Yeterlilik Kodu | TR0030008309 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Öğrenci derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadır. Teorik derslerin % 30’undan, uygulamaların % 20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz.(2) Tekrarlanan derslerde önceki dönemde devam şartı yerine getirilmiş ise, ara sınavlara girmek kaydıyla bu derslerde devam şartı aranmaz. Ancak, uygulama sınavı yapılan dersler ile sınıf geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullar bu uygulamanın dışındadır.(3) Derslere devam edilip edilmediği, Dekanlık veya Yüksekokul Müdürlüğünce uygun görülen bir yöntemle takip edilir. Devamsız öğrencilerin durumu genel sınavlardan önce ilgili öğretim elemanı tarafından ilân edilir.Sınavlar(1) Sınavlar; ara sınav, genel sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, ek sınav, muafiyet sınavı ve mazeret sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların sözlü veya uygulamalı olarak yapılacağına ve uygulama, staj, tez, proje ve benzeri çalışmaların nasıl değerlendirileceğine ilgili kurullar karar verir.(2) Öğrenciler, sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadır. Gerekli görülen hallerde ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Sınavlara ilişkin belge ve tutanaklar Dekanlık veya Müdürlüklerce en az iki yıl saklanır.(3) Öğretim elemanları, ara sınav sonuçlarını genel sınavlar başlamadan en geç onbeş gün önce otomasyon sistemine girmek ve sınav evrakını idareye teslim etmek zorundadırlar. Genel sınav sonuçlarının ise o dersin bütünleme sınavından bir hafta öncesine kadar ilân edilmesi gerekir.(4) Sınavlara ilişkin esaslar şunlardır:a) Ara sınav: Her ders için her yarıyıl en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların hangi tarihte ve nerede yapılacağı, sınav tarihinden en az iki hafta önce Dekanlık veya Müdürlüklerce tespit ve ilân edilir. Yıllık program uygulanan fakülte ve yüksekokullarda ilgili Kurul kararı ile tek ara sınav yapılabilir. Bir yarıyıl/yıl programında yer alan derslerden bir günde en fazla iki dersin ara sınavı yapılır.b) Genel sınav: Bir dersin genel sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl veya yıl sonunda yapılır. Genel sınava, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulamalı olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir.c) Bütünleme sınavı: Bir dersin bütünleme sınavı, o dersin genel sınavının bitiminden sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Bu sınava genel sınava girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde sınavda yeterli başarıyı sağlayamayan öğrenciler girebilir.ç) Tek ders sınavı: Mezuniyetleri için tek dersi kalan öğrenciler, dilekçe ile başvurmaları halinde bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde fakülte ve yüksekokullarca açılacak tek ders sınavına girer. Tek ders sınav hakkı, dikey geçişle gelen lisans öğrenimine hazırlık programı öğrencilerine de tanınır. Tek ders sınavına dersi hiç almamış olan ve devamsızlıktan kalan öğrenciler giremez. Bu sınavlarda alınan not; ara sınav şartı aranmadan, en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.d) Ek sınav: Ön lisans programlarında dört, dört yıllık lisans programlarında yedi, beş yıllık programlarda sekiz ve altı yıllık programlarda dokuz yıllık öğrenim süresi sonunda mezun olamayan öğrencilere; dilekçeyle başvurmaları halinde, ilgili Yönetim Kurulu kararıyla, bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesine göre akademik takvimde belirtilen sürelerde kullanılmak koşuluyla biri bütünleme olmak üzere iki ek sınav hakkı verilir. Ek sınav haklarını kullanma durumunda olan öğrenciler ders kaydı yaptıramaz ve sınav hakkı dışındaki öğrencilik haklarından yararlanamazlar, ancak öğrenci katkı paylarını veya ikinci öğretim ücretlerini ödemeye devam ederler.e) Uygulamalı ve uygulaması olan derslerle ilgili ek sınav şartlarının nasıl yerine getirileceği ilgili Yönetim Kurulunca belirlenir. Ek sınavlarda alınan not; ara sınav şartı aranmadan, en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.f) Mazeret sınavı: Mazeret sınavı hakkı, mazereti nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilere tanınır. Bunun dışında başka hiçbir sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ara sınavlara girme hakkı olduğu halde bu sınavlara giremeyen öğrencilerden; haklı ve geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurullarınca kabul edilenler, ara sınav haklarını aynı yarıyıl içinde, dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce tespit ve ilân edilen gün yer ve saatte kullanır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.g) Muafiyet sınavı: Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilerden; ortak zorunlu yabancı dil dersi veya yabancı dil hazırlık sınıfında okumak durumunda olan öğrenciler için, ilgili dil dersinden yarıyıl başında bir sınav açılır. Bu sınavın esasları Senatoca belirlenir.