Yeterlilik Kodu

TR0030003319

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumHarran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.harran.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme-öğretme sürecinin planlanması, uygulaması ve yönetimine yönelik mesleki bilgiye sahip olma.
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alan ve meslek bilgisinin yanı sıra genel kültür bilgisine sahip olma.
  • Alanı ile ilgili konularda bilgi, duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki süreçte kullanabilme.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz edebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Bir yabancı dili alanındaki güncel bilgileri takip edecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkin kullanabilme.
  • Mesleki süreçte bilişim teknolojileri araçlarını aktif olarak kullanarak eğitim-öğretime entegre edebilme.
  • Alana yönelik edindiği bilgi ve becerileri aracılığıyla öğrencilerine bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara yönelik beceriler kazandırabilme.
  • Mesleki süreçte özel gereksinimleri olan bireyleri tanıyabilme ve bu bireysel özelliklere uygun olarak öğretimi planlayabilme.
  • Sanata ve spora yönelik estetik duygulara sahip olma ve mesleki süreçte ilgili alanlara bireyleri yönlendirebilme.
  • Mesleki süreçte karşılaşılan problemlerin çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yıl sonu sınavlarından en az 55 puan almak zorunludur. Bütünleme sınavları yarıyıl/yıl sonu sınavları gibi değerlendirilir. Öğrencilerin notları 100 puan üzerinden değerlendirilir ve aşağıda 100 puan üzerinden karşılıkları gösterilen harf notlarından birini alırlar.Puan Başarı Notu Katsayı90-100 AA 4,0085-89 BA 3,5075-84 BB 3,0070-74 CB 2,5065-69 CC 2,0060-64 DC 1,5055-59 DD 1,0050-54 FD 0,5000-49 FF 0,00Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmaları için o dersten AA, BA, BB, CB ya da CC harf notuna sahip olmaları gerekir. Bir dersten DC ve/ya DD alan öğrencinin o dersten başarılı sayılması için yarıyı/yıl not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca kayıtlı olunan programın başarı ile tamamlanması için FD ve/ya FF kodlu herhangi bir derse sahip olmamak ve programdaki 240 AKTSlik derslerin alınmış ve yarıyı/yıl not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir.Programda yer alan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite seçme sınavında gerekli alandan yeterli puanı almış olması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramda yer alan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak gerekmektedir.Programda mevcut olan 142 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakültemiz Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalından mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde kamu ve özel eğitim kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak görev almaktadırlar. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açılan Özel Eğitime ilişkin sertifika programlarını başarıyla tamamlayanlar rehabilitasyon merkezlerinde görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003319


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Harran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme-öğretme sürecinin planlanması, uygulaması ve yönetimine yönelik mesleki bilgiye sahip olma.
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alan ve meslek bilgisinin yanı sıra genel kültür bilgisine sahip olma.
  • Alanı ile ilgili konularda bilgi, duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki süreçte kullanabilme.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz edebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Bir yabancı dili alanındaki güncel bilgileri takip edecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkin kullanabilme.
  • Mesleki süreçte bilişim teknolojileri araçlarını aktif olarak kullanarak eğitim-öğretime entegre edebilme.
  • Alana yönelik edindiği bilgi ve becerileri aracılığıyla öğrencilerine bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara yönelik beceriler kazandırabilme.
  • Mesleki süreçte özel gereksinimleri olan bireyleri tanıyabilme ve bu bireysel özelliklere uygun olarak öğretimi planlayabilme.
  • Sanata ve spora yönelik estetik duygulara sahip olma ve mesleki süreçte ilgili alanlara bireyleri yönlendirebilme.
  • Mesleki süreçte karşılaşılan problemlerin çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yıl sonu sınavlarından en az 55 puan almak zorunludur. Bütünleme sınavları yarıyıl/yıl sonu sınavları gibi değerlendirilir. Öğrencilerin notları 100 puan üzerinden değerlendirilir ve aşağıda 100 puan üzerinden karşılıkları gösterilen harf notlarından birini alırlar.Puan Başarı Notu Katsayı90-100 AA 4,0085-89 BA 3,5075-84 BB 3,0070-74 CB 2,5065-69 CC 2,0060-64 DC 1,5055-59 DD 1,0050-54 FD 0,5000-49 FF 0,00Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmaları için o dersten AA, BA, BB, CB ya da CC harf notuna sahip olmaları gerekir. Bir dersten DC ve/ya DD alan öğrencinin o dersten başarılı sayılması için yarıyı/yıl not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca kayıtlı olunan programın başarı ile tamamlanması için FD ve/ya FF kodlu herhangi bir derse sahip olmamak ve programdaki 240 AKTSlik derslerin alınmış ve yarıyı/yıl not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir.Programda yer alan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite seçme sınavında gerekli alandan yeterli puanı almış olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Programda yer alan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak gerekmektedir.Programda mevcut olan 142 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakültemiz Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalından mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde kamu ve özel eğitim kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak görev almaktadırlar. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açılan Özel Eğitime ilişkin sertifika programlarını başarıyla tamamlayanlar rehabilitasyon merkezlerinde görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003319

