Yeterlilik Kodu

TR0030033372

Yeterlilik Adı
Analitik Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amaçları şunlardır;

Bölümün mevcut yapısını ulusal ve uluslararası hedefleri dikkate alarak gözden geçirmek ve yeni yaklaşımları içerecek şekilde geliştirmek.

Lisansüstü düzeyde hazırlanan tez sayısını artırmak ve kalitesini iyileştirmek.

Mevcut olanakları daha fazla değerlendirmek ve yeni kaynaklar yaratmak.

Ulusal ve uluslararası iş birliğinin, kurumsal imajın ve etkinliğin geliştirilmesine katkıda bulunmak.

Bölümdeki lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak.

Araştırmaların nitelik ve niceliğinin artırılmasını sağlamak.

Öğrenme Ortamları

Yüksek Lisans derslerinin yapılabilmesi için mevcut derslikler ve bu ortamlarda yer alan dijital aktarma yöntemi ile görsel anlatım imkânı sunulmaktadır.

Yüksek Lisans tez aşamasının gerçekleştirilebilmesi için deneysel ekipmanların ve cihazların bulunduğu laboratuvar ortamları sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya Bölümü Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama becerisi gelişmiştir.
  •  Analitik Kimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak.
  • Analitik Kimya alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Analitik Kimya ile ilgili karşılaşılan sorunları bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygular.
  • Analitik Kimya ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Analitik Kimya ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
  • Analitik Kimya alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Analitik Kimya ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
  • Analitik Kimya ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmektir.
Anahtar Yetkinlikler

Program, aşağıda listelenen temel yetkinliklerde, ileri düzeyde yeterliliğe sahiptir:

• Okuryazarlık yeterliliği

• Çok dilli yeterlilik

•Matematiksel yeterlilik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yeterlilik

• Dijital yeterlilik

• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği

• Vatandaşlık yeterliliği

• Girişimcilik yeterliliği

• Kültürel farkındalık ve ifade yeterliliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tezli lisansüstü programlar için ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde esas alınmıştır.

MADDE 6 - (2) Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması, programlarda eğitim ve öğretime başlanması, eğitim ve öğretimin sürdürülmesi, program yeterliliklerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, diplomaların belgelendirilmesine ilişkin YÖK ve YÖKAK tarafından belirlenen asgari ölçütler ile tanımlanan kalite güvencesi süreçleri gözetilmektedir. Bu kapsamda;

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları 

tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tezli lisansüstü programlar için giriş şartlarına ilişkin bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 8(1-a ve 1-b), 8(2) ve 8(3) ’de belirtildiği şekilde esas alınmıştır.

MADDE 8 – (1) Genel kontenjanlardan tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için adaylarda aşağıdaki şartlar aranır:

a) Adayların, lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.

b) Adayların, başvurdukları puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından her başvuru dönemi için belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir.

(2) (Değişik cümle: RG-16/5/2023-32192) Türkçe öğrenim yapılan tezli yüksek lisans programlarında giriş notunun belirlenmesinde; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %15’i, mülâkat puanının %35’i toplanır.

(3) Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 65 olması gerekir.