(5) Bir ders ile uygulamasının ayrı sınavlarla değerlendirilebileceğine ve bunların birbiriyle bağlantılı olduğuna, öğrenciye mezuniyet tezi veya çalışması yaptırılması halinde bunların değerlendirme esaslarına ilgili yönetim kurulları karar verir.Sınav sonucuna itiraz(1) Öğrenciler sınav sonuçlarına, notların ilânından itibaren en geç beş işgünü içinde Dekanlığa veya yüksekokul müdürlüğüne yazılı olarak maddi hata itirazında bulunabilir. İtiraz üzerine idarece yapılacak inceleme sonucu maddî hata tespit edilirse, ilgili ders sorumlusunun da görüşü alınarak yapılan gerekli düzeltmeler ilgili Yönetim Kurulu kararı ile kesinlik kazanır ve sonuç öğrenciye bildirilir.Başarı notu(1) Bir dersin genel/bütünleme sınavından sonra öğrenciye; ara sınav/sınavlar not ortalamasının % 40’ı ile genel/bütünleme sınav notunun % 60’ının toplamı dikkate alınarak ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilir. Öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için, aldığı harf notunun en az CC olması gerekir. Ancak, öğretim elemanı yukarıdaki yöntemle bulunacak puanın aşağıdaki tabloda yer alan harf karşılığının altında bir harfi başarı notu olarak belirleyemez. Aynı puana sahip öğrencilere farklı harf notu verilmez. Bir öğrenciye verilen harf notu, kendisinden daha düşük puana sahip öğrencilerin harf notundan düşük olmaz.(2) Harf notları ve karşılıkları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) Puanlar Harf notları Katsayılar 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0,00 --- F 0,00 b) Bunlardan;1) FD, FF: Başarısız,2) F: Devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı yok,3) G: Geçer, kredisiz derslerde başarılı,4) K: Geçmez, kredisiz derslerde başarısız,5) M (Muaf): Bir yükseköğretim kurumundan dikey veya yatay geçişle kabul olunan veya herhangi bir yükseköğretim programında okurken ÖSYM sınavına girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, önceden izledikleri programda almış oldukları ve ilgili Yönetim Kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kaydedilen ve geldiği kurumdaki notu harf ile birlikte belirtilen not olarak tanımlanır.BİLGİKuramsal, Olgusal- Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.- İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.BECERİLERBilişsel, Uygulamalı- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.- Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.- Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği- Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.Öğrenme Yetkinliği- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.- Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.- Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.İletişim ve Sosyal Yetkinlik- Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.- Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.- Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.Alana Özgü Yetkinlik- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.- Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.- Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.- Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sınıf öğretmenliği programı mezunları “Sınıf Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Sınıf Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008309
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak sınıf eğitimi ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme.
- Bilginin doğası kaynağı, üretimi, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olabilme.
- Sınıf eğitimi alanı ile ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.
- İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini tanıyabilme ve karşılaştığı güçlüklere çözüm önerileri getirebilme.
- Ulusal ve uluslararası kültürlerin özelliklerini tanımlayabilme.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırabilme, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme verileri yorumlayabilme, kaynakları kullanabilme ve değerlendirebilme.
- Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirerek öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun materyal tasarlayabilme.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak uygun öğretim strateji, yöntem, tekniklerini uygulayabilme ve çok yönlü değerlendirmeler yapabilme.
- Bireysel ve grup çalışmalarında kendini tanıyarak sorumluk alabilme ve görevi uygun bir şekilde yerine getirebilme.
- Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini bilerek uygulamada karşılaşılan ve tahmin edilemeyen problemlere çözümler getirebilmek için sorumluluk alabilme.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirebilme ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme.
