Yeterlilik Kodu | TR0030007639 | |
Yeterlilik Adı | Alman Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Dil öğrenme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Alman Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007639
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilme.
- Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Sorunları çözebilme.
- Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
- Sorunları çözebilme.
- Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.
Alman Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007639 | |
Qualification Title | MA in German Language Education (THESIS) | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Language acquisition | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | KNOWLEDGE Theoretical, Factual 1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies SKILLS Cognitive, Practical 1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level 3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field 4. analyse the problems in the field using scientific research methods 5. develop suggestions for the problems in the field COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility 1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies 2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3. analyse the problems in the field using scientific research methods 4. define a problem in the GFL field5. develop suggestions for the problems in the field6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFLLearning Competence 1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies 2. analyse the problems in the field using scientific research methods 3. evaluate solution results in terms of quality processes Communication and Social Competence 1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level 2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field 3. solve problems 4. evaluate solution results in terms of quality processes 5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFLField-based Competence 1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level 3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field 4. analyze the problems in the field using scientific research methods 5. define a problem in the GFL field 6. develop suggestions for the problems in the field 7. solve problems 8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFL | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007639
ISCO:08
ISCO:08
KNOWLEDGE Theoretical,
Factual
1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies
SKILLS Cognitive, Practical
1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level
3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field
4. analyse the problems in the field using scientific research methods
5. develop suggestions for the problems in the field
COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility
1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies
2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
3. analyse the problems in the field using scientific research methods
4. define a problem in the GFL field5. develop suggestions for the problems in the field6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFLLearning Competence
1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies
2. analyse the problems in the field using scientific research methods
3. evaluate solution results in terms of quality processes
Communication and Social Competence
1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level
2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field
3. solve problems
4. evaluate solution results in terms of quality processes
5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the
GFLField-based Competence
1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level
3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field
4. analyze the problems in the field using scientific research methods
5. define a problem in the GFL field
6. develop suggestions for the problems in the field
7. solve problems
8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFL
Qualification is continuous