Yeterlilik Kodu

TR0030020911

Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimi geliştirebilmek.
  • Lisans düzeyinde edindiği bilgileri bilimsel alanda kullanabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarında bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki bir problemi saptama, probleme çözüm yolları geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Üstlendiği bilimsel çalışmaları bağımsız ya da işbirliğine dayalı olarak yürütebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve yaptığı çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili bir araştırmada verilerin toplanması, yorumlanması, raporlaştırılması aşamalarını etik ilkelere uyarak gerçekleştirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel, sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını, bilme, benimseme ve yerine getirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
  • Sınıf Öğretmenliği alanını geliştiren ve bilime katkısı bulunan bir tez yazabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az 70 ve üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020911


Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimi geliştirebilmek.
  • Lisans düzeyinde edindiği bilgileri bilimsel alanda kullanabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarında bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki bir problemi saptama, probleme çözüm yolları geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Üstlendiği bilimsel çalışmaları bağımsız ya da işbirliğine dayalı olarak yürütebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve yaptığı çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili bir araştırmada verilerin toplanması, yorumlanması, raporlaştırılması aşamalarını etik ilkelere uyarak gerçekleştirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel, sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını, bilme, benimseme ve yerine getirebilmek.
  • Sınıf öğretmenliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
  • Sınıf Öğretmenliği alanını geliştiren ve bilime katkısı bulunan bir tez yazabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az 70 ve üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020911

Qualification Title
Classroom Teaching Master's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to develop current theoretical and practical knowledge in the field of primary educationk.
  • To be able to use knowledge they acquired at graduate level in scientific area.
  • To be able to compose the knowledge in the field of primary education with the ones that exist in different disciplines and to come up with new knowledgeç
  • To be able to offer solutions for issues in primary education by using quantitative and qualitive scienctific research methods.
  • To be able to use information technology in studies related with primary education field.
  •  To be able to determine the problems in primary education, to develop problem solving ways, evaluate the results and apply the solutions if they are needed.
  • To be able to conduct scientific studies independently or collaboratively.
  • To be able to convey current improvements in the field of primary education and studies to the groups in and outside orally, written and visually in a systematic manner.
  • To be able to evaluate strategies, policies,practices and results related to primary education.
  • To be able to implement data gathering,interpreting and reporting in taking account of field specific ethical issues.
  • To be able to know, adopt and fulfill scientific, social, cultural, and social responsibilities regarded with primary education.
  • To be able to use the acquired knowledge of primary education and problem-solving abilities in interdisciplinary studies.
  • To be able to write a thesis which aim to develop primary education field and contribute to science.
Key Competencies-
Further Info

Exams consist of midterm and final exam (%40 midterm and %60 final exam). To be successful in a course must be at least 70 points of the note.

Quality Assurance-
Access Requirements

Having graduated from the Primary Education, having undergraduate grade point average at least 70 , having ALES score of at least 70.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete a minimum of 7 courses, not less than 52,5 ECTS credits, take the required seminar and the Field Specialization courses and write and defend a Master’s Thesis, have a minimum GPA of 2.50/4.00 and no letter grades lower than CC, YT and no YZ, DZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020911


Qualification Title
Classroom Teaching Master's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to develop current theoretical and practical knowledge in the field of primary educationk.
  • To be able to use knowledge they acquired at graduate level in scientific area.
  • To be able to compose the knowledge in the field of primary education with the ones that exist in different disciplines and to come up with new knowledgeç
  • To be able to offer solutions for issues in primary education by using quantitative and qualitive scienctific research methods.
  • To be able to use information technology in studies related with primary education field.
  •  To be able to determine the problems in primary education, to develop problem solving ways, evaluate the results and apply the solutions if they are needed.
  • To be able to conduct scientific studies independently or collaboratively.
  • To be able to convey current improvements in the field of primary education and studies to the groups in and outside orally, written and visually in a systematic manner.
  • To be able to evaluate strategies, policies,practices and results related to primary education.
  • To be able to implement data gathering,interpreting and reporting in taking account of field specific ethical issues.
  • To be able to know, adopt and fulfill scientific, social, cultural, and social responsibilities regarded with primary education.
  • To be able to use the acquired knowledge of primary education and problem-solving abilities in interdisciplinary studies.
  • To be able to write a thesis which aim to develop primary education field and contribute to science.

Key Competencies
-

Further Info

Exams consist of midterm and final exam (%40 midterm and %60 final exam). To be successful in a course must be at least 70 points of the note.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Having graduated from the Primary Education, having undergraduate grade point average at least 70 , having ALES score of at least 70.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete a minimum of 7 courses, not less than 52,5 ECTS credits, take the required seminar and the Field Specialization courses and write and defend a Master’s Thesis, have a minimum GPA of 2.50/4.00 and no letter grades lower than CC, YT and no YZ, DZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address