Başarma ŞartlarıTezli lisansüstü programlar için başarma şartları ile bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 25 (1) ve (5-6) ile Madde 26 (1-5)’de belirtildiği şekilde esas alınmıştır. MADDE 25 - (1) Öğrencilerin ders başarı düzeyleri, dersin özelliğine göre yapılacak olan ara sınav, kısa sınav, kısa ödev, uzun ödev, proje gibi yarıyıl içi tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülür. Bir dersin dönem içi değerlendirmesinde, en az bir ara sınav ve/veya o dersin izlencesinde tanımlanan ve oranları belirtilen diğer etkinlikler dikkate alınır. Yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavının ders başarı notuna etki oranı %50’den az, %70’den fazla olamaz. (5) Seminer, dönem projesi, uzmanlık alan dersi, tez izleme raporları, varsa programın tamamlanması için yapılması gereken tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar başarılı veya başarısız olarak; doktora tez önerisi, kabul veya ret olarak; tezler ilk sınavda kabul, ret veya düzeltme olarak, düzeltme verilen tezler kabul veya ret olarak değerlendirilir. (6) AGNO; öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslerin başarı notlarının kredileriyle çarpımları toplamının ilk yarıyıldan itibaren alınan derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Hesaplama sonucu, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlatılır. MADDE 26 – (1) Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. (2) Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. (3) Bir lisansüstü dersinden başarılı olmak için o dersin yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Bu sınır ilgili enstitü kurulu kararı ile yükseltilebilir. (4) Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan; doktora programlarında ise 100 puan üzerinden en az 75 puandır. 100 tam puan üzerinden yapılan değerlendirmede küsuratlı notlar en yakın tam sayıya yuvarlanır. (5) Yüzlük sisteme göre hesaplanan başarı notlarının dörtlük ve harfli sisteme göre karşılıkları, aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:   100’lük Not Aralığı/ 4’lük Not /Harfli Not /Yüksek Lisans 93-100                       4,00        AA             Mükemmel 87-92                         3,50        BA             Çok iyi 81-86                         3,00        BB             İyi 75-80                         2,50        CB             Orta üstü 65-74                         2,00        CC             Orta 56-64                         1,50        DC             Geçmez 45-55                         1,00        DD             Geçmez 00-44                         0,00        FF              Geçmez                                                  FD              Devamsız                                                  B*              Başarılı*                                                  BZ*            Başarısız*                                                  M                Muaf (*) Seminer ve tezsiz yüksek lisans dönem projesi dersi gibi nota bağlı olmayan değerlendirmelerde kullanılır.   MADDE 35 – (1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin bir nüshasını danışmanına teslim eder. Danışmanın, tezin senato tarafından belirlenmiş yazım kurallarına uygun bir şekilde tamamlandığına dair görüşü, anabilim/bilim dalı/program başkanlığı tarafından ilgili enstitüye bildirilir. Öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını enstitüye teslim eder. (4) Öğrenci, tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. Tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşan sınavın süresi 45 dakikadan az 90 dakikadan fazla olamaz. Sınav, öğretim elemanlarına ve lisansüstü öğrencilere açıktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, tıp, boya, gıda ve polimer gibi çeşitli önemli endüstriyel sektörlerde istihdam edilebilir. 

Yasal Dayanağı

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin (TYÇ) oluşturulması, geliştirilmesi ve güncelliğinin korunmasına ilişkin iş ve işlemler, 5544 sayılı Meslekî Yeterlilik Kurumu ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun’un 23/A Maddesi ve 19/11/2015 tarih ve 29537 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında yürütülmektedir.

Yerleştirme sürecine yasal dayanak oluşturan mevzuat aşağıda listelenmektedir.

-Meslekî Yeterlilik Kurumu İle İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanununun 23/A maddesi

-Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 255 inci maddesi

-Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 12’inci maddesi

-Yeterliliklerin Türkiye Yeterlilikler Çerçevesine Dâhil Edilmesi Sürecinde Uygulanacak Usul ve Esaslar.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033372


Yeterlilik Adı
Analitik Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amaçları şunlardır;

Bölümün mevcut yapısını ulusal ve uluslararası hedefleri dikkate alarak gözden geçirmek ve yeni yaklaşımları içerecek şekilde geliştirmek.

Lisansüstü düzeyde hazırlanan tez sayısını artırmak ve kalitesini iyileştirmek.

Mevcut olanakları daha fazla değerlendirmek ve yeni kaynaklar yaratmak.

Ulusal ve uluslararası iş birliğinin, kurumsal imajın ve etkinliğin geliştirilmesine katkıda bulunmak.

Bölümdeki lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak.

Araştırmaların nitelik ve niceliğinin artırılmasını sağlamak.


Öğrenme Ortamları

Yüksek Lisans derslerinin yapılabilmesi için mevcut derslikler ve bu ortamlarda yer alan dijital aktarma yöntemi ile görsel anlatım imkânı sunulmaktadır.

Yüksek Lisans tez aşamasının gerçekleştirilebilmesi için deneysel ekipmanların ve cihazların bulunduğu laboratuvar ortamları sağlanmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya Bölümü Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama becerisi gelişmiştir.
  •  Analitik Kimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak.
  • Analitik Kimya alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Analitik Kimya ile ilgili karşılaşılan sorunları bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygular.
  • Analitik Kimya ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Analitik Kimya ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
  • Analitik Kimya alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Analitik Kimya ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
  • Analitik Kimya ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmektir.

