Yeterlilik Kodu | TR0030033323 | |
Yeterlilik Adı | Tıp (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin temel amacı, tıp eğitimi, sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında ülkemizin ve Dünyanın öncü, lider ve tercih edilen tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Amacımızın dört bileşeni bulunmaktadır: 1. Kurumsal Kültür ve Yapı: Doğaya ve insanlığa karşı sorumlu, güvenilir, hesap verebilir, tüm bileşenleri için özgür, huzurlu ve sürekli akademik ortam sağlamak; tıbbın tüm dallarında lisans ve lisansüstü düzeyde çağdaş, öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamını sunmak. 2. Eğitim: Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, kanıta dayalı bilgiye ve yeniliğe açık, evrensel etik değerlere bağlı, ekip çalışmasını benimseyen, hastaların ve sağlık çalışanlarının haklarına saygılı, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını kavrayan, önleyen, çözümler üreten, sağlığın geliştirilmesine her düzeyde öncülük edebilen “iyi hekimler” yetiştirmek. 3. Sağlık Hizmeti: Tıbbın her alanında standartları belirleyen, referans alınan, çözüm sunan, öncü bir sağlık kurumu olmak. 4. Bilimsel Araştırma: Bilim disiplinlerinin kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim ve işbirliğine olanak sağlamak; sorun çözen, çığır açan temel, klinik ve topluma dayalı araştırmalar yürütülebilmesi için gerekli olanakları en üst düzeyde sunmak. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Program dili İngilizcedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Başlangıç/Bitiş: 01.01.2025- 01.01.2031 | |
Giriş Şartı | Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır. | |
Başarma Şartları | Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033323
ISCO 08
ISCO 08
Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin temel amacı, tıp eğitimi, sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında ülkemizin ve Dünyanın öncü, lider ve tercih edilen tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Amacımızın dört bileşeni bulunmaktadır:
1. Kurumsal Kültür ve Yapı: Doğaya ve insanlığa karşı sorumlu, güvenilir, hesap verebilir, tüm bileşenleri için özgür, huzurlu ve sürekli akademik ortam sağlamak; tıbbın tüm dallarında lisans ve lisansüstü düzeyde çağdaş, öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamını sunmak.
2. Eğitim: Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, kanıta dayalı bilgiye ve yeniliğe açık, evrensel etik değerlere bağlı, ekip çalışmasını benimseyen, hastaların ve sağlık çalışanlarının haklarına saygılı, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını kavrayan, önleyen, çözümler üreten, sağlığın geliştirilmesine her düzeyde öncülük edebilen “iyi hekimler” yetiştirmek.
3. Sağlık Hizmeti: Tıbbın her alanında standartları belirleyen, referans alınan, çözüm sunan, öncü bir sağlık kurumu olmak.
4. Bilimsel Araştırma: Bilim disiplinlerinin kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim ve işbirliğine olanak sağlamak; sorun çözen, çığır açan temel, klinik ve topluma dayalı araştırmalar yürütülebilmesi için gerekli olanakları en üst düzeyde sunmak.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Program dili İngilizcedir.
- Tedavi başlar ve tedaviyi yönetir, tıbbi konularda etkin iletişim kurabilir, Sağlık alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilir, bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır, bilimsel ilkeleri, yöntem ve bilgiyi sağlık uygulamaları ve araştırma alanına uyarlar ve kullanır.
- Tutum, Davranış ve Mesleki Yetkinlikler: Klinik bulguları değerlendirir, istenecek tetkikleri belirler, ayırıcı tanı yapar ve hasta izlemini planlar, Tıbbi acil durumlara ilk müdahaleyi yapar, Hastanın hastalığının psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirir, Toplum sağlığını ilgilendiren konular ile sağlık yönetimi sistemlerinde etkili şekilde yer alır, Sağlık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
- Beceriler bakımından yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazması ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunması; sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapması, sorunları çözümlemesi;
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği bakımından sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular ve çözüm önerileri getirmesi, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulaması; sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirmesi ve sorumluluk alarak çözüm üretmesi;
- Öğrenme Yetkinliği bakımından sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesi ve öğrenmesini yönlendirmesi; İletişim ve Sosyal Yetkinlik bakımından mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapması;
- Alana Özgü Yetkinlik bakımından ise sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanır.
- Pratik uygulama ve girişimleri gerçekleştirir, hasta sevk ilkelerini bilir ve gereğinde uygun koşullarda bir üst merkeze gönderir, kanıta dayalı tıp uygulamalarının ilkelerini bilir ve becerilerini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Başlangıç/Bitiş: 01.01.2025- 01.01.2031
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır.
Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033323 | |
Qualification Title | Medical degree | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of 10 semesters and a 52-week internship period, providing education in a specific learning area or profession. Purpose of the English Program at Cerrahpaşa Faculty of Medicine is to: Educate medical students to become internationally competent physicians with required medical knowledge, skills, and attitude who practice medicine in line with ethical, humanistic, and professional principles whilst considering individual, social and environmental factors which influence health, and who work for sustainability and improvement of health, advocate for the improvement of health systems and public health, assume leadership position of healthcare teams, and use of current best evidence along with individual values of the patients when making a clinical decision. | |
Learning Environments | Classroom learning, laboratory sessions, clinical rotations, small group discussions, research opportunities, community-based learning, interprofessional education, clinical skills centers | |
Description |
| |
Key Competencies | The program possesses advanced-level proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | - | |
Quality Assurance |
To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
| |
Access Requirements | Citizens of the Republic of Türkiye are placed according to their SAY scores by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign citizens are placed based on the results of the Istanbul University-Cerrahpaşa International Student Exam (İÜCYÖS). Horizontal transfers are evaluated by faculty commissions and approved by the administration in accordance with the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK). | |
Conditions for Success | For successfully completing all courses and internships included in the curriculum (no FF or FD grades remaining for any course or internship); to complete 360 credits and 360 ECTS; to have a minimum GPA of 2.00/4.00; to attend all internships during the 52-week internship period started after 5 years of education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Primary Care Medicine, Medical Specialization Training, Research Institutions, Pharmaceutical Industry, Private Healthcare Institutions. | |
Legal Basis | The law on higher education. Law number: 2547 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033323
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of 10 semesters and a 52-week internship period, providing education in a specific learning area or profession.
