Yeterlilik Kodu | TR0030220533 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Eğitimi tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye sınıf eğitimi ile ilgili güncel bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme becerilerinin yanında Sınıf eğitimi ile ilgili bilimsel araştırma planlayıp etik ilkeleri çerçevesinde yürütme ve uygun yöntem ve teknikler ile araştırmasını tamamlayıp yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşma yetkinliğini kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, ders içeriklerinde ayrıntılı olarak yer almaktadır. Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir. Mezuniyet koşulları ile ilgili detaylara Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü sayfasından ulaşılabilir (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Öğrencinin, toplam 60 AKTS´den az olmamak koşuluyla, üçü zorunlu olmak üzere en az yedi ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 AKTS´den az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış ve hazırladığı tezi mevzuatta belirtilen azami süre içerisinde seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenci tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans program mezunlarımız, üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220533
ISCO:08
ISCO:08
Sınıf Eğitimi tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye sınıf eğitimi ile ilgili güncel bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme becerilerinin yanında Sınıf eğitimi ile ilgili bilimsel araştırma planlayıp etik ilkeleri çerçevesinde yürütme ve uygun yöntem ve teknikler ile araştırmasını tamamlayıp yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşma yetkinliğini kazandırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sınıf eğitimi alanındaki sorunları belirleyebilir ve bilimsel araştırma planlayabilir
- Sınıf eğitim ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilir
- Planladığı bilimsel araştırmanın amacına en uygun yöntem ve teknikleri belirleyebilir ve çalışmasının önemini ve özgünlüğünü gerekçelendirebilir
- Planladığı araştırmalarını bilimsel ve mesleki etik değer ve ilkeler doğrultusunda gerçekleştirir
- Araştırmasında elde ettiği verileri uygun yöntem ve teknikler ile analiz edebilir
- Analiz sonuçlarını alan yazın ile ilişkilendirerek yorumlar ve yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşır
- Üstlendiği bilimsel ve mesleki çalışmaları bağımsız ya da iş birliğine dayalı olarak yürütebilir gerektiğinde liderlik rolünü üstlenebilir
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğrenme süreçlerini yönetebilir ve yönlendirebilir
- Sınıf eğitimi alanında yaptığı bilimsel araştırma ve mesleki çalışmalarında ilgili disiplinlerle etkileşimini sağlar
- Sınıf eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir
- Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini kullanabilir
- Yaşam boyu öğrenme kapsamında kendini sürekli olarak geliştirebilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, ders içeriklerinde ayrıntılı olarak yer almaktadır. Mezuniyet Koşulları ile aynı özelliklere sahiptir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Program başvurusu ile ilgili detaylara Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü sayfasından ulaşılabilir (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans Programına Eğitim Fakültelerinin Sınıf Eğitimi ve diğer programlarından mezun olanlar kabul edilecektir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denkliklerinin, YÖK tarafından onaylanmış olması gerekmektedir.
- Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, Eğitim Fakültesi bölümlerinden aldığı lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türlerinden (Eşit Ağırlık ve Sözel) en az birinden 55 puandan az olmamak üzere senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ve Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri esas alınmaktadır. Bu çerçevede Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) den en az 55 almış olmak şartıyla bu notun % 50’si, lisans mezuniyet notunun % 40’ı ve varsa ÖSYM tarafından yapılan veya geçerliliği kabul edilen yabancı dil sınavı puanının % 10’u dikkate alınır.
- Yüksek lisans programına başvuran adaylar arasında yukarıda belirtilen başarı değerlendirme notuna göre sıralama yapılır. İlan edilen kontenjan sayısı kadar aday, kesin kayıt yaptırmaları için enstitü internet sayfasında ilan edilir. Asıl listede yer alan adaylardan kayıt yaptırmayanların yerine, ilan edilen gün ve saatte yedek listeden kontenjan tamamlanana kadar, başarı sıralamasına göre kayıt alınır.
Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans program mezunlarımız, üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220533 | |
Qualification Title | SINIF EĞİTİMİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Determine the problems in the field of classroom education and plan scientific research. Be able to follow the current developments at national and international level about classroom education. He/she can determine the most appropriate methods and techniques for the purpose of the scientific research he/she plans and justify the importance and originality of his/her work. It carries out its planned researches in line with scientific and professional ethical values ??and principles. Can analyze the data obtained in her research with appropriate methods and techniques. Interprets the analysis results by associating them with the literature and shares them in written, verbal and visual forms. He/she can carry out the scientific and professional studies he/she undertakes independently or collaboratively and can assume the leadership role when necessary. Can manage and direct the learning processes related to the field of classroom teaching. Provides interaction with related disciplines in her scientific research and professional studies in the field of classroom education. They can develop and deepen their knowledge in the field of classroom education at the level of expertise. Can use effective teaching strategies to gain students knowledge and skills related to the field. He/she can continuously improve himself/herself within the scope of lifelong learning. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation method applied for each course is included in the course contents in detail. It has the same features as the graduation requirements. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Details about the program application can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). In order to apply to the masters program, candidates must have a bachelors degree from the departments of the Faculty of Education and an ALES score determined by the senate, not less than 55 points from at least one of the score types (Equal Weight and Verbal) of the program they are applying for. The provisions of the Graduate Education Regulation and the Sinop University Graduate Education Regulation are taken as basis. In this context, 50% of this grade, 40% of the undergraduate graduation grade and 10% of the foreign language exam score, if any, made or validated by OSYM, are taken into account, provided that one gets at least 55 in the Graduate Education Examination (ALES). Among the candidates applying to the masters program, a ranking is made according to the success evaluation grade above. Candidates as many as the announced quota are announced on the institute website for final registration. Candidates in the main list are registered in order of success, instead of those who do not register, until the quota is completed from the reserve list at the announced day and time. | |
Conditions for Success | It has the same features as the graduation requirements. Details on graduation requirements can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). The student has successfully completed the thesis work with a total of not less than 60 ECTS, three of which are compulsory, at least seven courses, one seminar course and specialty field course, and the thesis is not less than 60 ECTS, and the thesis prepared by a jury selected within the maximum period specified in the legislation The student who successfully defends himself in front of him is entitled to receive a masters degree with thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates of Classroom Education Masters programs are in the teaching and research staff of universities; They can take part in research, program, supervision and management tasks in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education with the title of science specialist. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220533
Determine the problems in the field of classroom education and plan scientific research. Be able to follow the current developments at national and international level about classroom education. He/she can determine the most appropriate methods and techniques for the purpose of the scientific research he/she plans and justify the importance and originality of his/her work. It carries out its planned researches in line with scientific and professional ethical values ??and principles. Can analyze the data obtained in her research with appropriate methods and techniques. Interprets the analysis results by associating them with the literature and shares them in written, verbal and visual forms. He/she can carry out the scientific and professional studies he/she undertakes independently or collaboratively and can assume the leadership role when necessary. Can manage and direct the learning processes related to the field of classroom teaching. Provides interaction with related disciplines in her scientific research and professional studies in the field of classroom education. They can develop and deepen their knowledge in the field of classroom education at the level of expertise. Can use effective teaching strategies to gain students knowledge and skills related to the field. He/she can continuously improve himself/herself within the scope of lifelong learning.
The measurement and evaluation method applied for each course is included in the course contents in detail. It has the same features as the graduation requirements.
Details about the program application can be found on the Sinop University Graduate Education Institute page (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat/). In order to apply to the masters program, candidates must have a bachelors degree from the departments of the Faculty of Education and an ALES score determined by the senate, not less than 55 points from at least one of the score types (Equal Weight and Verbal) of the program they are applying for. The provisions of the Graduate Education Regulation and the Sinop University Graduate Education Regulation are taken as basis. In this context, 50% of this grade, 40% of the undergraduate graduation grade and 10% of the foreign language exam score, if any, made or validated by OSYM, are taken into account, provided that one gets at least 55 in the Graduate Education Examination (ALES). Among the candidates applying to the masters program, a ranking is made according to the success evaluation grade above. Candidates as many as the announced quota are announced on the institute website for final registration. Candidates in the main list are registered in order of success, instead of those who do not register, until the quota is completed from the reserve list at the announced day and time.
Our graduates of Classroom Education Masters programs are in the teaching and research staff of universities; They can take part in research, program, supervision and management tasks in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education with the title of science specialist.
Qualification is continuous