Yeterlilik Kodu

TR0030222987

Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi Programı (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

İnşaat sektörü bütün ekonomilerde lokomotif görevi yapmasından dolayı, her zaman önemli teşvikler ve yatırımların kaçınılmaz olduğu odak bir sektördür. Gelişen teknoloji ile birlikte inşaat sektörü de kalite ve hız kazanmaktadır. Firmaların nitelikli işgücüne olan ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. İnşaat Teknolojisi Programımız, nitelikli eğitime verdiği önem ile kaliteli işgücü yetiştirme çabası, bu ihtiyaca fazlasıyla cevap vermektedir. İnşaat teknolojisi programında ahşap yapı sistemleri,
betonarme yapı sistemleri, çelik yapı sistemleri, yapı malzemeleri, mevcut bir yapıda yapı metrajı ve maliyetini bulmak, statik, mukavemet, proje etüdü yapılması ve uygulanması, çatı sistemleri, cephe sistemleri, restorasyon, teknik ressamlık, yapı yüzey kaplama dalları ve mesleki sorumluluk ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Eğitim planında yeralan bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler İnşaat Teknikeri ünvanı ile önlisans derecesini alırlar.

Öğrenme Ortamları

İnşaat Teknolojisi Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler İşyeri Eğitimi dersinde işletmelerin kendilerine gösterdiği görev yerlerinde (Ofis, Şantiye ortamları) eğitimlerini tamamlamaktadırlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

İnşaat programı öğrenim çıktıları;
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
11 Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
12 Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
13 İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder
14 Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar
15 Binalarda enerji etkinliğinin sağlanması ve çevre kontrolü için gerekli temel bilgiye sahiptir

Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerin başarı değerlendirilmesi Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yapılmaktadır.
Buna göre Her yarıyıl içinde açılan derslerle ilgili olarak en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Birden fazla yapılacak olan ara sınavlar, dersi veren öğretim elemanının önerisi ve bölüm başkanının uygun görüşü alınarak ilgili birim yönetim kurulu kararından sonra ilan edilir. Ara sınav sonuçları yarıyıl/yılsonu sınavları başlamadan en az yedi gün öncesine kadar ilan edilir. İlgili birim kurulu kararıyla ayrıca staj, uygulama, laboratuvar, proje ve benzeri sınavlar açılabilir. Bu sınavların
türleri ve ağırlıkları ilgili bölüm başkanlığının önerisi ve yönetim kurulu onayı ile belirlenir. Bu sınavların yapılacağı yer ve tarihler dekanlıkça/müdürlükçe eğitim-öğretim yarıyılı/yılı başlangıcından itibaren ilk iki hafta içinde ilan edilir. Yarıyıl/yılsonu sınavlarına girebilmek için;
a) Teorik dersin en az % 70’ine devam etmek, dersin varsa uygulama ve laboratuvarının en az % 80’ine katılmak ve başarılı olmak gerekir. b) Dersin yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavına/sınavlarına katılmak zorunludur. Aksi belirtilmedikçe, dönem içi uygulamaların not ortalamasına katkısı olmadığı hallerde ara sınavın %40 ı, yarıyıl sonu sınavının % 60 ı öğrencinin dönem sonu geçme notunu oluşturur. 4. yarıyılda verile Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri uzaktan eğitim yolu ile verildiğinden sadece bu derslerin sınavları değerlendirmede; ara sınav/sınavların ilgili dersin başarı notuna katkısı % 20, yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavlarından alınan notun başarı notuna katkısı % 80’dir. Başarı notu hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme sistemi esasları uygulanır. Öğrencinin başarı/başarısızlık durumu her yıl/yarıyıl sonunda AGNO hesaplanarak belirlenir. AGNO’su 2.00 ve üzerinde olan öğrenci başarılıdır. AGNO’su 2.00’ın altına düşen
öğrenci başarısızdır. AGNO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Başarısız (FD), (FF) veya (DZ) olunan derslerin mezun oluncaya kadar başarılması zorunludur. Öğrenciler, bulunduğu yarıyılda (FD), (FF) ve (DZ) notu olan derslerini, tekrar verildiği ilk yarıyılda öncelikle almak zorundadır. Sınavı yapan öğretim elemanı akademik takvimde belirlenen tarihler arasında sınav sonuçlarını öğrenci otomasyon sistemi vasıtasıyla ilan eder. Notlar ilan edildiği tarihte kesinleşir. Döneme ait tüm sınav evrakı dönem sonu sınavından sonra müdürlüğe teslim edilir. Bu evraklar beş yıl süreyle saklanır.

