Yeterlilik Kodu

TR0030030957

Yeterlilik Adı
Lojistik Ön Lisans Diploması (Ulaştırma Meslek Yüksekokulu)
Sorumlu KurumEskişehir Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.eskisehir.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %12'si uygulamalı eğitime dayalı olan teorik ağırlıklı ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.

İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.

Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.

Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.

Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir

Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.

Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Lojistik alanı ile ilgili edindiği bilgileri ekonomi, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.

Lojistik operasyonları işgücünü verimli bir şekilde kullanarak planlar ve yürütür.

Mali işlemleri kayıt altına alır ve bunları sınıflandırıp özetleyerek mali raporlar sunar.

Müşteri hizmetleri, taşımacılık yönetimi, envanter yönetimi ve veri hazırlama süreçlerini açıklar ve uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Temel Matematik, İşletme ve İktisat Bilgisi Yetkinliği

Hukuksal ve Çevresel Bilinç Yetkinliği

Dijital Teknoloji ve Bilgisayar Kullanımı Yetkinliği

Mesleki ve Etik Sorumluluk Yetkinliği

Problem Çözme ve Karar Alma Yetkinliği

Takım Çalışması ve İşbirliği Geliştirme Yetkinliği

Sistem ve Süreç Yönetimi Yetkinliği

Girişimcilik Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Eskişehir Teknik Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği Madde 18 gereğince başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şu şekildedir:

Harf notu          Katsayısı

AA                        4,00

AB                        3,70

BA                        3,30

BB                        3,00

BC                        2,70

CB                        2,30

CC                        2,00

CD                        1,70

DC                        1,30

DD                       1,00

FF                         0,00

Bu harf notlarına ek olarak;

ÇK: Çekildi,

DV: Devam ediyor,

DZ: Devamsız,

 EK: Eksik,

KL: Kaldırıldı,

SD: Sorumlu değil,

YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),

YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)

harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu” yayımlanır. Devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından (MEDEK) verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

Başarma ŞartlarıAsgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1.   2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.   2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

(*) 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan önlisans programlarını azami dört yıl içinde tamamlamak zorundadırlar.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030957


Yeterlilik Adı
Lojistik Ön Lisans Diploması (Ulaştırma Meslek Yüksekokulu)

Sorumlu Kurum
Eskişehir Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %12'si uygulamalı eğitime dayalı olan teorik ağırlıklı ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.

İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.

Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.

Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.

Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir

Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.

Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Lojistik alanı ile ilgili edindiği bilgileri ekonomi, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.

Lojistik operasyonları işgücünü verimli bir şekilde kullanarak planlar ve yürütür.

Mali işlemleri kayıt altına alır ve bunları sınıflandırıp özetleyerek mali raporlar sunar.

Müşteri hizmetleri, taşımacılık yönetimi, envanter yönetimi ve veri hazırlama süreçlerini açıklar ve uygular.


Anahtar Yetkinlikler

Temel Matematik, İşletme ve İktisat Bilgisi Yetkinliği

Hukuksal ve Çevresel Bilinç Yetkinliği

Dijital Teknoloji ve Bilgisayar Kullanımı Yetkinliği

Mesleki ve Etik Sorumluluk Yetkinliği

Problem Çözme ve Karar Alma Yetkinliği

Takım Çalışması ve İşbirliği Geliştirme Yetkinliği

Sistem ve Süreç Yönetimi Yetkinliği

Girişimcilik Yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Eskişehir Teknik Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği Madde 18 gereğince başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şu şekildedir:

Harf notu          Katsayısı

AA                        4,00

AB                        3,70

BA                        3,30

BB                        3,00

BC                        2,70

CB                        2,30

CC                        2,00

CD                        1,70

DC                        1,30

DD                       1,00

FF                         0,00

Bu harf notlarına ek olarak;

ÇK: Çekildi,

DV: Devam ediyor,

DZ: Devamsız,

 EK: Eksik,

KL: Kaldırıldı,

SD: Sorumlu değil,

YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),

YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)

harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu” yayımlanır. Devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından (MEDEK) verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.


Başarma Şartları
Asgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1.   2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.   2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

(*) 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan önlisans programlarını azami dört yıl içinde tamamlamak zorundadırlar.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030957

Qualification Title
Associate Degree in Logistics
Awarding BodyEskişehir Technical University
Awarding Body ContactGazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR
Awarding Body Urlhttps://www.eskisehir.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

It is a higher education program covering a two-year program of two or three semesters per year based on vocational school qualifications, aiming to train qualified manpower and at least 12% of the curriculum is based on practical training, theoretical and constitutes the first level of undergraduate education.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships or field research.

Description

Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession.

Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.

Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.

Uses information technologies (software, programs, animation, etc.) related to the profession effectively.

Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions.

To be able to present his/her thoughts at the level of knowledge and skills effectively through written and oral communication and express them clearly.

Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.

Has awareness of career management and lifelong learning.

Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.

Follows the information in the field by using a foreign language and communicates with colleagues.

