Yeterlilik Kodu | TR0030031710 | |
Yeterlilik Adı | Yazılım Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Işık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Meşrutiyet, Işık Ünv., 34980 Şile/İstanbul 444 0 799 | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.isikun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 (2144.07) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yazılım Mühendisliği programının amacı, mesleğinin icrası için gerekli yetilere sahip, ulusal ve uluslararası kuruluşlarda iş bulabilen; bilgisayar bilimleri ve ilgili alanlarda lisansüstü çalışma yapmaya uygun altyapı ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile lisansüstü ve mesleki eğitimler ile kendini geliştiren, sorumlu ve tatmin edici bir meslek yaşantısı için uygun olan geniş bir toplumsal anlayış ile toplumda önemli ve sorumlu görevler üstlenebilen yazılım mühendisleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2022/30.09.2027 | |
Giriş Şartı | Işık Üniversitesi Yazılım Mühendisliği İngilizce programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi). | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği). Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yazılım Mühendisliği mezunları, mobil uygulama geliştirme, web uygulama geliştirme, gömülü sistemler, savunma sanayi uygulamaları, bankacılık uygulamaları, bilgisayar ağ altyapı uygulamaları, veritabanı uygulamaları gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030031710
ISCO:08 (2144.07)
ISCO:08 (2144.07)
Yazılım Mühendisliği programının amacı, mesleğinin icrası için gerekli yetilere sahip, ulusal ve uluslararası kuruluşlarda iş bulabilen; bilgisayar bilimleri ve ilgili alanlarda lisansüstü çalışma yapmaya uygun altyapı ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile lisansüstü ve mesleki eğitimler ile kendini geliştiren, sorumlu ve tatmin edici bir meslek yaşantısı için uygun olan geniş bir toplumsal anlayış ile toplumda önemli ve sorumlu görevler üstlenebilen yazılım mühendisleri yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir.
- Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
- Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.
- Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi kazanır.
- Deney yapma, veri toplama, sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
- Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
- Bireysel çalışma becerisi kazanır.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
- En az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi kazanır.
- Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
- Etkin sunum yapabilme becerisi kazanır
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır.
- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi edinir.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir.
- Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
- Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması" verilmektedir.
- Ölçme ve değerlendirme Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerine göre yapılmaktadır.
- Eğitim türü örgün eğitim, dili de İngilizcedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.05.2022/30.09.2027
Işık Üniversitesi Yazılım Mühendisliği İngilizce programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Yazılım Mühendisliği mezunları, mobil uygulama geliştirme, web uygulama geliştirme, gömülü sistemler, savunma sanayi uygulamaları, bankacılık uygulamaları, bilgisayar ağ altyapı uygulamaları, veritabanı uygulamaları gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030031710 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Software Engineering | |
Awarding Body | Işık University | |
Awarding Body Contact | Işık University, Meşrutiyet, 34980 Şile/İstanbul– Turkey, Tel: +(90) 444 0 799 | |
Awarding Body Url | https://www.isikun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 (2144.07) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The graduates Software Engineering Department are equipped with the necessary skills for the performing software engineering profession, able to find jobs in national and international organizations; able to improve themselves and lifelong learning awareness suitable for doing postgraduate studies in computer sciences and related fields; capable of undertaking important and responsible roles in society, with a broad social understanding suitable for a responsible and satisfying professional life. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories and workshops within higher education institutions and/or in industrial companies. The language of education and training is English. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. • Software engineering program is accredited by MÜDEK (the authorized accreditation body for national engineering programs) every five years. Validity period: 01.05.2022/30.09.2027 | |
Access Requirements | Candidates who want to study at Işık University in Software Engineering undergraduate English program must take YKS (National Higher Education Institutions Exam of Turkey) or DGS (National Exam for Students to Transfer from Associate Degree Programs to Bachelor’s Degree Programs of Turkey) exams held by ÖSYM (National Student Selection and Placement Center of Turkey), get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive for Admission of International Students at Işık University). | |
Conditions for Success | Students; who have successfully passed all the courses in the curriculum of the program that they are enrolled in, and who have a GPA of al least 2, are entitled to receive a diploma (see Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations). Graduates of the program can apply to master's degree programs and/or doctorate programs, depending on their graduation GPA (Grade Points Average). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Software Engineering graduates can work in various fields such as mobile application development, web application development, embedded systems, defense industry applications, banking applications, computer network infrastructure applications, database applications. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030031710
ISCO:08 (2144.07)
ISCO:08 (2144.07)
The graduates Software Engineering Department are equipped with the necessary skills for the performing software engineering profession, able to find jobs in national and international organizations; able to improve themselves and lifelong learning awareness suitable for doing postgraduate studies in computer sciences and related fields; capable of undertaking important and responsible roles in society, with a broad social understanding suitable for a responsible and satisfying professional life.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories and workshops within higher education institutions and/or in industrial companies. The language of education and training is English.
- Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline
- Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
- Ability to formulate, and solve complex engineering problems.
- Ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result;
- Ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice;
- Ability to employ information technologies effectively.
- Ability to design experiments for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
- Ability to conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
- Ability to work efficiently in intra-disciplinary teams;
- Ability to work efficiently in multi-disciplinary teams;
- Ability to work individually.
- Ability to communicate effectively, both orally and in writing
- Knowledge of a minimum of one foreign language;
- Ability to write effective reports and comprehend written reports
- Prepare design and production reports
- Make effective presentations
- Give and receive clear and intelligible instructions
- Awareness of the need for lifelong learning
- Ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
- Knowledge on behavior according to ethical principles, professional and ethical responsibility
- Knowledge on standards used in engineering practices
- Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management
- Awareness in entrepreneurship, innovation
- Knowledge about sustainable development.
- Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering
- Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Students who successfully complete the program are awarded the "Software Engineering Undergraduate Diploma".
- Measurements and assessments are carried out in accordance with the principles of evaluation Processes specified at Işık University associated with “Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations”.
- The type of education is formal education and the language is English.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
• Software engineering program is accredited by MÜDEK (the authorized accreditation body for national engineering programs) every five years.
Validity period:
01.05.2022/30.09.2027
Candidates who want to study at Işık University in Software Engineering undergraduate English program must take YKS (National Higher Education Institutions Exam of Turkey) or DGS (National Exam for Students to Transfer from Associate Degree Programs to Bachelor’s Degree Programs of Turkey) exams held by ÖSYM (National Student Selection and Placement Center of Turkey), get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive for Admission of International Students at Işık University).
Software Engineering graduates can work in various fields such as mobile application development, web application development, embedded systems, defense industry applications, banking applications, computer network infrastructure applications, database applications. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the “Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer”
- Regulation on the “Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs”
- Higher Education Law No. 2547 “Additional Article-35”
- Regulation on “Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board”
Qualification is continuous.