Purpose of the English Program at Cerrahpaşa Faculty of Medicine is to:
Educate medical students to become internationally competent physicians with required medical knowledge, skills, and attitude who practice medicine in line with ethical, humanistic, and professional principles whilst considering individual, social and environmental factors which influence health, and who work for sustainability and improvement of health, advocate for the improvement of health systems and public health, assume leadership position of healthcare teams, and use of current best evidence along with individual values of the patients when making a clinical decision.
Classroom learning, laboratory sessions, clinical rotations, small group discussions, research opportunities, community-based learning, interprofessional education, clinical skills centers
- Describes the normal structure, functioning and physiological processes of organ systems and complexity of human body as a whole.
- Describes the molecular, biochemical, and cellular mechanisms essential to sustain body homeostasis.
- Describes the pathophysiological mechanisms behind the most seen diseases of community.
- Describes the investigative methods to diagnose the most seen diseases of community and interpret the results.
- Describes the basic features of microorganisms, their mechanism of action and pathologies they cause.
- Describes different stages of life and healthy living conditions.
- Describes the pathophysiology of chronic diseases and pain, their course of action and treatment.
- Describes the basic principles of preventive medicine and sustainability of health and educate the patients.
- Describes and knows how to apply the basic principles of patient and healthcare worker safety, asepsis, sterilization, and use of basic medical supplies.
- Describes indications, methods and complications of basic treatments and interventions.
- Describes safe and correct usage of blood and blood products.
- Obtains complete medical history from patients.
- Demonstrates proficiency in performing physical examinations.
- Defines abnormal signs of physical examination and makes a differential diagnosis.
- Presents clinical findings and test results of patients to other colleagues both in oral and written formats.
- Communicates with patients, patient relatives and other physicians and healthcare workers in accordance with interpersonal communication rules and methods.
- Able to manage general health problems concerning different stages of life in accordance with principles of primary care including treatment and follow-up.
- Applies basic treatments and interventions correctly (injection, blood sample collection, perfusion/infusion, intubation, basic and advanced life support technics, trauma/fracture/burn/injury cares).
- Recognizes emergency and critical conditions and pathologies and intervenes.
- Assumes leadership position and when necessary, acts as a team member.
- Uses blood and blood products in accordance with correct and safe usage principles.
- Cares for his/her mental and physical wellbeing and improvement whilst practicing medicine.
- Explains the concept of public health, its importance, limits, and evolution.
- Considers the importance and necessity of basic health services.
- Knows and applies the basic principles of community based and primary care health services.
- Defines the concept of healthcare, explains different healthcare systems and structure of healthcare in Türkiye.
- Knows and discusses the basic standards of health levels (Life expectancy at birth, maternal and infant mortality rate etc.).
- Discusses the basic environmental health factors in Türkiye and the world, recognizes the effect of it on human health, and provides ideas on precautions.
- Describes the importance of infectious diseases, classifies notifiable diseases, and knows Department of Health protocols on immunization and its goals.
- Knows and manages regional health services at County Health Department level.
- Describes the concepts of occupational health and safety, lists the factors affecting occupational health, and explains the importance of work accidents and the current situation in Türkiye.
- Contributes to research on sociological and anthropological aspects of health.
- Explains the responsibilities of a physician in healthcare provision and rights of different parties.
- Defines legal frameworks regarding his/her professional practice.
- Explains the ethical importance and necessity of informed consent and obtains one from patients and/or patients' relatives.
- Demonstrates behavior in accordance with ethical and professional principles.
- Explains the concept of Evidence Based Medicine and applies basic steps of the concept.
- Performs research through the reliable medical databases.
- Values using the most reliable scientific data along with his/her professional experiences whilst deciding regarding patients.
- Values the concept of lifelong learning.
- Explains the basic features of a scientific research question and prepares one regarding the respective field of expertise.
- Explains the steps of constructing scientific research.
- Interprets the basic statistical methods used for medical research.
- Explains the ethical framework of medical research.
- Reports the results of a research and presents them in Professional meetings in written/digital or oral formats.
The program possesses advanced-level proficiency in the following key competencies.
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical proficiency and competency in science, technology, and engineering
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Turkish Higher Education Quality Council (THEQC)
- Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education (TEPDAD)
- Start: 01.01.2025 / End: 01.01.2031
Citizens of the Republic of Türkiye are placed according to their SAY scores by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign citizens are placed based on the results of the Istanbul University-Cerrahpaşa International Student Exam (İÜCYÖS). Horizontal transfers are evaluated by faculty commissions and approved by the administration in accordance with the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Primary Care Medicine, Medical Specialization Training, Research Institutions, Pharmaceutical Industry, Private Healthcare Institutions.
The law on higher education. Law number: 2547
The qualification is valid at all times.