Kalite Güvencesi

MAKÜ Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız; Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Murdur MAKÜ strateji planında belirtilen kalite politikalarını kendine hedef almış ve belirlenene misyon ve vizyon çerçevesinde kurumsal değerleri oluşturmuş, eğitim ve öğretimi ulusal ve uluslararası düzeyde belirlenen standartlarda sürdürmeyi, iç ve dış paydaşların tüm süreçlere dahil edilmeyi amaçlamış ve hizmet verdiği tüm alanlarda düzenli gözden geçirmeye dayalı sürekli iyileştirme ve geliştirme yaklaşımı benimsemiştir.

Giriş Şartı

Öğrenciler programa her yıl ÖSYM tarafında yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’ndan elde ettikleri Temel Yeterlilik Testi puanı ve sıralamasına göre kabul edilmektedir. Bu anlamada öğrencilerin orta öğretimden mezun oldukları alanlar açısından bakıldığında herhangi bir ayrıma tabii tutulmamaktadır. Gerek meslek liselerinden gerekse düz
liselerden mezun öğrenciler TYT başarı sıralamaları gözetilerek programımıza kabul edilmektedirler.

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu öğretim programının zorunlu ve seçmeli dersleri ile Üniversite ortak seçmeli derslerinin uygulama, staj gibi tüm gereklerini Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans EğitimÖğretim Ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. Bununla birlikte Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre öğrencinin mezun olabilmesi için, hazırlık sınıfı hariç; en az, öğretim programındaki yarıyıl sayısının 30 ile çarpımı ya da yıl sayısının 60 ile çarpımı kadar AKTS kredisini almış olması gerekir. Mezuniyet için sistemi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencinin akademik danışmanının onayı gerekmektedir. Bu onay esnasında öğrencinin mezuniyet aşamasına kadar almış olduğu tüm dersler, derslere ait krediler otomasyon sistemince akademik danışmana sunulur. Gerekli kontroller sağlandıktan sonra bu onay verilir. AGNO nun 2.00 altında olması yada alınmamış dersin bulunması, eksik kredi olması durumları hem otomasyon sistemi hem de akademik danışman tarafından kontrol altındadır. Mezuniyet için gerekli krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalaması(AGNO) en az 2.00 olan ve ilgili birimin yönetim kurulunca mezuniyetlerine karar verilen öğrencilere 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda öngörülen diploma verilir. Diploma tarihi birim yönetim kurulu karar tarihidir. AGNO, aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Diplomalar, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde düzenlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı mezunları piyasada, inşaat ve proje bürolarında mimari, statik yada vaziyet planları ile mimari detayları çizme yeteneğine ve metraj ile hakediş hesaplarını yapabilme yeteneğine sahiptir. Bu yüzden proje bürolarında görev alabilir. Üstyapı ve altyapı şantiyelerinde teknik kontrollük hizmetlerinde görev alabilir. Mühendis ile inşaat işçileri arasında koordinasyonu sağlar. Projelerin uygulanmasını denetler, metraj ve hakediş
hesaplarında mühendise yardımcı olur. Çimento, beton ve zemin mekaniği laboratuvarlarında örnek alma, inceleme, rapor hazırlama işlemlerini yapabilmelerinden dolayı, bu laboratuvarlarda çalışabilirler. Çimento fabrikalarında ve beton santrallerinde üretim elemanı ve laboratuar elemanı olarak görev alabilirler. Kamu kurumlarında tekniker ünvanı ile çalışma imkânına sahiptirler. Mezunlarımız Yapı denetim kuruluşları, yerel idareler, yapı malzemesi üreticileri ve satıcıları, beton santralleri, taahhüt firmaları,
dekorasyon firmaları gibi çok geniş bir çalışma alanına sahiptirler. Programı başarı ile tamamlayan mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile İnşaat Mühendisliği, Mimarlık gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222987


Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi Programı (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

