Yeterlilik Kodu

TR0030009477

Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel yönetimler ve kamu yönetimi alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
  • Yerel yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak, kamu yönetimindeki çağdaş yaklaşımlara uyum sağlamak.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki yasal mevzuatta donanımlı olmak, değişiklikleri takip edip, kullanabilmek.
  • Mahalli ve müşterek ihtiyaçlar, beklentiler ve etkin hizmet sunumu konularında bilgi birikimine sahip olmak.
  • Türk siyasal hayatı, politik yönelimler, siyasal iktidar, siyasi kültür ve çağdaş siyasal ideolojiler konularında yetkinlik sahibi olmak.
  • Çağdaş kentleşme anlayışı, kentsel planlama süreci, kent topraklarının yönetimi, konut ve çevre sorunları ve politikaları konularında yetkin olmak.
  • Yerelleşme, yerel demokrasi ve sivil toplum olgusu konularında yetkinlik kazanmak.
  • Alanında gerekli mesleki etik değerlere sahip olma; yazılı-sözlü iletişim ve bilgi-iletişim teknolojilerini kullanabilme ve alanıyla ilgili yazışmaları yapabilmek.
  • İmar planları, imar kanunu ve yönetmeliği kapsamındaki konularda bilgi sahibi olmak.
  • Küreselleşme süreci ve ülkedeki iç dinamikleri, demokratikleşme sürecinde analiz edebilmek.
  • Anayasa, temel hak ve hürriyetler, devlet memurları kanunu kamu hukuku mevzuatı ve meslek etiği konularında yeterli bilgiye sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70 ine, devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa süreli sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin bir üst dönemden ders alabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının 1.80 olması gerekir.Yerel Yönetimler alanında Ön Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise DiplomasıUlusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı

Başarma ŞartlarıYerel Yönetimler alanında Ön Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 30 işgünlük stajı tamamlamak 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programı’ndan mezun olan öğrenciler, başta kamu kuruluşları olmak üzere özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının genel yönetimi, personel yönetimi, araştırma ve geliştirme gibi bölümlerinde, bir anlamda yönetimin her kademesinde görev alabilmektedirler. Program mezunları aldıkları eğitimin bir sonucu olarak genellikle; - Belediyeler, - Valilikler, - İl Özel İdareleri, - Kaymakamlıklar, - Sivil Toplum Kuruluşları ve bunlara bağlı kuruluşlarda görev alırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009477


Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel yönetimler ve kamu yönetimi alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
  • Yerel yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak, kamu yönetimindeki çağdaş yaklaşımlara uyum sağlamak.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki yasal mevzuatta donanımlı olmak, değişiklikleri takip edip, kullanabilmek.
  • Mahalli ve müşterek ihtiyaçlar, beklentiler ve etkin hizmet sunumu konularında bilgi birikimine sahip olmak.
  • Türk siyasal hayatı, politik yönelimler, siyasal iktidar, siyasi kültür ve çağdaş siyasal ideolojiler konularında yetkinlik sahibi olmak.
  • Çağdaş kentleşme anlayışı, kentsel planlama süreci, kent topraklarının yönetimi, konut ve çevre sorunları ve politikaları konularında yetkin olmak.
  • Yerelleşme, yerel demokrasi ve sivil toplum olgusu konularında yetkinlik kazanmak.
  • Alanında gerekli mesleki etik değerlere sahip olma; yazılı-sözlü iletişim ve bilgi-iletişim teknolojilerini kullanabilme ve alanıyla ilgili yazışmaları yapabilmek.
  • İmar planları, imar kanunu ve yönetmeliği kapsamındaki konularda bilgi sahibi olmak.
  • Küreselleşme süreci ve ülkedeki iç dinamikleri, demokratikleşme sürecinde analiz edebilmek.
  • Anayasa, temel hak ve hürriyetler, devlet memurları kanunu kamu hukuku mevzuatı ve meslek etiği konularında yeterli bilgiye sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70 ine, devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa süreli sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin bir üst dönemden ders alabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının 1.80 olması gerekir.Yerel Yönetimler alanında Ön Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise DiplomasıUlusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı


Başarma Şartları
Yerel Yönetimler alanında Ön Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 30 işgünlük stajı tamamlamak 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programı’ndan mezun olan öğrenciler, başta kamu kuruluşları olmak üzere özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının genel yönetimi, personel yönetimi, araştırma ve geliştirme gibi bölümlerinde, bir anlamda yönetimin her kademesinde görev alabilmektedirler. Program mezunları aldıkları eğitimin bir sonucu olarak genellikle; - Belediyeler, - Valilikler, - İl Özel İdareleri, - Kaymakamlıklar, - Sivil Toplum Kuruluşları ve bunlara bağlı kuruluşlarda görev alırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009477

