Yeterlilik Kodu | TR0030015907 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Toptan ve perakende satışlar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir. Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı 90-100 AA 4.0 80-89 BA 3.5 70-79 BB 3.0 60-69 CB 2.5 50-59 CC 2.0 40-49 DC 1.5 30-39 DD 1.0 0-29 F 0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.05.2021/28.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO'su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uluslararası ve ulusal şirketler, lojistik şirketleri, denizcilik şirketleri, liman işletmeleri, fabrikalar, ticaret şirketleri, kamu kurum ve kuruluşları, uluslararası kuruluşlar, belediyeler, sivil toplum örgütleri, gümrük müşavirlikleri, danışmanlık şirketleri, üniversiteler çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030015907
ISCO 08
ISCO 08
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü lisans programının amacı; uluslararası ticaret ve lojistiğin temel ilkelerini, stratejilerini, fonksiyon ve tekniklerini bilen; analitik düşünme, problem çözme ve karar verme yetenekleri ile donanmış, teori ile uygulamayı bütünleştirebilen, olaylara ve problemlere sistem yaklaşımıyla ve tedarik zinciri yönetimi bakış açısıyla bakabilen yönetici adaylarını yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bu program Tam Burslu olarak verilmektedir.
- İşletme yönetimiyle ilgili bilgilere sahiptir.
- Temel ekonomi ve ekonomik coğrafya konularında bilgi sahibidir.
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimine ilişkin temel kavram, fonksiyon ve sorunları tanımlar.
- Depolama, stok yönetimi ve taşımacılık konularında kapsamlı bilgi sahibidir.
- Sigorta ve risk yönetimi konularında bilgi sahibidir. Uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekillerini bilir
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
- Bilgi, görüş ve önerilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
- Edindiği bilgileri kullanır, sorunlar karşısında optimal çözümler üretir
- İlgili verilerin toplanması ve yorumlanması ve sonuçlarının duyurulması ve uygulanması aşamalarında bilimsel sistematiğe ve etik değerlere sahiptir.
- İşçi sağlığı ve güvenliği, toplumsal sorumluluk ve çevrenin korunması bilincine sahiptir.
- Paketleme ve katma değerli hizmetler konusunda bilgi sahibidir.
- Gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.
Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı
90-100 AA 4.0
80-89 BA 3.5
70-79 BB 3.0
60-69 CB 2.5
50-59 CC 2.0
40-49 DC 1.5
30-39 DD 1.0
0-29 F 0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
28.05.2021/28.05.2026
- Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).
- Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile iş birliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Uluslararası ve ulusal şirketler, lojistik şirketleri, denizcilik şirketleri, liman işletmeleri, fabrikalar, ticaret şirketleri, kamu kurum ve kuruluşları, uluslararası kuruluşlar, belediyeler, sivil toplum örgütleri, gümrük müşavirlikleri, danışmanlık şirketleri, üniversiteler çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015907 | |
Qualification Title | International Trade and Logistics Management Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Maltepe University | |
Awarding Body Contact | Education as Institution | |
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Wholesale and retail sales | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | There are two types of regulations for students who enrolled in 2009 or before (Regulation 1 - Y1) and for students who enrolled in 2010 or after (Regulation 2 - Y2). To complete the available courses in the program (a total of 240 ECTS credits) successfully, all Y1 students have to receive at least 50 points out of 100 and Y2 students are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The admissions of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme. | |
Conditions for Success | Students enrolled in and successfully completed their undergraduate programme courses, and successfully completed internships and graduation projects (as stated Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation) with a General Point Average of minimum 2.00 are considered graduates. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Some of the institutions they can work are international and national companies, logistics companies, maritime companies, port operators, factories, trade companies, public institutions and organizations, international organizations, municipalities, civil society organizations, customs consultancy companies, consultancy companies and universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030015907
- The purpose of the undergraduate programme in International Trade and Logistics Management is to raise manager candidates who know the basic principles of international trade and logistics management, strategies, functions and techniques, who are equipped with analytical thinking, problem solving and decision making capabilities, who can combine theory and practice, who can look at events and problems with systems thinking and supply chain management perspective, and, to equip them with knowledge to help them take responsibilities in logistics and trade departments, logistics businesses, in the public sector, education sector and national and international events
There are two types of regulations for students who enrolled in 2009 or before (Regulation 1 - Y1) and for students who enrolled in 2010 or after (Regulation 2 - Y2). To complete the available courses in the program (a total of 240 ECTS credits) successfully, all Y1 students have to receive at least 50 points out of 100 and Y2 students are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average.
The admissions of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.
Some of the institutions they can work are international and national companies, logistics companies, maritime companies, port operators, factories, trade companies, public institutions and organizations, international organizations, municipalities, civil society organizations, customs consultancy companies, consultancy companies and universities.
Qualification is continuous