Yeterlilik Kodu | TR0030023433 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Teknolojisi (Adana MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3112.02 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nın amacı, inşaat sektöründe çağdaş çözüm yöntemleri geliştirebilen, sürekli iyileşmeyi ilke edinmiş ve mesleki etik değerlere saygılı teknikerler yetiştirmektir . Bu hedef doğrultusunda, program öğrencilere inşaat projelerinin planlama, yapım ve kontrol aşamalarında etkin görev alabilecek teknik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Mezunlar, inşaat sektöründeki çeşitli alanlarda, özellikle beton santralleri, yapı malzemeleri üretim tesisleri, şantiyeler ve mühendislik bürolarında teknik eleman olarak görev alabilmektedirler. Program, ayrıca öğrencilerin kendi işletmelerini kurma ve yönetme becerilerini de kazanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede, mezunlar inşaat sektöründe nitelikli ara insan gücü olarak önemli bir rol üstlenmektedirler | |
Öğrenme Ortamları | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, öğrencilere çağdaş inşaat teknolojilerini öğretmeyi hedefleyen zengin bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Program, derslikler, bilgisayar laboratuvarları, teknik atölyeler ve uygulama alanlarıyla donatılmış olup, öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı eğitim imkânı sağlar. Öğrenciler, inşaat mühendisliğine dair temel derslerin yanı sıra, bilgisayar destekli tasarım ve şantiye yönetimi gibi alanlarda pratik yapma fırsatı bulurlar. Ayrıca, sektördeki firmalarda gerçekleştirilen stajlarla iş dünyasıyla tanışır ve mesleki deneyim kazanırlar. Bu ortam, öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirmelerine ve sektördeki yenilikleri takip etmelerine olanak tanır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, öğrencilere inşaat sektöründe başarılı olabilmeleri için gerekli olan bir dizi anahtar yetkinlik kazandırmayı hedefler. Bu yetkinlikler, teknik bilgi ve becerilerin yanı sıra kişisel ve sosyal sorumlulukları da kapsar. Öğrenciler, inşaat projelerinin planlanmasından uygulanmasına kadar olan tüm süreçlerde etkin görev alabilme yeteneği kazanırken, yapı malzemeleri, zemin mekaniği ve beton teknolojisi gibi önemli alanlarda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, metraj ve hakediş işlemleri, teknik çizim hazırlama, iş sağlığı ve güvenliği gibi pratik becerilerle donanırlar. Kişisel olarak, takım çalışması, iletişim becerileri, mesleki etik ve sürdürülebilir inşaat uygulamaları gibi yetkinlikler kazandırılır. Öğrenciler, uluslararası düzeyde de mesleki iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olurlar ve sürekli gelişim hedefiyle, sektördeki yenilikleri takip etme bilinciyle yetiştirilirler. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nda öğrencilerin akademik başarıları, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle belirlenir. Bu yöntemler arasında klasik sınavlar, çoktan seçmeli sınavlar, ev ödevleri ve performans değerlendirmeleri yer alır. Öğrenciler, derslerdeki başarılarını ara sınavlar, uygulama çalışmaları ve dönem sonu sınavları gibi çeşitli değerlendirme araçlarıyla gösterirler. Her dersin notu, bu unsurların birleşimiyle belirlenir ve genellikle harf notu olarak ifade edilir. Programdan mezuniyet için öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir | |
Kalite Güvencesi | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesini güvence altına almak amacıyla Çukurova Üniversitesi'nin genel kalite güvencesi sistemine entegre bir yapı izler. Bu kapsamda, programın kalite güvencesi, iç ve dış değerlendirme süreçleri, sürekli iyileştirme faaliyetleri ve paydaş katılımını içeren bir yaklaşımla şekillenir. Programın kalite güvencesi, Çukurova Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen stratejik plan ve hedefler doğrultusunda yürütülür. Bu süreçte, eğitim-öğretim faaliyetlerinin etkinliği, öğrencilerin başarı düzeyleri, mezuniyet sonrası istihdam oranları ve sektörel ihtiyaçlara uygunluk gibi kriterler değerlendirilir. Ayrıca, programın sürekli gelişimi için geri bildirim mekanizmaları oluşturulur ve bu geri bildirimler ışığında gerekli iyileştirmeler yapılır. Öğrencilerin kalite güvencesi süreçlerine katılımı da teşvik edilir. Örneğin, kalite komisyonu öğrenci alt çalışma grubuna üye seçimi, öğrencilerin kalite güvencesi ile ilgili çalışmalara katılımını ve bu süreçlere katkı sağlamasını amaçlar. Bu sayede, öğrencilerin görüş ve önerileri doğrultusunda programın kalitesi artırılır. Sonuç olarak, Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, kalite güvencesi sistemini etkin bir şekilde uygulayarak, eğitim kalitesini sürekli olarak iyileştirmeyi ve mezunlarını sektördeki gelişen ihtiyaçlara uygun olarak yetiştirmeyi hedefler. | |