İnşaat sektörü bütün ekonomilerde lokomotif görevi yapmasından dolayı, her zaman önemli teşvikler ve yatırımların kaçınılmaz olduğu odak bir sektördür. Gelişen teknoloji ile birlikte inşaat sektörü de kalite ve hız kazanmaktadır. Firmaların nitelikli işgücüne olan ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. İnşaat Teknolojisi Programımız, nitelikli eğitime verdiği önem ile kaliteli işgücü yetiştirme çabası, bu ihtiyaca fazlasıyla cevap vermektedir. İnşaat teknolojisi programında ahşap yapı sistemleri,
betonarme yapı sistemleri, çelik yapı sistemleri, yapı malzemeleri, mevcut bir yapıda yapı metrajı ve maliyetini bulmak, statik, mukavemet, proje etüdü yapılması ve uygulanması, çatı sistemleri, cephe sistemleri, restorasyon, teknik ressamlık, yapı yüzey kaplama dalları ve mesleki sorumluluk ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Eğitim planında yeralan bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler İnşaat Teknikeri ünvanı ile önlisans derecesini alırlar.


Öğrenme Ortamları

İnşaat Teknolojisi Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler İşyeri Eğitimi dersinde işletmelerin kendilerine gösterdiği görev yerlerinde (Ofis, Şantiye ortamları) eğitimlerini tamamlamaktadırlar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

İnşaat programı öğrenim çıktıları;
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
11 Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
12 Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
13 İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder
14 Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar
15 Binalarda enerji etkinliğinin sağlanması ve çevre kontrolü için gerekli temel bilgiye sahiptir


Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerin başarı değerlendirilmesi Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yapılmaktadır.
Buna göre Her yarıyıl içinde açılan derslerle ilgili olarak en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Birden fazla yapılacak olan ara sınavlar, dersi veren öğretim elemanının önerisi ve bölüm başkanının uygun görüşü alınarak ilgili birim yönetim kurulu kararından sonra ilan edilir. Ara sınav sonuçları yarıyıl/yılsonu sınavları başlamadan en az yedi gün öncesine kadar ilan edilir. İlgili birim kurulu kararıyla ayrıca staj, uygulama, laboratuvar, proje ve benzeri sınavlar açılabilir. Bu sınavların
türleri ve ağırlıkları ilgili bölüm başkanlığının önerisi ve yönetim kurulu onayı ile belirlenir. Bu sınavların yapılacağı yer ve tarihler dekanlıkça/müdürlükçe eğitim-öğretim yarıyılı/yılı başlangıcından itibaren ilk iki hafta içinde ilan edilir. Yarıyıl/yılsonu sınavlarına girebilmek için;
a) Teorik dersin en az % 70’ine devam etmek, dersin varsa uygulama ve laboratuvarının en az % 80’ine katılmak ve başarılı olmak gerekir. b) Dersin yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavına/sınavlarına katılmak zorunludur. Aksi belirtilmedikçe, dönem içi uygulamaların not ortalamasına katkısı olmadığı hallerde ara sınavın %40 ı, yarıyıl sonu sınavının % 60 ı öğrencinin dönem sonu geçme notunu oluşturur. 4. yarıyılda verile Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri uzaktan eğitim yolu ile verildiğinden sadece bu derslerin sınavları değerlendirmede; ara sınav/sınavların ilgili dersin başarı notuna katkısı % 20, yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavlarından alınan notun başarı notuna katkısı % 80’dir. Başarı notu hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme sistemi esasları uygulanır. Öğrencinin başarı/başarısızlık durumu her yıl/yarıyıl sonunda AGNO hesaplanarak belirlenir. AGNO’su 2.00 ve üzerinde olan öğrenci başarılıdır. AGNO’su 2.00’ın altına düşen
öğrenci başarısızdır. AGNO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Başarısız (FD), (FF) veya (DZ) olunan derslerin mezun oluncaya kadar başarılması zorunludur. Öğrenciler, bulunduğu yarıyılda (FD), (FF) ve (DZ) notu olan derslerini, tekrar verildiği ilk yarıyılda öncelikle almak zorundadır. Sınavı yapan öğretim elemanı akademik takvimde belirlenen tarihler arasında sınav sonuçlarını öğrenci otomasyon sistemi vasıtasıyla ilan eder. Notlar ilan edildiği tarihte kesinleşir. Döneme ait tüm sınav evrakı dönem sonu sınavından sonra müdürlüğe teslim edilir. Bu evraklar beş yıl süreyle saklanır.


