Yeterlilik Kodu | TR0030018228 | |
Yeterlilik Adı | Gıda Teknolojisi (Diyarbakır Tarım MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 TR0030025069 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gıda Teknolojisi Programının amacı, gıda güvenliği, gıda regülasyonu, gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kalite kontrolü, gıda işleme, hammadde ve gıdaların kompozisyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olacak iş gücü yetiştirmektir. Bu insan gücü, kalite kontrol laboratuvarlarında ve gıda sektöründe de “Gıda Teknikeri” unvanı ile çalışabilecektir. | |
Öğrenme Ortamları | 1. Teorik Derslikler Teorik Eğitim: Teorik dersler, sınıf ortamında öğretilir. Projeksiyon: Görsel sunumlarla desteklenen ders içerikleri aktarılır. Eğitim Materyalleri: Ders kitapları, makaleler, güncel standartlar ve yönetmelikler paylaşılır. 2. Laboratuvarlar Gıda Analiz Laboratuvarları: İç ve dış paydaşlarımızın laboratuvarlarında uygulamalı çalışmalar gösterilir. Gıda Mikrobiyoloji Laboratuvarı: Gıda güvenliği, kimyasal analizler ve mikrobiyolojik testler için özel donanımlı laboratuvarımız kullanılır. Uygulamalı Deneyler: Öğrenciler, gıda ürünlerinin içerik analizlerini yapar ve üretim süreçlerini test eder. 3. Pilot Üretim Tesisleri Uygulama Mutfağı: Pastörizasyon, sterilizasyon, fermentasyon gibi gıda üretim tekniklerini öğrenmek için kullanılan küçük ölçekli birimimiz. Pratik Uygulamalar: Gıda işleme teknolojilerinin birebir uygulamalı olarak öğrenilmesini sağlar. 4. Bilgisayar Laboratuvarı 5. Saha Çalışmaları Fabrika Gezileri: Öğrenciler, gıda üretim tesislerini ziyaret ederek üretim süreçlerini gözlemler. Staj Programları: Gıda sanayinde doğrudan iş deneyimi kazandırılır. İşletmede Mesleki Eğitim Dersi: 3+1 Modeli kapsamında 4. Yarı yıl işletmede eğiştim alırlar. 6. İnovasyon Çalışmaları Gıda Ürünleri Geliştirme: Yeni ürün formülasyonları üzerinde çalışılan uygulamalı etkinlikler. Grup Projeleri: Öğrencilerin ekip çalışmasıyla bir gıda ürününü tasarlaması ve üretmesi sağlanır. 7. Kütüphane ve E-Kaynaklar Basılı ve Dijital Kaynaklar: Gıda teknolojisi ile ilgili kitaplar, dergiler, araştırma makaleleri ve standartlar. Online Eğitim Platformları: Video dersler ve interaktif eğitim içerikleri. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir;
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardırBaşarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir. Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı 90-100 AA 4,00 Geçer 85-89 BA 3,50 Geçer 75-84 BB 3,00 Geçer 70-74 CB 2,50 Geçer 60-69 CC 2,00 Geçer 0-59 DC 1,50 Geçmez. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda TYT puanı ile yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 100.0 üzerinden en az 60.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile kontenjanlar ölçüsünde; Gıda Mühendisliği, Beslenme ve Diyetetik, Süt Teknolojisi ve Kimya bölümlerine geçerek Lisans programlarında öğrenim görebilirler. Gıda Teknolojisi Programı mezunları, gıda sanayi ile ilgili kamu (Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda, Belediyeler, İl Sağlık Müdürlükleri vb.) ve özel sektör kuruluşlarında (meyve ve sebze ürünleri, et ve süt ürünleri, bitkisel yağ ve tahıl ürünleri ve fermente ürünlerin üretildiği işletmeler, hazır yemek sanayi ve özel laboratuvarlar ve bunların AR-GE ve kalite kontrol laboratuvarları) “Gıda Teknikeri” olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018228
ISCO 08
TR0030025069
ISCO 08
TR0030025069
Gıda Teknolojisi Programının amacı, gıda güvenliği, gıda regülasyonu, gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kalite kontrolü, gıda işleme, hammadde ve gıdaların kompozisyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olacak iş gücü yetiştirmektir. Bu insan gücü, kalite kontrol laboratuvarlarında ve gıda sektöründe de “Gıda Teknikeri” unvanı ile çalışabilecektir.
1. Teorik Derslikler
Teorik Eğitim: Teorik dersler, sınıf ortamında öğretilir.
Projeksiyon: Görsel sunumlarla desteklenen ders içerikleri aktarılır.
Eğitim Materyalleri: Ders kitapları, makaleler, güncel standartlar ve yönetmelikler paylaşılır.
2. Laboratuvarlar
Gıda Analiz Laboratuvarları: İç ve dış paydaşlarımızın laboratuvarlarında uygulamalı çalışmalar gösterilir.
