Yeterlilik Kodu | TR0030018280 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Diyarbakır Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 Muhasebe ve Vergilendirme (0411) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı; ön muhasebe elemanı yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Program, muhasebe mesleği ve genel konular ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programının temel hedefi; mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilen ve sorunları tespit edebilen, çağdaş finansman tekniklerini kullanabilen, temel muhasebe bilgisinin yanı sıra muhasebe ile iç içe olan vergi hukuku, iş hukuku, ticaret hukuku vs. bilgisi, bilgisayar becerisi, yabancı dil gibi çeşitli donanımları kazanmış olan ön lisans mezunları yetiştirmektir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programında öğrenciler, muhasebenin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirilir. Programda yapılan stajlarda da staj yerlerinin ilerde iş olanağı sağlayabilecek yerler olmasına özen gösterilir. | |
Öğrenme Ortamları | 1. Teorik Derslikler Teorik Eğitim: Teorik dersler, sınıf ortamında öğretilir. Projeksiyon: Görsel sunumlarla desteklenen ders içerikleri aktarılır. Eğitim Materyalleri: Ders kitapları, makaleler, güncel standartlar ve yönetmelikler paylaşılır. 2. Bilgisayar Laboratuvarı Uygulamalı dersler bilgisayar laboratuvarında yapılmaktadır. 3. Saha Çalışmaları Staj Programları: Muhasebe ve vergiye yönelik alanlarda doğrudan iş deneyimi kazandırılır. İşletmede Mesleki Eğitim Dersi: 3+1 Modeli kapsamında 4. Yarıyılda işletmede eğitim alırlar. 4. Kütüphane ve E-Kaynaklar Basılı ve Dijital Kaynaklar: Muhasebe ve vergi ile ilgili kitaplar, dergiler, araştırma makaleleri ve standartlar. Online Eğitim Platformları: Video dersler ve interaktif eğitim içerikleri. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardırBaşarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir. Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı 90-100 AA 4,00 Geçer 85-89 BA 3,50 Geçer 75-84 BB 3,00 Geçer 70-74 CB 2,50 Geçer 60-69 CC 2,00 Geçer 0-59 DC 1,50 Geçmez. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulumuz TYT puan türüyle öğrenci kabul etmektedir. | |
Başarma Şartları | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile kontenjanlar ölçüsünde; İktisadi ve İdari Bilimler alanındaki bölümlere geçerek Lisans programlarında öğrenim görebilirler. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön lisans Programı başarı ile tamamlayan mezunlar, büyük kuruluşların muhasebe, finans ve denetim birimlerinde, mali müşavirlerin ve yeminli mali müşavirlerin bürolarında yardımcı eleman, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde muhasebe elemanı olarak çalışmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018280
ISCO 08 Muhasebe ve Vergilendirme (0411)
ISCO 08 Muhasebe ve Vergilendirme (0411)
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı; ön muhasebe elemanı yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Program, muhasebe mesleği ve genel konular ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programının temel hedefi; mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilen ve sorunları tespit edebilen, çağdaş finansman tekniklerini kullanabilen, temel muhasebe bilgisinin yanı sıra muhasebe ile iç içe olan vergi hukuku, iş hukuku, ticaret hukuku vs. bilgisi, bilgisayar becerisi, yabancı dil gibi çeşitli donanımları kazanmış olan ön lisans mezunları yetiştirmektir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programında öğrenciler, muhasebenin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirilir. Programda yapılan stajlarda da staj yerlerinin ilerde iş olanağı sağlayabilecek yerler olmasına özen gösterilir.
1. Teorik Derslikler
Teorik Eğitim: Teorik dersler, sınıf ortamında öğretilir.
Projeksiyon: Görsel sunumlarla desteklenen ders içerikleri aktarılır.
Eğitim Materyalleri: Ders kitapları, makaleler, güncel standartlar ve yönetmelikler paylaşılır.
2. Bilgisayar Laboratuvarı
Uygulamalı dersler bilgisayar laboratuvarında yapılmaktadır.
3. Saha Çalışmaları
Staj Programları: Muhasebe ve vergiye yönelik alanlarda doğrudan iş deneyimi kazandırılır.
İşletmede Mesleki Eğitim Dersi: 3+1 Modeli kapsamında 4. Yarıyılda işletmede eğitim alırlar.
4. Kütüphane ve E-Kaynaklar
Basılı ve Dijital Kaynaklar: Muhasebe ve vergi ile ilgili kitaplar, dergiler, araştırma makaleleri ve standartlar.
Online Eğitim Platformları: Video dersler ve interaktif eğitim içerikleri.
- Varlık ve kaynak unsurlarını kavrayarak, bilanço düzenleme yeterliliğini kazanır.