- Yaşam boyu öğrenme kapsamında bilgiye ulaŞma yollarını etkin bir şekilde kullanabilme.
- Sınıf eğitimi ile ilgili sanatsal ve kültürel etkinliklerde bilgi sahibi olma ve katılabilme.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olduğunu gösterebilme, yaşadığı sosyal çevreye ilişkin çözüm önerileri üretebilme, sınıf eğitimi ile ilgili proje ve etkinlikler planlayarak uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az B1 düzeyinde kullanabilme, uluslararası platformda sınıf eğitimi alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- İleri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Farklı kültürlerde yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme.
- Sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilme.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve sınıf eğitiminin mesleki etik değerlerine uygun davranabilme.
- Sınıf eğitimi ilgili tüm alanlarda kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilme ve katılabilme.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme.
- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olabilme.
- Sınıf öğretmeni olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme.
(1) Öğrenci derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadır. Teorik derslerin % 30’undan, uygulamaların % 20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz.(2) Tekrarlanan derslerde önceki dönemde devam şartı yerine getirilmiş ise, ara sınavlara girmek kaydıyla bu derslerde devam şartı aranmaz. Ancak, uygulama sınavı yapılan dersler ile sınıf geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullar bu uygulamanın dışındadır.(3) Derslere devam edilip edilmediği, Dekanlık veya Yüksekokul Müdürlüğünce uygun görülen bir yöntemle takip edilir. Devamsız öğrencilerin durumu genel sınavlardan önce ilgili öğretim elemanı tarafından ilân edilir.Sınavlar(1) Sınavlar; ara sınav, genel sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, ek sınav, muafiyet sınavı ve mazeret sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların sözlü veya uygulamalı olarak yapılacağına ve uygulama, staj, tez, proje ve benzeri çalışmaların nasıl değerlendirileceğine ilgili kurullar karar verir.(2) Öğrenciler, sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadır. Gerekli görülen hallerde ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Sınavlara ilişkin belge ve tutanaklar Dekanlık veya Müdürlüklerce en az iki yıl saklanır.(3) Öğretim elemanları, ara sınav sonuçlarını genel sınavlar başlamadan en geç onbeş gün önce otomasyon sistemine girmek ve sınav evrakını idareye teslim etmek zorundadırlar. Genel sınav sonuçlarının ise o dersin bütünleme sınavından bir hafta öncesine kadar ilân edilmesi gerekir.(4) Sınavlara ilişkin esaslar şunlardır:a) Ara sınav: Her ders için her yarıyıl en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların hangi tarihte ve nerede yapılacağı, sınav tarihinden en az iki hafta önce Dekanlık veya Müdürlüklerce tespit ve ilân edilir. Yıllık program uygulanan fakülte ve yüksekokullarda ilgili Kurul kararı ile tek ara sınav yapılabilir. Bir yarıyıl/yıl programında yer alan derslerden bir günde en fazla iki dersin ara sınavı yapılır.b) Genel sınav: Bir dersin genel sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl veya yıl sonunda yapılır. Genel sınava, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulamalı olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir.c) Bütünleme sınavı: Bir dersin bütünleme sınavı, o dersin genel sınavının bitiminden sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Bu sınava genel sınava girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde sınavda yeterli başarıyı sağlayamayan öğrenciler girebilir.ç) Tek ders sınavı: Mezuniyetleri için tek dersi kalan öğrenciler, dilekçe ile başvurmaları halinde bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde fakülte ve yüksekokullarca açılacak tek ders sınavına girer. Tek ders sınav hakkı, dikey geçişle gelen lisans öğrenimine hazırlık programı öğrencilerine de tanınır. Tek ders sınavına dersi hiç almamış olan ve devamsızlıktan kalan öğrenciler giremez. Bu sınavlarda alınan not; ara sınav şartı aranmadan, en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.d) Ek sınav: Ön lisans programlarında dört, dört yıllık lisans programlarında yedi, beş yıllık programlarda sekiz ve altı yıllık programlarda dokuz yıllık öğrenim süresi sonunda mezun olamayan öğrencilere; dilekçeyle başvurmaları halinde, ilgili Yönetim Kurulu kararıyla, bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesine göre akademik takvimde belirtilen sürelerde kullanılmak koşuluyla biri bütünleme olmak üzere iki ek sınav hakkı verilir. Ek sınav haklarını kullanma durumunda olan öğrenciler ders kaydı yaptıramaz ve sınav hakkı dışındaki öğrencilik haklarından yararlanamazlar, ancak öğrenci katkı paylarını veya ikinci öğretim ücretlerini ödemeye devam ederler.e) Uygulamalı ve uygulaması olan derslerle ilgili ek sınav şartlarının nasıl yerine getirileceği ilgili Yönetim Kurulunca belirlenir. Ek sınavlarda alınan not; ara sınav şartı aranmadan, en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.f) Mazeret sınavı: Mazeret sınavı hakkı, mazereti nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilere tanınır. Bunun dışında başka hiçbir sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ara sınavlara girme hakkı olduğu halde bu sınavlara giremeyen öğrencilerden; haklı ve geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurullarınca kabul edilenler, ara sınav haklarını aynı yarıyıl içinde, dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce tespit ve ilân edilen gün yer ve saatte kullanır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.g) Muafiyet sınavı: Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilerden; ortak zorunlu yabancı dil dersi veya yabancı dil hazırlık sınıfında okumak durumunda olan öğrenciler için, ilgili dil dersinden yarıyıl başında bir sınav açılır. Bu sınavın esasları Senatoca belirlenir.