| Yeterlilik Kodu | TR0030029942 | |
| Yeterlilik Adı | Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanlığı 61080 Ortahisar/Trabzon muhendislik@ktu.edu.tr muhendislik@mf.ktu.edu.tr | |
| Sorumlu Kurum URL | https://www.ktu.edu.tr/ | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında evrensel bilgi edinmiş, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası toplumun yönetsel, siyasal, toplumsal, iktisadi ve hukuki sorunları ile ilgilenen; söz konusu sorunları analiz edebilen, bu sorunlara çözüm üretebilen ve toplumsal katkı sağlayabilen, ulusal ve uluslararası kurumlarda mesleğini icra edebilen, kendini geliştirebilen, mesleğini grup çalışmaları içinde de uygulayabilen, mesleki etiğe sahip yöneticiler, liderler, araştırmacılar ve çalışanlar ile yurttaşlar yetiştirmek. | |
| Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu veya özel sektör iş yerlerinde staj (zorunlu olmayan) yapılır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında yeterli bilgiye sahip olurlar. 2. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarındaki güncel çalışmaları ve kamu yönetimi alanındaki mevzuatları takip ederek ulusal ve küresel sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirirler. 3. Alanıyla ilgili disiplin içi ya da disiplinler arası bağımsız bilimsel araştırma ve çalışma yaparlar. 4. Çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır, grubun amaç ve hedeflerini belirler ve alanıyla ilgili edindikleri bilgileri takım arkadaşlarına aktarırlar. 5. Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve sosyal yetkinliklere sahip olurlar. 6. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve eleştirel düşünceye sahip olurlar. 7. Toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun davranırlar. 8. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında edindikleri bilgileri (sürdürülebilirlik anlayışı ekseninde) toplumsal adalet, evrensel haklar, toplumsal cinsiyet eşitliği ve çevreye duyarlılık bilinciyle özel ve kamu kurumlarında uygularlar. | |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 4. Harfli notların “4” üzerinden karşılıkları şu şekildedir: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0) | |
| Kalite Güvencesi | Bu lisans programının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 3 yıl (02.04.2025-02.04.2028) geçerli olmak üzere akredite edilmiştir. | |
| Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 5.TR-YÖS ve denkliği olan lise diploması ile Yabancı uyruklu öğrenci alımı yapılmaktadır. | |
| Başarma Şartları | Hazırlık eğitimi ile derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de bitirme çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır. Bitirme çalışması, 7. veya 8. yarıyılda alınabilir. Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Dönem ortalaması 2 olmak kaydıyla o dönemdeki notu DC olan dersini de geçmektedir. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız olduğu bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. 3.Kamu Yönetimi bölümü mezunlarının çalışma alanları: Kamu ve Özel Bankalar Özel Kurum ve Kuruluşlar TBMM Bakanlıklar Sayıştay Belediyeler Danışmanlık Ofisleri Üniversiteler Mali Müşavirlik Ofisleri Muhasebe Ofisleri
Kamu Yönetimi mezunları bu alanlarda; Uzman, Uzman Yardımcısı Kaymakam İdari Hâkim Denetmen ve Kontrolör Mali Müşavir Değerleme Uzmanı Müfettiş gibi statülerde çalışabilirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ile üniversitemizin uyguladığı yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır:
KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği KTÜ Önlisans ve Lisans Öğrencileri Akademik Danışmanlığı Yönergesi KTÜ Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi KTÜ Çift Anadal ve Yandal Programları Uygulama Yönergesi KTÜ Önceki Öğrenmenin Tanınmasına İlişkin Yönergesi KTÜ Önlisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar KTÜ Pedagojik Formasyon Eğitiminin Yürütülmesine Dair Usul ve Esaslar | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030029942
ISCO 08
ISCO 08
Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında evrensel bilgi edinmiş, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası toplumun yönetsel, siyasal, toplumsal, iktisadi ve hukuki sorunları ile ilgilenen; söz konusu sorunları analiz edebilen, bu sorunlara çözüm üretebilen ve toplumsal katkı sağlayabilen, ulusal ve uluslararası kurumlarda mesleğini icra edebilen, kendini geliştirebilen, mesleğini grup çalışmaları içinde de uygulayabilen, mesleki etiğe sahip yöneticiler, liderler, araştırmacılar ve çalışanlar ile yurttaşlar yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu veya özel sektör iş yerlerinde staj (zorunlu olmayan) yapılır.
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
1. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında yeterli bilgiye sahip olurlar.
2. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarındaki güncel çalışmaları ve kamu yönetimi alanındaki mevzuatları takip ederek ulusal ve küresel sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirirler.