Qualification Title
Bachelor Degree in Classroom Teaching
Awarding BodyHarran University
Awarding Body ContactŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.harran.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training without subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have professional knowledge about planning, implementation and management of the teaching and learning process.
  • To have advanced theoretical and practical knowledge and utilise textbooks, application tools and other resources with the most recent knowledge of her/his field.Apart from subject and professional knowledge, to have general knowledge.
  • To be able to express and transfer her/his knowledge, feelings and thoughts about the subjects related to own field both verbally and in writing.
  • To be able to apply the theoretical and practical knowledge of her/his field to the teaching and learning process.
  • To be able to analyze, interpret, evaluate data and develop possible solutions by using the knowledge and skills obtained about her/his field.
  • To be able to use a foreign language effectively enough to follow the most up-to-date knowledge in her/his field and communicate with colleagues around the world.
  • To be able to integrate the use of ICT into the teaching and learning process.
  • By using the knowledge and skills in her/his field, to be able to help her/his students to gain appropriate cognitive, affective and psychomotor skills.
  • To be able to recognise students with special needs and adjust the instruction according to individual needs.
  • To have a sense of aesthetics about arts and sports and guide students into these fields. In solving the problems encountered in her/his profession, to be able to take responsibility individually or as a member of a group.
Key Competencies-
Further Info

The students course grade is obtained by the relative weights of midterm exam (40%) and final exam (60%) and the students are required to take minimum 55 points at final exam to be successful for a course. Make-up exams are considered as the final exam. 100 is the full point in the assessment of exams. For each course, the students are also given a letter grade as indicated below:Score Grades Coefficients90-100 AA 4,0085-89 BA 3,5075-84 BB 3,0070-74 CB 2,5065-69 CC 2,0060-64 DC 1,5055-59 DD 1,0050-54 FD 0,5000-49 FF 0,00A student who holds either of the grades AA, BA, BB, CB and CC is considered successful in that course. If a student holds the grades DC and/or DD, her/his grade point average mut be at least 2.00 in order to be successful in that course. In order to be successful in the program, grade point average must be at least 2.00, all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS) must be completed successfully, and a student should not hold any FF and/or FD grade.To succesfully complete all courses equivalent to a total of 240 ECTS on the program.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates have to get high school degree and provide the acceptance criterion based on university enterance exam.

Conditions for SuccessTo succesfully complete all courses equivalent to a total of 240 ECTS on the program.It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 142 credits and 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the Elementary Education program can serve as classroom teachers in public and private elementary schools, affiliated with the Ministry of National Education. In addition, the students who take the certificate programs for Special Education executed by the Ministry of National Education can work at rehabilitation centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003319


Qualification Title
Bachelor Degree in Classroom Teaching

Awarding Body
Harran University

Awarding Body Contact
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have professional knowledge about planning, implementation and management of the teaching and learning process.
  • To have advanced theoretical and practical knowledge and utilise textbooks, application tools and other resources with the most recent knowledge of her/his field.Apart from subject and professional knowledge, to have general knowledge.
  • To be able to express and transfer her/his knowledge, feelings and thoughts about the subjects related to own field both verbally and in writing.
  • To be able to apply the theoretical and practical knowledge of her/his field to the teaching and learning process.
  • To be able to analyze, interpret, evaluate data and develop possible solutions by using the knowledge and skills obtained about her/his field.
  • To be able to use a foreign language effectively enough to follow the most up-to-date knowledge in her/his field and communicate with colleagues around the world.
  • To be able to integrate the use of ICT into the teaching and learning process.
  • By using the knowledge and skills in her/his field, to be able to help her/his students to gain appropriate cognitive, affective and psychomotor skills.
  • To be able to recognise students with special needs and adjust the instruction according to individual needs.
  • To have a sense of aesthetics about arts and sports and guide students into these fields. In solving the problems encountered in her/his profession, to be able to take responsibility individually or as a member of a group.

Key Competencies
-

Further Info

The students course grade is obtained by the relative weights of midterm exam (40%) and final exam (60%) and the students are required to take minimum 55 points at final exam to be successful for a course. Make-up exams are considered as the final exam. 100 is the full point in the assessment of exams. For each course, the students are also given a letter grade as indicated below:Score Grades Coefficients90-100 AA 4,0085-89 BA 3,5075-84 BB 3,0070-74 CB 2,5065-69 CC 2,0060-64 DC 1,5055-59 DD 1,0050-54 FD 0,5000-49 FF 0,00A student who holds either of the grades AA, BA, BB, CB and CC is considered successful in that course. If a student holds the grades DC and/or DD, her/his grade point average mut be at least 2.00 in order to be successful in that course. In order to be successful in the program, grade point average must be at least 2.00, all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS) must be completed successfully, and a student should not hold any FF and/or FD grade.To succesfully complete all courses equivalent to a total of 240 ECTS on the program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates have to get high school degree and provide the acceptance criterion based on university enterance exam.


Conditions for Success
To succesfully complete all courses equivalent to a total of 240 ECTS on the program.It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 142 credits and 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the Elementary Education program can serve as classroom teachers in public and private elementary schools, affiliated with the Ministry of National Education. In addition, the students who take the certificate programs for Special Education executed by the Ministry of National Education can work at rehabilitation centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address