Yeterlilik Kodu | TR0030033335 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Öğretmenliği Programı’nın amacı, çağdaş bilimsel ve pedagojik gelişmeler ışığında donanımlı öğretmenler yetiştirerek Türkiye’nin ve dünyanın ihtiyaç duyduğu ilköğretim birinci kademe alanında bilimsel bilgi birikimini artırmak ve bu alanda öncü bir program olmaktır. Program, sınıf öğretmenlerinin uluslararası düzeydeki meslektaşlarıyla eşdeğer, hatta daha ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranışlarla donanmasını hedefler. Ayrıca, ilköğretim öğrencilerinin eğitimiyle topluma rehberlik eden, bireyler arası sağlıklı ilişkiler kurma ve geliştirme süreçlerine katkıda bulunan, akıl ve bilimin ışığında hareket eden nitelikli öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün öğretim olarak yürütülmektedir. Program kapsamında yer alan Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Alan Bilgisi dersleri, fakültemizin modern donanımlara sahip fen laboratuvarları, bilgisayar laboratuvarları ve drama odalarında gerçekleştirilmektedir. Tüm derslikler, internet erişimi ve akıllı tahta desteği gibi teknolojik altyapılarla donatılmıştır. Ayrıca, uygulama dersleri, ders içeriklerine özgü olarak sahadaki okullarda, çeşitli eğitim ortamlarında ve okul dışı öğrenme alanlarında zenginleştirilmiş bir şekilde yürütülmekte, böylece öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
Öğrencilere etkili okuma-yazma öğretimi sağlama ve bu becerileri değerlendirme yeterliliği.
Matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve Türkçe gibi temel derslerde sağlam bir bilgi altyapısına sahip olma.
Öğrencilere uygun müfredat planlama ve öğrenme hedeflerine ulaşma becerisi.
Farklı öğretim yaklaşımlarını etkin bir şekilde uygulayarak öğrenci başarısını artırma.
Olumlu ve düzenli bir öğrenme ortamı oluşturmak için etkili sınıf yönetimi stratejileri geliştirme.
Ders materyalleri hazırlama ve öğrenci motivasyonunu artırmak için dijital araçları ve teknolojileri etkin kullanma becerisi.
Öğrencilerle, velilerle ve meslektaşlarla etkili iletişim kurarak öğrenme süreçlerini destekleme.
Öğrencilerin gelişimsel, duygusal ve sosyal ihtiyaçlarını anlama ve buna uygun öğretim stratejileri geliştirme.
Öğrenci kazanımlarını ölçme, değerlendirme ve geri bildirim sağlama becerisi.
Öğrencilerde kültürel farkındalık ve etik değerlerin geliştirilmesine yönelik içerikler tasarlama ve uygulama. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında ölçme ve değerlendirme süreçleri, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda yürütülmektedir: Sınavlar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre hesaplanır. Bu puan;
İlgili kurullar, sınavların sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme yöntemleriyle veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Bu kararlar, dönem başında öğrencilere ilan edilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme yöntemi, ayrıntılı olarak Ders İçeriği Planında tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının kalitesinin sürdürülebilir şekilde korunması ve geliştirilmesi amacıyla şu esaslar benimsenmiştir: Yönetim ve Denetim:
Programların Oluşturulması ve Onaylanması:
Ölçme ve Değerlendirme:
Belgelendirme:
İç ve Dış Değerlendirme:
Program yeterlilikleri, YÖKAK mevzuatı doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirilir ve gerekli iyileştirmeler yapılır. | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan YKS (TYT ve AYT) Eşit Ağırlık puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. Yabancı öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak programa kabul edilirler. Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora devam edebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033335
ISCO 08
ISCO 08
Sınıf Öğretmenliği Programı’nın amacı, çağdaş bilimsel ve pedagojik gelişmeler ışığında donanımlı öğretmenler yetiştirerek Türkiye’nin ve dünyanın ihtiyaç duyduğu ilköğretim birinci kademe alanında bilimsel bilgi birikimini artırmak ve bu alanda öncü bir program olmaktır. Program, sınıf öğretmenlerinin uluslararası düzeydeki meslektaşlarıyla eşdeğer, hatta daha ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranışlarla donanmasını hedefler. Ayrıca, ilköğretim öğrencilerinin eğitimiyle topluma rehberlik eden, bireyler arası sağlıklı ilişkiler kurma ve geliştirme süreçlerine katkıda bulunan, akıl ve bilimin ışığında hareket eden nitelikli öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün öğretim olarak yürütülmektedir. Program kapsamında yer alan Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Alan Bilgisi dersleri, fakültemizin modern donanımlara sahip fen laboratuvarları, bilgisayar laboratuvarları ve drama odalarında gerçekleştirilmektedir. Tüm derslikler, internet erişimi ve akıllı tahta desteği gibi teknolojik altyapılarla donatılmıştır. Ayrıca, uygulama dersleri, ders içeriklerine özgü olarak sahadaki okullarda, çeşitli eğitim ortamlarında ve okul dışı öğrenme alanlarında zenginleştirilmiş bir şekilde yürütülmekte, böylece öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı sunulmaktadır.