Anahtar Yetkinlikler

Program, aşağıda listelenen temel yetkinliklerde, ileri düzeyde yeterliliğe sahiptir:

• Okuryazarlık yeterliliği

• Çok dilli yeterlilik

•Matematiksel yeterlilik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yeterlilik

• Dijital yeterlilik

• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği

• Vatandaşlık yeterliliği

• Girişimcilik yeterliliği

• Kültürel farkındalık ve ifade yeterliliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tezli lisansüstü programlar için ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde esas alınmıştır.

MADDE 6 - (2) Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması, programlarda eğitim ve öğretime başlanması, eğitim ve öğretimin sürdürülmesi, program yeterliliklerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, diplomaların belgelendirilmesine ilişkin YÖK ve YÖKAK tarafından belirlenen asgari ölçütler ile tanımlanan kalite güvencesi süreçleri gözetilmektedir. Bu kapsamda;

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları 

tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tezli lisansüstü programlar için giriş şartlarına ilişkin bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 8(1-a ve 1-b), 8(2) ve 8(3) ’de belirtildiği şekilde esas alınmıştır.

MADDE 8 – (1) Genel kontenjanlardan tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için adaylarda aşağıdaki şartlar aranır:

a) Adayların, lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.

b) Adayların, başvurdukları puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından her başvuru dönemi için belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir.

(2) (Değişik cümle: RG-16/5/2023-32192) Türkçe öğrenim yapılan tezli yüksek lisans programlarında giriş notunun belirlenmesinde; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %15’i, mülâkat puanının %35’i toplanır.

(3) Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 65 olması gerekir.


Başarma Şartları
Tezli lisansüstü programlar için başarma şartları ile bilgiler, 29.08.2018 tarihli ve 30520 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 25 (1) ve (5-6) ile Madde 26 (1-5)’de belirtildiği şekilde esas alınmıştır. MADDE 25 - (1) Öğrencilerin ders başarı düzeyleri, dersin özelliğine göre yapılacak olan ara sınav, kısa sınav, kısa ödev, uzun ödev, proje gibi yarıyıl içi tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülür. Bir dersin dönem içi değerlendirmesinde, en az bir ara sınav ve/veya o dersin izlencesinde tanımlanan ve oranları belirtilen diğer etkinlikler dikkate alınır. Yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavının ders başarı notuna etki oranı %50’den az, %70’den fazla olamaz. (5) Seminer, dönem projesi, uzmanlık alan dersi, tez izleme raporları, varsa programın tamamlanması için yapılması gereken tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar başarılı veya başarısız olarak; doktora tez önerisi, kabul veya ret olarak; tezler ilk sınavda kabul, ret veya düzeltme olarak, düzeltme verilen tezler kabul veya ret olarak değerlendirilir. (6) AGNO; öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslerin başarı notlarının kredileriyle çarpımları toplamının ilk yarıyıldan itibaren alınan derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Hesaplama sonucu, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlatılır. MADDE 26 – (1) Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. (2) Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. (3) Bir lisansüstü dersinden başarılı olmak için o dersin yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Bu sınır ilgili enstitü kurulu kararı ile yükseltilebilir. (4) Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan; doktora programlarında ise 100 puan üzerinden en az 75 puandır. 100 tam puan üzerinden yapılan değerlendirmede küsuratlı notlar en yakın tam sayıya yuvarlanır. (5) Yüzlük sisteme göre hesaplanan başarı notlarının dörtlük ve harfli sisteme göre karşılıkları, aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:   100’lük Not Aralığı/ 4’lük Not /Harfli Not /Yüksek Lisans 93-100                       4,00        AA             Mükemmel 87-92                         3,50        BA             Çok iyi 81-86                         3,00        BB             İyi 75-80                         2,50        CB             Orta üstü 65-74                         2,00        CC             Orta 56-64                         1,50        DC             Geçmez 45-55                         1,00        DD             Geçmez 00-44                         0,00        FF              Geçmez                                                  FD              Devamsız                                                  B*              Başarılı*                                                  BZ*            Başarısız*                                                  M                Muaf (*) Seminer ve tezsiz yüksek lisans dönem projesi dersi gibi nota bağlı olmayan değerlendirmelerde kullanılır.   MADDE 35 – (1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin bir nüshasını danışmanına teslim eder. Danışmanın, tezin senato tarafından belirlenmiş yazım kurallarına uygun bir şekilde tamamlandığına dair görüşü, anabilim/bilim dalı/program başkanlığı tarafından ilgili enstitüye bildirilir. Öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını enstitüye teslim eder. (4) Öğrenci, tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. Tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşan sınavın süresi 45 dakikadan az 90 dakikadan fazla olamaz. Sınav, öğretim elemanlarına ve lisansüstü öğrencilere açıktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, tıp, boya, gıda ve polimer gibi çeşitli önemli endüstriyel sektörlerde istihdam edilebilir. 


Yasal Dayanağı

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin (TYÇ) oluşturulması, geliştirilmesi ve güncelliğinin korunmasına ilişkin iş ve işlemler, 5544 sayılı Meslekî Yeterlilik Kurumu ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun’un 23/A Maddesi ve 19/11/2015 tarih ve 29537 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında yürütülmektedir.

Yerleştirme sürecine yasal dayanak oluşturan mevzuat aşağıda listelenmektedir.

-Meslekî Yeterlilik Kurumu İle İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanununun 23/A maddesi

-Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 255 inci maddesi

-Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 12’inci maddesi

-Yeterliliklerin Türkiye Yeterlilikler Çerçevesine Dâhil Edilmesi Sürecinde Uygulanacak Usul ve Esaslar.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033372

Qualification Title
Analytical Chemistry, Master's Degree Diploma (With Thesis)
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aims of the program are as follows;

To review the current structure of the department by taking into account national and international targets, and develop it to include new approaches.

To increase the number of theses prepared at the postgraduate level and to improve their quality.

To make more use of existing opportunities and to create new resources.

To contribute to the development of national and international cooperation, institutional image, and effectiveness.

To increase the quality of postgraduate education in the department.

To ensure that the quality and quantity of research are increased.

Learning Environments

To conduct Master's courses, existing classrooms and the digital transfer methods are provided with opportunities for visual expression in these environments.

Laboratory environments with experimental equipment and devices are provided for the realization of the Master's thesis stage.

Description

To develop and deepen one's knowledge in the same or a different field to an expert level based on the undergraduate qualifications of the Chemistry Department.

To comprehend the interdisciplinary interaction that Analytical Chemistry is related to.

To be able to use the theoretical and applied knowledge acquired in the field of Analytical Chemistry at an expert level.

To be able to create new knowledge by integrating the knowledge in the field of Analytical Chemistry with the knowledge from different disciplines such as physics and mathematics, and to solve problems that require expertise using scientific research methods.

To independently construct a problem in the field of Analytical Chemistry, develop a solution method, solve it, evaluate the results, and apply it when necessary.

To be able to develop new strategic approaches and produce solutions by taking responsibility in unforeseen complex situations encountered in applications in the field of Analytical Chemistry.

To be able to evaluate the knowledge related to the field of Analytical Chemistry with a critical eye, to direct learning, and to carry out advanced studies independently.

To be able to systematically convey current developments and one's work in the field of Analytical Chemistry to groups in and outside the field, in written, verbal, and visual form.

To examine social relations and the norms that guide these relations from a critical perspective, to develop them, and to act to change them when necessary.

To be able to communicate verbally and in writing in at least one foreign language.

To be able to develop strategies, policies, and implementation plans on issues related to the field of Analytical Chemistry and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes.

To be able to teach and supervise social, scientific, and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, and announcing data related to the field of Analytical Chemistry.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence

Cultural awareness and expression competence

Further Info

For thesis-based postgraduate programs, the information about the measurement and evaluation methods is taken as a basis as specified in the Istanbul University-Cerrahpaşa Postgraduate Education Institute Education-Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force.

ARTICLE 6 (2) - Thesis-based postgraduate program consists of at least seven courses, one seminar course, and thesis study, with a total of not less than twenty-one credits. The seminar course and thesis study are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful. The thesis-based postgraduate program comprises at least eight classes, including the seminar course, totaling not less than 60 ECTS credits, and a thesis study, totaling at least 120 ECTS credits. The student must register for the thesis period each semester, starting from the term following the assignment of the advisor at the latest.