3. Alanıyla ilgili disiplin içi ya da disiplinler arası bağımsız bilimsel araştırma ve çalışma yaparlar.
4. Çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır, grubun amaç ve hedeflerini belirler ve alanıyla ilgili edindikleri bilgileri takım arkadaşlarına aktarırlar.
5. Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve sosyal yetkinliklere sahip olurlar.
6. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve eleştirel düşünceye sahip olurlar.
7. Toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun davranırlar.
8. Yönetim, siyaset, hukuk, kent-çevre, iktisat ve maliye alanlarında edindikleri bilgileri (sürdürülebilirlik anlayışı ekseninde) toplumsal adalet, evrensel haklar, toplumsal cinsiyet eşitliği ve çevreye duyarlılık bilinciyle özel ve kamu kurumlarında uygularlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
4. Harfli notların “4” üzerinden karşılıkları şu şekildedir: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0)
Bu lisans programının kalite güvencesi “Yükseköğretim
Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar
Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç
Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri
Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 3 yıl (02.04.2025-02.04.2028) geçerli olmak üzere akredite edilmiştir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
5.TR-YÖS ve denkliği olan lise diploması ile Yabancı uyruklu öğrenci alımı yapılmaktadır.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3.Kamu Yönetimi bölümü mezunlarının çalışma alanları:
Kamu ve Özel Bankalar
Özel Kurum ve Kuruluşlar
TBMM
Bakanlıklar
Sayıştay
Belediyeler
Danışmanlık Ofisleri
Üniversiteler
Mali Müşavirlik Ofisleri
Muhasebe Ofisleri
Kamu Yönetimi mezunları bu alanlarda;
Uzman, Uzman Yardımcısı
Kaymakam
İdari Hâkim
Denetmen ve Kontrolör
Mali Müşavir
Değerleme Uzmanı
Müfettiş gibi statülerde çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği ile üniversitemizin uyguladığı yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır:
KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
KTÜ Önlisans ve Lisans Öğrencileri Akademik Danışmanlığı Yönergesi
KTÜ Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi
KTÜ Çift Anadal ve Yandal Programları Uygulama Yönergesi
KTÜ Önceki Öğrenmenin Tanınmasına İlişkin Yönergesi
KTÜ Önlisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar
KTÜ Pedagojik Formasyon Eğitiminin Yürütülmesine Dair Usul ve Esaslar
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030029942 | |
| Qualification Title | Bachelor of Science in Public Administration | |
| Awarding Body | Karadeniz Technical University | |
| Awarding Body Contact | Karadeniz Technical University Faculty of Engineering Dean's Office 61080 Ortahisar/Trabzon muhendislik@ktu.edu.tr muhendislik@mf.ktu.edu.tr | |
| Awarding Body Url | https://www.ktu.edu.tr/ | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Management and administration | |
| National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | The aim of this program is to train professionals who have acquired universal knowledge in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics, and finance, and who are interested in the administrative, political, social, economic, and legal issues of local, regional, national, and international communities; who can analyze these issues, generate solutions to them, and contribute to society; who can practice their profession in national and international institutions, develop themselves, apply their profession in group work, and possess professional ethics. | |
| Learning Environments | Education and training are provided in the form of both formal and distance education. In addition, internships (non-compulsory) are provided in public or private sector workplaces. | |
| Description | Students graduating from this department, PLO1: Have sufficient knowledge in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics and finance. PLO2: Identify, analyse and propose solutions to national and global problems by following current studies in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics and finance and legislation in the field of public administration. PLO3: Carry out independent scientific research and studies within or between disciplines related to the field. PLO4: Work effectively in multidisciplinary teams, take responsibility, determine the goals and objectives of the group and transfer their knowledge about their field to their teammates. PLO5: Communicate effectively verbally and in writing in the field and have social competences. PLO6: Develop an awareness of the necessity of lifelong learning and critical thinking. PLO7: Behave in accordance with social and professional ethical values. PLO8: Apply the knowledge they have acquired in the fields of management, politics, law, urban-environment, economics and finance (on the axis of sustainability understanding) in private and public institutions with the awareness of social justice, universal rights, gender equality and environmental sensitivity. | |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | 1. Measurement and evaluation methods; exam types and their course contribution to the success grade, the Higher Education Council (YÖK) in accordance with the basic principles determined by the higher education institutions determined by the senate. 2. In measurement and evaluation, homework, project, practice, midterm and term Different methods such as final exams are used. 3. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success. 4. The equivalents of letter grades out of ‘4’ are as follows: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0) | |
| Quality Assurance | The quality assurance of this undergraduate program is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5. Karadeniz Technical University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Public Administration has been accredited by the Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for 3 years (02.04.2025-02.04.2028). | |
| Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. Having received the sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having passed the special talent exam. 4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 5. Foreign students are accepted with TR-YÖS and equivalent high school diplomas. | |