Kalite Güvencesi

MAKÜ Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız; Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Murdur MAKÜ strateji planında belirtilen kalite politikalarını kendine hedef almış ve belirlenene misyon ve vizyon çerçevesinde kurumsal değerleri oluşturmuş, eğitim ve öğretimi ulusal ve uluslararası düzeyde belirlenen standartlarda sürdürmeyi, iç ve dış paydaşların tüm süreçlere dahil edilmeyi amaçlamış ve hizmet verdiği tüm alanlarda düzenli gözden geçirmeye dayalı sürekli iyileştirme ve geliştirme yaklaşımı benimsemiştir.


Giriş Şartı

Öğrenciler programa her yıl ÖSYM tarafında yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’ndan elde ettikleri Temel Yeterlilik Testi puanı ve sıralamasına göre kabul edilmektedir. Bu anlamada öğrencilerin orta öğretimden mezun oldukları alanlar açısından bakıldığında herhangi bir ayrıma tabii tutulmamaktadır. Gerek meslek liselerinden gerekse düz
liselerden mezun öğrenciler TYT başarı sıralamaları gözetilerek programımıza kabul edilmektedirler.


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu öğretim programının zorunlu ve seçmeli dersleri ile Üniversite ortak seçmeli derslerinin uygulama, staj gibi tüm gereklerini Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans EğitimÖğretim Ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. Bununla birlikte Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre öğrencinin mezun olabilmesi için, hazırlık sınıfı hariç; en az, öğretim programındaki yarıyıl sayısının 30 ile çarpımı ya da yıl sayısının 60 ile çarpımı kadar AKTS kredisini almış olması gerekir. Mezuniyet için sistemi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencinin akademik danışmanının onayı gerekmektedir. Bu onay esnasında öğrencinin mezuniyet aşamasına kadar almış olduğu tüm dersler, derslere ait krediler otomasyon sistemince akademik danışmana sunulur. Gerekli kontroller sağlandıktan sonra bu onay verilir. AGNO nun 2.00 altında olması yada alınmamış dersin bulunması, eksik kredi olması durumları hem otomasyon sistemi hem de akademik danışman tarafından kontrol altındadır. Mezuniyet için gerekli krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalaması(AGNO) en az 2.00 olan ve ilgili birimin yönetim kurulunca mezuniyetlerine karar verilen öğrencilere 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda öngörülen diploma verilir. Diploma tarihi birim yönetim kurulu karar tarihidir. AGNO, aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Diplomalar, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde düzenlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi Programı mezunları piyasada, inşaat ve proje bürolarında mimari, statik yada vaziyet planları ile mimari detayları çizme yeteneğine ve metraj ile hakediş hesaplarını yapabilme yeteneğine sahiptir. Bu yüzden proje bürolarında görev alabilir. Üstyapı ve altyapı şantiyelerinde teknik kontrollük hizmetlerinde görev alabilir. Mühendis ile inşaat işçileri arasında koordinasyonu sağlar. Projelerin uygulanmasını denetler, metraj ve hakediş
hesaplarında mühendise yardımcı olur. Çimento, beton ve zemin mekaniği laboratuvarlarında örnek alma, inceleme, rapor hazırlama işlemlerini yapabilmelerinden dolayı, bu laboratuvarlarda çalışabilirler. Çimento fabrikalarında ve beton santrallerinde üretim elemanı ve laboratuar elemanı olarak görev alabilirler. Kamu kurumlarında tekniker ünvanı ile çalışma imkânına sahiptirler. Mezunlarımız Yapı denetim kuruluşları, yerel idareler, yapı malzemesi üreticileri ve satıcıları, beton santralleri, taahhüt firmaları,
dekorasyon firmaları gibi çok geniş bir çalışma alanına sahiptirler. Programı başarı ile tamamlayan mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile İnşaat Mühendisliği, Mimarlık gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222987

Qualification Title
Associate Degree Diploma
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Since the construction sector acts as a locomotive in all economies, it is always a focal sector where important incentives and investments are inevitable. With developing technology, the construction industry is also gaining quality and speed. Companies' need for qualified workforce is increasing day by day. Our Construction Technology Program, with its emphasis on qualified education and its efforts to train a quality workforce, meets this need greatly. In the construction technology program, wooden
building systems, reinforced concrete building systems, steel building systems, building materials, finding the building quantity and cost in an existing building, static, strength, project study and implementation, roof systems, facade systems, restoration, draftsmanship, building surface. It includes information about coating branches and professional responsibility. Students who successfully complete all courses in the education plan receive an associate degree with the title of Construction Technician.

