Yeterlilik Kodu | TR0030018236 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Teknolojisi (Diyarbakır Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
(ISCO 08) 3111 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Kimya Teknolojisi programının amacı, kimya endüstrisinde, kimya mühendisleri ve kimyagerlerle işçiler arasında köprü görevi yapacak günümüzde ve gelecekte endüstrinin ara eleman ihtiyacını karşılayan, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır. Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir. Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır. Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur. Başarı notları ve dereceleri: Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Notu (Harfle) Katsayı Anlamı 90-100 AA 4.00 Geçer 85-89 BA 3.50 Geçer 75-84 BB 3.00 Geçer 70-74 CB 2.50 Geçer 60-69 CC 2.00 Geçer 0-59 DC 1.50 Geçmez | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Kimya alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Eğitim süresi 2 yıl olup, mezun olabilmek için 120 AKTS’lik ders almış ve başarılı olmuş olmak ve 30 iş günü zorunlu işyeri eğitimi (Staj) tamamlamak gerekmektedir. Ayrıca belirlenen şartları yerine getiren öğrencilere, 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi kapsamında, 3 dönem üniversite eğitimi aldıktan sonra 1 dönem sanayide uygulama eğitimi fırsatı sunulmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. 3. Kimya Teknikeri unvanı alan mezunlar; Tüm kimyasal üretim tesislerinde, sağlık merkezlerinde, çevre ve halk sağlığı araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında görev alırlar. Tarım, Orman ve Gıda Bakanlığının ilgili birimlerinde (Tarım Laboratuvarları, Bitki Laboratuvarları, Gıda Laboratuvarları, Kimya Laboratuarları), Gıda Kalite Kontrol Müdürlüklerinde, Toprak Mahsülleri Ofisinin ilgili birimlerinde, Gümrük Müsteşarlığına bağlı laboratuvarlarda, Çevre ve Orman Müdürlüklerinde ve üniversitelerin ilgili laboratuvarlarında laboratuvar Teknikeri olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018236
(ISCO 08) 3111
(ISCO 08) 3111
Kimya Teknolojisi programının amacı, kimya endüstrisinde, kimya mühendisleri ve kimyagerlerle işçiler arasında köprü görevi yapacak günümüzde ve gelecekte endüstrinin ara eleman ihtiyacını karşılayan, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olur.
- Kimyasal ürünlerin üretimini hijyen-sanitasyon standartlarına, mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olur.
- Kimyasal ürünlerin analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanır.
- Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olur.
- Kimya sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olur.
- Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme ve kalite kontrol konusunda bilgi ve beceri kazanır.
- Kimya teknolojileri ilkeleri ve kimya endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olur.
- Kimya laboratuvarlarında kimyasal analizleri ve kalite-kontrol için gerekli cihazları kullanabilir.
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
- Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olur.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır. Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir. Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır. Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur.
Başarı notları ve dereceleri:
Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Notu (Harfle) Katsayı Anlamı
90-100 AA 4.00 Geçer
85-89 BA 3.50 Geçer
75-84 BB 3.00 Geçer
70-74 CB 2.50 Geçer
60-69 CC 2.00 Geçer
0-59 DC 1.50 Geçmez
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan
yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme
Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim
kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla
yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
3. Kimya Teknikeri unvanı alan mezunlar; Tüm kimyasal üretim tesislerinde, sağlık merkezlerinde, çevre ve halk sağlığı araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında görev alırlar. Tarım, Orman ve Gıda Bakanlığının ilgili birimlerinde (Tarım Laboratuvarları, Bitki Laboratuvarları, Gıda Laboratuvarları, Kimya Laboratuarları), Gıda Kalite Kontrol Müdürlüklerinde, Toprak Mahsülleri Ofisinin ilgili birimlerinde, Gümrük Müsteşarlığına bağlı laboratuvarlarda, Çevre ve Orman Müdürlüklerinde ve üniversitelerin ilgili laboratuvarlarında laboratuvar Teknikeri olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018236 | |
Qualification Title | Associate Degree in Chemical Technology | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR | |
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification |
(ISCO 08) 3111 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Chemical Technology program is to train qualified professionals who will act as a bridge between chemical engineers and chemists and workers in the chemical industry, who will meet the intermediate staff needs of the industry today and in the future, and who have acquired the necessary professional competencies in line with scientific and technological developments. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1 Literacy competence 2 Multilingual competence 3 Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4 Digital competence 5 Personal, social, and learning-to-learn competence 6 Citizenship competence 7 Entrepreneurship competence 8 Cultural awareness and expression | |
Further Info | The student's success in a course is determined by evaluating the midterm grades and final or make-up exams together. In courses with both theory and practice, midterm grades consist of at least one midterm grade, quizzes, assignments, projects, clinical work, field work, laboratory work, reports and similar studies, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the results of the final exam or make-up exam on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are obtained from these exams. In order for the student to be considered successful in an independent laboratory study, application and the like, the sum of 60% of the midterm exam and the score for that activity and 40% of the final or make-up exam must be at least 60%, provided that at least 60 points are obtained from the final or make-up exam. The score of the exam that the student did not take is zero (0). In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100 grade system. In academic units that provide education through distance education, evaluation rates and course passing grade are made according to the provisions of the directive accepted by the Senate. In in-semester evaluations; the percentages of participation in the grade calculation of quizzes, examinations, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, field studies and similar