Yeterlilik Kodu

TR0030217201

Yeterlilik Adı
Analitik Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerini geliştirir.
  • Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
  • Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Enstrümantal analiz yöntemlerinin temel prensiplerini bilir ve uygular.
  • Analiz için gerekli ayırma tekniklerini bilir.
  • Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder ve farklı numunelere uygular.
  • Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları istatistiksel olarak değerlendirip raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.
  • Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak yüksek lisans tezini hazırlar, sunar ve savunur.
  • Analitik kimya alanındaki araştırmalara bilimsel katkıda bulunur.
  • Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yürütebilecek becerilere sahiptir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
  • Analitik Kimyanın temel konularını bilir. Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.
  • Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:

  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünün belirlediği koşulları sağlamalıdır.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıGazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünün belirlediği koşulları sağlamalıdır. Tezli yüksek lisans programının normal süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Tezli yüksek lisans, toplam 24 kredi ve 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ile seminer dersi dâhil en az dokuz ders, tez hazırlık dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması ile birlikte en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Seminer ve kredili derslerin AKTS değerleri anabilim dalı akademik kurulu önerisi ile ilgili enstitü kurulutarafından belirlenir. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından onaylanmış tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüriönünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Öğrencinin danışmanıyla birlikte hazırladığı en az bir adet bildirisinin, birulusal ya da uluslararası konferans, kongre veya sempozyumda poster ya da sözlü olarak sunulmuş olması, bir adet bilimsel makalesinin ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış olması, şartlarından birini yerine getirmesi, yüksek lisans tez savunma jürisinin kurulması için önşart olarak aranır. Yüksek lisans tezi savunmaya alınmadan önce, danışmanın onayı alınarak enstitüye sunulur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, üniversitelerde ilgili bütün bölümlerde akademik çalışmalarına devam edebilirler.
  • Ayrıca başta ilaç sanayi olmak üzere, hemen hemen bütün sanayi kuruluşlarında ve araştırma-geliştirme merkezlerinde çalışma olanağı bulabilirler.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217201


Yeterlilik Adı
Analitik Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerini geliştirir.
  • Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
  • Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Enstrümantal analiz yöntemlerinin temel prensiplerini bilir ve uygular.
  • Analiz için gerekli ayırma tekniklerini bilir.
  • Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder ve farklı numunelere uygular.
  • Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları istatistiksel olarak değerlendirip raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.
  • Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak yüksek lisans tezini hazırlar, sunar ve savunur.
  • Analitik kimya alanındaki araştırmalara bilimsel katkıda bulunur.
  • Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yürütebilecek becerilere sahiptir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
  • Analitik Kimyanın temel konularını bilir. Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.
  • Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:

  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünün belirlediği koşulları sağlamalıdır.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünün belirlediği koşulları sağlamalıdır. Tezli yüksek lisans programının normal süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Tezli yüksek lisans, toplam 24 kredi ve 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ile seminer dersi dâhil en az dokuz ders, tez hazırlık dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması ile birlikte en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Seminer ve kredili derslerin AKTS değerleri anabilim dalı akademik kurulu önerisi ile ilgili enstitü kurulutarafından belirlenir. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından onaylanmış tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüriönünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Öğrencinin danışmanıyla birlikte hazırladığı en az bir adet bildirisinin, birulusal ya da uluslararası konferans, kongre veya sempozyumda poster ya da sözlü olarak sunulmuş olması, bir adet bilimsel makalesinin ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış olması, şartlarından birini yerine getirmesi, yüksek lisans tez savunma jürisinin kurulması için önşart olarak aranır. Yüksek lisans tezi savunmaya alınmadan önce, danışmanın onayı alınarak enstitüye sunulur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, üniversitelerde ilgili bütün bölümlerde akademik çalışmalarına devam edebilirler.
  • Ayrıca başta ilaç sanayi olmak üzere, hemen hemen bütün sanayi kuruluşlarında ve araştırma-geliştirme merkezlerinde çalışma olanağı bulabilirler.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217201

