| Yeterlilik Kodu | TR0030045440 | |
| Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Bursa Teknik Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mimar Sinan Mahallesi, Mimar Sinan Bulvarı, Eflak Caddesi No:177 Yıldırım / BURSA | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.btu.edu.tr | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Programın amacı, mezunlarının finans, yönetim ve organizasyon, muhasebe, pazarlama konularıyla ilgili temel bilgilere sahip, güncel işletme konularını yorumlayıp değerlendirebilen, sosyal ve kültürel konulara duyarlı, girişimcilik bilgisine hâkim, risk alabilen, yenilikçi ve küresel rekabete uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişmesini sağlamaktır. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve diğer sınavlar olarak yapılır. Ham başarı puanı: (1) Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun Ham Başarı Puanı`na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. (2) Yarıyıl sonu veya varsa bütünleme sınav notunun ham başarı puanına katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Özel durumlarda ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir. (3) Hesaplanan Ham Başarı Puanı ondalık kısmı 0,50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0,50` den küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır. Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO): AGNO` nın hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4`lük not sistemindeki karşılıkları (Tablo 2) bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) olarak tanımlanır. Bağıl değerlendirme sistemi (BDS): (1) Bağıl Değerlendirme Sistemi, öğrenci sayısının 20 ve üzeri olduğu dersler için uygulanır. Öğrenci sayısı 20’nin altında ise öğrencinin o dersteki başarı puanı, ham başarı puanının Tablo 2’deki karşılığına göreverilir. (2) Bağıl Değerlendirmeye Katılma Limiti: Öğrencinin bağıl değerlendirme hesaplamalarına katılabilmesiiçin 100 tam puan üzerinden alması gereken en düşük HBP 20 puandır. (3) Ham Başarı Puanı Alt Limiti: HBP 35’in altında olan öğrencilere, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" verilir ve bu öğrenciler o dersten doğrudan kalır. (4) Yarıyıl Sonu Sınavı Alt Limiti: Yarıyıl Sonu Sınavı Notu (YSSN) 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" notu alırlar. (5) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı belirlenirken devamsız öğrenciler, yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler ile Bağıl Değerlendirmeye KatılmaLimiti (BDKL)'nin altında kalan öğrenciler dikkate alınmaz. (6) Bağıl değerlendirme sisteminin uygulanmasında öğrenci başarısının değerlendirilmesi öğrenci sayısına bağlı olarak aşağıdaki şekilde yapılır (Harfli NotunOluşturulması): a) Değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı 20 (yirmi) ve üzerinde ise, altta eşitlikleri verilen standart skorlardan elde edilen T-Skor' ları kullanılarak Tablo 3'deki dağılıma göre harfli notlarbelirlenir. b) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 20 (yirmi) öğrenciden az ise, öğretim elemanı öğrencinin notunun harf karşılığını Mutlak Not Sistemi ile verir. Öğretim Elemanı sınıfın genel başarı durumunu dikkate alarak “Mutlak Harf Aralıklarını” kendisi tayin edebilir. Mutlak not sistemi: Bursa Teknik Üniversitesine bağlı fakültelerde Mutlak Not Sistemi (MNS)’de esas alınan Ham Başarı Puanı (HBP)’na karşılık gelen harf notları ve bu harf notlarının dörtlü not ve 100’lük not sisteminde değerlendirilmektedir. İşletme Bölümü öğrencileri, Bursa Teknik Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine tabidirler. https://depo.btu.edu.tr/dosyalar/bidb/Dosyalar/BTU%20%C3%96L%C3%87ME%20DE%C4%9E.%20ESAS%20Y.pdf
| |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) 02.04.2025 – 02.04.2028 | |
| Giriş Şartı | İşletme Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2025-2026 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 50'dir. | |
| Başarma Şartları | - Öğretim planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme mezunlarının kariyer seçenekleri çok çeşitli olmakla beraber aşağıda belirtilen unvan ve görevler bunlardan bazılarıdır.
| |
| Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030045440
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı, mezunlarının finans, yönetim ve organizasyon, muhasebe, pazarlama konularıyla ilgili temel bilgilere sahip, güncel işletme konularını yorumlayıp değerlendirebilen, sosyal ve kültürel konulara duyarlı, girişimcilik bilgisine hâkim, risk alabilen, yenilikçi ve küresel rekabete uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişmesini sağlamaktır.
