Yeterlilik Kodu | TR0030033002 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çağ Üniversitesi Yaşar Bayboğan Kampüsü Adana-Mersin Karayolu üzeri 33800 Yenice/MERSİN | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cag.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı; öğrencileri ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır. Bu program İngilizce olarak eğitim vermektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı; öğrencileri ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1.Okuma yazma yetkinliği 2.Çoklu dil yetkinliği 3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4.Dijital yetkinlik 5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6.Vatandaşlık yetkinliği 7.Girişimcilik yetkinliği 8.Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerince ve Senato kararları ile belirlenir. 2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 4.AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, ilgili yönetmelik hükümlerine göre, ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. FD ve FF notları başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı 90-100 AA 4,0 85-89 BA 3,5 80-84 BB 3,0 75-79 CB 2,5 70-74 CC 2,0 60-69 DC 1,5 50-59 DD 1,0 40-49 FD 0,5 00-39 FF 0,0
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir. Ölçme-Değerlendirme: Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE) Başlangıç: 19.07.2022 / Bitiş: 31.07.2029 | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı mezunu öğrenciler, yüksek lisans ve doktora programlarına başvuru yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033002
ISCO 08
ISCO 08
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı; öğrencileri ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır. Bu program İngilizce olarak eğitim vermektedir.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı; öğrencileri ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanına ilişkin teori ve ilkelere hakimdir ve bu teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilir.
- İşletme biliminin temel bilgilerine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanının gerektirdiği temel ekonomi ve ekonomik coğrafya konularında bilgi sahibidir.
- Ülkenin stratejik önceliklerini göz önünde bulundurarak; uluslararası ticaret ve lojistik yönetimine ilişkin temel kavram, fonksiyon ve sorunları tanımlama yeteneğine sahiptir.
- Depolama, stok yönetimi ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir
- Sigorta ve risk yönetimi konularında bilgi sahibidir. Uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekillerini bilir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
- Bilgi, görüş ve önerilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder ve İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Edindiği bilgileri kullanır, sorunlar karşısında, diğer meslek grupları ile iş birliği içinde, optimal çözümler üretir.
- İlgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması ve uygulaması aşamalarında bilimsel sistematiğe ve etik değerlere sahiptir.
- Gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Paketleme ve katma değerli hizmetler konusunda bilgi sahibidir.
- İşçi sağlığı ve güvenliği, toplumsal sorumluluk ve çevrenin korunması bilincine sahiptir.
- Temel insan haklarına saygılı olarak sosyal adalet, çevre sorunları ve sürdürülebilir kalkınma amaçları konularında toplumun bilinçlenmesi için sosyal sorumluluk projelerinde görev alır.
1.Okuma yazma yetkinliği
2.Çoklu dil yetkinliği
3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4.Dijital yetkinlik
5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6.Vatandaşlık yetkinliği
7.Girişimcilik yetkinliği
8.Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerince ve Senato kararları ile belirlenir.
2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
4.AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, ilgili yönetmelik hükümlerine göre, ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. FD ve FF notları başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı
90-100 AA 4,0
85-89 BA 3,5
80-84 BB 3,0
75-79 CB 2,5
70-74 CC 2,0
60-69 DC 1,5
50-59 DD 1,0
40-49 FD 0,5
00-39 FF 0,0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.
