; as research assistants in similar academic institutions; as guides, interpreters; and as staff in the import-export departments of private companies. Some of our students have also gained job opportunities in the tourism and aviation industry as well as business.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions , Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is always valid.