Yeterlilik Kodu

TR0030218787

Yeterlilik Adı
İnşaat Yönetimi ve Hukuku Doktora Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Medipol Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.medipol.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında bilimsel çalışma yapacak araştırmacılar yetiştirmek, bu alanda ileri düzeyde uzmanlaşma imkanı sunmak, inşaat hukuku alanında yaptığı yayınlar ile bilimsel literatüre katkı yapacak, alanında uluslararası gelişmeleri takip ederek yurtiçine aktaracak, ülkemizde İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında bilimsel faaliyetlerin gelişimine öncü olacak araştırmacı ve akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, 
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
  • Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
  • -Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak, Lisans derecesiyle başvuranlar için en az 3,00/4,00 ya da eşdeğeri lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana sahip olmak, 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olmak şartıyla tezsiz yüksek lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Doktora programına başvuracak adayların YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavlarından en az 55 puan alması veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından buna denk puan alması zorunludur. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, adayların ALES puanının %50'si, mezuniyet not ortalamasının %20’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30’u dikkate alınarak başarı sıralaması yapılır; Mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında yüksek lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora derecesi alabilmek için lisans derecesi ile programa kabul edilen öğrenciler toplam 54 krediden az olmamak koşuluyla en az 18 ders almak, yüksek lisans (tezli) derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise toplam 30 krediden az olmamak koşuluyla en az 10 ders almak, bu derslerden en az 3.0 ortalamayı tutturmak, derslerin tamamlanmasının ardından yapılacak olan doktora yeterlik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezlerini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Zorunlu Temel Dersler havuzundaki tüm derslerin ve Doktora Seminer dersinin alınması gerekmektedir. Programı başarıyla tamamlayan lisans derecesi olan öğrenciler toplamda en az 300 AKTS, yüksek lisans (tezli) derecesi olan öğrenciler ise toplamda en az 240 AKTS karşılığı ders, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını tamamlamış olacaklardır. Tez danışmanının, öğrenci programa girdikten en geç dördüncü dönem başına kadar belirlenmiş olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktora derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler inşaat hukuku ve yapım yönetimi alanlarında uzmanlaşmış akademisyen ve araştırmacı olma imkânına sahip olmanın yanısıra inşaat sektöründe ve hukuk alanında sözleşme yönetimi, yapım yönetimi, inşaat hukuku alanlarında iş bulma imkânına sahip olurlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218787


Yeterlilik Adı
İnşaat Yönetimi ve Hukuku Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Medipol Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında bilimsel çalışma yapacak araştırmacılar yetiştirmek, bu alanda ileri düzeyde uzmanlaşma imkanı sunmak, inşaat hukuku alanında yaptığı yayınlar ile bilimsel literatüre katkı yapacak, alanında uluslararası gelişmeleri takip ederek yurtiçine aktaracak, ülkemizde İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında bilimsel faaliyetlerin gelişimine öncü olacak araştırmacı ve akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, 
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
  • İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
  • Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
  • -Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak, Lisans derecesiyle başvuranlar için en az 3,00/4,00 ya da eşdeğeri lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana sahip olmak, 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olmak şartıyla tezsiz yüksek lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Doktora programına başvuracak adayların YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavlarından en az 55 puan alması veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından buna denk puan alması zorunludur. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, adayların ALES puanının %50'si, mezuniyet not ortalamasının %20’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30’u dikkate alınarak başarı sıralaması yapılır; Mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında yüksek lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir.


Başarma Şartları
Doktora derecesi alabilmek için lisans derecesi ile programa kabul edilen öğrenciler toplam 54 krediden az olmamak koşuluyla en az 18 ders almak, yüksek lisans (tezli) derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise toplam 30 krediden az olmamak koşuluyla en az 10 ders almak, bu derslerden en az 3.0 ortalamayı tutturmak, derslerin tamamlanmasının ardından yapılacak olan doktora yeterlik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezlerini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Zorunlu Temel Dersler havuzundaki tüm derslerin ve Doktora Seminer dersinin alınması gerekmektedir. Programı başarıyla tamamlayan lisans derecesi olan öğrenciler toplamda en az 300 AKTS, yüksek lisans (tezli) derecesi olan öğrenciler ise toplamda en az 240 AKTS karşılığı ders, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını tamamlamış olacaklardır. Tez danışmanının, öğrenci programa girdikten en geç dördüncü dönem başına kadar belirlenmiş olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktora derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler inşaat hukuku ve yapım yönetimi alanlarında uzmanlaşmış akademisyen ve araştırmacı olma imkânına sahip olmanın yanısıra inşaat sektöründe ve hukuk alanında sözleşme yönetimi, yapım yönetimi, inşaat hukuku alanlarında iş bulma imkânına sahip olurlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218787

Qualification Title
Construction Management and Law Ph.D
Awarding BodyIstanbul Medipol University
Awarding Body ContactKavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.medipol.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Success in a course is defined by the course grade. The grade of the course is based on the midterm exam, midterm exam substitutes, such as homework, group studies and similar work, and the final exam.