- Gelir, gider ve maliyet unsurlarını kavrayarak, gelir tablosu düzenleme yeterliliğini kazanır
- Muhasebe tekniğini kullanarak, yevmiye ve büyük defter kayıtlarını düzenleyebilmek, vergi ve yasal yükümlülüklere göre dönem sonu işlemlerini gerçekleştirebilir.
- Ticaret, üretim ve hizmet işletmelerinde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
- Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilir.
- Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
- Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
- İşletmelerde e- ticaret, pazarlama, finansman faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli teorik bilgiye sahip olur.
- Bilanço ve gelir tablolarını analiz etme ve yorumlama yeterliliğine sahip olur.
- Mali tablolardaki bilgilerin doğru ve samimi olması için yapılan denetim faaliyetlerinde görev alma yeterliliğini kazanır.
- Öz Kaynak ve yabancı kaynak temini için kullanılan finansal araçların (menkul kıymetlerin) kavranması ve kaynak maliyetlerinin hesaplanması becerisine sahip olur.
- Şirket türleri, kuruluşu, sermaye artırımı, azaltımı, kâr dağıtımı ve tasfiye işlemlerine ilişkin yasal mevzuatı takip edebilir ve ilgili muhasebe kayıtlarını düzenleyebilir.
- Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilen; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardırBaşarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir.
Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı
90-100 AA 4,00 Geçer
85-89 BA 3,50 Geçer
75-84 BB 3,00 Geçer
70-74 CB 2,50 Geçer
60-69 CC 2,00 Geçer
0-59 DC 1,50 Geçmez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulumuz TYT puan türüyle öğrenci kabul etmektedir.
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile kontenjanlar ölçüsünde; İktisadi ve İdari Bilimler alanındaki bölümlere geçerek Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön lisans Programı başarı ile tamamlayan mezunlar, büyük kuruluşların muhasebe, finans ve denetim birimlerinde, mali müşavirlerin ve yeminli mali müşavirlerin bürolarında yardımcı eleman, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde muhasebe elemanı olarak çalışmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018280 | |
Qualification Title | Accounting and Tax Applications Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR | |
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 Accounting and Taxation (0411) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Accounting and Tax Applications Programme carries out an education plan in order to train pre-accounting staff. The programme includes compulsory courses related to the accounting profession and general subjects. In addition to the compulsory courses in the education plan, there are elective courses that students are offered the chance to choose according to their own preferences. The main objective of the Accounting and Tax Applications Programme is to train associate degree graduates who can apply the theoretical knowledge they have received about the profession in a real business environment and identify problems, use contemporary financing techniques, use basic accounting knowledge as well as tax law, labour law, commercial law, etc. which are intertwined with accounting, computer skills, foreign language. In the Accounting and Tax Applications Programme, students are trained to be employed in many areas where accounting is used. In the internships carried out in the programme, care is taken to ensure that the internship places are places that can provide job opportunities in the future.deeply. | |
Learning Environments | 1. Theoretical Classrooms Theoretical Education:Theoretical courses are taught in a classroom environment. Projection:Course contents supported by visual presentations are transferred. Education Materials: Textbooks, articles, current standards and regulations are shared. 2. Computer Laboratory Applied courses are carried out in the computer laboratory. 3. Field Studies Internship Programmes: Direct work experience is gained in the fields of accounting and taxation. Vocational Education Course in Business: Within the scope of the 3+1 Model, they receive training in the enterprise in the 4th semester. 4. Library and E-Resources Printed and Digital Resources: Accounting and tax-related books, journals, research papers, and standards. Online Education Platforms: Video lectures and interactive educational content. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Each student must register for classes at the beginning of the semester and attend at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions in order to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 60 points from the final exam. Success grades and weight coefficients are as follows. Success Grade (in Numbers) Success Letter Grade Weight Coefficient Meaning 90-100 AA 4,00 Passes 85-89 BA 3,50 Passes 75-84 BB 3,00 Passes 70-74 CB 2,50 Passes 60-69 CC 2,00 Passes 0-59 DC 1,50 Does Not Pass | |
Quality Assurance | For the supervision of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Candidates must have a high school and equivalent school diploma and fulfil the conditions determined by ÖSYM in line with the relevant legislation of YÖK.Our Vocational School of Social Sciences accepts students with TYT score type. | |
Conditions for Success | In order to obtain an associate degree from the Accounting and Tax Applications programme, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) and have a GPA of at least 60 out of 100. In addition, the grades and degrees received by the students are determined as follows; Success Grade (Numerical) Success Grade (Letter) Coefficient Meaning 90-100 AA 4.00 Passes 85-89 BA 3.50 Passes 75-84 BB 3.00 Passes 70-74 CB 2.50 Passes 60-69 CC 2.00 Passes 0-59 DC 1.50 Does not pass | |
