Yeterlilik Kodu

TR0030033865

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAbdullah Gül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttp://www.agu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde lisans düzeyinde örgün eğitim programı uygulanmaktadır. Programın eğitim dili, eğitime ilk başlandığı tarihten bu yana %100 İngilizcedir. Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlara “İnşaat Mühendisi Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Program, Abdullah Gül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde örgün (normal) öğretim olarak yürütülmekte olan “İnşaat Mühendisliği” lisans programıdır.

Abdullah Gül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nün program eğitim amaçları aşağıda verilmiştir.

  • İnşaat mühendisliği alanında yurtiçinde veya yurtdışındaki özel sektör kuruluşları ile kamu kuruluşlarında inşaat mühendisliği konularında uzman, teknik eleman ya da yönetici olarak çalışırlar.
  • Yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerin inşaat mühendisliği ile ilgili bölümlerinde lisansüstü eğitimlerine devam ederek akademik pozisyonlarda görev alırlar.
  • Ulusal ve küresel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma katkıda bulunmak üzere inşaat mühendisliği ve ilgili alanlarda faaliyet gösteren firmalar kurarlar veya ortak olurlar.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca programda zorunlu dersler olarak tanımlanmış biri otuz iş günü diğeri on dört haftadan (bir yarıyıl) oluşan iki ayrı staj/iş yeri deneyimi bulunmaktadır. Bununla birlikte, programın eğitim amaçlarını ve program çıktılarını gerçekleştirebilmek için, laboratuvar ekipmanları ve öğrencilerin deneysel çalışmaları önemli bir yere sahiptir. AGÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü hem araştırma hem de eğitimde etkin olarak kullanılabilecek son teknoloji cihazlarla donatılmış toplam 651 m2 laboratuvar alanına sahiptir. Bölümümüz, yeni teknoloji özel eğitim setleri ve laboratuvar ekipmanlarını kullanarak öğrenme, tasarlayarak öğrenme, akran öğrenimi ve kendi kendine öğrenme gibi aktif öğrenme yaklaşımları ile modern bir eğitim sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

Harf notu veya işaret   Katsayı                   Puan               Statü

A                                       4,00                       90-l00             Geçer

A-                                     3,67                        87-89              Geçer

B+                                    3,33                        83-86              Geçer

B                                      3,00                        80-82              Geçer

B-                                     2,67                        77-79              Geçer

C+                                    2,33                        73-76              Geçer

C                                      2,00                        70-72              Geçer

C-                                     1,67                        64-69              Şartlı geçer

D+                                    1,33                        56-63              Şartlı geçer

D                                      1,00                        50-55              Şartlı geçer

F                                       0,00                        0-49                Başarısız

NA                                    0,00                       *                      Devamsız

W                                     *                             *                      Çekilme

I                                        *                             *                      Eksik

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Yeterli

U                                      *                             *                      Yetersiz

P                                      *                             *                       Devam ediyor

EX                                    *                             *                       Muaf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025

Giriş Şartı
  • Lise diploması; Ulusal Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yoluyla yerleştirilmiş olmak; Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da TOEFL’dan yeterli yabancı dil puanını almış olmak Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen şartları sağlamak
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa Abdullah Gül Üniversitesinin belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1.Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlarımıza “İnşaat Mühendisi Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Diplomada ayrıca diplomayı alan kişinin İnşaat Mühendisi unvanına tanınan bütün yetki ve sorumluluklara sahip olduğu belirtilmektedir. Böylece inşaat mühendisi olarak uluslararası/yerel ölçekte projeler gerçekleştiren Türk ve yabancı inşaat firmalarında ya da bakanlıklar, belediyeler gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında proje, saha veya üretim mühendisi olarak başlayacakları kariyerlerine, daire başkanı, üretim müdürü, şantiye şefi, proje müdürü, genel müdür yardımcısı, genel müdür gibi yönetici ve üst düzey yönetici pozisyonlarında çalışma imkanına sahip olarak devam edebilirler.