Qualification Title
Local Administrations Associate Degree
Awarding BodyFirat University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Theoretical knowledge in the field of public administration and local governments to use in working life and lifelong learning to be conscious.
  • Have the ability to use the functions of local government, public administration to adapt to contemporary approaches.
  • Problems encountered in professional practice to identify, analyze and propose solutions to have the ability to bring.
  • Professional legal regulations to be equipped, use and keep track of changes.
  • Local and collective needs, expectations, and to have knowledge about efficient service delivery.
  • Turkish political life, political orientations, political power, political culture and to have competence in matters of contemporary political ideologies.
  • Understanding of contemporary urbanism, urban planning, urban land management, housing and environmental issues and policies to be competent.
  • Decentralization, local democracy and civil society to gain competence on a case.
  • Having the necessary values in the field of professional ethics; written-verbal communication and correspondence with the field of information-communication technologies and be able to use.
  • Land use plans, zoning laws and regulations to have knowledge of subjects covered.
  • The process of globalization and the countrys internal dynamics, to analyze the process of democratization.
  • The Constitution, fundamental rights and freedoms, civil servants, law and public law legislation have sufficient knowledge about professional ethics.
Key Competencies-
Further Info

Students have to register courses in the beginning of the semesters and attend 70% of courses to go in final examinations. Students go in at least one midterm examination and final examination for every course. 40% of midterm examination and 60% of final examination contribute to successfull note. Every examinations evaluate 100 point basis. It is compulsory to get at least 50 point in final examinations. Students who get letter note as AA, BA, BB, CB, CC is successfull. DC and DD notes are conditional successfull notes. Students who get letter note as DC and DD, have to at least 1,80 CGPA for being successfull from the courses.To attain the Associate Degree in Local Governments, the students must successfully complete all of the required and optional courses (total of 120 ECTS) with a general weighted average of 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)

Conditions for SuccessTo attain the Associate Degree in Local Governments, the students must successfully complete all of the required and optional courses (total of 120 ECTS) with a general weighted average of 2.00 out of 4.00.The Associate’s Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum( total 120 ECTS), including 30 days industrial training period and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Local Administrations Program can take up office in public bodies as well as private sector and non-governmental organizations in general administration, staff management, research and development departments, i.e., all levels of administration. Thanks to their education, the graduates of the program usually take office in Municipalities, Governorates, Special Provincial Administrations, District Governorates, Non-Governmental Organizations and associated bodies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009477


Qualification Title
Local Administrations Associate Degree

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Theoretical knowledge in the field of public administration and local governments to use in working life and lifelong learning to be conscious.
  • Have the ability to use the functions of local government, public administration to adapt to contemporary approaches.
  • Problems encountered in professional practice to identify, analyze and propose solutions to have the ability to bring.
  • Professional legal regulations to be equipped, use and keep track of changes.
  • Local and collective needs, expectations, and to have knowledge about efficient service delivery.
  • Turkish political life, political orientations, political power, political culture and to have competence in matters of contemporary political ideologies.
  • Understanding of contemporary urbanism, urban planning, urban land management, housing and environmental issues and policies to be competent.
  • Decentralization, local democracy and civil society to gain competence on a case.
  • Having the necessary values in the field of professional ethics; written-verbal communication and correspondence with the field of information-communication technologies and be able to use.
  • Land use plans, zoning laws and regulations to have knowledge of subjects covered.
  • The process of globalization and the countrys internal dynamics, to analyze the process of democratization.
  • The Constitution, fundamental rights and freedoms, civil servants, law and public law legislation have sufficient knowledge about professional ethics.

Key Competencies
-

Further Info

Students have to register courses in the beginning of the semesters and attend 70% of courses to go in final examinations. Students go in at least one midterm examination and final examination for every course. 40% of midterm examination and 60% of final examination contribute to successfull note. Every examinations evaluate 100 point basis. It is compulsory to get at least 50 point in final examinations. Students who get letter note as AA, BA, BB, CB, CC is successfull. DC and DD notes are conditional successfull notes. Students who get letter note as DC and DD, have to at least 1,80 CGPA for being successfull from the courses.To attain the Associate Degree in Local Governments, the students must successfully complete all of the required and optional courses (total of 120 ECTS) with a general weighted average of 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)


Conditions for Success
To attain the Associate Degree in Local Governments, the students must successfully complete all of the required and optional courses (total of 120 ECTS) with a general weighted average of 2.00 out of 4.00.The Associate’s Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum( total 120 ECTS), including 30 days industrial training period and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Local Administrations Program can take up office in public bodies as well as private sector and non-governmental organizations in general administration, staff management, research and development departments, i.e., all levels of administration. Thanks to their education, the graduates of the program usually take office in Municipalities, Governorates, Special Provincial Administrations, District Governorates, Non-Governmental Organizations and associated bodies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address