Öğrenme örgün, ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Programın amacı, mezunlarının finans, yönetim ve organizasyon, muhasebe, pazarlama konularıyla ilgili temel bilgilere sahip, güncel işletme konularını yorumlayıp değerlendirebilen, sosyal ve kültürel konulara duyarlı, girişimcilik bilgisine hâkim, risk alabilen, yenilikçi ve küresel rekabete uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişmesini sağlar.
- Ekonomik, sosyal, politik, etik, saglıksal ve çevresel kısıtlamarı ve ayrıca üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi faktörleri gözönünde bulundurarak, sistem, eleman veya prosesleri ihtiyaçlara uygun olarak tasarlama yeterliliği kazanır.
- İşletme bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler finans, yönetim ve organizasyon, muhasebe, pazarlama konularıyla ilgili temel bilgilere sahip, güncel işletme konularını yorumlayıp değerlendirebilen, sosyal ve kültürel konulara duyarlı, girişimcilik bilgisine hâkim, risk alabilen, yenilikçi ve küresel rekabete uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişir.
- İşletme bölümü mezunları ekonomik, sosyal, politik, etik, çevresel kısıtlamalar ve ayrıca üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, sistem, eleman veya prosesleri ihtiyaçlara uygun olarak tasarlama yeterliliğine sahiptir
- İşletme bölümü mezunları kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek gibi yeteneklere sahiptir
- Etkin iletişim kurma becerilerine sahip olan işletme bölümü mezunları işletme ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek yeteneklerine sahiptir.
- Program mezunları alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte, iş yaşamına dahil olduğunda kurumsal altyapı ve kavramsal zenginliğin oluşturduğu farklılığı bireysel kariyerine yansıtma yeteneğine sahip olur
- İşletme bölümü mezunları edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek; öğrenmesini yönlendirebilmek ve düşünceleri ile sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek yeteneklerine sahiptir.
- İşletme bölümü mezunları finans ve muhasebe alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmektedir. Finans ve muhasebe alanlarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmekte ve ayrıca yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmektedir.
- İşletme bölümü mezunları yöneticilik ve girişimcilik ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
- Program mezunları alana ilişkin kuramlara hakim olup, bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor ve/veya akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine; karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerilerine sahiptir.
- İşletme bölümü mezunları pazarlama alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme; pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yeteneklerine sahiptir.
- İşletme bölümü mezunları yeni ve güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirir
- Program mezunları temel seviyedeki işletme problemlerinin sayısal modelini oluşturabilmekte, modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözebilmekte, kurumsal bilişim sistemlerinin işleyişini anlayabilmekte ve bu sistemleri temel seviyede kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve diğer sınavlar olarak yapılır.
Ham başarı puanı:
(1) Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun Ham Başarı Puanı`na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur.
(2) Yarıyıl sonu veya varsa bütünleme sınav notunun ham başarı puanına katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Özel durumlarda ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir.
(3) Hesaplanan Ham Başarı Puanı ondalık kısmı 0,50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0,50` den küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır.
Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO):
AGNO` nın hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4`lük not sistemindeki karşılıkları (Tablo 2) bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) olarak tanımlanır.
Bağıl değerlendirme sistemi (BDS):
(1) Bağıl Değerlendirme Sistemi, öğrenci sayısının 20 ve üzeri olduğu dersler için uygulanır. Öğrenci sayısı 20’nin altında ise öğrencinin o dersteki başarı puanı, ham başarı puanının Tablo 2’deki karşılığına göreverilir.
(2) Bağıl Değerlendirmeye Katılma Limiti: Öğrencinin bağıl değerlendirme hesaplamalarına katılabilmesiiçin 100 tam puan üzerinden alması gereken en düşük HBP 20 puandır.