Giriş Şartı | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'na kabul için adayların, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucunda Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puan alarak yerleşmeleri gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'ndan mezun olabilmek için öğrencilerin belirli başarı şartlarını yerine getirmeleri gerekmektedir. Program, 2 yıl süresinde toplam 120 AKTS kredilik ders içerirken, öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına ulaşmaları gerekmektedir. Bunun yanı sıra, programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak zorunludur. Öğrenciler ayrıca, inşaat sektöründe en az 30 iş günü süresince staj yaparak pratik deneyim kazanmaları beklenir. Bu şartları yerine getiren öğrenciler, İnşaat Teknolojisi alanında ön lisans diploması alarak sektörde teknik eleman olarak görev alabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nın ilerleme yolları, öğrencilerin eğitim süreçlerinde karşılaştıkları aşamaları ve bu aşamalarda izleyebilecekleri yolları ifade eder. Bu programda ilerleme, genellikle aşağıdaki şekilde gerçekleşir:
| |
Yasal Dayanağı | Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, Türkiye Cumhuriyeti'nin yükseköğretim mevzuatına ve Çukurova Üniversitesi'nin akademik düzenlemelerine dayalı olarak faaliyet göstermektedir. Programın yasal dayanağı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bu kanuna dayanarak çıkarılan ilgili yönetmeliklerle belirlenmiştir. Bu çerçevede, programın içeriği, ders planları ve akademik süreçleri, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanan ve üniversitenin Senatosu tarafından kabul edilen düzenlemelere uygun olarak hazırlanır. Öğrencilerin kabulü, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre gerçekleştirilir ve programın eğitim süresi ile ders içerikleri, üniversitenin Eğitim Bilgi Sistemi'nde (EBYS) yayımlanır. Ayrıca, programın kalite güvencesi ve akreditasyonu, Yükseköğretim Kurulu'nun belirlediği standartlara ve Çukurova Üniversitesi'nin kalite politikalarına uygun olarak yürütülür. Bu sayede, İnşaat Teknolojisi Programı, yasal ve akademik çerçeveler içinde nitelikli eğitim sunmayı hedefler. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023433
3112.02
3112.02
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nın amacı, inşaat sektöründe çağdaş çözüm yöntemleri geliştirebilen, sürekli iyileşmeyi ilke edinmiş ve mesleki etik değerlere saygılı teknikerler yetiştirmektir . Bu hedef doğrultusunda, program öğrencilere inşaat projelerinin planlama, yapım ve kontrol aşamalarında etkin görev alabilecek teknik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Mezunlar, inşaat sektöründeki çeşitli alanlarda, özellikle beton santralleri, yapı malzemeleri üretim tesisleri, şantiyeler ve mühendislik bürolarında teknik eleman olarak görev alabilmektedirler. Program, ayrıca öğrencilerin kendi işletmelerini kurma ve yönetme becerilerini de kazanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede, mezunlar inşaat sektöründe nitelikli ara insan gücü olarak önemli bir rol üstlenmektedirler
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, öğrencilere çağdaş inşaat teknolojilerini öğretmeyi hedefleyen zengin bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Program, derslikler, bilgisayar laboratuvarları, teknik atölyeler ve uygulama alanlarıyla donatılmış olup, öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı eğitim imkânı sağlar. Öğrenciler, inşaat mühendisliğine dair temel derslerin yanı sıra, bilgisayar destekli tasarım ve şantiye yönetimi gibi alanlarda pratik yapma fırsatı bulurlar. Ayrıca, sektördeki firmalarda gerçekleştirilen stajlarla iş dünyasıyla tanışır ve mesleki deneyim kazanırlar. Bu ortam, öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirmelerine ve sektördeki yenilikleri takip etmelerine olanak tanır.