Quality Assurance-
Access Requirements

To have a master's diploma with thesis and a aminimum of 55 ALES points from the ALES score type of the program applied for; For applicants with a bachelor's degree, to have a minimum GPA of 3.00/4.00 or equivalent and to have at least 80 points from ALES in the score type required by the program applied for; To have a non-thesis master's diploma and a minimum of a55 ALES points in the score type of the program applied for, provided that the student is enrolled in non-thesis master's programs before 6/2/2013; Candidates who will apply for the doctorate program must score a minimum of 55 points from the central foreign language exams accepted by YÖK or get an equivalent score from the international foreign language exams that are accepted as equivalent; In the admission of students to doctoral programs, the success ranking is made by taking into consideration 50% of the candidates' ALES score, 20% of the graduation grade point average and 30% of the scientific evaluation and/or interview results to be made in writing; Students with a master’s degree in architecture, interior architecture, engineering and law branches will be accepted to graduate programs

Conditions for SuccessIn order to qualify for a doctorate degree, students admitted to the program with a bachelor's degree must take at least 18 courses, with a total of not less than 54 credits. Students admitted with a master's degree (with thesis) must take at least 10 courses, with a total of not less than 30 credits. Students must achieve a minimum of 3.0 average in these courses, successfully pass the doctoral qualifying exam to be held after the completion of the courses, and successfully complete their doctoral dissertation. All courses in the Required Core Courses pool and the PhD Seminar course must be taken in addition. Students with a bachelor's degree who successfully complete the program will have completed at least 300 ECTS in total, and students with a master's degree (with thesis) will have completed at least 240 ECTS courses, proficiency exam and thesis work. The thesis advisor must be determined by the beginning of the fourth semester at the latest after the student is admiited to the program.
Progression Paths (Relationship Type)

Employment opportunities for students who have succesfully completed the Doctorate Program in Construction Management and Law include academic and research careers in addition to contract administration positions, construction management positions, and positions in construction law in the construction sector and in the field of law.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030218787


Qualification Title
Construction Management and Law Ph.D

Awarding Body
Istanbul Medipol University

Awarding Body Contact
Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Success in a course is defined by the course grade. The grade of the course is based on the midterm exam, midterm exam substitutes, such as homework, group studies and similar work, and the final exam.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To have a master's diploma with thesis and a aminimum of 55 ALES points from the ALES score type of the program applied for; For applicants with a bachelor's degree, to have a minimum GPA of 3.00/4.00 or equivalent and to have at least 80 points from ALES in the score type required by the program applied for; To have a non-thesis master's diploma and a minimum of a55 ALES points in the score type of the program applied for, provided that the student is enrolled in non-thesis master's programs before 6/2/2013; Candidates who will apply for the doctorate program must score a minimum of 55 points from the central foreign language exams accepted by YÖK or get an equivalent score from the international foreign language exams that are accepted as equivalent; In the admission of students to doctoral programs, the success ranking is made by taking into consideration 50% of the candidates' ALES score, 20% of the graduation grade point average and 30% of the scientific evaluation and/or interview results to be made in writing; Students with a master’s degree in architecture, interior architecture, engineering and law branches will be accepted to graduate programs


Conditions for Success
In order to qualify for a doctorate degree, students admitted to the program with a bachelor's degree must take at least 18 courses, with a total of not less than 54 credits. Students admitted with a master's degree (with thesis) must take at least 10 courses, with a total of not less than 30 credits. Students must achieve a minimum of 3.0 average in these courses, successfully pass the doctoral qualifying exam to be held after the completion of the courses, and successfully complete their doctoral dissertation. All courses in the Required Core Courses pool and the PhD Seminar course must be taken in addition. Students with a bachelor's degree who successfully complete the program will have completed at least 300 ECTS in total, and students with a master's degree (with thesis) will have completed at least 240 ECTS courses, proficiency exam and thesis work. The thesis advisor must be determined by the beginning of the fourth semester at the latest after the student is admiited to the program.

Progression Paths (Relationship Type)

Employment opportunities for students who have succesfully completed the Doctorate Program in Construction Management and Law include academic and research careers in addition to contract administration positions, construction management positions, and positions in construction law in the construction sector and in the field of law.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address