(3) Ham Başarı Puanı Alt Limiti: HBP 35’in altında olan öğrencilere, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" verilir ve bu öğrenciler o dersten doğrudan kalır.
(4) Yarıyıl Sonu Sınavı Alt Limiti: Yarıyıl Sonu Sınavı Notu (YSSN) 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" notu alırlar.
(5) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı belirlenirken devamsız öğrenciler, yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler ile Bağıl Değerlendirmeye KatılmaLimiti (BDKL)'nin altında kalan öğrenciler dikkate alınmaz.
(6) Bağıl değerlendirme sisteminin uygulanmasında öğrenci başarısının değerlendirilmesi öğrenci sayısına bağlı olarak aşağıdaki şekilde yapılır (Harfli NotunOluşturulması):
a) Değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı 20 (yirmi) ve üzerinde ise, altta eşitlikleri verilen standart skorlardan elde edilen T-Skor' ları kullanılarak Tablo 3'deki dağılıma göre harfli notlarbelirlenir.
b) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 20 (yirmi) öğrenciden az ise, öğretim elemanı öğrencinin notunun harf karşılığını Mutlak Not Sistemi ile verir. Öğretim Elemanı sınıfın genel başarı durumunu dikkate alarak “Mutlak Harf Aralıklarını” kendisi tayin edebilir.
Mutlak not sistemi:
Bursa Teknik Üniversitesine bağlı fakültelerde Mutlak Not Sistemi (MNS)’de esas alınan Ham Başarı Puanı (HBP)’na karşılık gelen harf notları ve bu harf notlarının dörtlü not ve 100’lük not sisteminde değerlendirilmektedir.
İşletme Bölümü öğrencileri, Bursa Teknik Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine tabidirler. https://depo.btu.edu.tr/dosyalar/bidb/Dosyalar/BTU%20%C3%96L%C3%87ME%20DE%C4%9E.%20ESAS%20Y.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
02.04.2025 – 02.04.2028
İşletme Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2025-2026 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 50'dir.
İşletme mezunlarının kariyer seçenekleri çok çeşitli olmakla beraber aşağıda belirtilen unvan ve görevler bunlardan bazılarıdır.
- İş danışmanı,
- İş analisti,
- İş geliştirme müdürü,
- Veri analisti,
- Veri bilimcisi,
- Adli muhasebeci,
- Yönetim Danışmanı,
- Proje müdürü,
- Risk yöneticisi,
- Pazarlama yöneticisi,
- İnsan kaynakları görevlisi,
- Perakende yöneticisi,
- Sistem analisti,
- Restoran yöneticisi,
- Yönetici asistanı (işletmelerde),
- Bankalar.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030045440 | |
| Qualification Title | Bachelor of Business Administration | |
| Awarding Body | Bursa Technical University | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | http://www.btu.edu.tr | |
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Management and administration | |
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | The aim of the program is to educate graduates who possess fundamental knowledge in finance, management and organization, accounting, and marketing; who are able to interpret and evaluate contemporary business issues; who are sensitive to social and cultural matters; who are equipped with entrepreneurial knowledge; who can take risks; and who are innovative and adaptable to global competition. | |
| Learning Environments | Learning takes place through formal education and, to some extent, distance education. In addition, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships and workplace training in professional settings. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Examinations: Examinations include midterm exams, end-of-term exams, make-up exams, resit exams, single-course exams, exemption exams, supplementary exams, and other assessments. Raw Achievement Score (RAS):
Weighted Grade Point Average (WGPA): In calculating the WGPA, the letter grades of all courses a student has taken from the first semester onwards are converted to the 4-point scale (Table 2) and multiplied by the ECTS credits of each course. The results are summed and divided by the total ECTS credits of all courses taken. The WGPA is reported to two decimal places. Relative Grading System (RGS):
a) If 20 or more students participate, T-scores calculated from the standard scores are used to assign letter grades according to the distribution in Table 3. b) If fewer than 20 students are eligible for relative grading, the instructor assigns letter grades using the Absolute Grading System. The instructor may determine the absolute grade ranges based on the overall performance of the class. Absolute Grading System: In the faculties affiliated with Bursa Technical University, the Absolute Grading System (AGS) assigns letter grades corresponding to the Raw Achievement Score (RAS), evaluated according to both the 4-point and 100-point scales. Business Administration students are subject to the Measurement and Evaluation Principles Directive of Bursa Technical University. | |
| Quality Assurance | To safeguard the quality of higher education programs:
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Agency: Social, Human, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) | |
| Access Requirements | The Department of Business Administration admits students through the centralized examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The program’s quota for the 2025–2026 academic year is 50 students. | |
