Yeterlilik Kodu | TR0030023787 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 (2353) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İngilizce Öğretmenliği programının amacı: İngilizce öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik kurama dayalı bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan; öğrencilerinin niteliklerinin farkında olan ve dil becerilerini geliştirmek için alana özgü dil öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanan; öğrencilerinin dil gelişimini izlemek için alternatif ve yenilikçi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanan; bu değerlendirmelerin sonuçlarını uygulamalarına yansıtan; okul ve toplumun her kesimiyle sürekli olarak işbirliği içinde olan; kültürel ve sosyolojik farkındalığa sahip olan ve bu farkındalığını uygulamalarına yansıtan; mesleki gelişim ile bireysel gelişimini bütünleştiren, İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (ilkokul, ortaokul, lise) sürdürülmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Öğretmen adayları: 1.İngilizce dil öğretimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır. 2.eğitim bilimleri temel alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır. 3.İngilizce dil öğretiminin özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular. 4.İngilizce dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 5.Türkçe dil becerilerini ve dilbilgisini etkili bir şekilde kullanır. 6.ikinci bir dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 7.İngilizce öğretimine uygun planlamalarla öğrenme ortamlarını düzenler. 8.İngilizce öğretimine ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 9.İngilizce öğretiminde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 10.İngilizce öğrenim ve öğretim sürecine yönelik karma bir yaklaşım geliştirir. 11.öğrencilerin etkili dil öğrenme stratejileri geliştirmelerine yardım eder. 12.öğrencilerin İngilizce dil becerilerinde ve bilgisinde yetkin olmasını sağlar. 13.İngilizce öğretiminde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapar. 14.İngilizce öğretimine ilişkin çok yönlü ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanır, sonuçlarını uygulamalarına yansıtır. 15.öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle ve toplumla iş birliği yapar. 16.okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplum, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. 17.bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 18.farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. 19.kendi öğrenmesini yönlendirerek, sürekli mesleki gelişimi için ilgili etkinliklere katılır. 20.mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 21.demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 22.demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. 23.farklı yazılı ve sözlü metinler konusunda eleştirel bir bakış açısı geliştirir. 24.öğrenme kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. | |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir. Bu kapsamda, İngilizce Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek güncel olarak PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Bu program EPDAD tarafından 15.05.2020 - 15.05.2025 tarihleri arasında 5 yıllığına Akredite edilmiştir. Ayrıca ikinci kez 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir. EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir. | |
Giriş Şartı | Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4,00 üzerinden en az 2,25 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030023787
ISCO-08 (2353)
ISCO-08 (2353)
İngilizce Öğretmenliği programının amacı: İngilizce öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik kurama dayalı bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan; öğrencilerinin niteliklerinin farkında olan ve dil becerilerini geliştirmek için alana özgü dil öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanan; öğrencilerinin dil gelişimini izlemek için alternatif ve yenilikçi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanan; bu değerlendirmelerin sonuçlarını uygulamalarına yansıtan; okul ve toplumun her kesimiyle sürekli olarak işbirliği içinde olan; kültürel ve sosyolojik farkındalığa sahip olan ve bu farkındalığını uygulamalarına yansıtan; mesleki gelişim ile bireysel gelişimini bütünleştiren, İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.
Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (ilkokul, ortaokul, lise) sürdürülmektedir.
Öğretmen adayları:
1.İngilizce dil öğretimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır.
2.eğitim bilimleri temel alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır.
3.İngilizce dil öğretiminin özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular.
4.İngilizce dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
5.Türkçe dil becerilerini ve dilbilgisini etkili bir şekilde kullanır.
6.ikinci bir dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
7.İngilizce öğretimine uygun planlamalarla öğrenme ortamlarını düzenler.
8.İngilizce öğretimine ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
9.İngilizce öğretiminde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10.İngilizce öğrenim ve öğretim sürecine yönelik karma bir yaklaşım geliştirir.
11.öğrencilerin etkili dil öğrenme stratejileri geliştirmelerine yardım eder.
12.öğrencilerin İngilizce dil becerilerinde ve bilgisinde yetkin olmasını sağlar.
13.İngilizce öğretiminde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapar.
14.İngilizce öğretimine ilişkin çok yönlü ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanır, sonuçlarını uygulamalarına yansıtır.
15.öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle ve toplumla iş birliği yapar.
16.okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplum, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar.
17.bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
18.farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
19.kendi öğrenmesini yönlendirerek, sürekli mesleki gelişimi için ilgili etkinliklere katılır.
20.mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
21.demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
22.demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
23.farklı yazılı ve sözlü metinler konusunda eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
24.öğrenme kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
- Alan Bilgisi Yetkinliği
- Okuma yazma yetkinliği
- İkinci dil edinimi
- Yabancı dilde iletişim becerileri
- Öğretim yöntemleri, teknikleri ve yaklaşımları
- Yabancı dil öğretimi ve değerlendirme yetkinliği
- Değerlendirme ve Karar Verme Yetkinliği
- Etik ve Yasal Farkındalık Yetkinliği
- Kültürel Duyarlılık, kültürlerarası iletişim Yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Araştırma ve Bilimsel Düşünce Yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir.
Bu kapsamda, İngilizce Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek güncel olarak PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Bu program EPDAD tarafından 15.05.2020 - 15.05.2025 tarihleri arasında
5 yıllığına Akredite edilmiştir. Ayrıca ikinci kez 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir.
EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun
https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir.
Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.
- Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
- İlgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
- Ayrıca İngilizce düzeyleri çok iyi olanlar çeşitli kamu, özel kuruluş ve işletmelerde çalışabilmektedirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023787 | |
Qualification Title | English Language Teaching Bachelor's Degree | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 (2353) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The English Language Teaching Department prepares prospective English language teachers for primary, secondary and high schools as well as universities. The aims of the program include: a) developing students' own language skills; b) being able to understand the relations between language and culture; c) gaining professional knowledge in the basic theories, methods and principles of English language teaching; d) attaining skills to be able to teach English language in the light of current teaching techniques; and e) preparing students for post-graduate studies. | |
Learning Environments | Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, practical training is carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education (primary, secondary, and high schools). | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive. In this context, the process and product-oriented assessment methods used in the English Language Teaching Program are announced in the syllabus at the beginning of the semester, and the success criteria for each assessment method are defined in the syllabus. Written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments. In these criterion-based assessments, the grading process is carried out by comparing the success of the students at the end of the evaluation with predetermined criteria or standards and assigning a score to their success. These points are converted into grades based on the standards announced to the students. In addition, at the beginning of the semester, instructors announce the learning outcomes of the relevant course program and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the Pau EBS website. Student success is evaluated by taking into account homework assignments, projects, mid-term examinations, and final examinations. In addition, at the beginning of the semester, the instructors announce the learning outcomes of the relevant syllabus and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the PAU EBS website | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs. - CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. - ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. 1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5. This program was accredited by EPDAD for 5 years between 15.05.2020 - 15.05.2025. It has also been accredited for 3 years (3+2) for the second time between 15.05.2025-15.05.2028. EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs Detailed information can be found on the website of the accreditation body | |
Access Requirements | Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, it is necessary to have successfully completed all the courses in the program and to have a GPA of at least 2.25 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030023787
ISCO-08 (2353)
ISCO-08 (2353)
The English Language Teaching Department prepares prospective English language teachers for primary, secondary and high schools as well as universities. The aims of the program include: a) developing students' own language skills; b) being able to understand the relations between language and culture; c) gaining professional knowledge in the basic theories, methods and principles of English language teaching; d) attaining skills to be able to teach English language in the light of current teaching techniques; and e) preparing students for post-graduate studies.
Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, practical training is carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education (primary, secondary, and high schools).
- Teacher candidates can explain and use theoretical and practical knowledge essential in English Language Teaching (ELT).
- Teacher candidates can explain and use theoretical and practical knowledge essential in educational sciences.
- Teacher candidates apply the most appropriate teaching strategies, methods, techniques and activities by taking English language teaching qualities and competences into consideration.
- Teacher candidates can use English language skills effectively.
- Teacher candidates can use Turkish language skills effectively.
- Teacher candidates can use second/foreign language skills effectively.
- Teacher candidates can design teaching settings with planning appropriate to English language teaching.
- Teacher candidates can develop suitable materials in accordance with the requirements of foreign language teaching and students’ needs.
- Teacher candidates can use media and communication technologies in English language teaching.
- Teacher candidates can develop an eclectic approach towards the process of English language learning and teaching.
- Teacher candidates can help their students develop effective language learning strategies.
- Teacher candidates can help their students become competent in English language skills and knowledge.
- Teacher candidates can carry out teaching practices by considering the students with special needs or students who need special education in English Language Teaching.
- Teacher candidates can use various testing and assessment tools and methods and reflect on the results obtained in his/her practice.
- Teacher candidates can cooperate with families and society in the development of their students' language skills.
- Teacher candidates can cooperate with the society, organizations and institutions to make the school a cultural and learning center.
- Teacher candidates can take responsibility individually and as a group member.
- Teacher candidates are familiar with different cultures and can easily adapt to them.
- Teacher candidates can continuously attend in-service training sessions for his/her professional development by directing his/her learning.
- Teacher candidates can make use of scientific research methods and techniques toward his/her professional development practices.
- Teacher candidates can act appropriately toward democracy, human rights, social, scientific and professional ethics.
- Teacher candidates can acquire the habit of respecting democracy and human rights.
- Teacher candidates can develop a critical perspective on the written and oral texts.
- Teacher candidates can explain the factors that influence learning theories and learning.
- Content Knowledge Competence
- Literacy competence
- Second language acquisition
- Foreign language communication skills
- Teaching methods, techniques and approaches
- Foreign language teaching and assessment competence
- Assessment and Decision-Making Competence
- Ethical and Legal Awareness Competence
- Cultural sensitivity, intercultural communication competence
- Cultural awareness and expression competence
- Research and scientific thinking competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurship competence
The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive.
In this context, the process and product-oriented assessment methods used in the English Language Teaching Program are announced in the syllabus at the beginning of the semester, and the success criteria for each assessment method are defined in the syllabus. Written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments. In these criterion-based assessments, the grading process is carried out by comparing the success of the students at the end of the evaluation with predetermined criteria or standards and assigning a score to their success. These points are converted into grades based on the standards announced to the students.
In addition, at the beginning of the semester, instructors announce the learning outcomes of the relevant course program and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the Pau EBS website. Student success is evaluated by taking into account homework assignments, projects, mid-term examinations, and final examinations. In addition, at the beginning of the semester, the instructors announce the learning outcomes of the relevant syllabus and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the PAU EBS website
In order to monitor the quality of higher education programs.
- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5. This program was accredited by EPDAD for 5 years between 15.05.2020 - 15.05.2025. It has also been accredited for 3 years (3+2) for the second time between 15.05.2025-15.05.2028.
EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Detailed information can be found on the website of the accreditation body
Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board
- Graduates can work as English teachers in schools affiliated to the Ministry of National Education, universities, and private educational institutions.
- Those who hold a bachelor’s degree may pursue postgraduate studies if they meet the necessary requirements.
- In addition, those having a very good level of English can work in various public and private organizations and enterprises.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs may take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, may receive two separate bachelor’s degrees.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times