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki;
- İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular.
- İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır.
- Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir.
- Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir.
- Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler.
- Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
- Türkçe ile etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder. Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder.
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
- İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir.
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, öğrencilere inşaat sektöründe başarılı olabilmeleri için gerekli olan bir dizi anahtar yetkinlik kazandırmayı hedefler. Bu yetkinlikler, teknik bilgi ve becerilerin yanı sıra kişisel ve sosyal sorumlulukları da kapsar. Öğrenciler, inşaat projelerinin planlanmasından uygulanmasına kadar olan tüm süreçlerde etkin görev alabilme yeteneği kazanırken, yapı malzemeleri, zemin mekaniği ve beton teknolojisi gibi önemli alanlarda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, metraj ve hakediş işlemleri, teknik çizim hazırlama, iş sağlığı ve güvenliği gibi pratik becerilerle donanırlar. Kişisel olarak, takım çalışması, iletişim becerileri, mesleki etik ve sürdürülebilir inşaat uygulamaları gibi yetkinlikler kazandırılır. Öğrenciler, uluslararası düzeyde de mesleki iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olurlar ve sürekli gelişim hedefiyle, sektördeki yenilikleri takip etme bilinciyle yetiştirilirler.
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nda öğrencilerin akademik başarıları, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle belirlenir. Bu yöntemler arasında klasik sınavlar, çoktan seçmeli sınavlar, ev ödevleri ve performans değerlendirmeleri yer alır. Öğrenciler, derslerdeki başarılarını ara sınavlar, uygulama çalışmaları ve dönem sonu sınavları gibi çeşitli değerlendirme araçlarıyla gösterirler. Her dersin notu, bu unsurların birleşimiyle belirlenir ve genellikle harf notu olarak ifade edilir. Programdan mezuniyet için öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesini güvence altına almak amacıyla Çukurova Üniversitesi'nin genel kalite güvencesi sistemine entegre bir yapı izler. Bu kapsamda, programın kalite güvencesi, iç ve dış değerlendirme süreçleri, sürekli iyileştirme faaliyetleri ve paydaş katılımını içeren bir yaklaşımla şekillenir.
Programın kalite güvencesi, Çukurova Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen stratejik plan ve hedefler doğrultusunda yürütülür. Bu süreçte, eğitim-öğretim faaliyetlerinin etkinliği, öğrencilerin başarı düzeyleri, mezuniyet sonrası istihdam oranları ve sektörel ihtiyaçlara uygunluk gibi kriterler değerlendirilir. Ayrıca, programın sürekli gelişimi için geri bildirim mekanizmaları oluşturulur ve bu geri bildirimler ışığında gerekli iyileştirmeler yapılır.
Öğrencilerin kalite güvencesi süreçlerine katılımı da teşvik edilir. Örneğin, kalite komisyonu öğrenci alt çalışma grubuna üye seçimi, öğrencilerin kalite güvencesi ile ilgili çalışmalara katılımını ve bu süreçlere katkı sağlamasını amaçlar. Bu sayede, öğrencilerin görüş ve önerileri doğrultusunda programın kalitesi artırılır.
Sonuç olarak, Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, kalite güvencesi sistemini etkin bir şekilde uygulayarak, eğitim kalitesini sürekli olarak iyileştirmeyi ve mezunlarını sektördeki gelişen ihtiyaçlara uygun olarak yetiştirmeyi hedefler.
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'na kabul için adayların, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucunda Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puan alarak yerleşmeleri gerekmektedir.
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı'nın ilerleme yolları, öğrencilerin eğitim süreçlerinde karşılaştıkları aşamaları ve bu aşamalarda izleyebilecekleri yolları ifade eder. Bu programda ilerleme, genellikle aşağıdaki şekilde gerçekleşir:
-
Önlisans Mezuniyeti ve İstihdam: Öğrenciler, 2 yıl süresince toplam 120 AKTS kredilik dersleri başarıyla tamamlayarak İnşaat Teknolojisi önlisans diploması alırlar. Mezuniyet sonrası, inşaat sektöründeki çeşitli alanlarda teknik eleman olarak istihdam edilirler.
