Yeterlilik Kodu | TR0030222986 | |
Yeterlilik Adı | Mimari Restorasyon (Gölhisar MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Gölhisar Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon programının eğitim amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle mimari restorasyon sektörü için restoratörler, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Ülkemizde yapılan restorasyonların büyük bir kısmı, konusunda uzman olmayan kişilerce yapılmaktadır. Bu nedenle programımız restorasyon konusunda eğitim almış, yetişmiş ara eleman (Restorasyon Teknikeri) ihtiyacını karşılamak, bu amaç doğrultusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip, ekip çalışmasına yatkın, mesleki etik ve sorumluluk bilincinde olup, özgüveni olan adaylar yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Mimari Restorasyon Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler okulumuzda bulunan laboratuvar ve bölgede bulunan antik kentlerde teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Alanı ile ilgili konularda, sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Alanla ilgili konuları yazılı ve sözlü olarak açıkça ifade edebilme. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Mimari Restorasyon Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Ara sınav ve yıl sonu sınavları sırasıyla % 40 ve % 60 oranla ortalamaya katılır. Yıl sonu sınavından 45’nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır. Sınıf ortalaması 70 puanın altında kalan | |
Kalite Güvencesi | Gölhisar Meslek Yüksekokulumuzun kalite hedeflerini gerçekleştirmek üzere MAKÜ Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen stratejiler | |
Giriş Şartı | Mimari Restorasyon Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler MİMARİ RESTORASYON alanında önlisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, taşınabilen ve taşınamayan kültür varlıklarının onarımı ve korunması konusunda müzeler, üniversiteler veya restorasyonkonservasyon | |
Yasal Dayanağı | • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222986
ISCO 08
ISCO 08
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Gölhisar Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon programının eğitim amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle mimari restorasyon sektörü için restoratörler, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Ülkemizde yapılan restorasyonların büyük bir kısmı, konusunda uzman olmayan kişilerce yapılmaktadır. Bu nedenle programımız restorasyon konusunda eğitim almış, yetişmiş ara eleman (Restorasyon Teknikeri) ihtiyacını karşılamak, bu amaç doğrultusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip, ekip çalışmasına yatkın, mesleki etik ve sorumluluk bilincinde olup, özgüveni olan adaylar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Mimari Restorasyon Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler okulumuzda bulunan laboratuvar ve bölgede bulunan antik kentlerde teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir.
1. Alanı ile ilgili konularda, sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
4. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
6. Büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışmalarında bireysel olarak veya ekip içinde uyumlu ve düzenli çalışabilmeye ve disiplinler arası bir çalışma ve dayanışmaya önem verme.
7. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı, bilgilere sahip olma.
8. Restorasyon teknikleri, konservasyon kararlar ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslekdaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade edebilme.
9. Rölöve ölçüm çalışmalarını, fotoğrafla belgeleme ve yapının mevcut durumunun analiz çalışmalarını yapabilme. İlgili kurum ve kuruluşlardan yapı ile ilgili detaylı bilgileri toparlayabilme. Bu bilgiler doğrultusunda; Resmi kurumlarda iş takibi sürdürme. Koruma Kurullarındaki projeleri takip edebilme.
10. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1. Alanla ilgili konuları yazılı ve sözlü olarak açıkça ifade edebilme.
2. Sorunları analiz edebilme ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3. Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı eğitim veya iş ortamlarında kullanabilme.
4. Edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenme ihtiyacını belirleyerek kendini geliştirebilme.
5. Bireysel veya ekip içinde uyumlu ve disiplinli bir şekilde çalışabilme.
6. Mimari restorasyon alanına özgü kültürel, estetik, yöntem ve teknik konularında bilgi sahibi olma.
7. Röleve, fotoğraflama ve analiz çalışmalarını gerçekleştirebilme, ilgili resmi kurumlarda iş takibini sürdürebilme.
8. Sürekli gelişimi benimseyerek mesleki bilgilerini güncel tutma ve öğrenmeye açık olma.
Mimari Restorasyon Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Ara sınav ve yıl sonu sınavları sırasıyla % 40 ve % 60 oranla ortalamaya katılır. Yıl sonu sınavından 45’nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır. Sınıf ortalaması 70 puanın altında kalan
sınavlar bağıl olarak değerlendirilir.
Gölhisar Meslek Yüksekokulumuzun kalite hedeflerini gerçekleştirmek üzere MAKÜ Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen stratejiler
doğrultusunda YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, EPDAD'ın belirlediği kalite ilkelerine uygun olarak, sürekli iyileştirme ve geliştirme odaklı olarak yüksekokulumuz kalite politikası belirlenmiş ve kamuoyu ile paylaşılmıştır.