- Sınıf eğitimi ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile bireysel farklılıklarını tanır.
- Sınıf eğitimi ile ilgili öğretim program, strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.
- Sınıf eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarına en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Sınıf Eğitimi öğretim programındaki kazanımlara uygun etkinlik geliştir ve materyal tasarlar.
- Kendini bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönleriyle tanır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında görev alır.
- Bilgiye ulaşma yollarını aktif bir biçimde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler ortaya koyar.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerinden yararlanır.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
- Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuata uygun davranır.
- Türkçe Okuma ve Yazma Eğitimi Yetkinliği:
Öğrencilere etkili okuma-yazma öğretimi sağlama ve bu becerileri değerlendirme yeterliliği.
- İlkokul Seviyesinde Temel Alan Bilgisi:
Matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve Türkçe gibi temel derslerde sağlam bir bilgi altyapısına sahip olma.
- Eğitim Programlarının Uygulanması:
Öğrencilere uygun müfredat planlama ve öğrenme hedeflerine ulaşma becerisi.
- Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Farklı öğretim yaklaşımlarını etkin bir şekilde uygulayarak öğrenci başarısını artırma.
- Sınıf Yönetimi:
Olumlu ve düzenli bir öğrenme ortamı oluşturmak için etkili sınıf yönetimi stratejileri geliştirme.
- Eğitim Teknolojileri Kullanımı:
Ders materyalleri hazırlama ve öğrenci motivasyonunu artırmak için dijital araçları ve teknolojileri etkin kullanma becerisi.
- İletişim ve Sosyal Beceriler:
Öğrencilerle, velilerle ve meslektaşlarla etkili iletişim kurarak öğrenme süreçlerini destekleme.
- Eğitim Psikolojisi:
Öğrencilerin gelişimsel, duygusal ve sosyal ihtiyaçlarını anlama ve buna uygun öğretim stratejileri geliştirme.
- Değerlendirme ve Ölçme Yetkinliği:
Öğrenci kazanımlarını ölçme, değerlendirme ve geri bildirim sağlama becerisi.
- Kültürel ve Değerler Eğitimi:
Öğrencilerde kültürel farkındalık ve etik değerlerin geliştirilmesine yönelik içerikler tasarlama ve uygulama.
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında ölçme ve değerlendirme süreçleri, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda yürütülmektedir:
Sınavlar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre hesaplanır. Bu puan;
- Ara sınavların puan ortalamasının %40’ı,
- Dönem sonu sınav puanının %50’si,
- Değerlendirme notunun %10’u toplanarak belirlenir.
İlgili kurullar, sınavların sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme yöntemleriyle veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Bu kararlar, dönem başında öğrencilere ilan edilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme yöntemi, ayrıntılı olarak Ders İçeriği Planında tanımlanmıştır.
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının kalitesinin sürdürülebilir şekilde korunması ve geliştirilmesi amacıyla şu esaslar benimsenmiştir:
Yönetim ve Denetim:
- Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlanması, düzenlenmesi, yürütülmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- Her yıl yayımlanan Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları, üniversitelerin performansını nicel ve nitel açılardan değerlendirmek amacıyla hazırlanır ve kamuoyuna duyurulur.
Programların Oluşturulması ve Onaylanması:
- Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının müfredatı, YÖK’ün belirlediği minimum standartlar ve ilkeler doğrultusunda hazırlanır.
- Programda yer alan öğrenme kazanımları, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini geliştirmek amacıyla yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programları, ilgili fakülte konseyleri tarafından oluşturulur ve YÖK onayına sunularak uygulanır.
Ölçme ve Değerlendirme:
- Öğrencilerin kazanması hedeflenen beceriler ve bilgi düzeyleri, YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği çerçevesinde ölçülür ve değerlendirilir.