-
Lisans Tamamlama Olanakları: Mezunlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) aracılığıyla lisans programlarına geçiş yapabilirler. Bu sayede, inşaat mühendisliği veya ilgili alanlarda daha derinlemesine eğitim alarak kariyerlerini lisans düzeyinde sürdürebilirler.
Adana Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı, Türkiye Cumhuriyeti'nin yükseköğretim mevzuatına ve Çukurova Üniversitesi'nin akademik düzenlemelerine dayalı olarak faaliyet göstermektedir. Programın yasal dayanağı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bu kanuna dayanarak çıkarılan ilgili yönetmeliklerle belirlenmiştir.
Bu çerçevede, programın içeriği, ders planları ve akademik süreçleri, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanan ve üniversitenin Senatosu tarafından kabul edilen düzenlemelere uygun olarak hazırlanır. Öğrencilerin kabulü, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre gerçekleştirilir ve programın eğitim süresi ile ders içerikleri, üniversitenin Eğitim Bilgi Sistemi'nde (EBYS) yayımlanır.
Ayrıca, programın kalite güvencesi ve akreditasyonu, Yükseköğretim Kurulu'nun belirlediği standartlara ve Çukurova Üniversitesi'nin kalite politikalarına uygun olarak yürütülür. Bu sayede, İnşaat Teknolojisi Programı, yasal ve akademik çerçeveler içinde nitelikli eğitim sunmayı hedefler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023433 | |
Qualification Title | Construction Technology Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
3112.02 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Adana Vocational School Construction Technology Program is to train technicians who can develop contemporary solution methods in the construction sector, who have adopted continuous improvement as a principle and who respect professional ethical values. In line with this goal, the program aims to provide students with technical knowledge and skills that will enable them to take an effective role in the planning, construction and control stages of construction projects. Graduates can work as technical staff in various areas in the construction sector, especially in concrete plants, construction material production facilities, construction sites and engineering offices. The program is also designed to enable students to gain the skills to establish and manage their own businesses. In this way, graduates play an important role as qualified intermediate manpower in the construction sector. | |
Learning Environments | Adana Vocational School Construction Technology Program offers a rich learning environment that aims to teach students contemporary construction technologies. The program is equipped with classrooms, computer laboratories, technical workshops and practice areas, providing students with both theoretical and practical training. In addition to basic courses in civil engineering, students have the opportunity to practice in areas such as computer-aided design and construction site management. In addition, they meet the business world and gain professional experience through internships in companies in the sector. This environment allows students to develop their professional skills and follow innovations in the sector. | |
Description | Having sufficient background in basic mathematics and science and basic technical subjects, in this field; Has the ability to detect, define, formulate and solve problems that are the subject of construction technician and to select and apply methods and techniques suitable for this purpose. | |
Key Competencies | Adana Vocational School Construction Technology Program aims to provide students with a series of key competencies required to be successful in the construction sector. These competencies include technical knowledge and skills as well as personal and social responsibilities. While students gain the ability to take an active role in all processes from planning to implementation of construction projects, they gain in-depth knowledge in important areas such as building materials, soil mechanics and concrete technology. They are also equipped with practical skills such as quantity surveying and entitlement procedures, preparation of technical drawings, occupational health and safety. Personally, competencies such as teamwork, communication skills, professional ethics and sustainable construction practices are gained. Students gain foreign language skills that will enable them to communicate professionally at an international level and are trained with the awareness of following innovations in the sector with the aim of continuous development. | |
Further Info | In the Adana Vocational School Construction Technology Program, students' academic success is determined by various measurement and evaluation methods. These methods include classic exams, multiple choice exams, homework, and performance evaluations. Students demonstrate their success in courses through various evaluation tools such as midterm exams, practical work, and final exams. The grade for each course is determined by a combination of these elements and is usually expressed as a letter grade. In order to graduate from the program, students must have a GPA of at least 2.00. | |
Quality Assurance | Adana Vocational School Construction Technology Program follows an integrated structure with Çukurova University's general quality assurance system in order to ensure the quality of education and training processes. In this context, the program's quality assurance is shaped by an approach that includes internal and external evaluation processes, continuous improvement activities and stakeholder participation. The program's quality assurance is carried out in line with the strategic plan and goals determined by Çukurova University Quality Coordination. In this process, criteria such as the effectiveness of education and training activities, students' success levels, post-graduation employment rates and compliance with sectoral needs are evaluated. In addition, feedback mechanisms are created for the continuous development of the program and necessary improvements are made in the light of this feedback. Students' participation in quality assurance processes is also encouraged. For example, the selection of members for the quality commission student sub-working group aims to ensure students' participation in quality assurance-related studies and their contribution to these processes. In this way, the quality of the program is increased in line with the students' opinions and suggestions. As a result, Adana Vocational School Construction Technology Program aims to continuously improve the quality of education and train its graduates in accordance with the evolving needs of the sector by effectively implementing the quality assurance system. | |