Learning Environments

In the Construction Technology Program, theoretical and practical courses are held formally in classrooms. In the Workplace Training course, students complete their training in the places of duty (Office, Construction Site) assigned to them by the companies.

Description

Construction program learning outcomes;
1 He/she has basic, current and applied information about his/her profession.
2 Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
3 He follows current developments and practices in his profession and uses them effectively.
4 Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to his profession.
5 Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and propose solutions.
6 Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and expresses them in an understandable manner.
7 Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his field.
8 Has awareness of career management and lifelong learning.
9 It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
10 Follows information in the field and communicates with colleagues using a foreign language
11 Explains the properties of building materials, their usage areas, application techniques and applies relevant experiments.
12 Makes mathematical calculations and draws related to the project.
13 Checks the suitability of production to the project
14 Performs quantity surveying, progress payment and approximate cost transactions of building projects.
15 Has the basic knowledge necessary to ensure energy efficiency and environmental control in buildings.

Key Competencies

1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology
and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The success evaluation of the courses is carried out within the framework of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Accordingly, at least one midterm exam and final exam are held for the courses offered in each semester. Midterm exams that will be held more
than once are announced after the decision of the relevant unit board of directors, with the recommendation of the instructor teaching the course and the approval of the department head. Midterm exam results are announced at least seven days before the semester/final exams start. Internship, practical, laboratory, project and similar exams may also be opened with the decision of the relevant unit board. The types and weights of these exams are determined by the recommendation of the
relevant department chair and the approval of the board of directors. The place and dates of these exams are announced by the dean's office/directorate within the first two weeks from the beginning of the academic semester/year. In order to take the semester/end-year exams; a) It is necessary to attend at least 70% of the theoretical course, attend at least 80% of the practical and laboratory, if any, and be successful. b) It is mandatory to attend the midterm exam/exams of the course held during
the semester/year. Unless stated otherwise, 40% of the midterm exam and 60% of the final exam constitute the student's end-of-semester passing grade, in cases where mid-term applications do not contribute to the grade point average. Since the Turkish Language and Ataturk's Principles and History of Revolution courses in the 4th semester are given via distance education, only the exams of these courses are evaluated; The contribution of midterm exams/exams to the success grade of the relevant course is 20%, and the contribution of the grades obtained from the semester/year-end and make-up exams to the success grade is 80%. In calculating the success grade, the principles of the relative evaluation system determined by the Senate are applied. The success/failure status of the student is determined by calculating the CGPA at the end of each year/semester. A student whose CGPA is 2.00 or above is successful. A student whose CGPA falls below 2.00 is unsuccessful. Students whose CGPA is at least 2.00 are considered successful. It is mandatory to complete the courses in which the student failed (FD), (FF) or (DZ) until
graduation. Students must first take courses with (FD), (FF) and (DZ) grades in the current semester in the first semester they are offered again. The instructor conducting the exam announces the exam results through the student automation system between the dates specified in the academic calendar. Grades become final on the date they are announced. All exam documents for the semester are delivered to the directorate after the final exam. These documents are kept for five years.

Quality Assurance

As MAKÜ Vocational School of Technical Sciences, our quality policyis; Technical Sciences Vocational School has targeted the quality policies specified in the Murdur MAKÜ strategy plan and created corporate values within the framework of the determined mission and vision, aimed to continue education and training at the standards determined at national and international levels, to include internal and external stakeholders in all processes and in all areas it serves. It has adopted a continuous
improvement and development approach based on regular review.