| Conditions for Success | - Successful completion of the courses with 240 ECTS credits in the curriculum and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Career options for business graduates are varied, but the titles and tasks listed below are some of them. • Business consultant, • Business analyst, • Business development manager, • Data analyst, • Data scientist, • Forensic accountant, • Management consultant, • Project Manager, • Risk manager, • Marketing manager, • Human Resources Officer, • Retail manager, • System analyst, • Restaurant manager, • Executive assistant (in enterprises), • Banks, | |
| Legal Basis |
| |
| Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030045440
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the program is to educate graduates who possess fundamental knowledge in finance, management and organization, accounting, and marketing; who are able to interpret and evaluate contemporary business issues; who are sensitive to social and cultural matters; who are equipped with entrepreneurial knowledge; who can take risks; and who are innovative and adaptable to global competition.
Learning takes place through formal education and, to some extent, distance education. In addition, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships and workplace training in professional settings.
- The aim of the program is to educate graduates who possess fundamental knowledge in finance, management and organization, accounting, and marketing; who can interpret and evaluate contemporary business issues; who are sensitive to social and cultural matters; who are equipped with entrepreneurial knowledge; who can take risks; and who are innovative and adaptable to global competition.
- Graduates gain the competence to design systems, components, or processes according to needs, taking into account economic, social, political, ethical, health-related, and environmental constraints, as well as factors such as producibility and sustainability.
- Students who successfully complete the Business Administration program become individuals with foundational knowledge in finance, management and organization, accounting, and marketing; able to interpret and evaluate current business topics; sensitive to social and cultural issues; equipped with entrepreneurial knowledge; capable of taking risks; innovative; and adaptable to global competition.
- Business Administration graduates have the competence to design systems, components, or processes according to needs while considering economic, social, political, ethical, and environmental constraints, as well as factors such as producibility and sustainability.
- Graduates are able to examine concepts and ideas using scientific methods, interpret and evaluate data, define and analyze problems, and develop evidence- and research-based solutions.
- Graduates with effective communication skills can inform relevant individuals and institutions on business-related matters, and convey their ideas and problem-solving proposals both orally and in writing.
- Program graduates can communicate the knowledge and skills they acquire in their field both orally and in writing, and, upon entering the workforce, can reflect the advantages of institutional infrastructure and conceptual depth onto their individual career paths.
- Business Administration graduates can critically evaluate the knowledge and skills they acquire, identify their learning needs, direct their own learning, and share their ideas and problem-solving proposals with both experts and non-experts using quantitative and qualitative data.
- Graduates can develop and deepen their expertise in finance and accounting to an advanced level. They understand the interdisciplinary interactions of these fields and know how to access information necessary for lifelong learning.
- Graduates have the ability to analyze theoretical knowledge related to management and entrepreneurship and evaluate its practical implications.
- Program graduates are familiar with relevant theories in the field and can use them to prepare reports or works in accordance with professional or academic standards; they are also capable of using their field knowledge in decision-making, implementing decisions, and translating decisions into behavior.
- Business Administration graduates can solve problems in the field of marketing using research methods; develop new strategic approaches for unforeseen or complex marketing issues; take responsibility and produce solutions; critically evaluate their expert-level knowledge and skills in marketing; and direct their own learning.
- Graduates can follow and evaluate new and emerging technologies.
- Program graduates are able to create numerical models of basic business problems, solve modeled business problems using information technologies, understand the functioning of enterprise information systems, and use these systems at a basic level.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Examinations:
Examinations include midterm exams, end-of-term exams, make-up exams, resit exams, single-course exams, exemption exams, supplementary exams, and other assessments.
Raw Achievement Score (RAS):
-
For a course, the Raw Achievement Score (RAS) is calculated based on the weighted average of the student’s midterm and, if applicable, other in-term assessment grades, together with the final or resit exam grade. The contribution percentages of in-term assessments and the final exam to the RAS are determined by the course instructor before the course registration week and announced to the students no later than the first week of the semester.
-
The contribution of the end-of-term or resit exam grade to the RAS cannot be less than 40% or more than 60%. In special cases, these ratios may be adjusted by the relevant committee.
-
The calculated RAS is rounded to the nearest whole number: decimal values of 0.50 and above are rounded up, while values below 0.50 are rounded down.
Weighted Grade Point Average (WGPA):
In calculating the WGPA, the letter grades of all courses a student has taken from the first semester onwards are converted to the 4-point scale (Table 2) and multiplied by the ECTS credits of each course. The results are summed and divided by the total ECTS credits of all courses taken. The WGPA is reported to two decimal places.
Relative Grading System (RGS):
-
The Relative Grading System is applied to courses with 20 or more students. If a course has fewer than 20 students, the student’s grade is determined based on the RAS according to Table 2.
-
Minimum Participation Requirement: To be included in relative grading, a student must have a minimum RAS of 20 out of 100.
-
RAS Lower Limit: Students with an RAS below 35 automatically receive an "FF" grade, regardless of relative grading.
-
End-of-Term Exam Lower Limit: Students scoring below 35 in the end-of-term exam also automatically receive an "FF" grade, regardless of relative grading.
-
When determining the number of students eligible for relative grading, absent students, those who do not take the end-of-term exam, and students below the Minimum Participation Requirement (RGS) are excluded.
-
The assignment of letter grades in the relative grading system is performed as follows:
a) If 20 or more students participate, T-scores calculated from the standard scores are used to assign letter grades according to the distribution in Table 3.
b) If fewer than 20 students are eligible for relative grading, the instructor assigns letter grades using the Absolute Grading System. The instructor may determine the absolute grade ranges based on the overall performance of the class.
Absolute Grading System:
In the faculties affiliated with Bursa Technical University, the Absolute Grading System (AGS) assigns letter grades corresponding to the Raw Achievement Score (RAS), evaluated according to both the 4-point and 100-point scales.
Business Administration students are subject to the Measurement and Evaluation Principles Directive of Bursa Technical University.
https://depo.btu.edu.tr/dosyalar/bidb/Dosyalar/BTU%20%C3%96L%C3%87ME%20DE%C4%9E.%20ESAS%20Y.pdf
To safeguard the quality of higher education programs:
-
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
-
“University Monitoring and Evaluation Reports” prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. These reports contain quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
-
YÖK also publishes annually the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data for foundation universities. This report, containing quantitative and qualitative assessments, is made publicly available by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
-
Creation and Approval of Academic Programs:
-
YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.2. After the National Core Curricula are approved by the relevant Deans’ Council, they are implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
-
-
Assessment and Evaluation:
-
The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to achieve are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles determined by YÖK.
-
-
Certification:
-
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institution.
-
-
Self-Assessment and External Evaluation:
-
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
-
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions with the public.
-
Accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that program competencies meet quality assurance standards.
-
Regular review activities are conducted for the competencies defined in accordance with YÖKAK regulations.
-
Accreditation Agency: Social, Human, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Accreditation Period: 02.04.2025 – 02.04.2028
The Department of Business Administration admits students through the centralized examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The program’s quota for the 2025–2026 academic year is 50 students.
Career options for business graduates are varied, but the titles and tasks listed below are some of them. • Business consultant, • Business analyst, • Business development manager, • Data analyst, • Data scientist, • Forensic accountant, • Management consultant, • Project Manager, • Risk manager, • Marketing manager, • Human Resources Officer, • Retail manager, • System analyst, • Restaurant manager, • Executive assistant (in enterprises), • Banks,
-
Law No. 2547 on Higher Education
-
Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
-
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
-
Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board (YÖKAK)
Qualification is continuous