activities to be carried out other than midterm exams are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units as specified in the course information packages by the relevant instructors and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the semester. Achievement grades and degrees: Success Grade (Number) Success Grade (Letter) Coefficient Meaning 90-100 AA 4.00 Passes 85-89 BA 3.50 Passes 75-84 BB 3.00 Passes 70-74 CB 2.50 Passes 60-69 CC 2.00 Passes 0-59 DC 1.50 Not Passes | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | In order to obtain an associate degree in the field of Chemistry, the duration of education is 2 years and in order to graduate, it is necessary to have taken and succeeded in 120 ECTS courses and to complete 30 working days of compulsory workplace training (Internship). In addition, students who fulfill the specified conditions are offered the opportunity to receive 3 semesters of university education and 1 semester of practical training in industry within the scope of 3 + 1 Vocational Education in Industry Regulation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota for the related bachelor's degree programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas. 3. Graduates who receive the title of Chemical Technician; They work in all chemical production facilities, health centers, environmental and public health research and development laboratories. They can work as laboratory technicians in the relevant units of the Ministry of Agriculture, Forestry and Food (Agricultural Laboratories, Plant Laboratories, Food Laboratories, Chemistry Laboratories), Food Quality Control Directorates, relevant units of the Soil Products Office, laboratories affiliated to the Undersecretariat of Customs, Environment and Forestry Directorates and relevant laboratories of universities. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times | |
Url | Open Address |
TR0030018236
(ISCO 08) 3111
(ISCO 08) 3111
The aim of the Chemical Technology program is to train qualified professionals who will act as a bridge between chemical engineers and chemists and workers in the chemical industry, who will meet the intermediate staff needs of the industry today and in the future, and who have acquired the necessary professional competencies in line with scientific and technological developments.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
- Has a broad perspective and horizon, has emerged creativity, is productive in scientific and technical fields and has the ability to follow up-to-date information.
- Has the knowledge and skills to ensure that the production of chemical products is carried out in accordance with hygiene-sanitation standards and legislation.
- Gains the ability to analyze chemical products and interpret the results.
- Has the ability to work effectively in multi-disciplinary teams as an individual and has the self-confidence to take responsibility.
- Has the ability and effort to produce original ideas that can respond to the demands and developments of the chemical sector and to conduct R&D.
- Gains knowledge and skills to produce economical, functional and competitive products in the market and to control quality.
- Has knowledge and skills about the principles of chemical technologies and the machines used in the chemical industry.
- Can use the necessary devices for chemical analysis and quality control in chemical laboratories.
- Has professional and social ethical values.
- Acquires the ability to run computer programs related to the field, to record and document.
- Has the awareness of the necessity of lifelong learning; has the effort to follow developments in science and technology and to constantly renew himself.
- Can use the Turkish language effectively in written and verbal communication.
1 Literacy competence
2 Multilingual competence
3 Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4 Digital competence
5 Personal, social, and learning-to-learn competence
6 Citizenship competence
7 Entrepreneurship competence
8 Cultural awareness and expression
The student's success in a course is determined by evaluating the midterm grades and final or make-up exams together. In courses with both theory and practice, midterm grades consist of at least one midterm grade, quizzes, assignments, projects, clinical work, field work, laboratory work, reports and similar studies, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the results of the final exam or make-up exam on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are obtained from these exams. In order for the student to be considered successful in an independent laboratory study, application and the like, the sum of 60% of the midterm exam and the score for that activity and 40% of the final or make-up exam must be at least 60%, provided that at least 60 points are obtained from the final or make-up exam. The score of the exam that the student did not take is zero (0). In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100 grade system. In academic units that provide education through distance education, evaluation rates and course passing grade are made according to the provisions of the directive accepted by the Senate. In in-semester evaluations; the percentages of participation in the grade calculation of quizzes, examinations, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, field studies and similar activities to be carried out other than midterm exams are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units as specified in the course information packages by the relevant instructors and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the semester.
Achievement grades and degrees:
Success Grade (Number) Success Grade (Letter) Coefficient Meaning
90-100 AA 4.00 Passes
85-89 BA 3.50 Passes
75-84 BB 3.00 Passes
70-74 CB 2.50 Passes
60-69 CC 2.00 Passes
0-59 DC 1.50 Not Passes
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1. Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota for the related bachelor's degree programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas.
3. Graduates who receive the title of Chemical Technician; They work in all chemical production facilities, health centers, environmental and public health research and development laboratories. They can work as laboratory technicians in the relevant units of the Ministry of Agriculture, Forestry and Food (Agricultural Laboratories, Plant Laboratories, Food Laboratories, Chemistry Laboratories), Food Quality Control Directorates, relevant units of the Soil Products Office, laboratories affiliated to the Undersecretariat of Customs, Environment and Forestry Directorates and relevant laboratories of universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times