Quality Assurance

The quality assurance processes defined by the minimum criteria determined by YÖK and YÖKAK regarding the establishment and approval of higher education programs, the commencement of education and training in the programs, the continuation of education and training, the measurement and evaluation of program qualifications, and the certification of diplomas are taken as the basis. In this context;

 

● YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

 

● The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 

● The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, following the fundamental principles defined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of the National Core Education Programs with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by its legislation.

Access Requirements

Information regarding the access requirements for thesis-based graduate programs is based on the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education Institute Education - Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force, as specified in Articles 8(1-a and 1-b), 8(2), and 8(3).

 

ARTICLE 8 – (1) To be accepted to thesis-based master's programs from the general quota, candidates are expected to meet the following conditions:

a) Candidates must have a bachelor's degree.

b) Candidates must have an ALES score determined by the Senate for each application period, not less than 55 points in the score type for which they applied.

(2) (Amended sentence: RG-16/5/2023-32192) In determining the entrance score for thesis-based master's programs taught in Turkish, 50% of the ALES score, 15% of the undergraduate GPA, and 35% of the interview score are collected. (3) To be accepted to thesis-based master's programs, the entrance score must be at least 65.

Conditions for SuccessSuccess requirements and information for thesis-based graduate programs are based on Article 25 (1) and (5-6) and Article 26 (1-5) of the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education Institute Education-Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force. ARTICLE 25 - (1) Students' course success levels are measured by midterm exams, quizzes, short assignments, long assignments, projects, and midterm supplementary  activities/practices to be held according to the characteristics of the course, and end-of-term exams. In the mid-term evaluation of a course, at least one midterm exam and/or other activities defined in the syllabus of that course, and whose rates are specified, are taken into account. The impact of the end-of-term final/supplementary exam on the course success grade cannot be less than 50% and more than 70%. (5) Seminars, term projects, specialization courses, thesis monitoring reports, if any, complementary activities/applications required for the completion of the program are evaluated as successful or unsuccessful; doctoral thesis proposals are reviewed as accepted or rejected; theses are evaluated as accepted, rejected or corrected in the first exam, and theses with corrections are evaluated as accepted or rejected. (6) CGPA is calculated by dividing the sum of the credits of all courses taken by the student since the first semester by the total credits of the courses taken since the first semester. The calculation result is rounded to two digits after the decimal point. ARTICLE 26 - (1) Exams are evaluated with points out of 100. (2) An absolute evaluation system is used in calculating students' success grades. (3) To be successful in a postgraduate course, the final/supplementary exam grade of that course must be at least 60 out of 100. The decision of the relevant institute board may increase this limit. (4) In thesis and non-thesis master's programs, the success grade is at least 65 points out of 100; in doctoral programs, it is at least 75 points out of 100. In the evaluation made out of 100 full points, fractional grades are rounded to the nearest integer. (5) The equivalents of the success grades calculated according to the 100-point system, according to the 4-point and letter systems, are shown in the table below: 100-Point Grade/Range 4-Point/Grade Letter/Master's Degree 93-100      4.00    AA    Excellent 87-92        3.50    BA    Very Good 81-86        3.00    BB    Good 75-80        2.50    CB    Above Average 65-74        2.00    CC    Average 56-64        1.50    DC    Fail 45-55        1.00    DD    Fail 00-44        0.00    FF     Fail                             FD    Absentee                             P*     Passing*                             F*     Failing*                             E       Exempt The sign of (*) used in evaluations for courses that are not included in the cumulative GPA calculation, such as seminars and non-thesis master's term project courses. ARTICLE 35 – (1) The student who completes the thesis work shall submit a copy of the thesis to his/her advisor. The advisor's opinion that the thesis has been completed under the writing rules determined by the senate shall be notified to the relevant institute by the department/branch/program head. The student shall submit the requested number of copies of the thesis to the institute. (4) The student shall defend his/her thesis orally before the jury. The duration of the exam, which consists of the presentation of the thesis work and the following question-answer section, shall not be less than 45 minutes or more than 90 minutes. The exam is open to faculty members and graduate students.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in various important industrial sectors, including medicine, paint, food, and polymer. 

Legal Basis

The works and procedures regarding the establishment, development and keeping up-to-date of the Turkish Qualifications Framework (TQF) are carried out within the scope of Article 23/A of the Law No. 5544 on Certain Regulations Regarding the Vocational Qualifications Authority and the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework, which was published in the Official Gazette No. 29537 dated 19/11/2015 and entered into force. The legislation that forms the legal basis for the placement process is listed below.

- Article 23/A of the Law on Certain Regulations Regarding the Vocational Qualifications Authority

- Article 255 of the Presidential Decree

- Article 12 of the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework

- Procedures and Principles to be Applied in the Process of Including Qualifications in the Turkish Qualifications Framework.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033372


Qualification Title
Analytical Chemistry, Master's Degree Diploma (With Thesis)

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aims of the program are as follows;

To review the current structure of the department by taking into account national and international targets, and develop it to include new approaches.

To increase the number of theses prepared at the postgraduate level and to improve their quality.

To make more use of existing opportunities and to create new resources.

To contribute to the development of national and international cooperation, institutional image, and effectiveness.

To increase the quality of postgraduate education in the department.

To ensure that the quality and quantity of research are increased.


Learning Environments

To conduct Master's courses, existing classrooms and the digital transfer methods are provided with opportunities for visual expression in these environments.

Laboratory environments with experimental equipment and devices are provided for the realization of the Master's thesis stage.


Description

To develop and deepen one's knowledge in the same or a different field to an expert level based on the undergraduate qualifications of the Chemistry Department.

To comprehend the interdisciplinary interaction that Analytical Chemistry is related to.

To be able to use the theoretical and applied knowledge acquired in the field of Analytical Chemistry at an expert level.

To be able to create new knowledge by integrating the knowledge in the field of Analytical Chemistry with the knowledge from different disciplines such as physics and mathematics, and to solve problems that require expertise using scientific research methods.

To independently construct a problem in the field of Analytical Chemistry, develop a solution method, solve it, evaluate the results, and apply it when necessary.

To be able to develop new strategic approaches and produce solutions by taking responsibility in unforeseen complex situations encountered in applications in the field of Analytical Chemistry.

To be able to evaluate the knowledge related to the field of Analytical Chemistry with a critical eye, to direct learning, and to carry out advanced studies independently.

To be able to systematically convey current developments and one's work in the field of Analytical Chemistry to groups in and outside the field, in written, verbal, and visual form.

To examine social relations and the norms that guide these relations from a critical perspective, to develop them, and to act to change them when necessary.

To be able to communicate verbally and in writing in at least one foreign language.

To be able to develop strategies, policies, and implementation plans on issues related to the field of Analytical Chemistry and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes.

To be able to teach and supervise social, scientific, and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, and announcing data related to the field of Analytical Chemistry.


Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence

Cultural awareness and expression competence


Further Info

For thesis-based postgraduate programs, the information about the measurement and evaluation methods is taken as a basis as specified in the Istanbul University-Cerrahpaşa Postgraduate Education Institute Education-Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force.

ARTICLE 6 (2) - Thesis-based postgraduate program consists of at least seven courses, one seminar course, and thesis study, with a total of not less than twenty-one credits. The seminar course and thesis study are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful. The thesis-based postgraduate program comprises at least eight classes, including the seminar course, totaling not less than 60 ECTS credits, and a thesis study, totaling at least 120 ECTS credits. The student must register for the thesis period each semester, starting from the term following the assignment of the advisor at the latest.


Quality Assurance

The quality assurance processes defined by the minimum criteria determined by YÖK and YÖKAK regarding the establishment and approval of higher education programs, the commencement of education and training in the programs, the continuation of education and training, the measurement and evaluation of program qualifications, and the certification of diplomas are taken as the basis. In this context;

 

● YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

 

● The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 

● The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, following the fundamental principles defined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of the National Core Education Programs with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by its legislation.


Access Requirements

Information regarding the access requirements for thesis-based graduate programs is based on the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education Institute Education - Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force, as specified in Articles 8(1-a and 1-b), 8(2), and 8(3).

 

ARTICLE 8 – (1) To be accepted to thesis-based master's programs from the general quota, candidates are expected to meet the following conditions:

a) Candidates must have a bachelor's degree.

b) Candidates must have an ALES score determined by the Senate for each application period, not less than 55 points in the score type for which they applied.

(2) (Amended sentence: RG-16/5/2023-32192) In determining the entrance score for thesis-based master's programs taught in Turkish, 50% of the ALES score, 15% of the undergraduate GPA, and 35% of the interview score are collected. (3) To be accepted to thesis-based master's programs, the entrance score must be at least 65.


Conditions for Success
Success requirements and information for thesis-based graduate programs are based on Article 25 (1) and (5-6) and Article 26 (1-5) of the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education Institute Education-Training Regulation, which was published in the Official Gazette dated 29.08.2018 and numbered 30520 and entered into force. ARTICLE 25 - (1) Students' course success levels are measured by midterm exams, quizzes, short assignments, long assignments, projects, and midterm supplementary  activities/practices to be held according to the characteristics of the course, and end-of-term exams. In the mid-term evaluation of a course, at least one midterm exam and/or other activities defined in the syllabus of that course, and whose rates are specified, are taken into account. The impact of the end-of-term final/supplementary exam on the course success grade cannot be less than 50% and more than 70%. (5) Seminars, term projects, specialization courses, thesis monitoring reports, if any, complementary activities/applications required for the completion of the program are evaluated as successful or unsuccessful; doctoral thesis proposals are reviewed as accepted or rejected; theses are evaluated as accepted, rejected or corrected in the first exam, and theses with corrections are evaluated as accepted or rejected. (6) CGPA is calculated by dividing the sum of the credits of all courses taken by the student since the first semester by the total credits of the courses taken since the first semester. The calculation result is rounded to two digits after the decimal point. ARTICLE 26 - (1) Exams are evaluated with points out of 100. (2) An absolute evaluation system is used in calculating students' success grades. (3) To be successful in a postgraduate course, the final/supplementary exam grade of that course must be at least 60 out of 100. The decision of the relevant institute board may increase this limit. (4) In thesis and non-thesis master's programs, the success grade is at least 65 points out of 100; in doctoral programs, it is at least 75 points out of 100. In the evaluation made out of 100 full points, fractional grades are rounded to the nearest integer. (5) The equivalents of the success grades calculated according to the 100-point system, according to the 4-point and letter systems, are shown in the table below: 100-Point Grade/Range 4-Point/Grade Letter/Master's Degree 93-100      4.00    AA    Excellent 87-92        3.50    BA    Very Good 81-86        3.00    BB    Good 75-80        2.50    CB    Above Average 65-74        2.00    CC    Average 56-64        1.50    DC    Fail 45-55        1.00    DD    Fail 00-44        0.00    FF     Fail                             FD    Absentee                             P*     Passing*                             F*     Failing*                             E       Exempt The sign of (*) used in evaluations for courses that are not included in the cumulative GPA calculation, such as seminars and non-thesis master's term project courses. ARTICLE 35 – (1) The student who completes the thesis work shall submit a copy of the thesis to his/her advisor. The advisor's opinion that the thesis has been completed under the writing rules determined by the senate shall be notified to the relevant institute by the department/branch/program head. The student shall submit the requested number of copies of the thesis to the institute. (4) The student shall defend his/her thesis orally before the jury. The duration of the exam, which consists of the presentation of the thesis work and the following question-answer section, shall not be less than 45 minutes or more than 90 minutes. The exam is open to faculty members and graduate students.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in various important industrial sectors, including medicine, paint, food, and polymer. 


Legal Basis

The works and procedures regarding the establishment, development and keeping up-to-date of the Turkish Qualifications Framework (TQF) are carried out within the scope of Article 23/A of the Law No. 5544 on Certain Regulations Regarding the Vocational Qualifications Authority and the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework, which was published in the Official Gazette No. 29537 dated 19/11/2015 and entered into force. The legislation that forms the legal basis for the placement process is listed below.

- Article 23/A of the Law on Certain Regulations Regarding the Vocational Qualifications Authority

- Article 255 of the Presidential Decree

- Article 12 of the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework

- Procedures and Principles to be Applied in the Process of Including Qualifications in the Turkish Qualifications Framework.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address