• Gölhisar Meslek Yüksekokulu olarak; misyonumuz, vizyonumuz, değerlerimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda dünyanın bugününe ve geleceğine katkı sağlayan,
• Yöresel, bölgesel ve ülke genelinde sektörün ihtiyacı olan yetkin, kaliteli, tercih edilen teknik ara eleman yetiştiren,
• Kaliteli, güvenli, sağlıklı ve huzurlu bir eğitim ortamı sağlayan,
• Modern eğitim ve çalışma süreçlerinde teknolojiyi kullanarak çalışanlarımıza ve öğrencilerimize çağdaş hizmetleri sunan,
• Sürekli iyileştirme kültürünü oluşturmayı hedefleyen ve PUKO yaklaşımını benimseyen,
• Hizmet verdiği alanlarda ilgili mevzuat, kanun ve standartları uygun olarak sürdürülebilir kalkınmayı benimseyen,
• İnsan ve öğrenci odaklı bir şekilde eğitim, öğretim, araştırma ve sosyal faaliyetlerin içeriğini ve kalitesini sürekli iyileştirerek ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunan, bir kalite yönetim sistemi oluşturmak, uygulamak ve sürekliliğini sağlamaktır.
Mimari Restorasyon Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir.
Program mezunları, taşınabilen ve taşınamayan kültür varlıklarının onarımı ve korunması konusunda müzeler, üniversiteler veya restorasyonkonservasyon
laboratuvarlarında çalışabilirler.
Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan mezun bireyler;
- Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olan ilgili birimlerde;
- Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı
- Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü,
- Vakıflar Genel Müdürlüğü,
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bağlı birimlerde,
- Karayolları Genel Müdürlüğü’nde,
- Milli Saraylar Daire Başkanlığı’na bağlı müze ve saraylarda,
- Milli Parklar’da,
- Restorasyon ve Konservasyon Laboratuvarlarında,
- Müzelerde,
- Belediyelerde, vb.. kamu kurum ve kuruluşlarında,
- Arkeolojik kazılarda,
- Özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında,
- Restorasyon projelerinde çalışabilme olanağına sahiptirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Mimari Restorasyon alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Çini Tasarımı ve Onarımı, El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları, İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Mimarlık, Şehir Ve Bölge Planlama ve Tezhip Sanatı gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222986 | |
Qualification Title | Associate Degree | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The educational objective of the Architectural Restoration program at Burdur Mehmet Akif Ersoy University Gölhisar Vocational School is to train restorers, employees, and mid- and senior-level manager candidates for the architectural restoration sector by providing a scientific and high-quality education. In our country, a significant portion of restoration work is carried out by individuals who are not experts in the field. Therefore, our program aims to meet the need for trained intermediate staff (Restoration Technicians) who have received education in restoration. In line with this goal, we strive to educate candidates who possess professional knowledge and skills, are inclined to teamwork, have a sense of professional ethics and responsibility, and are self-confident. | |
Learning Environments | In the Architectural Restoration Program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms through formal education. Students have the opportunity | |
Description | 1. The ability to convey thoughts in written and verbal communication at the level of basic knowledge and skills related to the field. | |
Key Competencies | 1. The ability to clearly express field-related topics in written and verbal communication. | |
Further Info | The academic performance of students in the Architectural Restoration Program is assessed in accordance with the associate and undergraduate education and | |
Quality Assurance | In order to achieve the quality objectives of our Gölhisar Vocational School, our quality policy has been established and shared with the public in accordance with | |
Access Requirements | Candidates who hold a high school or equivalent diploma, achieve a sufficient score in the exam conducted by the Student Selection and Placement Center | |
Conditions for Success | Students who successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 120 ECTS) and achieve a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are eligible to receive an associate degree in Architectural Restoration. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation Management Specialist" and are trained as mid-level professionals. They find employment | |
Legal Basis | • Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030222986
ISCO 08
ISCO 08
The educational objective of the Architectural Restoration program at Burdur Mehmet Akif Ersoy University Gölhisar Vocational School is to train restorers, employees, and mid- and senior-level manager candidates for the architectural restoration sector by providing a scientific and high-quality education. In our country, a significant portion of restoration work is carried out by individuals who are not experts in the field. Therefore, our program aims to meet the need for trained intermediate staff (Restoration Technicians) who have received education in restoration. In line with this goal, we strive to educate candidates who possess professional knowledge and skills, are inclined to teamwork, have a sense of professional ethics and responsibility, and are self-confident.