| Conditions for Success | Students who successfully complete all courses with preparatory education and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, a graduation project is also required for graduation. The graduation project can be taken in the 7th or 8th semester. Students are subject to a midterm and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 50% and the contribution of the final exam is 50%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) in a course are considered to have passed that course. Provided that the semester average is 2, they also pass the course whose grade was DC in that semester. At the end of each semester, students can take a make-up exam for all courses they failed in that semester. Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate (master's and doctoral) programs provided that they receive a passing score from the ALES exam and have sufficient English language skills. To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. 3. Fields of work for graduates of the Department of Public Administration: Public and Private Banks Private Institutions and Organizations TBMM Ministries Court of Accounts Municipalities Consultancy Offices Universities Financial Advisory Offices Accounting Offices
Public Administration graduates can work in these areas; They can work in the following positions: Expert, Assistant Expert, District Governor, Administrative Judge, Auditor and Controller, Financial Advisor, Valuation Expert, and Inspector. | |
| Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board The regulation, directives and senate decisions implemented by our university are implemented:
KTU Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation KTU Associate and Undergraduate Student Academic Counseling Directive KTU Student Admission Directive from Abroad KTU Double Major and Minor Programs Application Directive KTU Directive on Recognition of Prior Learning Procedures and Principles Determined by the Senate on the Evaluation of Success Grade in KTU Associate and Undergraduate Programs Procedures and Principles on the Conduct of KTU Pedagogical Formation Education | |
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030029942
ISCO 08
ISCO 08
The aim of this program is to train professionals who have acquired universal knowledge in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics, and finance, and who are interested in the administrative, political, social, economic, and legal issues of local, regional, national, and international communities; who can analyze these issues, generate solutions to them, and contribute to society; who can practice their profession in national and international institutions, develop themselves, apply their profession in group work, and possess professional ethics.
Education and training are provided in the form of both formal and distance education. In addition, internships (non-compulsory) are provided in public or private sector workplaces.
Students graduating from this department,
PLO1: Have sufficient knowledge in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics and finance.
PLO2: Identify, analyse and propose solutions to national and global problems by following current studies in the fields of administration, politics, law, urban-environment, economics and finance and legislation in the field of public administration.
PLO3: Carry out independent scientific research and studies within or between disciplines related to the field.
PLO4: Work effectively in multidisciplinary teams, take responsibility, determine the goals and objectives of the group and transfer their knowledge about their field to their teammates.
PLO5: Communicate effectively verbally and in writing in the field and have social competences.
PLO6: Develop an awareness of the necessity of lifelong learning and critical thinking.
PLO7: Behave in accordance with social and professional ethical values.
PLO8: Apply the knowledge they have acquired in the fields of management, politics, law, urban-environment, economics and finance (on the axis of sustainability understanding) in private and public institutions with the awareness of social justice, universal rights, gender equality and environmental sensitivity.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
1. Measurement and evaluation methods; exam types and their course contribution to the success grade, the Higher Education Council (YÖK) in accordance with the basic principles determined by the higher education institutions determined by the senate.
2. In measurement and evaluation, homework, project, practice, midterm and term Different methods such as final exams are used.
3. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.
4. The equivalents of letter grades out of ‘4’ are as follows: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0)
The quality assurance of this undergraduate program is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5. Karadeniz Technical University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Public Administration has been accredited by the Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for 3 years (02.04.2025-02.04.2028).
1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. Having received the sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having passed the special talent exam.
4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
5. Foreign students are accepted with TR-YÖS and equivalent high school diplomas.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
3. Fields of work for graduates of the Department of Public Administration:
Public and Private Banks
Private Institutions and Organizations
TBMM
Ministries
Court of Accounts
Municipalities
Consultancy Offices
Universities
Financial Advisory Offices
Accounting Offices
Public Administration graduates can work in these areas;
They can work in the following positions: Expert, Assistant Expert, District Governor, Administrative Judge, Auditor and Controller, Financial Advisor, Valuation Expert, and Inspector.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The regulation, directives and senate decisions implemented by our university are implemented:
KTU Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation
KTU Associate and Undergraduate Student Academic Counseling Directive
KTU Student Admission Directive from Abroad
KTU Double Major and Minor Programs Application Directive
KTU Directive on Recognition of Prior Learning
Procedures and Principles Determined by the Senate on the Evaluation of Success Grade in KTU Associate and Undergraduate Programs
Procedures and Principles on the Conduct of KTU Pedagogical Formation Education
The qualification is valid at all times.