Access Requirements | In order to be accepted to Adana Vocational School Construction Technology Program, candidates must obtain a sufficient score from the Basic Proficiency Test (TYT) score type as a result of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the Adana Vocational School Construction Technology Program, students must meet certain success requirements. The program includes a total of 120 ECTS credits over a 2-year period, and students must achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00. In addition, it is mandatory to successfully complete all courses in the program. Students are also expected to gain practical experience by completing an internship in the construction sector for at least 30 working days. Students who meet these requirements can receive an associate degree in Construction Technology and work as technical personnel in the sector. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Adana Vocational School Construction Technology Program's progression paths refer to the stages students encounter during their education process and the paths they can follow during these stages. Progression in this program generally occurs as follows: Associate Degree Graduation and Employment: Students successfully complete a total of 120 ECTS credits in 2 years and receive an associate degree in Construction Technology. After graduation, they are employed as technical staff in various fields in the construction sector. Undergraduate Completion Opportunities: Graduates can transfer to undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS). In this way, they can continue their careers at the undergraduate level by receiving more in-depth education in civil engineering or related fields. | |
Legal Basis | Adana Vocational School Construction Technology Program operates based on the higher education legislation of the Republic of Turkey and the academic regulations of Çukurova University. The legal basis of the program is determined by the Higher Education Law No. 2547 and the relevant regulations issued based on this law. In this context, the content, course plans and academic processes of the program are prepared in accordance with the regulations approved by the Council of Higher Education (YÖK) and accepted by the Senate of the university. The admission of students is carried out according to the results of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM, and the duration of education and course contents of the program are published in the university's Education Information System (EBYS). In addition, the quality assurance and accreditation of the program are carried out in accordance with the standards determined by the Council of Higher Education and the quality policies of Çukurova University. In this way, the Construction Technology Program aims to provide quality education within legal and academic frameworks. | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030023433
3112.02
3112.02
The aim of the Adana Vocational School Construction Technology Program is to train technicians who can develop contemporary solution methods in the construction sector, who have adopted continuous improvement as a principle and who respect professional ethical values. In line with this goal, the program aims to provide students with technical knowledge and skills that will enable them to take an effective role in the planning, construction and control stages of construction projects. Graduates can work as technical staff in various areas in the construction sector, especially in concrete plants, construction material production facilities, construction sites and engineering offices. The program is also designed to enable students to gain the skills to establish and manage their own businesses. In this way, graduates play an important role as qualified intermediate manpower in the construction sector.
Adana Vocational School Construction Technology Program offers a rich learning environment that aims to teach students contemporary construction technologies. The program is equipped with classrooms, computer laboratories, technical workshops and practice areas, providing students with both theoretical and practical training. In addition to basic courses in civil engineering, students have the opportunity to practice in areas such as computer-aided design and construction site management. In addition, they meet the business world and gain professional experience through internships in companies in the sector. This environment allows students to develop their professional skills and follow innovations in the sector.
Having sufficient background in basic mathematics and science and basic technical subjects, in this field;
Has the ability to detect, define, formulate and solve problems that are the subject of construction technician and to select and apply methods and techniques suitable for this purpose.
Applies modern methods in line with the ability to design a system, part or process in a way that meets the desired requirements and specific needs.
Effectively uses information technologies and some professional package programs that require special expertise with the ability to select and use modern techniques and tools required in construction applications.
Knows construction management, construction site management and similar application processes.
Has the ability to design experiments, conduct experiments, analyze and interpret experimental results in basic engineering subjects and reach a conclusion.
Knows construction management, construction site management and similar application processes.