In the Architectural Restoration Program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms through formal education. Students have the opportunity
to reinforce their theoretical competencies with hands-on training in the laboratories at our school and in the ancient cities located in the region.
1. The ability to convey thoughts in written and verbal communication at the level of basic knowledge and skills related to the field.
2. The ability to share thoughts and solution proposals regarding problems in the field with both experts and non-experts.
3. The ability to use the theoretical and practical knowledge acquired at the basic level in the same field at a higher level of education or in a field of the same level.
4. The ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze them, and develop evidence-based solutions using the basic knowledge and skills acquired in the field.
5. The ability to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field, determine learning needs, and fulfill them.
6. The ability to work individually or in harmony within a team in office, workshop, construction site, and archaeological excavation environments while valuing interdisciplinary collaboration and solidarity.
7. Possession of theoretical and practical knowledge at a basic level regarding culture, aesthetics, methods, techniques, and materials specific to the field of architectural restoration.
8. The ability to clearly and concretely express restoration techniques, conservation decisions, and related design and applications to colleagues, superiors, and the individuals or groups served.
9. The ability to conduct surveying and measurement studies, document structures through photography, analyze the current condition of buildings, collect detailed information from relevant institutions, follow up official procedures, and track projects in Conservation Boards.
10. Gaining awareness of lifelong learning.
1. The ability to clearly express field-related topics in written and verbal communication.
2. The ability to analyze problems and develop evidence-based solutions.
3. The ability to apply theoretical and practical knowledge in different educational or professional environments.
4. The ability to critically evaluate acquired knowledge, identify learning needs, and engage in self-improvement.
5. The ability to work harmoniously and disciplined, both individually and within a team.
6. Knowledge of cultural, aesthetic, methodological, and technical aspects specific to the field of architectural restoration.
7. The ability to conduct surveying, photography, and analysis studies, as well as follow up official procedures in relevant institutions.
8. A commitment to continuous development, keeping professional knowledge up to date, and being open to learning.
The academic performance of students in the Architectural Restoration Program is assessed in accordance with the associate and undergraduate education and
examination regulations of Mehmet Akif Ersoy University. Students who attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses are eligible to take
midterm and final exams. The midterm exam contributes 40% and the final exam contributes 60% to the overall grade. Students who score below 45 on the final
exam are considered unsuccessful. Exams with a class average below 70 points are evaluated on a relative grading scale.
In order to achieve the quality objectives of our Gölhisar Vocational School, our quality policy has been established and shared with the public in accordance with
the quality principles set by YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and EPDAD. This policy is guided by the strategies determined by the MAKÜ Quality
Coordination Office and is focused on continuous improvement and development.
• As Gölhisar Vocational School, our goal is to establish, implement, and maintain a quality management system that:
• Contributes to the present and future of the world in line with our mission, vision, values, and objectives.
• Trains competent, high-quality, and preferred technical intermediate staff to meet the needs of the industry at local, regional, and national levels.
• Provides a high-quality, safe, healthy, and peaceful educational environment.
• Utilizes technology in modern education and work processes to offer contemporary services to our staff and students.
• Aims to cultivate a culture of continuous improvement and adopts the PDCA (Plan-Do-Check-Act) approach.
• Ensures sustainable development by complying with relevant regulations, laws, and standards in the areas it serves.
• Enhances the content and quality of education, training, research, and social activities with a student- and human-centered approach, contributing to the development of our country.
Candidates who hold a high school or equivalent diploma, achieve a sufficient score in the exam conducted by the Student Selection and Placement Center
(ÖSYM), and meet the specific requirements stated in the Higher Education Programs and Quotas Guide are accepted as students in the Architectural Restoration Program.
Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation Management Specialist" and are trained as mid-level professionals. They find employment
opportunities in national and international airline companies, airports, ground services, catering companies, and cargo companies. After completing a bachelor’s degree, they may also qualify for positions in public institutions such as the Directorate General of Civil Aviation (SHGM) and the General Directorate of State Airports Authority (DHMİ) by passing the Public Personnel Selection Examination (KPSS).
Students who successfully complete the program are granted an associate degree in Civil Aviation Management. Additionally, graduates can transition to
bachelor's degree programs such as Aviation Management, Business Administration, Logistics, Logistics Management, Travel Management, Travel Management and Tourism Guidance, Technology and Information Management, Transportation and Logistics, Transportation and Logistics Management, and Tourism Management by passing the Vertical Transfer Exam (DGS).
• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Regulation
The qualification is valid at all times.