2. İnşaat Mühendisliği lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.

3. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu  Yönetmeliği

3. Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başta olmak üzere Abdullah Gül Üniversitesine ait diğer yönetmelik, yönerge, uygulama esasları ve Senato, Dekanlık ve İnşaat Mühendisliği bölüm kararları

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033865


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Abdullah Gül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde lisans düzeyinde örgün eğitim programı uygulanmaktadır. Programın eğitim dili, eğitime ilk başlandığı tarihten bu yana %100 İngilizcedir. Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlara “İnşaat Mühendisi Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Program, Abdullah Gül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde örgün (normal) öğretim olarak yürütülmekte olan “İnşaat Mühendisliği” lisans programıdır.

Abdullah Gül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nün program eğitim amaçları aşağıda verilmiştir.

  • İnşaat mühendisliği alanında yurtiçinde veya yurtdışındaki özel sektör kuruluşları ile kamu kuruluşlarında inşaat mühendisliği konularında uzman, teknik eleman ya da yönetici olarak çalışırlar.
  • Yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerin inşaat mühendisliği ile ilgili bölümlerinde lisansüstü eğitimlerine devam ederek akademik pozisyonlarda görev alırlar.
  • Ulusal ve küresel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma katkıda bulunmak üzere inşaat mühendisliği ve ilgili alanlarda faaliyet gösteren firmalar kurarlar veya ortak olurlar.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca programda zorunlu dersler olarak tanımlanmış biri otuz iş günü diğeri on dört haftadan (bir yarıyıl) oluşan iki ayrı staj/iş yeri deneyimi bulunmaktadır. Bununla birlikte, programın eğitim amaçlarını ve program çıktılarını gerçekleştirebilmek için, laboratuvar ekipmanları ve öğrencilerin deneysel çalışmaları önemli bir yere sahiptir. AGÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü hem araştırma hem de eğitimde etkin olarak kullanılabilecek son teknoloji cihazlarla donatılmış toplam 651 m2 laboratuvar alanına sahiptir. Bölümümüz, yeni teknoloji özel eğitim setleri ve laboratuvar ekipmanlarını kullanarak öğrenme, tasarlayarak öğrenme, akran öğrenimi ve kendi kendine öğrenme gibi aktif öğrenme yaklaşımları ile modern bir eğitim sunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

Harf notu veya işaret   Katsayı                   Puan               Statü

A                                       4,00                       90-l00             Geçer

A-                                     3,67                        87-89              Geçer

B+                                    3,33                        83-86              Geçer

B                                      3,00                        80-82              Geçer

B-                                     2,67                        77-79              Geçer

C+                                    2,33                        73-76              Geçer

C                                      2,00                        70-72              Geçer

C-                                     1,67                        64-69              Şartlı geçer

D+                                    1,33                        56-63              Şartlı geçer

D                                      1,00                        50-55              Şartlı geçer

F                                       0,00                        0-49                Başarısız

NA                                    0,00                       *                      Devamsız

W                                     *                             *                      Çekilme

I                                        *                             *                      Eksik

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Yeterli

U                                      *                             *                      Yetersiz

P                                      *                             *                       Devam ediyor

EX                                    *                             *                       Muaf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025


Giriş Şartı
  • Lise diploması; Ulusal Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yoluyla yerleştirilmiş olmak; Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da TOEFL’dan yeterli yabancı dil puanını almış olmak Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen şartları sağlamak

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa Abdullah Gül Üniversitesinin belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1.Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlarımıza “İnşaat Mühendisi Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Diplomada ayrıca diplomayı alan kişinin İnşaat Mühendisi unvanına tanınan bütün yetki ve sorumluluklara sahip olduğu belirtilmektedir. Böylece inşaat mühendisi olarak uluslararası/yerel ölçekte projeler gerçekleştiren Türk ve yabancı inşaat firmalarında ya da bakanlıklar, belediyeler gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında proje, saha veya üretim mühendisi olarak başlayacakları kariyerlerine, daire başkanı, üretim müdürü, şantiye şefi, proje müdürü, genel müdür yardımcısı, genel müdür gibi yönetici ve üst düzey yönetici pozisyonlarında çalışma imkanına sahip olarak devam edebilirler.

