Yeterlilik Kodu | TR0030006290 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Adıyaman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030006290
Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Adıyaman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1
02040, Merkez / ADIYAMAN
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
ISCO:08
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
ISCO:08
Kategori
Ana
Kredi Değeri
240
Programın Normal Süresi
4
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrama becerisine sahiptir.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
- İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
- Ulusal ve uluslararsı eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirme becerisine sahiptir.
- Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirme becerisine sahiptir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk bilincine sahiptir.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- Öğrenmeyi öğrenir.
- Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
- Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
- Yeterli düzeyde alan bilgisine sahiptir.
- İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibidir.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030006290 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Classroom Teaching | |
Awarding Body | Adiyaman University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030006290
Qualification Title
Bachelor Degree in Classroom Teaching
Awarding Body
Adiyaman University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
Academic
National Occupation Classification
ISCO:08
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
ISCO:08
Category
Main
Credit Value
240
Program Duration
4
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
- Use Turkish language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively.
- Comprehends related concepts and relationships between them based on their acquired competencies in primary education.
- Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques.
- Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages.
- Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using Information and Communications Technology for educational purposes.
- Know development features and learning styles of students at primary education level, and will be able to plan education according to students characteristics and apply into practice.
- Acquire sufficient knowledge about structure and historical development of national and international educational system.
- Become teachers who are dedicated to Atatürks Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession.
- Know himself as a person and use his creative and strong features and improve his weak ones.
- Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support life long learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers.
- Assume responsibility in individual and group tasks.
- Self-critique.
- Learn how to learn.
- Actively participate in social and cultural events.
- Appreciate the national culture and universal values.
- Have content knowledge at an adequate level.
- Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum.
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url