Qualification Title
ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Develops analytical thinking, problem solving and ability to work independently and/or as a team. Has the ability to use library facilities, national and international written and online information resources in order to access information about Analytical Chemistry. Makes intra- and inter- disciplinary teamwork in order to identification of problems in the field of analytical chemistry Knows and applies the basic principles of instrumental analysis methods Knows necessary separation techniques for analysis. Develops, validates of analytical methods and applies to different samples. Develops new analysis methods, evaluates and reports them statistically and prepares publications from them. Prepares, presents and defends the master thesis by using his / her theoretical knowledge and experimental findings. Contributes to scientific research in analytical chemistry. Has the skills to carry out studies in Analytical Chemistry in related industrial areas and analytical laboratories. Has professional and ethical responsibility and is open to lifelong learning. Knows the basic subjects of Analytical Chemistry. Makes research on a scientific subject and presents and discusses this research in visual and written form. Follows and evaluates current developments by considering national values.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Must meet the conditions determined by Gazi University Health Sciences Institute.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessMust meet the conditions determined by Gazi University Health Sciences Institute. 1) The normal term of the masters program with thesis is four semesters, regardless of whether or not they are enrolled for each semester, starting from the semester when the courses related to the program in which they are enrolled are registered, excluding the time spent in the scientific preparation. 2) A minimum of nine courses including seminar course, thesis preparation course, specialization course and thesis work, ethic in science and scientific research techniques course, research and publications topics, not less than 24 credits and 60 ECTS at least 120 ECTS credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. The ECTS values of the seminar and credited courses are determined by the institute board related to the recommendation of the academic board with the department. 3) A student in a thesis graduate program must write his / her results in accordance with the thesis writing rules approved by the Senate and defend his thesis orally at the jury. 4) The fact that at least one declaration prepared by the instructor together with the advisor is presented in a poster or oral form at a national or international conference, congress or symposium, one of the conditions of a scientific article being accepted / published in a national or internationally accepted journal is required as a prerequisite for the establishment of a master thesis defense jury. Before graduate thesis is taken into defense, the institute is presented with the consent of the advisor.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can continue their academic studies in all relevant sections of universities.In addition, graduates can find an opportunity work in several fields such as particularly in the pharmaceutical industry, all the industrial enterprises and research and development centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217201


Qualification Title
ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Develops analytical thinking, problem solving and ability to work independently and/or as a team. Has the ability to use library facilities, national and international written and online information resources in order to access information about Analytical Chemistry. Makes intra- and inter- disciplinary teamwork in order to identification of problems in the field of analytical chemistry Knows and applies the basic principles of instrumental analysis methods Knows necessary separation techniques for analysis. Develops, validates of analytical methods and applies to different samples. Develops new analysis methods, evaluates and reports them statistically and prepares publications from them. Prepares, presents and defends the master thesis by using his / her theoretical knowledge and experimental findings. Contributes to scientific research in analytical chemistry. Has the skills to carry out studies in Analytical Chemistry in related industrial areas and analytical laboratories. Has professional and ethical responsibility and is open to lifelong learning. Knows the basic subjects of Analytical Chemistry. Makes research on a scientific subject and presents and discusses this research in visual and written form. Follows and evaluates current developments by considering national values.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Must meet the conditions determined by Gazi University Health Sciences Institute.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Must meet the conditions determined by Gazi University Health Sciences Institute. 1) The normal term of the masters program with thesis is four semesters, regardless of whether or not they are enrolled for each semester, starting from the semester when the courses related to the program in which they are enrolled are registered, excluding the time spent in the scientific preparation. 2) A minimum of nine courses including seminar course, thesis preparation course, specialization course and thesis work, ethic in science and scientific research techniques course, research and publications topics, not less than 24 credits and 60 ECTS at least 120 ECTS credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. The ECTS values of the seminar and credited courses are determined by the institute board related to the recommendation of the academic board with the department. 3) A student in a thesis graduate program must write his / her results in accordance with the thesis writing rules approved by the Senate and defend his thesis orally at the jury. 4) The fact that at least one declaration prepared by the instructor together with the advisor is presented in a poster or oral form at a national or international conference, congress or symposium, one of the conditions of a scientific article being accepted / published in a national or internationally accepted journal is required as a prerequisite for the establishment of a master thesis defense jury. Before graduate thesis is taken into defense, the institute is presented with the consent of the advisor.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can continue their academic studies in all relevant sections of universities.In addition, graduates can find an opportunity work in several fields such as particularly in the pharmaceutical industry, all the industrial enterprises and research and development centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address