Access Requirements

Students are accepted to the program based on their Basic Proficiency Test scores and rankings obtained from the Higher Education Institutions Exam held by ÖSYM every year. In this sense, students are not subjected to any discrimination in terms of the fields in which they graduate from secondary education. Students who graduate from both vocational high schools and regular high schools are accepted to our program based on their TYT success rankings.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all the requirements of the compulsory and elective courses of the registered education program and the university common elective courses, such as application and internship, in accordance with the provisions of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations, are entitled to receive a diploma. However, according to the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), in order for the student to graduate, excluding the preparatory class; The student must have received at least ECTS credits equal to the number of semesters in the curriculum multiplied by 30 or the number of years multiplied by 60. For graduation, the approval of the student's academic advisor is required through the Student Information System. During this approval, all courses and course credits taken by the student until graduation are presented to the academic advisor by the automation system. This approval is given after the necessary checks are completed. Situations such as CGPA below 2.00, courses not taken or missing credits are controlled by both the automation system and the academic advisor. Students who have completed the required credits for graduation, have a weighted GPA of at least 2.00, and whose graduation is decided by the board of directors of the relevant unit are given the diploma stipulated in the Higher Education Law No. 2547. Diploma date is the decision date of the unit board of directors. CGPA is also the graduation grade average. Diplomas are issued within the framework of the principles determined by the Senate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Vocational School of Technical Sciences Construction Technology Program have the ability to draw architectural details with architectural, static or site plans in the market, construction and project offices, and to make bill of quantities and progress calculations. Therefore, he can work in project offices. May take part in technical supervision services at superstructure and infrastructure construction sites. It ensures coordination between the engineer and construction workers. Supervises
the implementation of projects and assists the engineer in bill of quantities and progress payment calculations. They can work in cement, concrete and soil mechanics laboratories as they can take samples, examine and prepare reports. They can work as production staff and laboratory staff in cement factories and concrete plants. They have the opportunity to work as a technician in public institutions. Our graduates have a wide range of work areas such as building inspection organizations, local administrations, building material manufacturers and dealers, concrete batching plants, contracting companies and decoration companies. Our graduate students who successfully complete the program pass the DGS exam. Civil Engineering, Architecture They can transfer to 4-year departments such as.

Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222987


Qualification Title
Associate Degree Diploma

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Since the construction sector acts as a locomotive in all economies, it is always a focal sector where important incentives and investments are inevitable. With developing technology, the construction industry is also gaining quality and speed. Companies' need for qualified workforce is increasing day by day. Our Construction Technology Program, with its emphasis on qualified education and its efforts to train a quality workforce, meets this need greatly. In the construction technology program, wooden
building systems, reinforced concrete building systems, steel building systems, building materials, finding the building quantity and cost in an existing building, static, strength, project study and implementation, roof systems, facade systems, restoration, draftsmanship, building surface. It includes information about coating branches and professional responsibility. Students who successfully complete all courses in the education plan receive an associate degree with the title of Construction Technician.


Learning Environments

In the Construction Technology Program, theoretical and practical courses are held formally in classrooms. In the Workplace Training course, students complete their training in the places of duty (Office, Construction Site) assigned to them by the companies.


Description

Construction program learning outcomes;
1 He/she has basic, current and applied information about his/her profession.
2 Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
3 He follows current developments and practices in his profession and uses them effectively.
4 Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to his profession.
5 Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and propose solutions.
6 Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and expresses them in an understandable manner.
7 Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his field.
8 Has awareness of career management and lifelong learning.
9 It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
10 Follows information in the field and communicates with colleagues using a foreign language
11 Explains the properties of building materials, their usage areas, application techniques and applies relevant experiments.
12 Makes mathematical calculations and draws related to the project.
13 Checks the suitability of production to the project
14 Performs quantity surveying, progress payment and approximate cost transactions of building projects.
15 Has the basic knowledge necessary to ensure energy efficiency and environmental control in buildings.