2. İnşaat Mühendisliği lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.

3. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu  Yönetmeliği

3. Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başta olmak üzere Abdullah Gül Üniversitesine ait diğer yönetmelik, yönerge, uygulama esasları ve Senato, Dekanlık ve İnşaat Mühendisliği bölüm kararları


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033865

Qualification Title
Bachelor of Science in Civil Engineering
Awarding BodyAbdullah Gül University
Awarding Body ContactAbdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye
Awarding Body Urlhttps://w3.agu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Abdullah Gül University (AGU) Faculty of Engineering, Department of Civil Engineering offers a formal (normal) education program at the undergraduate level. The education language in the program has been 100% English since the beginning of the program. After a one-year English preparatory education, graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are awarded a "Civil Engineer Title and Bachelor's Degree" undergraduate diploma. The program is a "Civil Engineering" undergraduate program conducted as a formal (normal) education in the Abdullah Gül University Faculty of Engineering, Department of Civil Engineering.

The program objectives of Abdullah Gül University Civil Engineering Department are given below.

They work as experts, technical staff or managers in the field of civil engineering in national and international private sector organizations and public institutions.

They continue their postgraduate education in civil engineering related departments of universities which are national or international and work in academic positions.

They establish or become partners with companies operating in civil engineering and related fields in order to contribute to society in line with national and global needs.

Learning Environments

Education and teaching are provided in the form of formal education. In addition, there are two separate internships/workplace experiences defined as compulsory courses in the program, one consisting of thirty working days and the other of fourteen weeks (one semester). In addition, laboratory equipment and experimental studies of students have an important role in order to achieve the educational objectives and program outcomes of the Civil Engineering program. AGU Civil Engineering Department has a total of 651 m2 laboratory area equipped with state-of-the-art devices that can be used effectively in both research and education. Our department offers a modern education with active learning approaches such as learning by design, peer learning and self-learning using new technology special education sets and laboratory equipment.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
  • Ability to formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Knowledge on behavior according ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade    Coefficient                   Score               Status

A                                       4,00                       90-l00             Pass

A-                                     3,67                        87-89              Pass

B+                                    3,33                        83-86              Pass

B                                      3,00                        80-82              Pass

B-                                     2,67                        77-79              Pass

C+                                    2,33                        73-76              Pass

C                                      2,00                        70-72              Pass

C-                                     1,67                        64-69              Conditional Pass

D+                                    1,33                        56-63              Conditional Pass

D                                      1,00                        50-55              Conditional Pass

F                                       0,00                        0-49                Fail

NA                                    0,00                       *                      Not Attended

W                                     *                             *                      Withdraw

I                                        *                             *                      Incopmplete

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Satisfactory

U                                      *                             *                      Unsatisfactory

P                                      *                             *                       Progress

EX                                    *                             *                       Exempt

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

High school diploma; Placed by National Higher Education Exam (YKS) scores; Proof of English proficiency (TOEFL or Abdullah Gül University English Proficiency Exam) For foreign students, proof the admission requirements that are announced by the university.

Conditions for SuccessTo achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by Abdullah Gül University, if any.
Progression Paths (Relationship Type)

1. After one year of English preparatory education, our graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are given a bachelor's degree indicating that they have received the "Civil Engineer Title and Bachelor's Degree". The diploma also states that the person who receives the diploma has all the authorities and responsibilities granted to the Civil Engineer title. Thus, as a civil engineer, they will start your career as a project, field or production engineer in Turkish and foreign construction companies that carry out international/local projects or in various public institutions and organizations such as ministries and municipalities, and they will have the opportunity to work in managerial and senior management positions such as department head, production manager, construction site manager, project manager, assistant general manager, general manager.

