Yeterlilik Kodu

TR0030217098

Yeterlilik Adı
Arap Dili Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olur.
  • Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili Arapça kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Arap dilinin temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi kazanır.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi kazanır.
  • Arapçayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi kazanır.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi kazanır.
  • İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (CC) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. 1 Yüksek Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme 2 Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama 3 Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme 5 Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 6 Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme 7 Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme 8 Sorunları çözebilme 9 Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 10 Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Ales 70 puan, YDS veya YÖKDİL (Arapça) 80 puandır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilim Dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz Arapça öğretmeni olmanın yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı gibi ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda ve Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi birimlerde öğretmen, çevirmen ve uzman olarak iş bulma imkânlarına sahiptir. Ayrıca diğer üniversitelerin çeşitli türdeki Arapça programlarına akademisyen olarak da çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217098


Yeterlilik Adı
Arap Dili Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olur.
  • Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili Arapça kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Arap dilinin temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi kazanır.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi kazanır.
  • Arapçayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi kazanır.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi kazanır.
  • İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (CC) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. 1 Yüksek Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme 2 Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama 3 Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme 5 Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 6 Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme 7 Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme 8 Sorunları çözebilme 9 Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 10 Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Ales 70 puan, YDS veya YÖKDİL (Arapça) 80 puandır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilim Dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz Arapça öğretmeni olmanın yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı gibi ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda ve Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi birimlerde öğretmen, çevirmen ve uzman olarak iş bulma imkânlarına sahiptir. Ayrıca diğer üniversitelerin çeşitli türdeki Arapça programlarına akademisyen olarak da çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217098

Qualification Title
ARAP DİLİ EĞİTİMİ(DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The student becomes a teacher who adheres to Ataturks Principles and Revolutions, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values and is sensitive to these in her/his profession. The student evaluates the nature, source, correctness, reliability and validity of information. The student has the ability to use Arabic properly and effectively in accordance with its rules and to communicate well with the students. The student has enough foreign language knowledge to follow Arabic resources related to her/his field. The student has knowledge about the basic learning areas and acquisitions of the Arabic language. The student uses language-learning strategies effectively. The student produces different texts using writing processes effectively. The student communicates orally in different contexts that they may encounter in their daily and professional life. The student uses Arabic at an advanced level. The student comprehends and analyzes the concepts and processes related to language teaching. The student comprehends the methods related to the production of scientific knowledge. The student comprehends and analyzes the features, structure and mechanism of human language.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 to improve and deepentheir knowledge in the Arabic Language Teaching field at expert level based on Bachelor?s degree competencies 2 to understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3 to use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the Arabic Language Teaching field at expert level 4 to develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in Arabic Language Teaching field 5 to analyze the problems in the field using scientific research methods 6 to define a problem in Arabic Language Teaching field 7 to develop suggestions for the problems in the field 8 to solve problems 9 to evaluate solution results in terms of quality processes 10 to develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of Arabic Language Teaching

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program. Ales is 70 points, YDS or YOKDİL (Arabic) 80 points.

Conditions for Success1 to improve and deepentheir knowledge in the Arabic Language Teaching field at expert level based on Bachelor?s degree competencies 2 to understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3 to use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the Arabic Language Teaching field at expert level 4 to develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in Arabic Language Teaching field 5 to analyze the problems in the field using scientific research methods 6 to define a problem in Arabic Language Teaching field 7 to develop suggestions for the problems in the field 8 to solve problems 9 to evaluate solution results in terms of quality processes 10 to develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of Arabic Language Teaching Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

In addition to being Arabic teachers, our students who graduate from our department have teachers and translators in all ministries such as the Ministry of Culture and Tourism, the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Finance, the Ministry of Labor, the Ministry of Transport and departments such as the Directorate of Religious Affairs, the General Directorate of Foundations, the General Directorate of State Archives. and has the opportunity to find a job as a specialist. They can also work as academicians for various types of Arabic programs at other universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217098


Qualification Title
ARAP DİLİ EĞİTİMİ(DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The student becomes a teacher who adheres to Ataturks Principles and Revolutions, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values and is sensitive to these in her/his profession. The student evaluates the nature, source, correctness, reliability and validity of information. The student has the ability to use Arabic properly and effectively in accordance with its rules and to communicate well with the students. The student has enough foreign language knowledge to follow Arabic resources related to her/his field. The student has knowledge about the basic learning areas and acquisitions of the Arabic language. The student uses language-learning strategies effectively. The student produces different texts using writing processes effectively. The student communicates orally in different contexts that they may encounter in their daily and professional life. The student uses Arabic at an advanced level. The student comprehends and analyzes the concepts and processes related to language teaching. The student comprehends the methods related to the production of scientific knowledge. The student comprehends and analyzes the features, structure and mechanism of human language.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 to improve and deepentheir knowledge in the Arabic Language Teaching field at expert level based on Bachelor?s degree competencies 2 to understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3 to use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the Arabic Language Teaching field at expert level 4 to develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in Arabic Language Teaching field 5 to analyze the problems in the field using scientific research methods 6 to define a problem in Arabic Language Teaching field 7 to develop suggestions for the problems in the field 8 to solve problems 9 to evaluate solution results in terms of quality processes 10 to develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of Arabic Language Teaching


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program. Ales is 70 points, YDS or YOKDİL (Arabic) 80 points.


Conditions for Success
1 to improve and deepentheir knowledge in the Arabic Language Teaching field at expert level based on Bachelor?s degree competencies 2 to understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3 to use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the Arabic Language Teaching field at expert level 4 to develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in Arabic Language Teaching field 5 to analyze the problems in the field using scientific research methods 6 to define a problem in Arabic Language Teaching field 7 to develop suggestions for the problems in the field 8 to solve problems 9 to evaluate solution results in terms of quality processes 10 to develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of Arabic Language Teaching Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

In addition to being Arabic teachers, our students who graduate from our department have teachers and translators in all ministries such as the Ministry of Culture and Tourism, the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Finance, the Ministry of Labor, the Ministry of Transport and departments such as the Directorate of Religious Affairs, the General Directorate of Foundations, the General Directorate of State Archives. and has the opportunity to find a job as a specialist. They can also work as academicians for various types of Arabic programs at other universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address