Key Competencies

1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology
and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

The success evaluation of the courses is carried out within the framework of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Accordingly, at least one midterm exam and final exam are held for the courses offered in each semester. Midterm exams that will be held more
than once are announced after the decision of the relevant unit board of directors, with the recommendation of the instructor teaching the course and the approval of the department head. Midterm exam results are announced at least seven days before the semester/final exams start. Internship, practical, laboratory, project and similar exams may also be opened with the decision of the relevant unit board. The types and weights of these exams are determined by the recommendation of the
relevant department chair and the approval of the board of directors. The place and dates of these exams are announced by the dean's office/directorate within the first two weeks from the beginning of the academic semester/year. In order to take the semester/end-year exams; a) It is necessary to attend at least 70% of the theoretical course, attend at least 80% of the practical and laboratory, if any, and be successful. b) It is mandatory to attend the midterm exam/exams of the course held during
the semester/year. Unless stated otherwise, 40% of the midterm exam and 60% of the final exam constitute the student's end-of-semester passing grade, in cases where mid-term applications do not contribute to the grade point average. Since the Turkish Language and Ataturk's Principles and History of Revolution courses in the 4th semester are given via distance education, only the exams of these courses are evaluated; The contribution of midterm exams/exams to the success grade of the relevant course is 20%, and the contribution of the grades obtained from the semester/year-end and make-up exams to the success grade is 80%. In calculating the success grade, the principles of the relative evaluation system determined by the Senate are applied. The success/failure status of the student is determined by calculating the CGPA at the end of each year/semester. A student whose CGPA is 2.00 or above is successful. A student whose CGPA falls below 2.00 is unsuccessful. Students whose CGPA is at least 2.00 are considered successful. It is mandatory to complete the courses in which the student failed (FD), (FF) or (DZ) until
graduation. Students must first take courses with (FD), (FF) and (DZ) grades in the current semester in the first semester they are offered again. The instructor conducting the exam announces the exam results through the student automation system between the dates specified in the academic calendar. Grades become final on the date they are announced. All exam documents for the semester are delivered to the directorate after the final exam. These documents are kept for five years.


Quality Assurance

As MAKÜ Vocational School of Technical Sciences, our quality policyis; Technical Sciences Vocational School has targeted the quality policies specified in the Murdur MAKÜ strategy plan and created corporate values within the framework of the determined mission and vision, aimed to continue education and training at the standards determined at national and international levels, to include internal and external stakeholders in all processes and in all areas it serves. It has adopted a continuous
improvement and development approach based on regular review.


Access Requirements

Students are accepted to the program based on their Basic Proficiency Test scores and rankings obtained from the Higher Education Institutions Exam held by ÖSYM every year. In this sense, students are not subjected to any discrimination in terms of the fields in which they graduate from secondary education. Students who graduate from both vocational high schools and regular high schools are accepted to our program based on their TYT success rankings.


Conditions for Success
Students who successfully complete all the requirements of the compulsory and elective courses of the registered education program and the university common elective courses, such as application and internship, in accordance with the provisions of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations, are entitled to receive a diploma. However, according to the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), in order for the student to graduate, excluding the preparatory class; The student must have received at least ECTS credits equal to the number of semesters in the curriculum multiplied by 30 or the number of years multiplied by 60. For graduation, the approval of the student's academic advisor is required through the Student Information System. During this approval, all courses and course credits taken by the student until graduation are presented to the academic advisor by the automation system. This approval is given after the necessary checks are completed. Situations such as CGPA below 2.00, courses not taken or missing credits are controlled by both the automation system and the academic advisor. Students who have completed the required credits for graduation, have a weighted GPA of at least 2.00, and whose graduation is decided by the board of directors of the relevant unit are given the diploma stipulated in the Higher Education Law No. 2547. Diploma date is the decision date of the unit board of directors. CGPA is also the graduation grade average. Diplomas are issued within the framework of the principles determined by the Senate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Vocational School of Technical Sciences Construction Technology Program have the ability to draw architectural details with architectural, static or site plans in the market, construction and project offices, and to make bill of quantities and progress calculations. Therefore, he can work in project offices. May take part in technical supervision services at superstructure and infrastructure construction sites. It ensures coordination between the engineer and construction workers. Supervises
the implementation of projects and assists the engineer in bill of quantities and progress payment calculations. They can work in cement, concrete and soil mechanics laboratories as they can take samples, examine and prepare reports. They can work as production staff and laboratory staff in cement factories and concrete plants. They have the opportunity to work as a technician in public institutions. Our graduates have a wide range of work areas such as building inspection organizations, local administrations, building material manufacturers and dealers, concrete batching plants, contracting companies and decoration companies. Our graduate students who successfully complete the program pass the DGS exam. Civil Engineering, Architecture They can transfer to 4-year departments such as.


Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address