2. Those who have a bachelor's degree in Civil Engineering can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.

3. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Regulation

3. Abdullah Gül University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, other regulations, directives, application principles and Senate, Dean's Office and Civil Engineering Department decisions.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033865


Qualification Title
Bachelor of Science in Civil Engineering

Awarding Body
Abdullah Gül University

Awarding Body Contact
Abdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Abdullah Gül University (AGU) Faculty of Engineering, Department of Civil Engineering offers a formal (normal) education program at the undergraduate level. The education language in the program has been 100% English since the beginning of the program. After a one-year English preparatory education, graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are awarded a "Civil Engineer Title and Bachelor's Degree" undergraduate diploma. The program is a "Civil Engineering" undergraduate program conducted as a formal (normal) education in the Abdullah Gül University Faculty of Engineering, Department of Civil Engineering.

The program objectives of Abdullah Gül University Civil Engineering Department are given below.

They work as experts, technical staff or managers in the field of civil engineering in national and international private sector organizations and public institutions.

They continue their postgraduate education in civil engineering related departments of universities which are national or international and work in academic positions.

They establish or become partners with companies operating in civil engineering and related fields in order to contribute to society in line with national and global needs.


Learning Environments

Education and teaching are provided in the form of formal education. In addition, there are two separate internships/workplace experiences defined as compulsory courses in the program, one consisting of thirty working days and the other of fourteen weeks (one semester). In addition, laboratory equipment and experimental studies of students have an important role in order to achieve the educational objectives and program outcomes of the Civil Engineering program. AGU Civil Engineering Department has a total of 651 m2 laboratory area equipped with state-of-the-art devices that can be used effectively in both research and education. Our department offers a modern education with active learning approaches such as learning by design, peer learning and self-learning using new technology special education sets and laboratory equipment.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
  • Ability to formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Knowledge on behavior according ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade    Coefficient                   Score               Status

A                                       4,00                       90-l00             Pass

A-                                     3,67                        87-89              Pass

B+                                    3,33                        83-86              Pass

B                                      3,00                        80-82              Pass

B-                                     2,67                        77-79              Pass

C+                                    2,33                        73-76              Pass

C                                      2,00                        70-72              Pass

C-                                     1,67                        64-69              Conditional Pass

D+                                    1,33                        56-63              Conditional Pass

D                                      1,00                        50-55              Conditional Pass

F                                       0,00                        0-49                Fail

NA                                    0,00                       *                      Not Attended

W                                     *                             *                      Withdraw

I                                        *                             *                      Incopmplete

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Satisfactory

U                                      *                             *                      Unsatisfactory

P                                      *                             *                       Progress

EX                                    *                             *                       Exempt


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

High school diploma; Placed by National Higher Education Exam (YKS) scores; Proof of English proficiency (TOEFL or Abdullah Gül University English Proficiency Exam) For foreign students, proof the admission requirements that are announced by the university.


Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by Abdullah Gül University, if any.

Progression Paths (Relationship Type)

1. After one year of English preparatory education, our graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are given a bachelor's degree indicating that they have received the "Civil Engineer Title and Bachelor's Degree". The diploma also states that the person who receives the diploma has all the authorities and responsibilities granted to the Civil Engineer title. Thus, as a civil engineer, they will start your career as a project, field or production engineer in Turkish and foreign construction companies that carry out international/local projects or in various public institutions and organizations such as ministries and municipalities, and they will have the opportunity to work in managerial and senior management positions such as department head, production manager, construction site manager, project manager, assistant general manager, general manager.

2. Those who have a bachelor's degree in Civil Engineering can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.

3. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Regulation

3. Abdullah Gül University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, other regulations, directives, application principles and Senate, Dean's Office and Civil Engineering Department decisions.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode