Yeterlilik Kodu | TR0030022129 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir derse ve ilgili değerlendirmelere katılabilmesi için dönem başında danışman onayını da alarak o derse kayıt yaptırmış olması gerekir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ders sorumlusu, gerekli gördüğü durumlarda ödev, kısa sınav, sunuş ve rapor yazma gibi ek değerlendirmeler uygulayabilir. Tüm bu değerlendirmelerin dönem sonu ders başarı notuna etki oranları dönemin ilk haftalarında öğrencilere bildirilir. Yönetmelik gereği, yarıyıl sonu sınavının dönem sonu başarı notuna etki oranı % 50 olmak zorundadır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine devam etmiş olması gerekir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden gerçekleştirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. FD ve FF notlarından birini alan öğrenci, eğer ders programın zorunlu dersleri arasında ise aynı derse açıldığı ilk dönemde tekrar kaydolmak zorundadır. Eğer başarısız olunan ders seçmeli ders ise, öğrenci eşdeğer bir başka seçmeli ders alarak başarısız olduğu dersin yerine saydırabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından gerçekleştirilen merkezi sınavlardan (YGS ve LYS) yeterli puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Psikoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Psikoloji Bölümü mezunları, diğer üniversitelerin psikoloji bölümü mezunları gibi, "Psikoloji Lisans" derecesiyle diploma almaktadırlar. Bu diplomaya sahip olanlar resmi ve özel hastanelerde, kreş ve anaokullarında, özel eğitim merkezlerinde, sanayi ve endüstri kuruluşlarında, rehberlik merkezlerinde, Emniyet müdürlüklerinde, adli kurumlarda (aile mahkemeleri, ceza ve tevkif evleri), psikoteknik laboratuarlarında "psikolog" unvanıyla görev yapabilmektedir. Bazı koşullar yerine getirildiğinde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı kurumlarda da çalışma olanakları bulunmaktadır. Öte yandan, psikoloji lisans mezunlarının psikolojinin alt alanlarında (klinik psikoloji, sosyal psikoloji, gelişim psikolojisi, endüstri/örgüt psikolojisi, nöropsikoloji gibi) uzman olarak sorumluluk alabilmeleri için yüksek lisans ve doktora yapmaları hem meslek etiği hem de kişisel ve bilimsel gelişim açısından özellikle önerilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022129
- Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak gelişimini, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığını ve hangi yöntemlerle incelediğini bilmek.
- Psikoloji alanındaki temel akım, kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının ana vurgularını bilmek, karşılaştırma yapabilmek; benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını tanımak.
- Psikoloji ile diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini, temel çözümleme düzeylerini karşılaştırabilmek; Psikolojinin diğer disiplinlere ve disiplinlerarası bakış açılarına olan katkılarını tanımlayabilmek.
- Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle irdeleyerek araştırma sorusu ve denence formuna dönüştürebilmek; bunların incelenmesine uygun yöntem ve araştırma desenine karar verebilmek.
- Farklı ölçme teknikleri kullanarak veri toplamak, uygun istatistik yöntemlerini kullanarak analiz etmek, bulguları yorumlama ve raporlaştırma becerilerine sahip olmak.
- Alan bilgisini ve araştırma bulgularını, etkin dil ve anlatım becerileriyle aktarabilmek.
- Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmek; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmak; alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak
- Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüşme becerilerine sahip olmak.
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak.
- Psikoloji uygulamalarında yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim ve sosyoekonomik statüler gibi farklılıkların bir önyargı nedeni olmaması gerektiği anlayışını kazanmak.
- Psikoloji disiplininin yerleşik etik ilke ve değerlerini bilmek; tüm mesleki kararları, toplumsal değerleri de göz önünde tutarak, bu ilke ve değerler temelinde alarak uygulamaya dökebilmek.
Öğrencinin bir derse ve ilgili değerlendirmelere katılabilmesi için dönem başında danışman onayını da alarak o derse kayıt yaptırmış olması gerekir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ders sorumlusu, gerekli gördüğü durumlarda ödev, kısa sınav, sunuş ve rapor yazma gibi ek değerlendirmeler uygulayabilir. Tüm bu değerlendirmelerin dönem sonu ders başarı notuna etki oranları dönemin ilk haftalarında öğrencilere bildirilir. Yönetmelik gereği, yarıyıl sonu sınavının dönem sonu başarı notuna etki oranı % 50 olmak zorundadır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine devam etmiş olması gerekir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden gerçekleştirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. FD ve FF notlarından birini alan öğrenci, eğer ders programın zorunlu dersleri arasında ise aynı derse açıldığı ilk dönemde tekrar kaydolmak zorundadır. Eğer başarısız olunan ders seçmeli ders ise, öğrenci eşdeğer bir başka seçmeli ders alarak başarısız olduğu dersin yerine saydırabilir.
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından gerçekleştirilen merkezi sınavlardan (YGS ve LYS) yeterli puanı almış olması gerekir.
Psikoloji Bölümü mezunları, diğer üniversitelerin psikoloji bölümü mezunları gibi, "Psikoloji Lisans" derecesiyle diploma almaktadırlar. Bu diplomaya sahip olanlar resmi ve özel hastanelerde, kreş ve anaokullarında, özel eğitim merkezlerinde, sanayi ve endüstri kuruluşlarında, rehberlik merkezlerinde, Emniyet müdürlüklerinde, adli kurumlarda (aile mahkemeleri, ceza ve tevkif evleri), psikoteknik laboratuarlarında "psikolog" unvanıyla görev yapabilmektedir. Bazı koşullar yerine getirildiğinde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı kurumlarda da çalışma olanakları bulunmaktadır. Öte yandan, psikoloji lisans mezunlarının psikolojinin alt alanlarında (klinik psikoloji, sosyal psikoloji, gelişim psikolojisi, endüstri/örgüt psikolojisi, nöropsikoloji gibi) uzman olarak sorumluluk alabilmeleri için yüksek lisans ve doktora yapmaları hem meslek etiği hem de kişisel ve bilimsel gelişim açısından özellikle önerilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022129 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | To take a course and being subject to its assessment procedures, students should register that course and get approval of his/her advisor at the beginning of semester. They should get a midterm and a final exam for each course at least. When necessary, course coordinator could ask for additional methods of assessment such as homework, short exam/quiz, presentation and report writing. Kinds of assessment method and their impact rate on course grade at the end of semester are informed to the students in the first weeks of a semester. As a requisite of regulations, impact rate of final exam to the course grade at the end of semester should be 50 %. Students should attend the classes at least 70% of the courses. All assessments are conducted over 100. Similarly, in line with another requisite of regulations, a student should get 40 at least in the final exam. Furthermore, a student is accepted as successful, if s/he gets letter grades such as AA, BA, BB, CB and CC from a course at the end of semester. Grades of DC and DD are viewed as conditional success; for those who take these conditional grades, GPA should be 2.00 over 4.00 at least to be accepted as successful in a course. If the course is compulsory and a student takes FD and FF, s/he should re-register that course when it is served in following first semester. On the other hand, if the course is elective, a student may take another elective course and replace it with new course. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030022129
To take a course and being subject to its assessment procedures, students should register that course and get approval of his/her advisor at the beginning of semester. They should get a midterm and a final exam for each course at least. When necessary, course coordinator could ask for additional methods of assessment such as homework, short exam/quiz, presentation and report writing. Kinds of assessment method and their impact rate on course grade at the end of semester are informed to the students in the first weeks of a semester. As a requisite of regulations, impact rate of final exam to the course grade at the end of semester should be 50 %. Students should attend the classes at least 70% of the courses. All assessments are conducted over 100. Similarly, in line with another requisite of regulations, a student should get 40 at least in the final exam. Furthermore, a student is accepted as successful, if s/he gets letter grades such as AA, BA, BB, CB and CC from a course at the end of semester. Grades of DC and DD are viewed as conditional success; for those who take these conditional grades, GPA should be 2.00 over 4.00 at least to be accepted as successful in a course. If the course is compulsory and a student takes FD and FF, s/he should re-register that course when it is served in following first semester. On the other hand, if the course is elective, a student may take another elective course and replace it with new course.
Qualification is continuous.