Yeterlilik Kodu | TR0030023782 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 (2342) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, ülkesine ve milletine hizmet etmeyi ilke edinmiş, etik değerlere sahip, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri gelişmiş; dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilen; çok kültürlü ve evrensel bir bakış açısına sahip; iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerini benimseyen; sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunan ve yenilikçi öğretim stratejileriyle donatılmış öğretmenler yetiştirmeyi amaçlayan bu program, ortaöğretim yeterliliklerine dayalı sekiz yarıyıllık bir yükseköğretim programı olup okul öncesi öğretmenlerinin yetiştirilmesine yöneliktir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, yüzyüze öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki derslikler, bilgisayar laboratuvarları, eğitim laboratuvarları, öğrenme platformları ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı uygulama okullarında staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir. Bu kapsamda, Okul Öncesi Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek güncel olarak PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program EPDAD tarafından 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir. EPDAD: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 4. Uluslararası öğrenciler için, Pamukkale Üniversitesi ve YÖK yönetmelikleri tarafından belirlenen Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya eşdeğer kriterlere sağlamış olmak. 5. Programımızın kabul koşulları ile ilgili detaylı bilgilere buradan (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=108610034) ulaşabilirsiniz. | |
Başarma Şartları | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programından mezun olabilmek için öğrencilerin, programda yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamış, en az 240 AKTS kredi yükünü yerine getirmiş ve genel not ortalamasının en az 2.25 olması gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı mezunları, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilir; ayrıca özel kreş ve anaokullarında, rehabilitasyon merkezlerinde, sivil toplum kuruluşlarında ve çocuklara yönelik hizmet sunan çeşitli kuruluşlarda istihdam edilebilirler. Lisansüstü eğitimlerini tamamlamaları halinde, yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerde erken çocukluk eğitimi, çocuk gelişimi veya eğitim bilimleri alanlarında akademik kariyer yaparak araştırmacı ya da öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Lisans öğrencileri ayrıca, öğrenimleri süresince yükseköğretim kurumlarının açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak gerekli şartları yerine getirmeleri durumunda iki ayrı lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
Yasal Dayanağı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı, aşağıda belirtilen ulusal mevzuat ve düzenlemelere dayalı olarak yürütülmektedir:
Bologna Süreci ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ): Program, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile uyumlu olarak yapılandırılmıştır | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023782
ISCO 08 (2342)
ISCO 08 (2342)
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, ülkesine ve milletine hizmet etmeyi ilke edinmiş, etik değerlere sahip, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri gelişmiş; dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilen; çok kültürlü ve evrensel bir bakış açısına sahip; iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerini benimseyen; sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunan ve yenilikçi öğretim stratejileriyle donatılmış öğretmenler yetiştirmeyi amaçlayan bu program, ortaöğretim yeterliliklerine dayalı sekiz yarıyıllık bir yükseköğretim programı olup okul öncesi öğretmenlerinin yetiştirilmesine yöneliktir.
Eğitim ve öğretim örgün, yüzyüze öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki derslikler, bilgisayar laboratuvarları, eğitim laboratuvarları, öğrenme platformları ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı uygulama okullarında staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi alanında çağdaş bilgi ve uygulama becerilerini en üst düzeyde kullanır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Sanat, felsefe, sosyoloji gibi farklı disiplinler ile okul öncesi eğitimi arasında ilişki kurar ve uygular.
- Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri alanında yaptığı çalışmalarda kullanır.
- Temel varsayımlar, ilkeler, genellemeler, kuramsal bakış açıları ve görgül araştırmalar doğrultusunda kişisel eğitim felsefesi geliştirir.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyip, bireysel ve mesleğe yönelik olarak bilgi ve becerilerini geliştirir
- Okul, aile ve toplum arasında işbirliği kurulmasında, çalışmaların düzenlenmesinde ve yürütülmesinde; etkin olarak çalışmaya gönüllü olur.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular
- Mesleki çalışmalarında bilimsel araştırma bilgi ve becerilerini en üst düzeyde kullanır.
- Öğretmenlik mesleği ile ilgili çocuklara, meslektaşlarına ve ailelere yönelik etik uygulamaları benimser.
- Çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun eğitim ortamı düzenler
- Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak tüm çocukların gereksinimlerini karşılayacak şekilde planlama, uygulama ve değerlendirme yapar
- Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapar
- Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmalarını farklı yöntemler kullanarak etkili bir şekilde yürütür
- Alana Özgü Yetkinlik
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Öğrenme yetkinliği
Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir.
Bu kapsamda, Okul Öncesi Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek güncel olarak PAU EBS web sitesinde öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program EPDAD tarafından 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir.
EPDAD: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun
https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
4. Uluslararası öğrenciler için, Pamukkale Üniversitesi ve YÖK yönetmelikleri tarafından belirlenen Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya eşdeğer kriterlere sağlamış olmak.
5. Programımızın kabul koşulları ile ilgili detaylı bilgilere buradan (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=108610034) ulaşabilirsiniz.
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı mezunları, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilir; ayrıca özel kreş ve anaokullarında, rehabilitasyon merkezlerinde, sivil toplum kuruluşlarında ve çocuklara yönelik hizmet sunan çeşitli kuruluşlarda istihdam edilebilirler.
Lisansüstü eğitimlerini tamamlamaları halinde, yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerde erken çocukluk eğitimi, çocuk gelişimi veya eğitim bilimleri alanlarında akademik kariyer yaparak araştırmacı ya da öğretim elemanı olarak çalışabilirler.
Lisans öğrencileri ayrıca, öğrenimleri süresince yükseköğretim kurumlarının açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak gerekli şartları yerine getirmeleri durumunda iki ayrı lisans diploması almaya hak kazanırlar.
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı, aşağıda belirtilen ulusal mevzuat ve düzenlemelere dayalı olarak yürütülmektedir:
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu: Yükseköğretim kurumlarının kuruluşu, işleyişi ve eğitim-öğretim faaliyetleri bu kanun çerçevesinde düzenlenir.
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik: Öğrencilerin yatay geçiş, çift anadal ve yan dal programlarına katılımı bu yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
- Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Mezunların istihdam edileceği okul öncesi kurumların işleyişi ve öğretmen yeterlilikleri bu yönetmelikle belirlenmiştir.
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Yönetmeliği: Programın akreditasyonu ve kalite güvencesi süreçleri bu yönetmelik esas alınarak yürütülür.
Bologna Süreci ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ): Program, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile uyumlu olarak yapılandırılmıştır
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023782 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Preschool Teacher Education | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 (2342) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | This program aims to train teachers who are committed to Atatürk's principles and reforms, dedicated to serving their country and nation, equipped with ethical values, critical and creative thinking skills, adaptable to the requirements of the digital age, possessing a multicultural and universal perspective, embracing collaborative learning methods, contributing to sustainable development goals, and armed with innovative teaching strategies. It is an eight-semester higher education program based on secondary education qualifications, specifically designed to educate preschool teachers | |
Learning Environments | Education is conducted through formal, face-to-face instruction. Additionally, practical training is carried out in classrooms, computer labs, educational laboratories, learning platforms within the university, and through internships in Ministry of National Education-affiliated practice schools. | |
Description | 1. Uses contemporary knowledge and application skills in early childhood education and child development at the highest level. 2. Systematically transfers the current developments in the field and studies to the groups in and out of the field in written, oral, and visual ways. 3. Establishes and applies the relationship between disciplines such as art, philosophy, sociology, and early childhood education. 4. Uses the developments related to information and communication technologies in their field. 5. Develops a personal philosophy of education in line with basic assumptions, principles, generalizations, theoretical perspectives, and empirical research. 6. Adopts the principle of lifelong learning and develops personal and professional knowledge and skills. 7. Volunteers to work effectively in establishing cooperation between school, family, and society, organizing and conducting activities. 8. Organizes and implements projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility. 9. Uses scientific research knowledge and skills at the highest level in professional studies 10. Adopts ethical practices for children, colleagues, and families related to the teaching profession 11. Arranges learning environments appropriate to children’s developmental features and needs 12. Carries out planning, implementing and evaluation that meets needs of all children by taking developmental, individual, cultural features of children into account, 13. Implements practices that fosters children’s creativity, problem solving, and critical thinking 14. Carries out different methods of knowing and evaluating children effectively | |
Key Competencies |
| |
Further Info | The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive. In this context, the process and product-oriented assessment methods used in the PRESCHOOL TEACHER EDUCATION Program are announced in the syllabus at the beginning of the semester, and the success criteria for each assessment method are defined in the syllabus. Written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments. In these criterion-based assessments, the grading process is carried out by comparing the success of the students at the end of the evaluation with predetermined criteria or standards and assigning a score to their success. These points are converted into grades based on the standards announced to the students. In addition, at the beginning of the semester, instructors announce the learning outcomes of the relevant course program and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the Pau EBS website. Student success is evaluated by taking into account homework assignments, projects, mid-term examinations, and final examinations. In addition, at the beginning of the semester, the instructors announce the learning outcomes of the relevant syllabus and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the PAU EBS website. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs. - CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. - ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. 1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. This program has been accredited by EPDAD for 3 years (3+2) between 15.05.2025-15.05.2028. EPDAD: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association Detailed information can be accessed from the accreditation institution's website at https://www.epdad.org.tr/ | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate from the Preschool Teacher Education Bachelor's Program, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the curriculum, earn at least 240 ECTS credits, and achieve a minimum GPA of 2.25. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Preschool Teacher Education Program can work as preschool teachers in public and private early childhood education institutions affiliated with the Ministry of National Education. They may also be employed in private nurseries, kindergartens, rehabilitation centers, NGOs, and organizations providing services to children.
| |
Legal Basis | The Preschool Teaching Undergraduate Program is carried out based on the following national legislation and regulations: • Higher Education Law No. 2547: The establishment, operation and educational activities of higher education institutions are regulated within the framework of this law. • Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions: The participation of students in horizontal transfer, double major and minor programs is carried out in accordance with the provisions of this regulation. • Ministry of National Education Preschool Education and Primary Education Institutions Regulation: The operation of preschool institutions where graduates will be employed and teacher qualifications are determined by this regulation. • Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (YÖKAK) Regulation: The accreditation and quality assurance processes of the program are carried out based on this regulation. • Bologna Process and Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ): The program is structured in accordance with the European Qualifications Framework (EQF) and Turkish Qualifications Framework (TYÇ). | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times | |
Url | Open Address |
TR0030023782
ISCO 08 (2342)
ISCO 08 (2342)
This program aims to train teachers who are committed to Atatürk's principles and reforms, dedicated to serving their country and nation, equipped with ethical values, critical and creative thinking skills, adaptable to the requirements of the digital age, possessing a multicultural and universal perspective, embracing collaborative learning methods, contributing to sustainable development goals, and armed with innovative teaching strategies. It is an eight-semester higher education program based on secondary education qualifications, specifically designed to educate preschool teachers
Education is conducted through formal, face-to-face instruction. Additionally, practical training is carried out in classrooms, computer labs, educational laboratories, learning platforms within the university, and through internships in Ministry of National Education-affiliated practice schools.
1. Uses contemporary knowledge and application skills in early childhood education and child development at the highest level.
2. Systematically transfers the current developments in the field and studies to the groups in and out of the field in written, oral, and visual ways.
3. Establishes and applies the relationship between disciplines such as art, philosophy, sociology, and early childhood education.
4. Uses the developments related to information and communication technologies in their field.
5. Develops a personal philosophy of education in line with basic assumptions, principles, generalizations, theoretical perspectives, and empirical research.
6. Adopts the principle of lifelong learning and develops personal and professional knowledge and skills.
7. Volunteers to work effectively in establishing cooperation between school, family, and society, organizing and conducting activities.
8. Organizes and implements projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility.
9. Uses scientific research knowledge and skills at the highest level in professional studies
10. Adopts ethical practices for children, colleagues, and families related to the teaching profession
11. Arranges learning environments appropriate to children’s developmental features and needs
12. Carries out planning, implementing and evaluation that meets needs of all children by taking developmental, individual, cultural features of children into account,
13. Implements practices that fosters children’s creativity, problem solving, and critical thinking
14. Carries out different methods of knowing and evaluating children effectively
- Field-Specific Competency
- Competence to Work Independently and Take Responsibility
- Communication and Social Competency
- Learning Competence
The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive.
In this context, the process and product-oriented assessment methods used in the PRESCHOOL TEACHER EDUCATION Program are announced in the syllabus at the beginning of the semester, and the success criteria for each assessment method are defined in the syllabus. Written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments. In these criterion-based assessments, the grading process is carried out by comparing the success of the students at the end of the evaluation with predetermined criteria or standards and assigning a score to their success. These points are converted into grades based on the standards announced to the students.
In addition, at the beginning of the semester, instructors announce the learning outcomes of the relevant course program and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the Pau EBS website. Student success is evaluated by taking into account homework assignments, projects, mid-term examinations, and final examinations. In addition, at the beginning of the semester, the instructors announce the learning outcomes of the relevant syllabus and the flow of the teaching process in the syllabus. The syllabus is shared with students and relevant stakeholders on the PAU EBS website.
In order to monitor the quality of higher education programs.
- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
This program has been accredited by EPDAD for 3 years (3+2) between 15.05.2025-15.05.2028.
EPDAD: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association
Detailed information can be accessed from the accreditation institution's website at
https://www.epdad.org.tr/
- Graduation from secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education, or equivalent foreign secondary education institutions.
- Placement into the program through the national university entrance examination (YKS) administered by ÖSYM and according to the admission criteria set by YÖK.
- Admission via Vertical Transfer Examination (DGS) for associate degree graduates, placed into related undergraduate programs.
- For international students, having met the International Student Exam (YÖS) or equivalent criteria determined by Pamukkale University and YÖK regulations.
- Detailed admission requirements can be found at: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=108610034
Graduates of the Preschool Teacher Education Program can work as preschool teachers in public and private early childhood education institutions affiliated with the Ministry of National Education. They may also be employed in private nurseries, kindergartens, rehabilitation centers, NGOs, and organizations providing services to children.
Graduates who complete their postgraduate education can pursue academic careers in early childhood education, child development, or educational sciences at universities in Turkey or abroad.
Students also have the opportunity to enroll in double major programs during their undergraduate education. Students successfully completing a double major can earn two separate bachelor's degrees simultaneously.
The Preschool Teaching Undergraduate Program is carried out based on the following national legislation and regulations:
• Higher Education Law No. 2547: The establishment, operation and educational activities of higher education institutions are regulated within the framework of this law.
• Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions: The participation of students in horizontal transfer, double major and minor programs is carried out in accordance with the provisions of this regulation.
• Ministry of National Education Preschool Education and Primary Education Institutions Regulation: The operation of preschool institutions where graduates will be employed and teacher qualifications are determined by this regulation.
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (YÖKAK) Regulation: The accreditation and quality assurance processes of the program are carried out based on this regulation.
• Bologna Process and Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ): The program is structured in accordance with the European Qualifications Framework (EQF) and Turkish Qualifications Framework (TYÇ).
The qualification is valid at all times