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who have successfully completed their associate degree education can study in undergraduate programmes by passing to the departments in the field of Economics and Administrative Sciences with the Vertical Transfer Examination (DGS) to the extent of quotas. Graduates who have successfully completed the Accounting and Tax Applications Associate Degree Programme work in the accounting, finance and audit units of large organisations, in the offices of financial advisors and sworn financial advisors as assistant staff, banks, insurance companies and tourism, construction and industrial enterprises as accounting staff. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018280
ISCO 08 Accounting and Taxation (0411)
ISCO 08 Accounting and Taxation (0411)
Accounting and Tax Applications Programme carries out an education plan in order to train pre-accounting staff. The programme includes compulsory courses related to the accounting profession and general subjects. In addition to the compulsory courses in the education plan, there are elective courses that students are offered the chance to choose according to their own preferences. The main objective of the Accounting and Tax Applications Programme is to train associate degree graduates who can apply the theoretical knowledge they have received about the profession in a real business environment and identify problems, use contemporary financing techniques, use basic accounting knowledge as well as tax law, labour law, commercial law, etc. which are intertwined with accounting, computer skills, foreign language. In the Accounting and Tax Applications Programme, students are trained to be employed in many areas where accounting is used. In the internships carried out in the programme, care is taken to ensure that the internship places are places that can provide job opportunities in the future.deeply.
1. Theoretical Classrooms
Theoretical Education:Theoretical courses are taught in a classroom environment.
Projection:Course contents supported by visual presentations are transferred.
Education Materials: Textbooks, articles, current standards and regulations are shared.
2. Computer Laboratory
Applied courses are carried out in the computer laboratory.
3. Field Studies
Internship Programmes: Direct work experience is gained in the fields of accounting and taxation.
Vocational Education Course in Business: Within the scope of the 3+1 Model, they receive training in the enterprise in the 4th semester.
4. Library and E-Resources
Printed and Digital Resources: Accounting and tax-related books, journals, research papers, and standards.
Online Education Platforms: Video lectures and interactive educational content.
- By understanding the elements of assets and resources, gains the competence to prepare the balance sheet.
- Gains the competence to prepare income statement by understanding the elements of income, expense and cost
- To be able to organise journal and ledger records by using accounting technique, to be able to perform end-of-period transactions according to tax and legal obligations.
- Uses computer technologies in trade, production and service businesses.
- realise accounting applications within the framework of Uniform Accounting System and tax regulations.
- Have the ability to follow the accounting practices and related legal regulations of enterprises in different sectors (such as banks, insurance and construction enterprises).
- Have the ability to follow the regulations that direct accounting practices in accounting principles and standards.
- Have the theoretical knowledge necessary for the realisation of e-commerce, marketing and financing activities in businesses.
- Have the competence to analyse and interpret balance sheet and income statements.
- Gains the competence to take part in auditing activities to ensure that the information in the financial statements is accurate and sincere.
- Have the ability to comprehend financial instruments (securities) used to provide equity and foreign resources and to calculate resource costs.
- To be able to follow the legal legislation on company types, establishment, capital increase, decrease, profit distribution and liquidation and to be able to arrange the relevant accounting records.
- To have the professional ethical values sought in qualified personnel needed by the market, to use Turkish language effectively in written and oral communication; to have professional foreign language knowledge to make international correspondence related to the field.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Each student must register for classes at the beginning of the semester and attend at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions in order to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into account as the midterm grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 60 points from the final exam. Success grades and weight coefficients are as follows.
Success Grade (in Numbers) Success Letter Grade Weight Coefficient Meaning
90-100 AA 4,00 Passes
85-89 BA 3,50 Passes
75-84 BB 3,00 Passes
70-74 CB 2,50 Passes
60-69 CC 2,00 Passes
0-59 DC 1,50 Does Not Pass
For the supervision of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Candidates must have a high school and equivalent school diploma and fulfil the conditions determined by ÖSYM in line with the relevant legislation of YÖK.Our Vocational School of Social Sciences accepts students with TYT score type.
Candidates who have successfully completed their associate degree education can study in undergraduate programmes by passing to the departments in the field of Economics and Administrative Sciences with the Vertical Transfer Examination (DGS) to the extent of quotas.
Graduates who have successfully completed the Accounting and Tax Applications Associate Degree Programme work in the accounting, finance and audit units of large organisations, in the offices of financial advisors and sworn financial advisors as assistant staff, banks, insurance companies and tourism, construction and industrial enterprises as accounting staff.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous