Yeterlilik Kodu | TR0030008778 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gop.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yeterlilik koşulları; mezuniyet koşulları (M6) ve sınavlar, ölçme değerlendirme (M9) içerisinde ayrıntılı olarak belirtilmiştir. Anabilim Dalımız Yüksek Lisans Programı’nda mevcut olan derslerden en az 7 ders ve 21 kredi (60 AKTS) tamamlamış, ayrıca konusuyla ilgili alanda seminerini gerçekleştirmiş ve hazırladığı tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci sınıf öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora programına başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008778
- Sınıf öğretmenliği alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulama, çözüm yolları geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme.
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
- Sınıf öğretmenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve yaptığı çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilme.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel, sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını, bilme, benimseme ve yerine getirebilme.
- Sınıf öğretmenliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilme.
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
- Bilim ve teknoloji okuryazarı olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olabilme.
- Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirebilme.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci sınıf öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora programına başvuruda bulunabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008778 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Tokat Gaziosmanpaşa University | |
Awarding Body Contact | Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat | |
Awarding Body Url | http://www.gop.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The student is admitted to the Masters Degree Program under the conditions determined in the Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 28733 dated August 12, 2013. These students are selected according to their academic achievement among the applicants. The ranking of the academic achievement level to be held by the candidates is determined by collecting 60% of the ALES score (taking the exam at 55 and above), 25% of the undergraduate graduation score and 15% of the ÜDS / YDS / KPDS score. | |
Conditions for Success | Qualification conditions; graduation requirements (M6) and exams are detailed in the assessment (M9).Students who completed at least 7 courses and 21 credits (60 ECTS) from the courses in the Masters Degree in the Department of Fine Arts and also successfully completed the related field seminar and defended their thesis in front of a selected jury are given a masters degree in the field of Primary Science Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A student who successfully completes the program can apply for a PhD program in the field of classroom teaching or in other branches of science accepting students from this area. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008778
- Independently designing a problem in the field of classroom teaching, developing and solving the solutions, evaluating the results and applying them when necessary.
- To be able to bring solution proposals by using quantitative and qualitative scientific research methods to problems requiring specialization.
- To be able to transfer the current developments in the field of classroom teaching and the studies that they have done in a systematic manner in written, oral and visual manner to the groups in and out of the field.
- To be able to know, accept and fulfill scientific, social, cultural and social responsibilities related to the field of classroom teaching.
- To be able to apply assimilative knowledge and problem solving skills in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies.
- To be able to evaluate current developments in terms of national values and country facts
- To be able to have scientific and professional ethical values and consciousness
- To be able to acquire scientific knowledge as science and technology literacy, to have knowledge of monitoring, evaluation and application of new studies
- To make problematic situations that are encountered in school and class processes as a scientific research topic, to define, to collect data, analyze, interpret and develop solution proposal with appropriate research method and technique.
- In the courses taken at the graduate level; final exam, assignments, oral or written midterm exams and the results of the application studies.
- Semester success grade; the sum of 30% of the mid-term evaluations and 70% of the semester evaluation is taken as basis. In order for a student to be considered a successful dersten, the semester grade must be at least 70 out of 100.Qualification conditions; graduation requirements (M6) and exams are detailed in the assessment (M9).
The student is admitted to the Masters Degree Program under the conditions determined in the Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 28733 dated August 12, 2013. These students are selected according to their academic achievement among the applicants. The ranking of the academic achievement level to be held by the candidates is determined by collecting 60% of the ALES score (taking the exam at 55 and above), 25% of the undergraduate graduation score and 15% of the ÜDS / YDS / KPDS score.
A student who successfully completes the program can apply for a PhD program in the field of classroom teaching or in other branches of science accepting students from this area.
Qualification is continuous