Belgelendirme:
- Öğrenciler, programın gerektirdiği kredi yükünü ve diğer akademik sorumlulukları başarıyla tamamlamaları durumunda Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması almaya hak kazanır.
İç ve Dış Değerlendirme:
- Her eğitim-öğretim yılı sonunda, üniversiteler önceki yıla ilişkin Kurum İçi Değerlendirme Raporlarını, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemi’ne yükler.
- YÖKAK, dış değerlendirme süreci kapsamında, kurumsal geri bildirim raporlarını hazırlar ve kamuoyuna açıklar. Ayrıca, akreditasyon kuruluşlarının program yeterliliklerine dair kararları, eğitim kalitesinin güvencesini sağladığını gösterir.
Program yeterlilikleri, YÖKAK mevzuatı doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirilir ve gerekli iyileştirmeler yapılır.
ÖSYM tarafından yapılan YKS (TYT ve AYT) Eşit Ağırlık puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. Yabancı öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak programa kabul edilirler. Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora devam edebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033335 | |
Qualification Title | Classroom Teaching License | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Primary School Teaching Program is to increase the scientific knowledge in the field of primary education needed by Turkey and the world by training well-equipped teachers in the light of contemporary scientific and pedagogical developments and to be a leading program in this field. The program aims to equip classroom teachers with knowledge, skills and behaviors equivalent to, or even more advanced than, their international colleagues. In addition, it aims to train qualified teachers and academicians who guide the society through the education of primary school students, contribute to the processes of establishing and developing healthy relationships between individuals, and act in the light of reason and science. | |
Learning Environments | Educational activities are carried out as formal education. General Culture, Teaching Professional Knowledge and Field Knowledge courses within the scope of the program are held in the modernly equipped science laboratories, computer laboratories and drama rooms of our faculty. All classrooms are equipped with technological infrastructures such as internet access and smart board support. In addition, practice courses are carried out in an enriched way, specific to the course content, in schools in the field, in various educational environments and in out-of-school learning areas, thus providing students with the opportunity to turn their theoretical knowledge into practice. | |
Description |
| |
Key Competencies |
Competence in providing effective literacy instruction to students and assessing these skills.
Having a solid knowledge base in basic courses such as mathematics, science, social studies and Turkish.
Ability to plan curricula appropriate to students and achieve learning objectives.
Increasing student success by effectively applying different teaching approaches.
Developing effective classroom management strategies to create a positive and orderly learning environment.
Ability to prepare course materials and use digital tools and technologies effectively to increase student motivation.
Supporting learning processes by communicating effectively with students, parents and colleagues.
Understanding the developmental, emotional and social needs of students and developing appropriate teaching strategies.
Ability to measure, evaluate and provide feedback on student achievements.
Designing and implementing content to develop cultural awareness and ethical values in students. | |
Further Info | Measurement and evaluation processes in the Classroom Teaching Undergraduate Program are carried out in line with the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations: Exams are evaluated out of 100 full points. Raw success score is calculated on the basis of course passing. This score;
Relevant boards may decide to conduct exams through process evaluation methods such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation, or presentation. These decisions are announced to students at the beginning of the semester. The measurement and evaluation method of each course is defined in detail in the Course Content Plan. | |
Quality Assurance | To Ensure the Sustainable Quality and Development of the Classroom Teaching Bachelor’s Program, the Following Principles Are Adopted: Governance and Supervision:
Program Development and Approval:
Assessment and Evaluation:
Certification:
Internal and External Evaluation:
Program competencies are regularly reviewed and improved in accordance with YÖKAK regulations. | |
Access Requirements | Students are accepted with the YKS (TYT and AYT) Equal Weight score type made by ÖSYM. Foreign students are accepted to the program by meeting special conditions determined by the Rectorate. Registration, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. | |
Conditions for Success | Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the qualification requirement for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to a doctorate accepted with a bachelor's degree. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030033335
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the Primary School Teaching Program is to increase the scientific knowledge in the field of primary education needed by Turkey and the world by training well-equipped teachers in the light of contemporary scientific and pedagogical developments and to be a leading program in this field. The program aims to equip classroom teachers with knowledge, skills and behaviors equivalent to, or even more advanced than, their international colleagues. In addition, it aims to train qualified teachers and academicians who guide the society through the education of primary school students, contribute to the processes of establishing and developing healthy relationships between individuals, and act in the light of reason and science.
Educational activities are carried out as formal education. General Culture, Teaching Professional Knowledge and Field Knowledge courses within the scope of the program are held in the modernly equipped science laboratories, computer laboratories and drama rooms of our faculty. All classrooms are equipped with technological infrastructures such as internet access and smart board support. In addition, practice courses are carried out in an enriched way, specific to the course content, in schools in the field, in various educational environments and in out-of-school learning areas, thus providing students with the opportunity to turn their theoretical knowledge into practice.
- Comprehend the relationships between concepts in Primary Education.
- Recognize students' development and learning characteristics and individual differences.
- Use curriculum, strategies, methods and techniques, assessment and evaluation approaches related to Primary Education.
- Use information resources related to Primary Education.
- Apply the best appropriate teaching strategies, methods and techniques to students' developmental characteristics and individual differences.
- Develop activities and designs materials suitable for the achievements in Primary Education curriculum.
- Recognize herself/himself as an individual (with creative, strong, weak sides)
- Take part in individual and group work.
- Actively uses the ways to access information.
- Develop a positive attitude towards lifelong learning.
- Participate actively in artistic and cultural events.
- Perform professional projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility.
- Use the information and communication Technologies.
- Act in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
- Act in accordance with the legislation governing the duties, rights and responsibilities related to the profession.
- Turkish Reading and Writing Training Competency:
Competence in providing effective literacy instruction to students and assessing these skills.
- Basic Subject Knowledge at Primary School Level:
Having a solid knowledge base in basic courses such as mathematics, science, social studies and Turkish.
- Implementation of Training Programs:
Ability to plan curricula appropriate to students and achieve learning objectives.
- Teaching Methods and Techniques:
Increasing student success by effectively applying different teaching approaches.
- Classroom Management:
Developing effective classroom management strategies to create a positive and orderly learning environment.
- Use of Educational Technologies:
Ability to prepare course materials and use digital tools and technologies effectively to increase student motivation.
- Communication and Social Skills:
Supporting learning processes by communicating effectively with students, parents and colleagues.
- Educational Psychology:
Understanding the developmental, emotional and social needs of students and developing appropriate teaching strategies.
- Evaluation and Measurement Competence:
Ability to measure, evaluate and provide feedback on student achievements.
- Cultural and Values Education:
Designing and implementing content to develop cultural awareness and ethical values in students.
Measurement and evaluation processes in the Classroom Teaching Undergraduate Program are carried out in line with the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations:
Exams are evaluated out of 100 full points. Raw success score is calculated on the basis of course passing. This score;
- 40% of the average score of midterm exams,
- 50% of the final exam score,
- It is determined by adding up 10% of the evaluation score.
Relevant boards may decide to conduct exams through process evaluation methods such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation, or presentation. These decisions are announced to students at the beginning of the semester. The measurement and evaluation method of each course is defined in detail in the Course Content Plan.
To Ensure the Sustainable Quality and Development of the Classroom Teaching Bachelor’s Program, the Following Principles Are Adopted:
Governance and Supervision:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, implementing, and supervising educational activities in universities.
- Annually published University Monitoring and Evaluation Reports are prepared to assess universities’ performance in quantitative and qualitative terms and are shared with the public.
Program Development and Approval:
- The curriculum of the Classroom Teaching Bachelor’s Program is designed in accordance with the minimum standards and principles set by YÖK.
- The learning outcomes included in the program are determined by university senates to enhance students’ professional competencies.
- National Core Education Programs are developed by relevant faculty councils and implemented with YÖK’s approval.
Assessment and Evaluation:
- The competencies and knowledge levels students are expected to acquire are assessed and evaluated in line with the principles determined by YÖK through the Instruction and Examination Regulations.
Certification:
- Students who successfully complete the required credits and other academic obligations of the program are awarded a Bachelor’s Degree in Classroom Teaching Education.
Internal and External Evaluation:
- At the end of each academic year, universities upload their Institutional Internal Evaluation Reports for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK).
- YÖKAK prepares Institutional Feedback Reports as part of the external evaluation process and makes them publicly available. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation agencies verify the quality assurance of program competencies.
Program competencies are regularly reviewed and improved in accordance with YÖKAK regulations.
Students are accepted with the YKS (TYT and AYT) Equal Weight score type made by ÖSYM. Foreign students are accepted to the program by meeting special conditions determined by the Rectorate. Registration, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law.
Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to a doctorate accepted with a bachelor's degree.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.