(5) Bir ders ile uygulamasının ayrı sınavlarla değerlendirilebileceğine ve bunların birbiriyle bağlantılı olduğuna, öğrenciye mezuniyet tezi veya çalışması yaptırılması halinde bunların değerlendirme esaslarına ilgili yönetim kurulları karar verir.Sınav sonucuna itiraz(1) Öğrenciler sınav sonuçlarına, notların ilânından itibaren en geç beş işgünü içinde Dekanlığa veya yüksekokul müdürlüğüne yazılı olarak maddi hata itirazında bulunabilir. İtiraz üzerine idarece yapılacak inceleme sonucu maddî hata tespit edilirse, ilgili ders sorumlusunun da görüşü alınarak yapılan gerekli düzeltmeler ilgili Yönetim Kurulu kararı ile kesinlik kazanır ve sonuç öğrenciye bildirilir.Başarı notu(1) Bir dersin genel/bütünleme sınavından sonra öğrenciye; ara sınav/sınavlar not ortalamasının % 40’ı ile genel/bütünleme sınav notunun % 60’ının toplamı dikkate alınarak ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilir. Öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için, aldığı harf notunun en az CC olması gerekir. Ancak, öğretim elemanı yukarıdaki yöntemle bulunacak puanın aşağıdaki tabloda yer alan harf karşılığının altında bir harfi başarı notu olarak belirleyemez. Aynı puana sahip öğrencilere farklı harf notu verilmez. Bir öğrenciye verilen harf notu, kendisinden daha düşük puana sahip öğrencilerin harf notundan düşük olmaz.(2) Harf notları ve karşılıkları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) Puanlar Harf notları Katsayılar 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0,00 --- F 0,00 b) Bunlardan;1) FD, FF: Başarısız,2) F: Devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı yok,3) G: Geçer, kredisiz derslerde başarılı,4) K: Geçmez, kredisiz derslerde başarısız,5) M (Muaf): Bir yükseköğretim kurumundan dikey veya yatay geçişle kabul olunan veya herhangi bir yükseköğretim programında okurken ÖSYM sınavına girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, önceden izledikleri programda almış oldukları ve ilgili Yönetim Kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kaydedilen ve geldiği kurumdaki notu harf ile birlikte belirtilen not olarak tanımlanır.BİLGİKuramsal, Olgusal- Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.- İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.BECERİLERBilişsel, Uygulamalı- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.- Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.- Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği- Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.Öğrenme Yetkinliği- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.- Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.- Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.İletişim ve Sosyal Yetkinlik- Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.- Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.- Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.Alana Özgü Yetkinlik- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.- Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.- Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.- Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Sınıf öğretmenliği programı mezunları “Sınıf Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Sınıf Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008309 | |
Qualification Title | Classroom Teaching License | |
Awarding Body | Karamanoğlu Mehmetbey University | |
Awarding Body Contact | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Awarding Body Url | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) The student has to attend classes and practices. Students who do not attend more than 30% of the theoretical courses, 20% of the applications and who are not successful in the applications are not taken to the general examination of the course.(2) If the continuation condition is fulfilled in the previous semester in repeating courses, attendance condition is not required in these courses by entering the midterms. However, the courses that apply to the examination and the faculties and colleges to which the passing system is applied are outside this practice.(3) Whether the courses are continued or not is followed by a method appropriate to the Deans Office or the Office of the Vocational School. The status of non-attendance students is announced by the relevant teaching staff before the general examinations.exams(1) Examinations; Midterm exam, general exam, makeup exam, single course exam, additional exam, exemption exam and make-up exams. These exams can be written, oral, written-oral or practical. The committees decide how to conduct the tests verbally or practically and how to evaluate the practices, internship, thesis, project and similar studies.(2) Students are required to enter at the time, place and place where the test is announced and to keep their student IDs with them. In cases where it is deemed necessary, an examination can be made on the decision of the relevant Board of Directors and on Saturdays and Sundays. Documents and minutes related to the exams are kept for at least two years by Dean or Directorates.