Gıda Mikrobiyoloji Laboratuvarı: Gıda güvenliği, kimyasal analizler ve mikrobiyolojik testler için özel donanımlı laboratuvarımız kullanılır.
Uygulamalı Deneyler: Öğrenciler, gıda ürünlerinin içerik analizlerini yapar ve üretim süreçlerini test eder.
3. Pilot Üretim Tesisleri
Uygulama Mutfağı: Pastörizasyon, sterilizasyon, fermentasyon gibi gıda üretim tekniklerini öğrenmek için kullanılan küçük ölçekli birimimiz.
Pratik Uygulamalar: Gıda işleme teknolojilerinin birebir uygulamalı olarak öğrenilmesini sağlar.
4. Bilgisayar Laboratuvarı
5. Saha Çalışmaları
Fabrika Gezileri: Öğrenciler, gıda üretim tesislerini ziyaret ederek üretim süreçlerini gözlemler.
Staj Programları: Gıda sanayinde doğrudan iş deneyimi kazandırılır.
İşletmede Mesleki Eğitim Dersi: 3+1 Modeli kapsamında 4. Yarı yıl işletmede eğiştim alırlar.
6. İnovasyon Çalışmaları
Gıda Ürünleri Geliştirme: Yeni ürün formülasyonları üzerinde çalışılan uygulamalı etkinlikler.
Grup Projeleri: Öğrencilerin ekip çalışmasıyla bir gıda ürününü tasarlaması ve üretmesi sağlanır.
7. Kütüphane ve E-Kaynaklar
Basılı ve Dijital Kaynaklar: Gıda teknolojisi ile ilgili kitaplar, dergiler, araştırma makaleleri ve standartlar.
Online Eğitim Platformları: Video dersler ve interaktif eğitim içerikleri.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program vb.) etkin kullanır
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklar.
- Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklar ve uygular.
- Gıda endüstrisinde kalite yönetim sistemlerini ve kalite güvence protokollerini uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir;
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardırBaşarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir.
Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı
90-100 AA 4,00 Geçer
85-89 BA 3,50 Geçer
75-84 BB 3,00 Geçer
70-74 CB 2,50 Geçer
60-69 CC 2,00 Geçer
0-59 DC 1,50 Geçmez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda TYT puanı ile yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile kontenjanlar ölçüsünde; Gıda Mühendisliği, Beslenme ve Diyetetik, Süt Teknolojisi ve Kimya bölümlerine geçerek Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Gıda Teknolojisi Programı mezunları, gıda sanayi ile ilgili kamu (Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda, Belediyeler, İl Sağlık Müdürlükleri vb.) ve özel sektör kuruluşlarında (meyve ve sebze ürünleri, et ve süt ürünleri, bitkisel yağ ve tahıl ürünleri ve fermente ürünlerin üretildiği işletmeler, hazır yemek sanayi ve özel laboratuvarlar ve bunların AR-GE ve kalite kontrol laboratuvarları) “Gıda Teknikeri” olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018228 | |
Qualification Title | Food Technlogy Associate Degree Diploma (Vocational) | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR | |
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Food Technology Program is to train a workforce that will have theoretical and practical knowledge on food safety, food regulation, physical, chemical and microbiological quality control of foods, food processing, raw materials and composition of foods. This manpower will be able to work with the title of "Food Technician" in quality control laboratories and the food industry. | |
Learning Environments | 1. Theoretical Classrooms Theoretical Education: Theoretical courses are taught in a classroom environment. Projection: Course contents supported by visual presentations are conveyed. Educational Materials: Textbooks, articles, current standards and regulations are shared. 2. Laboratories Food Analysis Laboratories: Applied studies are shown in the laboratories of our internal and external stakeholders. Food Microbiology Laboratory: Our specially equipped laboratory is used for food safety, chemical analysis and microbiological tests. Hands-on Experiments: Students conduct ingredient analyzes of food products and test production processes. 3. Pilot Production Facilities Practice Kitchen: Our small-scale unit used to learn food production techniques such as pasteurization, sterilization and fermentation. Practical Applications: It provides hands-on learning of food processing technologies. 4. Computer Laboratory 5. Field Studies Factory Tours: Students visit food production facilities and observe production processes. Internship Programs: Direct work experience is provided in the food industry. Vocational Training Course in Business Administration: They receive training in business administration in the 4th semester within the scope of the 3+1 Model. 6. Innovation Studies Food Product Development: Hands-on activities working on new product formulations. Group Projects: Students are enabled to design and produce a food product through teamwork. 7. Library and E-Resources Print and Digital Resources: Books, journals, research articles and standards related to food technology. Online Education Platforms: Video lessons and interactive educational content. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |
Further Info | Each student must register for classes at the beginning of the semester and attend at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions in order to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 60 points from the final exam. Success grades and weight coefficients are as follows. Success Grade (in Numbers) Success Letter Grade Weight Coefficient Meaning 90-100 AA 4,00 Passes 85-89 BA 3,50 Passes 75-84 BB 3,00 Passes 70-74 CB 2,50 Passes 60-69 CC 2,00 Passes 0-59 DC 1,50 Does Not Pass | |
Quality Assurance | For the supervision of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | 1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution with the TYT score as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK. | |