Has the ability to access information and use information sources by conducting resource research for this purpose.
Has the ability to take responsibility, work effectively and have self-confidence individually and in multi-disciplinary teams.
Renews himself by following developments in science and technology with the awareness of the necessity of lifelong learning.
Has the ability to suggest, develop and evaluate ideas in the formation of ideas.
Communicates effectively and expresses himself/herself in Turkish. Has the self-confidence and professional equipment to defend his/her ideas in front of the public on a given subject. Also expresses himself/herself in English.
Has the necessary breadth of education and knowledge about contemporary problems to understand the universal and social effects of engineering solutions and applications.
Has a sense of professional and ethical responsibility in business life and fulfills the requirements of the learning philosophy.
Adana Vocational School Construction Technology Program aims to provide students with a series of key competencies required to be successful in the construction sector. These competencies include technical knowledge and skills as well as personal and social responsibilities. While students gain the ability to take an active role in all processes from planning to implementation of construction projects, they gain in-depth knowledge in important areas such as building materials, soil mechanics and concrete technology. They are also equipped with practical skills such as quantity surveying and entitlement procedures, preparation of technical drawings, occupational health and safety. Personally, competencies such as teamwork, communication skills, professional ethics and sustainable construction practices are gained. Students gain foreign language skills that will enable them to communicate professionally at an international level and are trained with the awareness of following innovations in the sector with the aim of continuous development.
In the Adana Vocational School Construction Technology Program, students' academic success is determined by various measurement and evaluation methods. These methods include classic exams, multiple choice exams, homework, and performance evaluations. Students demonstrate their success in courses through various evaluation tools such as midterm exams, practical work, and final exams. The grade for each course is determined by a combination of these elements and is usually expressed as a letter grade. In order to graduate from the program, students must have a GPA of at least 2.00.
Adana Vocational School Construction Technology Program follows an integrated structure with Çukurova University's general quality assurance system in order to ensure the quality of education and training processes. In this context, the program's quality assurance is shaped by an approach that includes internal and external evaluation processes, continuous improvement activities and stakeholder participation.
The program's quality assurance is carried out in line with the strategic plan and goals determined by Çukurova University Quality Coordination. In this process, criteria such as the effectiveness of education and training activities, students' success levels, post-graduation employment rates and compliance with sectoral needs are evaluated. In addition, feedback mechanisms are created for the continuous development of the program and necessary improvements are made in the light of this feedback.
Students' participation in quality assurance processes is also encouraged. For example, the selection of members for the quality commission student sub-working group aims to ensure students' participation in quality assurance-related studies and their contribution to these processes. In this way, the quality of the program is increased in line with the students' opinions and suggestions.
As a result, Adana Vocational School Construction Technology Program aims to continuously improve the quality of education and train its graduates in accordance with the evolving needs of the sector by effectively implementing the quality assurance system.
In order to be accepted to Adana Vocational School Construction Technology Program, candidates must obtain a sufficient score from the Basic Proficiency Test (TYT) score type as a result of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM.
Adana Vocational School Construction Technology Program's progression paths refer to the stages students encounter during their education process and the paths they can follow during these stages. Progression in this program generally occurs as follows:
Associate Degree Graduation and Employment: Students successfully complete a total of 120 ECTS credits in 2 years and receive an associate degree in Construction Technology. After graduation, they are employed as technical staff in various fields in the construction sector.
Undergraduate Completion Opportunities: Graduates can transfer to undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS). In this way, they can continue their careers at the undergraduate level by receiving more in-depth education in civil engineering or related fields.
Adana Vocational School Construction Technology Program operates based on the higher education legislation of the Republic of Turkey and the academic regulations of Çukurova University. The legal basis of the program is determined by the Higher Education Law No. 2547 and the relevant regulations issued based on this law.
In this context, the content, course plans and academic processes of the program are prepared in accordance with the regulations approved by the Council of Higher Education (YÖK) and accepted by the Senate of the university. The admission of students is carried out according to the results of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM, and the duration of education and course contents of the program are published in the university's Education Information System (EBYS).
In addition, the quality assurance and accreditation of the program are carried out in accordance with the standards determined by the Council of Higher Education and the quality policies of Çukurova University. In this way, the Construction Technology Program aims to provide quality education within legal and academic frameworks.
Qualification is continious.