(3) Instructors are required to enter the automation system at least fifteen days prior to the start of the general examinations and submit the examination documents to the delegate. The general examination results must be announced one week before the completion examination of that course.(4) Principles for examinations are:A) Midterm exam: At least one midterm exam is held for each course. The date and place of the midterm examinations shall be determined and announced at the Deans Office or the Directorates at least two weeks before the examination date. A single midterm exam can be held with the decision of the Board in the faculties and high schools where the annual program is applied. One semester / year program has a maximum of two midterm exams per day.B) General examination: A general examination of a course is made at the end of the semester or year when the course is completed. General test, students who fulfill attendance requirements and who are successful in the application of the courses that they are applying for may be admitted.C) Make-up exam: A make-up exam is made between the dates specified in the academic calendar after the completion of the course. This test may take students who have the right to enter the general examination and who do not enter the examination or who are unable to provide sufficient success in the examination.Ç) Single course examination: Students who have only one course for their graduation will take the single course examination to be opened by the faculties and vocational schools within one month following the completion examination. Single course exams are also available to students who are preparing for the undergraduate program. Students who have never taken a course in a single course examination and who are absent from attendance can not enter. Note taken in these examinations; The student is deemed successful if at least CC is not sought before the midterm condition.D) Extra exam: Students who are not able to graduate at the end of the nine-year study period in eight- and six-year programs in seven, five-year programs in four-year undergraduate programs, The applicant shall be entitled to two additional examinations, one of which is to be completed, provided that they are used within the periods specified in the academic calendar according to the 16th article of this Regulation by the relevant Board of Directors decision. Students who are in the process of using additional examinations can not register for classes and can not benefit from student rights other than the right to take the exam, but they continue to pay student tuition fees or tuition fees.E) The Board of Directors shall determine how to fulfill the requirements of the additional examinations related to the applied and applied courses. Note taken on additional exams; The student is deemed successful if at least CC is not sought before the midterm condition.F) Make-up exam: The right to make a make-up exam is recognized by students who can not enter the mid-term exam due to an excuse. Apart from this, no exam is given for no exam. Students who can not take these exams if they have the right to take midterms; Those who are accepted by the relevant board of directors and whose valid excuses are accepted by the relevant board of directors shall use the midterm examinations within the same semester in the place and time on the day determined and announced on the dean or school administration. A second excuse for examinations is not granted.G) Exemption Examination: Students who are newly enrolled at the University; For those students who are required to study in a joint compulsory foreign language course or a foreign language preparation class, an exam will be held at the beginning of the semester of the relevant language course. The principles of this examination are determined by Senatoca.(5) In the event that a course and its application can be assessed with separate exams and that they are related, if a student graduation thesis or work is done, the relevant boards of directors decide on the basis of their evaluation.Objection to the result of the exam(1) Students may lodge an objection to the examination results in writing to the Dean or the higher education directorate within five working days at the latest from the announcement of the grades. If a material error is found after the objection, the necessary corrections made by taking the opinion of the related course officer will be determined with the decision of the Board of Directors and the result will be informed to the student.Success note(1) Students after a general / makeup examination of a course; 40% of the midterm / exam grade average and 60% of the general / total exam grade are taken into account and the lecturer is given a letter grade by the course instructor. In order for the student to be considered successful, the letter grade must be at least CC. However, the instructor can not determine a score to be found by the above method as a success grade below the letter on the table below. Students with the same score are not given different letter grades. The letter grade given to a student is not lower than the letter grade of students who have a lower score.