Conditions for Success | To successfully complete the program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 60.0 out of 100.0, and successfully complete the internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who have successfully completed their Associate Degree education, take the Vertical Transfer Exam (DGS) and, according to the quotas; They can study in undergraduate programs by transferring to the departments of Food Engineering, Nutrition and Dietetics, Dairy Technology and Chemistry. Graduates of the Food Technology Program can work in food industry-related public (organizations affiliated with the Ministry of Agriculture and Forestry, Municipalities, Provincial Health Directorates, etc.) and private sector organizations (fruit and vegetable products, meat and dairy products, vegetable oil and grain products and fermented food products). They can work as "Food Technicians" in businesses where products are produced, ready-made food industry and private laboratories and their R&D and quality control laboratories. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030018228
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the Food Technology Program is to train a workforce that will have theoretical and practical knowledge on food safety, food regulation, physical, chemical and microbiological quality control of foods, food processing, raw materials and composition of foods. This manpower will be able to work with the title of "Food Technician" in quality control laboratories and the food industry.
1. Theoretical Classrooms
Theoretical Education: Theoretical courses are taught in a classroom environment.
Projection: Course contents supported by visual presentations are conveyed.
Educational Materials: Textbooks, articles, current standards and regulations are shared.
2. Laboratories
Food Analysis Laboratories: Applied studies are shown in the laboratories of our internal and external stakeholders.
Food Microbiology Laboratory: Our specially equipped laboratory is used for food safety, chemical analysis and microbiological tests.
Hands-on Experiments: Students conduct ingredient analyzes of food products and test production processes.
3. Pilot Production Facilities
Practice Kitchen: Our small-scale unit used to learn food production techniques such as pasteurization, sterilization and fermentation.
Practical Applications: It provides hands-on learning of food processing technologies.
4. Computer Laboratory
5. Field Studies
Factory Tours: Students visit food production facilities and observe production processes.
Internship Programs: Direct work experience is provided in the food industry.
Vocational Training Course in Business Administration: They receive training in business administration in the 4th semester within the scope of the 3+1 Model.
6. Innovation Studies
Food Product Development: Hands-on activities working on new product formulations.
Group Projects: Students are enabled to design and produce a food product through teamwork.
7. Library and E-Resources
Print and Digital Resources: Books, journals, research articles and standards related to food technology.
Online Education Platforms: Video lessons and interactive educational content.
- He/she has basic, current and applied information about his/her profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes
- Follows current developments and practices in her profession and uses them effectively
- Effectively uses information technologies (software, programs, etc.) related to his/her profession
- Solving professional problems and issues independently with an analytical and critical approach Has the ability to evaluate and propose solutions
- Express their thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills. can present and express in an understandable way.
- Solving complex and unpredictable problems encountered in field-related applications Takes responsibility as a team member.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- In the stages of collecting data related to the field, applying it and announcing the results has social, scientific, cultural and ethical values
- Follows the information in her field and communicates with her colleagues by using a foreign language.
- Raw materials, additives, packaging materials, hygiene used in the food industry and explains sanitation issues.
- Explains and applies food production and processing technologies.
- Implements quality management systems and quality assurance protocols in the food industry.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Each student must register for classes at the beginning of the semester and attend at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions in order to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 60 points from the final exam. Success grades and weight coefficients are as follows.
Success Grade (in Numbers) Success Letter Grade Weight Coefficient Meaning
90-100 AA 4,00 Passes
85-89 BA 3,50 Passes
75-84 BB 3,00 Passes
70-74 CB 2,50 Passes
60-69 CC 2,00 Passes
0-59 DC 1,50 Does Not Pass
For the supervision of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution with the TYT score as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK.
Candidates who have successfully completed their Associate Degree education, take the Vertical Transfer Exam (DGS) and, according to the quotas; They can study in undergraduate programs by transferring to the departments of Food Engineering, Nutrition and Dietetics, Dairy Technology and Chemistry.
Graduates of the Food Technology Program can work in food industry-related public (organizations affiliated with the Ministry of Agriculture and Forestry, Municipalities, Provincial Health Directorates, etc.) and private sector organizations (fruit and vegetable products, meat and dairy products, vegetable oil and grain products and fermented food products). They can work as "Food Technicians" in businesses where products are produced, ready-made food industry and private laboratories and their R&D and quality control laboratories.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.