Yeterlilik Kodu | TR0030219602 | |
Yeterlilik Adı | Alman Dili Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3
Daha detaylı bilgi için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı nın web sayfasında yer alan yönetmeliğe bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/ | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
Daha detaylı bilgi için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının web sayfasında yer alan yönetmeliğe bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/ Daha detaylı bilgi için T. C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi nin web sayfasına bakınız: http://www.osym.gov.tr/ana-sayfa/1-0/20130503.html | |
Başarma Şartları | Alman Dili Eğitimi Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve 4.00 üzerinden 2.00 genel akademik ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Daha detaylı bilgi için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının web sayfasında yer alan yönetmeliğe bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/ | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları okullarda, dil kurslarında Almanca öğretmeni; üniversitelerde okutman, araştırma görevlisi; kamu ve özel kurum ve kuruluşlarında memur, çevirmen gibi iş bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219602
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
- Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Geçmişten günümüze Alman tarihini, kültürünü, edebiyatını, önemli yazarlar ile eserlerini tanır.
- Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
- Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
- Farklı türde metinleri inceler, yorumlar, eleştirel değerlendirir; benzer metinler oluşturur.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
- Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
- Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
- Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenciler, dönem içinde yapılan çalışmalar ya da sınavlar dışında dönem sonunda bir final sınavına tabi tutulur. Her dönem en az bir ara sınav yapılır. Her dersin başarı değerlendirmesi, web sitesinde ilan edilen öğretim programlarında bulunur. Sınav tarih ve yerleri, Anabilim Dalının panosunda ve web sitesinde ilan edilir.
http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3
- Öğrencilerin mezun olabilmeleri için, lisans öğretim programında sunulan 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve başarmaları; genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekmektedir.
Daha detaylı bilgi için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı nın web sayfasında yer alan yönetmeliğe bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile öğrenci alınan lisans programına YKS - Almanca sınavını başaran adaylar kabul edilir ve bütün öğrenciler Almanca muafiyet sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılına başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl Almanca Hazırlık Eğitimi alırlar.
Daha detaylı bilgi için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının web sayfasında yer alan yönetmeliğe bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/
Daha detaylı bilgi için T. C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi nin web sayfasına bakınız: http://www.osym.gov.tr/ana-sayfa/1-0/20130503.html
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları okullarda, dil kurslarında Almanca öğretmeni; üniversitelerde okutman, araştırma görevlisi; kamu ve özel kurum ve kuruluşlarında memur, çevirmen gibi iş bulabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219602 | |
Qualification Title | ALMAN DİLİ ÖĞRETMENLİĞİ (783) Undergraduate | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | They have the theoretical background knowledge to teach German. They know methods, strategies and techniques necessary to teach German and have the knowledge of assessment and evaluation. They are familiar with the history, culture, literature, important authors and works of art of German from past to present. They express themselves in German in daily and professional life both orally and written on an advanced level. They evaluate, choose and develop instructional materials suitable for subject area, student characteristics, acquirements and learning conditions. They examine different genres of texts, interpret and evaluate them critically and create similar ones. They use the resources related to field by benefiting from scientific research methods and techniques. They develop awareness and sensibility towards different cultures and values and reflect all these to the learning environment. They fulfill the responsibility taken in individual and group works effectively. They follow the recent developments in German teaching, evaluate them and they are open to life-long learning. They develop appropriate behaviors by acquiring knowledge and skills for moral values in social and professional life. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams, Evaluation and Grading Students are required to take a final exam at the end of the term except from studies and exams during academic year. Each term at least one exam is conducted. Success evaluation of each course is in curriculum posted on website. Dates and places of exams are announced on the bulletin board and website of the department. http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3 Undergraduate students studying in German Language Teaching are required to have a general academic average of 2.00 out of 4.00 in return for 240 ECTS credits to be able to graduate from the program. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who enter student placement test of YKS and German test are accepted and all students are required to take proficiency exam. Those successful in the exam start as a freshman in German Language Teaching. Those who fail in the exam start German Preparatory School for one year. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng For further information: http://www.osym.gov.tr/ana-sayfa/1-0/20130503.html | |
Conditions for Success | Undergraduate students studying in German Language Teaching are required to have a general academic average of 2.00 out of 4.00 in return for 240 ECTS credits to be able to graduate from the program. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng Undergraduate students studying in German Language Teaching are required to have a general academic average of 2.00 out of 4.00 in return for 240 ECTS credits to be able to graduate from the program. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of German Language Teaching can work as German teachers at schools, language courses, as instructors, research assistants at universities; as officials and translators at public and private institutions and organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219602
They have the theoretical background knowledge to teach German. They know methods, strategies and techniques necessary to teach German and have the knowledge of assessment and evaluation. They are familiar with the history, culture, literature, important authors and works of art of German from past to present. They express themselves in German in daily and professional life both orally and written on an advanced level. They evaluate, choose and develop instructional materials suitable for subject area, student characteristics, acquirements and learning conditions. They examine different genres of texts, interpret and evaluate them critically and create similar ones. They use the resources related to field by benefiting from scientific research methods and techniques. They develop awareness and sensibility towards different cultures and values and reflect all these to the learning environment. They fulfill the responsibility taken in individual and group works effectively. They follow the recent developments in German teaching, evaluate them and they are open to life-long learning. They develop appropriate behaviors by acquiring knowledge and skills for moral values in social and professional life.
Exams, Evaluation and Grading Students are required to take a final exam at the end of the term except from studies and exams during academic year. Each term at least one exam is conducted. Success evaluation of each course is in curriculum posted on website. Dates and places of exams are announced on the bulletin board and website of the department. http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3 Undergraduate students studying in German Language Teaching are required to have a general academic average of 2.00 out of 4.00 in return for 240 ECTS credits to be able to graduate from the program. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng
Candidates who enter student placement test of YKS and German test are accepted and all students are required to take proficiency exam. Those successful in the exam start as a freshman in German Language Teaching. Those who fail in the exam start German Preparatory School for one year. For further information, see the regulations on the web page of Registrar s Office: http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?lang=eng For further information: http://www.osym.gov.tr/ana-sayfa/1-0/20130503.html
Graduates of German Language Teaching can work as German teachers at schools, language courses, as instructors, research assistants at universities; as officials and translators at public and private institutions and organizations.
Qualification is continuous