(2) The letter grades and their equivalents are defined as follows: A) Points Letter grades Coefficients 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0,00 --- F 0.00 B) From these;1) FD, FF: Failed,2) F: There is no right to enter the general examination because of absenteeism or failure to apply,3) G: Pass, successful in non-credit courses,4) K: Do not pass, fail in non-credit courses,5) M (Exempt): M (Exempt): The student who has been accepted with a vertical or horizontal transfer from a higher education institution or who is re-enrolled in ÖSYM examination while studying in any higher education program is notified for the courses they have taken in the pre- And the note in the institution from which the letter comes.KNOWLEDGETheoretical, Factual- Understand relevant concepts, facts, principles and generalizations and the relationships between them in the teaching-learning process related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of curriculum, teaching strategies, methods and techniques, evaluation and assessment related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of primary school students’ development and learning characteristics and challenges.SKILLSCognitive, Practical- Access to information sources related to primary education and uses them.- Regulate proper training situation which subject area requires that based on students’ individual differences and a developmental characteristic.- Use various measurement and evaluation methods based on gains in learning and teaching process.COMPETENCIESAbility to work independently and take responsibility- Take an active role in individual and team works to fulfill their responsibilities, produce solutions to the problems faced.Learning Competence- Evaluate knowledge, skills and issues related field of primary education that are based on the scientific process.- Identify learning needs and use effectively access ways to information.- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.Communication and Social Competence- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.- Do planning projects and activities as awareness of social responsibility.- Communicate effectively with individuals and institutions about issues related to the field of primary education.- Use at least one foreign language at B1 level in the European Language Portfolio to monitor information and communicate with colleagues.- Use information and communication technologies at the advanced level of European Computer Driving License.- Respect for different cultures, adapt to social life, be a model around with your attitudes and behavior.Field-based Competence- Be aware of national and global consciousnesses which are expressed in the national education basic law.- Act in accordance with the legislation as individuals and related to the duties, rights and responsibilities relating to the laws, regulations.- Act in accordance with democratic and ethical values.- Interact with people and institutions according to the teaching and learning process related to the creation of safe and quality learning environment.- Have sufficient consciousness about subjects of environmental protection, occupational safety and first aid. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | KNOWLEDGETheoretical, Factual- Understand relevant concepts, facts, principles and generalizations and the relationships between them in the teaching-learning process related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of curriculum, teaching strategies, methods and techniques, evaluation and assessment related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of primary school students’ development and learning characteristics and challenges.SKILLSCognitive, Practical- Access to information sources related to primary education and uses them.- Regulate proper training situation which subject area requires that based on students’ individual differences and a developmental characteristic.- Use various measurement and evaluation methods based on gains in learning and teaching process.COMPETENCIESAbility to work independently and take responsibility- Take an active role in individual and team works to fulfill their responsibilities, produce solutions to the problems faced.Learning Competence- Evaluate knowledge, skills and issues related field of primary education that are based on the scientific process.- Identify learning needs and use effectively access ways to information.- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.Communication and Social Competence- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.- Do planning projects and activities as awareness of social responsibility.- Communicate effectively with individuals and institutions about issues related to the field of primary education.- Use at least one foreign language at B1 level in the European Language Portfolio to monitor information and communicate with colleagues.- Use information and communication technologies at the advanced level of European Computer Driving License.- Respect for different cultures, adapt to social life, be a model around with your attitudes and behavior.Field-based Competence- Be aware of national and global consciousnesses which are expressed in the national education basic law.- Act in accordance with the legislation as individuals and related to the duties, rights and responsibilities relating to the laws, regulations.- Act in accordance with democratic and ethical values.- Interact with people and institutions according to the teaching and learning process related to the creation of safe and quality learning environment.- Have sufficient consciousness about subjects of environmental protection, occupational safety and first aid.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program employe as a Primary Teacher in the state and private primary schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008309
- The ability of structuring the education practices in his occupation on the basis of the goals and the principles of Turkish education.
- Being aware of the improvements related with the classroom teaching issues.
- Applying the gained knowledge and skills to the real life situations and acquiring lifelong learning behavior.
- Acquiring the ability of using native language properly and effectively.
- Acquiring the basic knowledge for following the recent developments in his academical field in a foreign language.
- Being conscious of the values of professional ethics.
- Acquiring basic knowledge of using the information and communication technologies in the following the recent development in his field.
- Being capable of preparing proper education materials considering the students’ developmental levels.
- Having the ability in using contemporary teaching techniques and methods considering the differences of students individual, social and cultural characteristics, special needs and interests.
- Having the ability in using the teaching materials and equipments offered by the programme effectively to enrich the teaching and learning process.
- Being capable of using the critical and creative thinking and also problem solving skills through the education activities.
- Being capable of using different evaluation and assessment techniques.
- Having the ability in understanding the fundamental values and culture of society which is living in.
- Acquiring subject matter knowledge of elementary teaching program courses.
- The ability of applying the scientific methods and techniques as a process.
- Having the ability in understanding the philosophy, philosophical foundations of education, contemporary education theories, knowledge, science and philosophy of values.
(1) The student has to attend classes and practices. Students who do not attend more than 30% of the theoretical courses, 20% of the applications and who are not successful in the applications are not taken to the general examination of the course.(2) If the continuation condition is fulfilled in the previous semester in repeating courses, attendance condition is not required in these courses by entering the midterms. However, the courses that apply to the examination and the faculties and colleges to which the passing system is applied are outside this practice.(3) Whether the courses are continued or not is followed by a method appropriate to the Deans Office or the Office of the Vocational School. The status of non-attendance students is announced by the relevant teaching staff before the general examinations.exams(1) Examinations; Midterm exam, general exam, makeup exam, single course exam, additional exam, exemption exam and make-up exams. These exams can be written, oral, written-oral or practical. The committees decide how to conduct the tests verbally or practically and how to evaluate the practices, internship, thesis, project and similar studies.(2) Students are required to enter at the time, place and place where the test is announced and to keep their student IDs with them. In cases where it is deemed necessary, an examination can be made on the decision of the relevant Board of Directors and on Saturdays and Sundays. Documents and minutes related to the exams are kept for at least two years by Dean or Directorates.(3) Instructors are required to enter the automation system at least fifteen days prior to the start of the general examinations and submit the examination documents to the delegate. The general examination results must be announced one week before the completion examination of that course.(4) Principles for examinations are:A) Midterm exam: At least one midterm exam is held for each course. The date and place of the midterm examinations shall be determined and announced at the Deans Office or the Directorates at least two weeks before the examination date. A single midterm exam can be held with the decision of the Board in the faculties and high schools where the annual program is applied. One semester / year program has a maximum of two midterm exams per day.B) General examination: A general examination of a course is made at the end of the semester or year when the course is completed. General test, students who fulfill attendance requirements and who are successful in the application of the courses that they are applying for may be admitted.C) Make-up exam: A make-up exam is made between the dates specified in the academic calendar after the completion of the course. This test may take students who have the right to enter the general examination and who do not enter the examination or who are unable to provide sufficient success in the examination.Ç) Single course examination: Students who have only one course for their graduation will take the single course examination to be opened by the faculties and vocational schools within one month following the completion examination. Single course exams are also available to students who are preparing for the undergraduate program. Students who have never taken a course in a single course examination and who are absent from attendance can not enter. Note taken in these examinations; The student is deemed successful if at least CC is not sought before the midterm condition.D) Extra exam: Students who are not able to graduate at the end of the nine-year study period in eight- and six-year programs in seven, five-year programs in four-year undergraduate programs, The applicant shall be entitled to two additional examinations, one of which is to be completed, provided that they are used within the periods specified in the academic calendar according to the 16th article of this Regulation by the relevant Board of Directors decision. Students who are in the process of using additional examinations can not register for classes and can not benefit from student rights other than the right to take the exam, but they continue to pay student tuition fees or tuition fees.E) The Board of Directors shall determine how to fulfill the requirements of the additional examinations related to the applied and applied courses. Note taken on additional exams; The student is deemed successful if at least CC is not sought before the midterm condition.F) Make-up exam: The right to make a make-up exam is recognized by students who can not enter the mid-term exam due to an excuse. Apart from this, no exam is given for no exam. Students who can not take these exams if they have the right to take midterms; Those who are accepted by the relevant board of directors and whose valid excuses are accepted by the relevant board of directors shall use the midterm examinations within the same semester in the place and time on the day determined and announced on the dean or school administration. A second excuse for examinations is not granted.G) Exemption Examination: Students who are newly enrolled at the University; For those students who are required to study in a joint compulsory foreign language course or a foreign language preparation class, an exam will be held at the beginning of the semester of the relevant language course. The principles of this examination are determined by Senatoca.(5) In the event that a course and its application can be assessed with separate exams and that they are related, if a student graduation thesis or work is done, the relevant boards of directors decide on the basis of their evaluation.Objection to the result of the exam(1) Students may lodge an objection to the examination results in writing to the Dean or the higher education directorate within five working days at the latest from the announcement of the grades. If a material error is found after the objection, the necessary corrections made by taking the opinion of the related course officer will be determined with the decision of the Board of Directors and the result will be informed to the student.Success note(1) Students after a general / makeup examination of a course; 40% of the midterm / exam grade average and 60% of the general / total exam grade are taken into account and the lecturer is given a letter grade by the course instructor. In order for the student to be considered successful, the letter grade must be at least CC. However, the instructor can not determine a score to be found by the above method as a success grade below the letter on the table below. Students with the same score are not given different letter grades. The letter grade given to a student is not lower than the letter grade of students who have a lower score.(2) The letter grades and their equivalents are defined as follows: A) Points Letter grades Coefficients 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0,00 --- F 0.00 B) From these;1) FD, FF: Failed,2) F: There is no right to enter the general examination because of absenteeism or failure to apply,3) G: Pass, successful in non-credit courses,4) K: Do not pass, fail in non-credit courses,5) M (Exempt): M (Exempt): The student who has been accepted with a vertical or horizontal transfer from a higher education institution or who is re-enrolled in ÖSYM examination while studying in any higher education program is notified for the courses they have taken in the pre- And the note in the institution from which the letter comes.KNOWLEDGETheoretical, Factual- Understand relevant concepts, facts, principles and generalizations and the relationships between them in the teaching-learning process related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of curriculum, teaching strategies, methods and techniques, evaluation and assessment related to the field of primary teaching.- Have the knowledge of primary school students’ development and learning characteristics and challenges.SKILLSCognitive, Practical- Access to information sources related to primary education and uses them.- Regulate proper training situation which subject area requires that based on students’ individual differences and a developmental characteristic.- Use various measurement and evaluation methods based on gains in learning and teaching process.COMPETENCIESAbility to work independently and take responsibility- Take an active role in individual and team works to fulfill their responsibilities, produce solutions to the problems faced.Learning Competence- Evaluate knowledge, skills and issues related field of primary education that are based on the scientific process.- Identify learning needs and use effectively access ways to information.- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.Communication and Social Competence- Believe the importance of arts and cultural events, voluntarily participate activities.- Do planning projects and activities as awareness of social responsibility.- Communicate effectively with individuals and institutions about issues related to the field of primary education.- Use at least one foreign language at B1 level in the European Language Portfolio to monitor information and communicate with colleagues.- Use information and communication technologies at the advanced level of European Computer Driving License.- Respect for different cultures, adapt to social life, be a model around with your attitudes and behavior.Field-based Competence- Be aware of national and global consciousnesses which are expressed in the national education basic law.- Act in accordance with the legislation as individuals and related to the duties, rights and responsibilities relating to the laws, regulations.- Act in accordance with democratic and ethical values.- Interact with people and institutions according to the teaching and learning process related to the creation of safe and quality learning environment.- Have sufficient consciousness about subjects of environmental protection, occupational safety and first aid.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
The graduates of this program employe as a Primary Teacher in the state and private primary schools.
Qualification is continuous