Associates the knowledge acquired in the field of logistics with disciplines such as economics, marketing, sociology, psychology, law.

Plans and executes logistics operations by using the labor force efficiently.

Records financial transactions and presents financial reports by classifying and summarizing them.

Explains and applies to customer service, transport management, inventory management and data preparation processes.

Key Competencies

Competence in Basic Mathematics, Business and Economics

Legal and Environmental Awareness Competence

Digital Technology and Computer Usage Competence

Professional and Ethical Responsibility Competence

Problem Solving and Decision Making Competence

Teamwork and Co-operation Development Competence

System and Process Management Competence

Entrepreneurship Competence

Further Info

Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YOK).

Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.

Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

In accordance with Eskişehir Technical University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the letter grades and coefficients related to the level of success are as follows:
Letter grade Coefficient 
AA 4.00 
AB 3.70 
BA 3.30 
BB 3,00 
BC 2.70 
CB 2,30 
CC 2,00 
CD 1.70 
DC 1.30 
DD 1.00 
FF 0,00
In addition to these letter grades; 
ÇK: Withdrawn, 
DV: It continues, 
DZ Absent,
EK: Annex, 
KL: Removed, 
SD: Not responsible, 
YT: Satisfactory (no coefficient and not included in the grade point average), 
YZ Unsatisfactory (no coefficient and not included in grade point average) 

evaluations with letter grades can also be made.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

- YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

- The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions, which are prepared annually according to the criteria established by YOK, are published. The reports prepared on the basis of these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also made available to the public by YOK.

- YOK publishes the "General Report on Monitoring and Evaluation of Higher Education Institutions" every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of public and foundation higher education institutions, are made available to the public by YOK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies (MEDEK) authorized or recognized by YOKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YOKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education (MEB) and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.

To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK.

To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by OSYM for the programs that accept students with special talent exam in higher education institutions, whose procedures and principles are determined by YOK, and to have succeeded in the special talent exam.

Conditions for SuccessTo complete a minimum of 120 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision not to exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs.

2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547


1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.


1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.


2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article- 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

(*) Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are obliged to complete their associate degree programs with a maximum of four years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, except for the one-year foreign language preparatory class.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030957


Qualification Title
Associate Degree in Logistics

Awarding Body
Eskişehir Technical University

Awarding Body Contact
Gazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR


Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

It is a higher education program covering a two-year program of two or three semesters per year based on vocational school qualifications, aiming to train qualified manpower and at least 12% of the curriculum is based on practical training, theoretical and constitutes the first level of undergraduate education.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships or field research.


Description

Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession.

Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.

Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.

Uses information technologies (software, programs, animation, etc.) related to the profession effectively.

Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions.

To be able to present his/her thoughts at the level of knowledge and skills effectively through written and oral communication and express them clearly.

Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.

Has awareness of career management and lifelong learning.

Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.

Follows the information in the field by using a foreign language and communicates with colleagues.

Associates the knowledge acquired in the field of logistics with disciplines such as economics, marketing, sociology, psychology, law.

Plans and executes logistics operations by using the labor force efficiently.

Records financial transactions and presents financial reports by classifying and summarizing them.

Explains and applies to customer service, transport management, inventory management and data preparation processes.


Key Competencies

Competence in Basic Mathematics, Business and Economics

Legal and Environmental Awareness Competence

Digital Technology and Computer Usage Competence

Professional and Ethical Responsibility Competence

Problem Solving and Decision Making Competence

Teamwork and Co-operation Development Competence

System and Process Management Competence

Entrepreneurship Competence


Further Info

Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YOK).

Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.

Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

In accordance with Eskişehir Technical University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the letter grades and coefficients related to the level of success are as follows:
Letter grade Coefficient 
AA 4.00 
AB 3.70 
BA 3.30 
BB 3,00 
BC 2.70 
CB 2,30 
CC 2,00 
CD 1.70 
DC 1.30 
DD 1.00 
FF 0,00
In addition to these letter grades; 
ÇK: Withdrawn, 
DV: It continues, 
DZ Absent,
EK: Annex, 
KL: Removed, 
SD: Not responsible, 
YT: Satisfactory (no coefficient and not included in the grade point average), 
YZ Unsatisfactory (no coefficient and not included in grade point average) 

evaluations with letter grades can also be made.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

- YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

- The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions, which are prepared annually according to the criteria established by YOK, are published. The reports prepared on the basis of these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also made available to the public by YOK.

- YOK publishes the "General Report on Monitoring and Evaluation of Higher Education Institutions" every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of public and foundation higher education institutions, are made available to the public by YOK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies (MEDEK) authorized or recognized by YOKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YOKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education (MEB) and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.

To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK.

To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by OSYM for the programs that accept students with special talent exam in higher education institutions, whose procedures and principles are determined by YOK, and to have succeeded in the special talent exam.


Conditions for Success
To complete a minimum of 120 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision not to exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs.

2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547


1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.


1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.


2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article- 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

(*) Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are obliged to complete their associate degree programs with a maximum of four years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, except for the one-year foreign language preparatory class.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode