Yeterlilik Kodu

TR0030033325

Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Amaç: Anabilim Dalımızın amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip, üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli Almanca öğretmenleri yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim sürecine aktarabilmek
  • Etkili bir eğitim-öğretim için gereken malzemeleri öğretim koşulları ve sınıf düzeyine göre değerlendirerek hazırlayabilmek.
  • Alanla ilgili çalışmalarda kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilmek.
  • Proje etkinlikleri planlayarak yürütebilmek.
  • Farklı metin türlerini özelliklerine göre tanımlayabilmek ve iletişimsel amaca yönelik farklı türde metinler üretebilmek.
  • Almanca yazın metinlerini, dilsel ve metinsel özelliklerine göre yorumlayabilmek.
  • Farklı metin türlerinde anadilden hedef dile ve/ya hedef dilden anadile, belli bir amaç doğrultusunda, anlamsal bütünlüğü ve metin özelliklerini koruyarak çeviri yapabilmek
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır.
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek.
  • Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
  • Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek.
  • Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek.
  • Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek.
  • Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendir.
  •  Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek.
  •  Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
  • Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek.
  • Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek.
  • Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek.
  •  Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek.
  • Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendirmek.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.
  •  Avrupa Konseyinin dil yeterlilik ölçütleri ile uyumlu olarak B2 + düzeyinde dil becerilerine sahip olmak
  • Almancanın birinci ve ikinci yabancı dil olarak öğretilmesinde çağdaş öğretim yöntemlerini ve öğretme ve öğrenme stratejilerini bilmek.
  • Eğitbilim, dilbilim, edebiyat bilim, kültür bilim ve çeviri bilim gibi alanları alman dilinin öğretimini destekleyecek biçimde ilişkilendirebilme yetisine sahip olmak.
  • Kültür, edebiyat, dilbilim, ülkebilgisi, yöntem ve eğitbilim alanında edindiği bilgiler doğrultusunda dersleri öğrenci odaklı düzenlemek
  • Alman dili ve kültürü ve amaç dilin kullanıldığı ülkelerle ile ilgili bilgiye sahip olmak
  • Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
  • Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama-uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır.
  • Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenci ÖSYM tarafından yapılan YGS sınavında gerekli puanı alarak programa kabul edilmektedir. YGS puan türü DİL'dır. Yabancı uyruklu öğrenciler, afla gelen ve yatay-dikey geçişle gelen öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak bu programa kabul edilirler.

Başarma Şartları59 ders ve 160 krediyi (240 AKTS) tamamlamış olmak En az 2.00 AGNO ya sahip olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel okulların tüm kademelerinde Almanca Öğretmeni olarak istihdam edilebilecekleri gibi dershanelerde de görev alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033325


Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Amaç: Anabilim Dalımızın amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip, üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli Almanca öğretmenleri yetiştirmektir. 


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim sürecine aktarabilmek
  • Etkili bir eğitim-öğretim için gereken malzemeleri öğretim koşulları ve sınıf düzeyine göre değerlendirerek hazırlayabilmek.
  • Alanla ilgili çalışmalarda kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilmek.
  • Proje etkinlikleri planlayarak yürütebilmek.
  • Farklı metin türlerini özelliklerine göre tanımlayabilmek ve iletişimsel amaca yönelik farklı türde metinler üretebilmek.
  • Almanca yazın metinlerini, dilsel ve metinsel özelliklerine göre yorumlayabilmek.
  • Farklı metin türlerinde anadilden hedef dile ve/ya hedef dilden anadile, belli bir amaç doğrultusunda, anlamsal bütünlüğü ve metin özelliklerini koruyarak çeviri yapabilmek
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır.
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek.
  • Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
  • Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek.
  • Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek.
  • Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek.
  • Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendir.
  •  Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek.
  •  Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
  • Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek.
  • Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek.
  • Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek.
  •  Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek.
  • Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendirmek.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.
  •  Avrupa Konseyinin dil yeterlilik ölçütleri ile uyumlu olarak B2 + düzeyinde dil becerilerine sahip olmak
  • Almancanın birinci ve ikinci yabancı dil olarak öğretilmesinde çağdaş öğretim yöntemlerini ve öğretme ve öğrenme stratejilerini bilmek.
  • Eğitbilim, dilbilim, edebiyat bilim, kültür bilim ve çeviri bilim gibi alanları alman dilinin öğretimini destekleyecek biçimde ilişkilendirebilme yetisine sahip olmak.
  • Kültür, edebiyat, dilbilim, ülkebilgisi, yöntem ve eğitbilim alanında edindiği bilgiler doğrultusunda dersleri öğrenci odaklı düzenlemek
  • Alman dili ve kültürü ve amaç dilin kullanıldığı ülkelerle ile ilgili bilgiye sahip olmak
  • Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
  • Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama-uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır.
  • Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenci ÖSYM tarafından yapılan YGS sınavında gerekli puanı alarak programa kabul edilmektedir. YGS puan türü DİL'dır. Yabancı uyruklu öğrenciler, afla gelen ve yatay-dikey geçişle gelen öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak bu programa kabul edilirler.


Başarma Şartları
59 ders ve 160 krediyi (240 AKTS) tamamlamış olmak En az 2.00 AGNO ya sahip olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel okulların tüm kademelerinde Almanca Öğretmeni olarak istihdam edilebilecekleri gibi dershanelerde de görev alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033325

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033325


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address