Ölçme-Değerlendirme:
Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme:
Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:
Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE)
Başlangıç: 19.07.2022 / Bitiş: 31.07.2029
ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programına yerleştirilmiş olmak.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı mezunu öğrenciler, yüksek lisans ve doktora programlarına başvuru yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033002 | |
Qualification Title | International Trade and Logistics Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Çağ University | |
Awarding Body Contact | Cag University Baybogan Campus Adana Mersin Highway 33800 Yenice/Mersin/TÜRKİYE | |
Awarding Body Url | https://www.cag.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | International Trade and Logistics Program is designed to equip the students with both theoretical and practical knowledge along with management skills and self- confidence for the rapidly changing business world as qualified staff members needed to perform a particular job in international trade and logistics sector. This program is thought in English. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way. Since the University’s technological facilities are sufficient, distance education method is also partially implemented. In addition, applied training is provided through research centers etc. units within the University. | |
Description | 1. Graduates master the theories and principles related to the field of international trade and logistics and can critically question these theories and principles. 2. Graduates possess basic knowledge of business science. 3. Graduates have the basic knowledge of economics and economic geography as necessary for the field of international trade and logistics. 4. Graduates have the ability to understand the strategic priorities of Türkiye’s international trade and logistics and are able to define it according to basic principles, functions, and problems. 5. Graduates have the necessary knowledge of warehousing management, inventory management, and transportation. 6. Graduates have knowledge of insurance and risk management. They also have knowledge of the systems of payment and delivery in international trade. 7. Graduates, as individuals or team members, take responsibility for solving unexpected problems that could arise during an operation. 8. Graduates can communicate knowledge, points of view, and proposals, orally or in writing and use English at the “European Language Portfolio B1 General Level”. 9. Graduates use acquired knowledge to produce optimal solutions in collaboration with other professional groups when problems arise. 10. Graduates possess scientific systematics and ethical values in collecting relevant data, interpreting it, announcing the results, and applying it. 11. Graduates competently use the necessary information and communication technologies. 12. Graduates have knowledge of parceling and services with value added. 13. Graduates are knowledgeable about workers’ health and safety, social responsibility, and environmental protection. 14. Graduates have knowledge and respect for basic human rights, environmental problems, sustainable development goals and are involved in social projects that make able their understanding of society. | |
Key Competencies | 1. Competence on reading and writing 2.Competence on multilanguage 3.Competence on mathematics and science, technology, and engineering skills 4.Competence on digital skills 5. Competence on personal, social, and learning-to-learning 6.Competence on citizenship 7.Competence on entrepreneurial skills 8.Competence on cultural awareness and communication skills | |
Further Info | Grading System 1.Grading system, examination systems and their contributions to course grades are defined on “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” and determined by the University’s Senate. 2. Different systems like homeworks, projects, practical applications, midterms, and final exams are employed for grading. 3.The grading system is based on letters and/or numbers. 4.Grades like AA, BA, BB, CB and CC reveal that course is successfully completed while grades like DC and DD reveal conditional pass that would be counted as successful if weighted average of all grades are accepted as successful that have defined in the Regulation. FD and FF show student is not successful.
Point Grade (letter) GPA coefficient 90- 100 AA 4.0 85- 89 BA 3,5 80- 84 BB 3,0 75- 79 CB 2,5 70- 74 CC 2,0 60- 69 DC 1,5 50- 59 DD 1,0 40- 49 FD 0,5 01-39 FF 0,0 | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • Higher Educational Board (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. YÖK publishes and shares with the public a report that prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions. • YÖK also publishes every year the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Quality assurance of the International Trade and Logistics undergraduate program is provided as follows: Creation and Approval of Curriculum: - YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate/undergraduate programs in higher education institutions. - The curriculum of associate/undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by YÖK. Cag University Senate has prepared its own regulation in accordance with the basic principles determined by YÖK. Assessment and evaluation: - The measurement and evaluation of the learning outcomes that International Trade and Logistics undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” , which are prepared in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Certification: - Students who enrolled to International Trade and Logistics undergraduate program obtain associate/bachelor’s degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Evaluation: - In the context of continuous monitoring, Cag University enters the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report", prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions, is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies, authorized or recognized by YÖKAK, also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Being placed in Cag University International Trade and Logistics Program as a result of the central exam conducted by Measurement Selection and Placement Center. | |
Conditions for Success | Conditions graduating from International Trade and Logistics Program is determined by “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University”. According to the Regulation, a student is required to have pass the courses minimum DD grade and minimum GPA of 2.00/4.00 in order to graduate from Program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates from International Trade and Logistics Program may apply to graduate (second cycle) programs. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for associate and Undergraduate Degrees of Çag University”. 3. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinite times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030033002
ISCO 08
ISCO 08
International Trade and Logistics Program is designed to equip the students with both theoretical and practical knowledge along with management skills and self- confidence for the rapidly changing business world as qualified staff members needed to perform a particular job in international trade and logistics sector. This program is thought in English.
