Yeterlilik Kodu

TR0030217199

Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Alman Dili Eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olmak,
  • Almanca ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklamak,
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek,
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirmek.
Öğrenme Ortamları

Modern sınıflar, bilgisayar ve dil laboratuvarları, kütüphane, çevrimiçi eğitim platformları, staj alanları. Öğrenciler teorik bilgileri pratiğe dökme imkânı bulur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
  • Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Geçmişten günümüze Alman tarihini, kültürünü, edebiyatını, önemli yazarlar ile eserlerini tanır.
  • Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
  • Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
  • Farklı türde metinleri inceler, yorumlar, eleştirel değerlendirir; benzer metinler oluşturur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
  • Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
  • Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
  • Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2025/1.05.2028

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Anabilim dalımız, mezuniyet sonrası yüksek lisans eğitimi şansı da sunmaktadır.
  • Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları gerek devlet, gerekse özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler.
  • Bunun yanı sına Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dış İlişkiler Bakanlığı, Ulusal Ajans gibi kurumların bünyelerinde uzman statüsünde çalışma imkânı, üniversite bünyelerinde Araştırma Görevlisi veya Almanca Okutmanı olarak çalışma imkânı da bulabilmektedirler.
  • Özel sektörde ise çeşitli çeviri bürolarında, turizm sektöründe ve Türkiyede faaliyet gösteren Alman firmalarında istihdam edilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217199


Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Alman Dili Eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olmak,
  • Almanca ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklamak,
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek,
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirmek.

Öğrenme Ortamları

Modern sınıflar, bilgisayar ve dil laboratuvarları, kütüphane, çevrimiçi eğitim platformları, staj alanları. Öğrenciler teorik bilgileri pratiğe dökme imkânı bulur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
  • Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Geçmişten günümüze Alman tarihini, kültürünü, edebiyatını, önemli yazarlar ile eserlerini tanır.
  • Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
  • Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
  • Farklı türde metinleri inceler, yorumlar, eleştirel değerlendirir; benzer metinler oluşturur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
  • Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
  • Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
  • Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2025/1.05.2028


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Anabilim dalımız, mezuniyet sonrası yüksek lisans eğitimi şansı da sunmaktadır.
  • Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları gerek devlet, gerekse özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler.
  • Bunun yanı sına Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dış İlişkiler Bakanlığı, Ulusal Ajans gibi kurumların bünyelerinde uzman statüsünde çalışma imkânı, üniversite bünyelerinde Araştırma Görevlisi veya Almanca Okutmanı olarak çalışma imkânı da bulabilmektedirler.
  • Özel sektörde ise çeşitli çeviri bürolarında, turizm sektöründe ve Türkiyede faaliyet gösteren Alman firmalarında istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217199

Qualification Title
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training without subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • To have concepts, knowledge, skills and values related to German Language Education,
  • To explain the theories, models, principles and generalizations about German and to explain the basic principles, events, facts and processes of history in the light of generalizations,
  • To develop a positive attitude towards lifelong learning,
  • Examines and evaluates concepts, ideas and educational technology with scientific methods, diagnoses, analyzes and discusses problems and issues, and develop suggestions based on scientific findings and evidence.
Learning Environments

Modern classrooms, computer and language labs, library, online learning platforms, internship sites. Students can apply theoretical knowledge in practice.

Description

They have the theoretical background knowledge to teach German. They know methods, strategies and techniques necessary to teach German and have the knowledge of assessment and evaluation. They are familiar with the history, culture, literature, important authors and works of art of German from past to present. They express themselves in German in daily and professional life both orally and written on an advanced level. They evaluate, choose and develop instructional materials suitable for subject area, student characteristics, acquirements and learning conditions. They examine different genres of texts, interpret and evaluate them critically and create similar ones. They use the resources related to field by benefiting from scientific research methods and techniques. They develop awareness and sensibility towards different cultures and values and reflect all these to the learning environment. They fulfill the responsibility taken in individual and group works effectively. They follow the recent developments in German teaching, evaluate them and they are open to life-long learning. They develop appropriate behaviors by acquiring knowledge and skills for moral values in social and professional life.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. Gazi Information Package | Gazi University 2012 - Develop a sense of social and professional responsibility. - Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics. - Make effective use of language learning strategies. - Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching. - Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need.

Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start/End Date; 1.05.2025/1.05.2028

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.

Conditions for Success- Develop a sense of social and professional responsibility. - Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics. - Make effective use of language learning strategies. - Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching. - Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our department also offers a chance to post-graduate masters degree. Department of German Language Education graduates both the public and private schools are entitled to a right to work as a teacher of German. In addition they can work in institutions like the Culture and Tourism Ministry, the Ministry of Foreign Affairs, the National Agency as specialized bodies or they have got the opportunity to study the status of the university, the opportunity to work as an instructor or a research assistant. Also in the private sector they are employed in various translation offices, German companies operating in Turkey and in the tourism sector.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217199


Qualification Title
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • To have concepts, knowledge, skills and values related to German Language Education,
  • To explain the theories, models, principles and generalizations about German and to explain the basic principles, events, facts and processes of history in the light of generalizations,
  • To develop a positive attitude towards lifelong learning,
  • Examines and evaluates concepts, ideas and educational technology with scientific methods, diagnoses, analyzes and discusses problems and issues, and develop suggestions based on scientific findings and evidence.

Learning Environments

Modern classrooms, computer and language labs, library, online learning platforms, internship sites. Students can apply theoretical knowledge in practice.


Description

They have the theoretical background knowledge to teach German. They know methods, strategies and techniques necessary to teach German and have the knowledge of assessment and evaluation. They are familiar with the history, culture, literature, important authors and works of art of German from past to present. They express themselves in German in daily and professional life both orally and written on an advanced level. They evaluate, choose and develop instructional materials suitable for subject area, student characteristics, acquirements and learning conditions. They examine different genres of texts, interpret and evaluate them critically and create similar ones. They use the resources related to field by benefiting from scientific research methods and techniques. They develop awareness and sensibility towards different cultures and values and reflect all these to the learning environment. They fulfill the responsibility taken in individual and group works effectively. They follow the recent developments in German teaching, evaluate them and they are open to life-long learning. They develop appropriate behaviors by acquiring knowledge and skills for moral values in social and professional life.


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. Gazi Information Package | Gazi University 2012 - Develop a sense of social and professional responsibility. - Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics. - Make effective use of language learning strategies. - Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching. - Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need.


Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start/End Date; 1.05.2025/1.05.2028


Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.


Conditions for Success
- Develop a sense of social and professional responsibility. - Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics. - Make effective use of language learning strategies. - Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching. - Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our department also offers a chance to post-graduate masters degree. Department of German Language Education graduates both the public and private schools are entitled to a right to work as a teacher of German. In addition they can work in institutions like the Culture and Tourism Ministry, the Ministry of Foreign Affairs, the National Agency as specialized bodies or they have got the opportunity to study the status of the university, the opportunity to work as an instructor or a research assistant. Also in the private sector they are employed in various translation offices, German companies operating in Turkey and in the tourism sector.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address