Yeterlilik Kodu | TR0030030533 | |
Yeterlilik Adı | Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | 1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. 2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Sınav Türleri
proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur. Ölçme Sayısı ve Oranlar
Harfli Başarı Notları Tablosu Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | 1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, başta resmi ve özel okullarda öğretmen olacak yeterliliktedirler.Turizm, Kültür ve Dışişleri Bakanlıkları olmak üzere çeşitli resmi kurumlarda ve özel kuruluşlarda görev alabilirler. Yayıncılık, editörlük, çevirmenlik meslekleri yine bölümümüz mezunlarının yeterlilikleri arasındadir. Özellikle bankacılık, basın yayın, dış ticaret ve turizm sektörlerinde iş imkanları söz konusudur. Dış ticaret firmaları, tüm firmaların halkla ilişkiler ve tanıtım, çevirmenlik alanlarında ve turizm sektörlerinde ihtiyaç duyulan bir mezun profiline sahibiz. Üniversitelerde akademisyen olarak yoluna devam edebilirler. Almanca okutmanlığı yapabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Alman Dili ve Edebiyatı Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030030533
ISCO 08
ISCO 08
- Yabancı dilde okuduğunu anlama, tartışma, yorumlama, diller arası çeviri yapabilme
- Yabancı Diller ve Edebiyatları aracılığıyla Dünya Kültürüne ulaşma, insanlar, kültürler, bilimler arası iletişim kurabilme
- Alman Dili aracılığı ile kendi kültürümüzü ve bilimsel çalışmalarımızı dünyaya tanıtma, dünya görüşünü zenginleştirme
- 8. Yüzyıldan günümüze kadar süre gelen Alman Dili ve Edebiyatını kuramsal ve uygulamalı olarak örnek metin ve eserlerle incelemek, araştırmak, yorumlamak
- Konuları işitsel- görsel, iletişimsel yöntemlerle, tarihi, sosyal bağlamda, konuşarak, tartışarak eleştirmek, yorumlamak
- Ünlü düşünür, filozof, dilbilimci, edebiyatçı ve eleştirmenlerin fikir ve görüşlerinden yararlanmak, genel kültür bilgilerini arttırmak
- Ana dersler yanında, Anlambilim, Göstergebilim, Kültürlerarası Edebiyat, Karşılaştırmalı Edebiyat gibi dersler ve yöntemleriyle bilgileri zenginleştirmek
- Öğrencilerin ilgileri ve ilerideki çalışma alanlarına yönelik olarak Turizm ve Rehberlik, İngilizce, Çeviri, Avrupa Birliği - Türkiye İlişkileri gibi seçimli derslerle programı desteklemek
- Ders dışı araştırma, inceleme, kütüphane çalışmaları, toplantıya katılım, film izleme, tartışma, sözlü - yazılı çeviri, yurtiçi ve yurtdışı uygulamalarla dili daha aktif hale getirmek
1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.
- Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
- Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
- Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
- Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
- Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
- Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
- Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Sınav Türleri
- Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,
proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.
Ölçme Sayısı ve Oranlar
- Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
- Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
- Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
- Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.
Harfli Başarı Notları Tablosu
Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
- Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
- İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
- İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
- Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
- Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
- Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
- Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
- Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
- Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
- Devamsız -- DZ 0.00
- Sınava Girmedi -- GR 0.00
- Yeterli -- YT --
- Yetersiz -- YZ --
- Muaf -- MU --
- Eksik -- E --
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
Mezunlar, başta resmi ve özel okullarda öğretmen olacak yeterliliktedirler.Turizm, Kültür ve Dışişleri Bakanlıkları olmak üzere çeşitli resmi kurumlarda ve özel kuruluşlarda görev alabilirler. Yayıncılık, editörlük, çevirmenlik meslekleri yine bölümümüz mezunlarının yeterlilikleri arasındadir. Özellikle bankacılık, basın yayın, dış ticaret ve turizm sektörlerinde iş imkanları söz konusudur. Dış ticaret firmaları, tüm firmaların halkla ilişkiler ve tanıtım, çevirmenlik alanlarında ve turizm sektörlerinde ihtiyaç duyulan bir mezun profiline sahibiz. Üniversitelerde akademisyen olarak yoluna devam edebilirler. Almanca okutmanlığı yapabilirler.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Alman Dili ve Edebiyatı Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030533 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in German Language and Literature | |
Awarding Body | Sakarya University | |
Awarding Body Contact | Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | 1. Education and training are provided via distance learning. 2. In this program, education is provided as "First Education". | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success. Exam Types
Number of Measurements and Ratios
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. This program is accredited by the Association for Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language and History and Geography (FEDEK). | |
Access Requirements | 1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK. 3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Complete two hundred and forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a graduation project at the end of the project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are qualified to be teachers, primarily in public and private schools. They can work in various public institutions and private organizations, including the Ministries of Tourism, Culture and Foreign Affairs. Publishing, editing and translation professions are also among the qualifications of our department graduates. There are especially job opportunities in the banking, press, foreign trade and tourism sectors. We have a graduate profile that is needed in foreign trade companies, public relations and promotion of all companies, translation fields and tourism sectors. They can continue their path as academicians in universities. They can work as German lecturers. Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of German Language and Literature Science or other branches of science that accept students from this field. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is always valid. | |
Url | Open Address |
TR0030030533
ISCO 08
ISCO 08
- Understanding, discussing, interpreting what is read in a foreign language, translating between languages
- Reaching World Culture through Foreign Languages and Literatures, communicating between people, cultures, and sciences
- Introducing our own culture and scientific studies to the world through German Language, enriching worldview
- Examining, researching, and interpreting German Language and Literature, which has continued from the 8th century to the present day, theoretically and practically, with sample texts and works
- Criticizing and interpreting the subjects with audio-visual, communicative methods, in historical, social contexts, by talking, discussing
- Benefiting from the ideas and opinions of famous thinkers, philosophers, linguists, writers and critics, increasing general cultural knowledge
- Enriching the knowledge with courses and methods such as Semantics, Semiotics, Intercultural Literature, Comparative Literature, in addition to main courses
- Supporting the program with elective courses such as Tourism and Guidance, English, Translation, European Union - Turkey Relations, according to the interests of the students and their future fields of study
- Extracurricular research, examination, library studies, attending meetings, watching movies, discussion, oral - written Making the language more active with translation, domestic and international applications
1. Education and training are provided via distance learning.
2. In this program, education is provided as "First Education".
- Has advanced knowledge supported by textbooks, application tools and equipment containing the most up-to-date information in German Language and Literature on the competencies gained in secondary education, and other scientific resources.
- Evaluates concepts, ideas and data in German Language and Literature with scientific methods, identifies, analyzes and discusses complex problems and issues; develops suggestions based on scientific evidence and research.
- Informs expert or non-expert audience groups on issues related to German Language and Literature; conveys his/her thoughts, problems and solution methods to them in a clear written and oral manner.
- Independently conducts advanced studies with learning skills and critical thinking.
- Plans and manages activities for the professional development of employees under his/her responsibility.
- Will be able to follow and use information in the field of German Language and Literature and communicate verbally and in writing with colleagues using proficiency-acquired German at B2 and English at B1 according to the European Language Portfolio.
- Has the competence to observe social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to German Language and Literature.
- Develops strategic management and implementation plans on issues related to German Language and Literature, evaluates the results obtained within the framework of quality processes, and uses the data obtained in interdisciplinary studies.
- Uses and develops information and communication technologies together with the knowledge of computer software and hardware required by German Language and Literature.
- Produces scientific studies on languages, literatures and intercultural issues, contributes to its own culture and other cultures.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
Exam Types
- Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
- project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
- It consists of health and safety examination (OHS) activities.
Number of Measurements and Ratios
- One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
- It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
- Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
- The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
- Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
- These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
- Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
- Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
- Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
- Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
- Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
- Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
- Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
- Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
- Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
- Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
- Failed 0 - 39.99 FF 0.00
- Absentee -- DZ 0.00
- Did not take the exam -- GR 0.00
- Adequate -- YT –
- Insufficient -- AI –
- Exempt -- MU –
- Missing -- E –
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
This program is accredited by the Association for Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language and History and Geography (FEDEK).
1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.
More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.
Graduates are qualified to be teachers, primarily in public and private schools. They can work in various public institutions and private organizations, including the Ministries of Tourism, Culture and Foreign Affairs. Publishing, editing and translation professions are also among the qualifications of our department graduates. There are especially job opportunities in the banking, press, foreign trade and tourism sectors. We have a graduate profile that is needed in foreign trade companies, public relations and promotion of all companies, translation fields and tourism sectors. They can continue their path as academicians in universities. They can work as German lecturers.
Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of German Language and Literature Science or other branches of science that accept students from this field.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is always valid.