Education and training are carried out in a formal way. Since the University’s technological facilities are sufficient, distance education method is also partially implemented. In addition, applied training is provided through research centers etc. units within the University.
1. Graduates master the theories and principles related to the field of international trade and logistics and can critically question these theories and principles.
2. Graduates possess basic knowledge of business science.
3. Graduates have the basic knowledge of economics and economic geography as necessary for the field of international trade and logistics.
4. Graduates have the ability to understand the strategic priorities of Türkiye’s international trade and logistics and are able to define it according to basic principles, functions, and problems.
5. Graduates have the necessary knowledge of warehousing management, inventory management, and transportation.
6. Graduates have knowledge of insurance and risk management. They also have knowledge of the systems of payment and delivery in international trade.
7. Graduates, as individuals or team members, take responsibility for solving unexpected problems that could arise during an operation.
8. Graduates can communicate knowledge, points of view, and proposals, orally or in writing and use English at the “European Language Portfolio B1 General Level”.
9. Graduates use acquired knowledge to produce optimal solutions in collaboration with other professional groups when problems arise.
10. Graduates possess scientific systematics and ethical values in collecting relevant data, interpreting it, announcing the results, and applying it.
11. Graduates competently use the necessary information and communication technologies.
12. Graduates have knowledge of parceling and services with value added.
13. Graduates are knowledgeable about workers’ health and safety, social responsibility, and environmental protection.
14. Graduates have knowledge and respect for basic human rights, environmental problems, sustainable development goals and are involved in social projects that make able their understanding of society.
1. Competence on reading and writing
2.Competence on multilanguage
3.Competence on mathematics and science, technology, and engineering skills
4.Competence on digital skills
5. Competence on personal, social, and learning-to-learning
6.Competence on citizenship
7.Competence on entrepreneurial skills
8.Competence on cultural awareness and communication skills
Grading System
1.Grading system, examination systems and their contributions to course grades are defined on “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” and determined by the University’s Senate.
2. Different systems like homeworks, projects, practical applications, midterms, and final exams are employed for grading.
3.The grading system is based on letters and/or numbers.
4.Grades like AA, BA, BB, CB and CC reveal that course is successfully completed while grades like DC and DD reveal conditional pass that would be counted as successful if weighted average of all grades are accepted as successful that have defined in the Regulation. FD and FF show student is not successful.
Point Grade (letter) GPA coefficient
90- 100 AA 4.0
85- 89 BA 3,5
80- 84 BB 3,0
75- 79 CB 2,5
70- 74 CC 2,0
60- 69 DC 1,5
50- 59 DD 1,0
40- 49 FD 0,5
01-39 FF 0,0
In order to monitor the quality of higher education programs;
• Higher Educational Board (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. YÖK publishes and shares with the public a report that prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions.
• YÖK also publishes every year the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• Quality assurance of the International Trade and Logistics undergraduate program is provided as follows:
Creation and Approval of Curriculum:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate/undergraduate programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate/undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by YÖK. Cag University Senate has prepared its own regulation in accordance with the basic principles determined by YÖK.
Assessment and evaluation:
- The measurement and evaluation of the learning outcomes that International Trade and Logistics undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” , which are prepared in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
Certification:
- Students who enrolled to International Trade and Logistics undergraduate program obtain associate/bachelor’s degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Self-Assessment-External Evaluation:
- In the context of continuous monitoring, Cag University enters the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report", prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions, is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies, authorized or recognized by YÖKAK, also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Being placed in Cag University International Trade and Logistics Program as a result of the central exam conducted by Measurement Selection and Placement Center.
Graduates from International Trade and Logistics Program may apply to graduate (second cycle) programs.
1. Higher Education Law No. 2547
2. “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for associate and Undergraduate Degrees of Çag University”.
3. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid indefinite times.