Yeterlilik Kodu | TR0030034894 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Anestezi (Avrupa MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Sağlık sektöründe profesyonel bir şekilde çalışabilecek, anestezi uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi uzman yardımcı sağlık personelleri yetiştirmektir. Program, TYYÇ’nin ön gördüğü bilgi, beceri ve yetkinlik öğrencileri hem teorik hem de pratik olarak donatarak, cerrahi işlemler ve diğer invaziv prosedürlerde kullanılan anestezi tekniklerini ve cihazlarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Teorik Eğitim:
Uygulamalı Eğitim:
Dijital Platformlar:
Staj:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ilgili düzeyde sahiptir;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarının Değerlendirilmesi a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir. b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir. d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür. e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir. f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır. e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz. Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir. a) Notlar 100 üzerinden verilir. b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir. c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir. d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır. e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin aşağıdaki lisans programlarına geçiş yaparak eğitimlerine devam edebilirler:
DGS ile lisans eğitimine devam eden mezunlar, sağlık sektöründe daha ileri kariyer fırsatlarına sahip olabilir, akademik olarak kendilerini geliştirebilir ve yönetim ya da klinik alanlarda uzmanlaşma imkânı bulabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030034894
ISCO 08
ISCO 08
Sağlık sektöründe profesyonel bir şekilde çalışabilecek, anestezi uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi uzman yardımcı sağlık personelleri yetiştirmektir. Program, TYYÇ’nin ön gördüğü bilgi, beceri ve yetkinlik öğrencileri hem teorik hem de pratik olarak donatarak, cerrahi işlemler ve diğer invaziv prosedürlerde kullanılan anestezi tekniklerini ve cihazlarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefler.
Teorik Eğitim:
- Sınıf içi derslerde temel ve ileri düzey anestezi bilimleri konuları işlenir.
- Dersler, TYYÇ'de belirtilen disiplinlerarası öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşımla tasarlanır.
- Fizyoloji, farmakoloji, anestezi cihazları ve klinik anestezi, temel anestezi gibi temel dersler işlenir.
Uygulamalı Eğitim:
- Laboratuvar Çalışmaları: Öğrenciler, anestezi uygulamalarını destekleyen laboratuvar derslerinde solunum cihazları, monitörizasyon, damar yolu açma ve ilaç hazırlama gibi becerileri kazanır.
- Klinik Uygulamalar: Hastanelerin ameliyathanelerinde ve yoğun bakım ünitelerinde staj yaparak gerçek hasta üzerinde deneyim kazanılır.
- Simülasyon Eğitimleri: Gerçek vakalara hazırlık amacıyla simüle edilmiş ortamda vaka bazlı uygulamalar gerçekleştirilir.
Dijital Platformlar:
- Online öğrenme araçları ile öğrencilerin bağımsız öğrenme becerileri desteklenir. ( LMS)
Staj:
- TYYÇ’deki uygulamalı bilgi ve beceri kazanımı yeterliliği doğrultusunda zorunlu staj programları gerçekleştirilir.
- Anestezi alanındaki uygulamalar dahil olmak üzere ders notları, uygulama araçları ve görsel ve objektif kaynaklarla desteklenen temel teorik ve pratik derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
- Monitörlü hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart ekipmanlar hasta hazırlığı ve takibine dahildir.
- Anestezi uygulamaları sırasında hastanın yaşamsal fonksiyonlarının anestezi formları ile izlendiğinin ve kayıtların alındığını bilir ve düzenli olarak kayıt tutar.
- Anestezi alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatlara uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluğu ile etik değerlere uyar.
- Anestezi uygulamasından önce hasta değerlendirmesini, malzeme ve ilaç hazırlama ve takibini yapar.
- Meslek alanındaki tıbbi terminolojiyi doğru kullanır.
- Hastanın eşlik eden hastalıkları ve belirli cerrahi tiplerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları yapar. Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolünü, korunmasını, bakımını, kullanıma hazırlanmasını ve kullanımını gerçekleştirir.
- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerilerini gösterir.
- Hastanın tüm yaşamsal fonksiyonlarının değerlendirilmesinden yoğun bakıma veya hasta odasına transferine kadar iyileşme odasında hasta güvenliğini sağlar.
- İnsan anatomisi ve fizyolojisi, temel patoloji alanlarında temel bilgileri kavrar ve edindiği bilgileri mesleğiyle ilişkilendirir.
- Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri analiz eder ve yorumlar.
- Mesleki alanında ilgili etik ve temel yasal sorumluluklara uygun hareket edebilme.
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri güncelleyerek kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ilgili düzeyde sahiptir;
- Anestezi bigisi ,
- Anestezi Uygulamaları,
- Anestezi Cihazları kullanımı,
- Staj ve Pratik Eğitim
- Anestezi teknikeri yetkinliği
Başarının Değerlendirilmesi
a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.
b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.
d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.
e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.
f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.
e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.
Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.
a) Notlar 100 üzerinden verilir.
b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.
c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.
d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.
e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Başarılı |
85-89 |
3,5 |
BA |
Başarılı |
75-84 |
3 |
BB |
Başarılı |
65-74 |
2,5 |
CB |
Başarılı |
60-64 |
2 |
CC |
Başarılı |
50-59 |
1,5 |
DC |
Koşullu geçer(Ön Lisans) |
45-49 |
1 |
DD |
Koşullu geçer(Lisans) |
0-44 |
FF |
Başarısız |
|
DZ |
Devamsız |
||
YZ |
Yetersiz |
||
B |
Kredisiz dersler için başarılı |
||
K |
Kredisiz dersler için başarısız |
||
DE |
Devam eden çalışma |
||
DÇ |
Dersten çekilme |
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin aşağıdaki lisans programlarına geçiş yaparak eğitimlerine devam edebilirler:
- Hemşirelik
- Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri
- Sağlık Yönetimi
DGS ile lisans eğitimine devam eden mezunlar, sağlık sektöründe daha ileri kariyer fırsatlarına sahip olabilir, akademik olarak kendilerini geliştirebilir ve yönetim ya da klinik alanlarda uzmanlaşma imkânı bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030034894 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Anesthesıa Program Assocıate Degree Dıploma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | KOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Basiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the program is to train expert auxiliary health personnel who can work professionally in the health sector and have knowledge and skills in anesthesia practices. The program aims to equip students with the knowledge, skills and competence required by TYYÇ both theoretically and practically, and to enable them to effectively use anesthesia techniques and devices used in surgical procedures and other invasive procedures. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Theoretical Education: • Basic and advanced anesthesia science topics are covered in classroom lessons. • Courses are designed with an approach that supports interdisciplinary learning as specified in TYYÇ. • Basic courses such as physiology, pharmacology, anesthesia devices and clinical anesthesia, basic anesthesia are covered. Applied Education: • Laboratory Studies: Students gain skills such as respiratory equipment, monitoring, vascular access and drug preparation in laboratory courses that support anesthesia practices. • Clinical Practices: Experience is gained on real patients by doing internships in hospital operating rooms and intensive care units. • Simulation Trainings: Case-based practices are carried out in a simulated environment to prepare for real cases. Digital Platforms: • Students' independent learning skills are supported with online learning tools. (LMS) Internship: • Compulsory internship programs are carried out in line with the competence of practical knowledge and skills acquisition in TYYÇ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Evaluation of Success: a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS). b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together. c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%. d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade. e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take. f) The student must take the failed course with priority. g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.
Success grade: Grades and coefficients are evaluated as indicated below. a) Grades are given out of 100. b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful. c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs. d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs. e) B and K grades are not included in grade point average calculations.
Grade Point Average: The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are accepted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the TYT score type results and the Central Placement Results by ÖSYM. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must complete a minimum of 120 ECTS for associate degree programs, provided that they have completed the theoretical and practical studies of the diploma program they are enrolled in. In order to graduate from the associate degree program, the grade point average must be at least 2.00. If a student has passed all the courses specified in the curriculum of the Department / Program in which he / she is enrolled, but his / her GPA is below 2.00, he / she must raise his / her GPA to 2.00 and above by raising at least one of the courses with (DD) and (DC) grades. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can apply to undergraduate education programs. They can continue their education by transferring to the following undergraduate programs of universities with the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM: • Nursing • Nursing and Health Services • Health Management Graduates who continue their undergraduate education with DGS can have more advanced career opportunities in the health sector, develop themselves academically and find the opportunity to specialize in management or clinical areas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030034894
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the program is to train expert auxiliary health personnel who can work professionally in the health sector and have knowledge and skills in anesthesia practices. The program aims to equip students with the knowledge, skills and competence required by TYYÇ both theoretically and practically, and to enable them to effectively use anesthesia techniques and devices used in surgical procedures and other invasive procedures.
Theoretical Education:
• Basic and advanced anesthesia science topics are covered in classroom lessons.
• Courses are designed with an approach that supports interdisciplinary learning as specified in TYYÇ.
• Basic courses such as physiology, pharmacology, anesthesia devices and clinical anesthesia, basic anesthesia are covered.
Applied Education:
• Laboratory Studies: Students gain skills such as respiratory equipment, monitoring, vascular access and drug preparation in laboratory courses that support anesthesia practices.
• Clinical Practices: Experience is gained on real patients by doing internships in hospital operating rooms and intensive care units.
• Simulation Trainings: Case-based practices are carried out in a simulated environment to prepare for real cases.
Digital Platforms:
• Students' independent learning skills are supported with online learning tools. (LMS)
Internship:
• Compulsory internship programs are carried out in line with the competence of practical knowledge and skills acquisition in TYYÇ.
- Professionally evaluates and applies the information acquired from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and visual and objective resources, including applications in the field of anesthesia.
- Performs all steps of general anesthesia application, recognizes and intervenes in possible complications.
- Monitored patient care, sedo/analgesia applications, standard equipment in non-operating room anesthesia applications are included in patient preparation and follow-up.
- Knows that the patient's vital functions are monitored with anesthesia forms and records are taken during anesthesia applications and keeps regular records.
- As an individual working in the field of anesthesia, acts in accordance with the laws, regulations and legislations related to his/her duties, rights and responsibilities, complies with the responsibility of teamwork and ethical values.
- Performs patient evaluation, preparation and follow-up of materials and drugs before anesthesia application.
- Uses medical terminology in the field of profession correctly.
- Performs safe anesthetic and analgesic applications in patient's concomitant diseases and certain types of surgery. Performs control, protection, maintenance, preparation for use and use of devices and equipment used in anesthesia and analgesia applications.
- Demonstrates awareness, approach and application skills in cardiopulmonary resuscitation.
- Ensures patient safety in the recovery room from the evaluation of all vital functions of the patient to transfer to intensive care or the patient room.
- Understands basic information in the fields of human anatomy and physiology, basic pathology and relates the information acquired to his/her profession.
- Understands Turkish and foreign language skills, analyzes and interprets professional developments at national and international levels.
- Ability to act in accordance with relevant ethical and basic legal responsibilities in the professional field.
- Participates in necessary programs, professional in-service training activities and other studies to improve himself/herself personally and professionally by updating his/her knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning.
- Anesthesia,
- Anesthesia Applications,
- Anesthesia Devices,
- Internship and Practical Training,
- Anesthesia Technician
Evaluation of Success:
a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS).
b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together.
c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%.
d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade.
e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take.
f) The student must take the failed course with priority.
g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.
Success grade:
Grades and coefficients are evaluated as indicated below.
a) Grades are given out of 100.
b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful.
c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs.
d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs.
e) B and K grades are not included in grade point average calculations.
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Successful |
85-89 |
3,5 |
BA |
Successful |
75-84 |
3 |
BB |
Successful |
65-74 |
2,5 |
CB |
Successful |
60-64 |
2 |
CC |
Successful |
50-59 |
1,5 |
DC |
Conditional pass(Associate Degree) |
45-49 |
1 |
DD |
Conditional pass(Undergraduate) |
0-44 |
FF |
Failed |
|
DZ |
Absentee |
||
YZ |
Inadequate |
||
B |
Successful for non-credit courses |
||
K |
Failed for non-credit courses |
||
DE |
Work in progress |
||
DÇ |
Withdrawal from the course |
Grade Point Average:
The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO).
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Students are accepted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the TYT score type results and the Central Placement Results by ÖSYM.
Students who graduate from this program can apply to undergraduate education programs. They can continue their education by transferring to the following undergraduate programs of universities with the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM:
• Nursing
• Nursing and Health Services
• Health Management
Graduates who continue their undergraduate education with DGS can have more advanced career opportunities in the health sector, develop themselves academically and find the opportunity to specialize in management or clinical areas.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.