Yeterlilik Kodu | TR0030025324 | |
Yeterlilik Adı | Arkeoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların, bir lisans diplomasına sahip olmak veya bu diploma yurt dışından alınmış ise Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul etmesi ve 100?lük sistemde en az 60 ve 4?lük sistemde ise en az 2.30 not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları, ÖSYM tarafından yapılan ALES?ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları, YDS, ÜDS, sınavlarından birine girmiş olmaları gerekir. Her öğrenci kabul döneminde, ilgili ana bilim dalının önerisi ile enstitü yönetim kurulunca dil kriteri belirlenir. Yükseköğretim Kurulunun eşdeğer kabul ettiği TOEFL, IELTS ve benzeri sınavlara girmiş ve aldıkları puanların YDS?ye dönüştürülmüş olması gerekir. Başvuru kabullerinde; 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, Senato farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES notu getirme şartı ve ALES taban puanı Üniversite Senatosunca belirlenir. Yüksek lisans programları için başvuran adaylardan mülakata alınacakların sayısı, program için ilan edilen kontenjanın iki katı ile sınırlandırılır. Adayların ALES puanlarının %50?si, lisans mezuniyet notunun %40?ı ve yabancı dil sınavından aldıkları puanların %10?unun toplamı ile bulunacak puanlar, kontenjanın iki katına kadar sıralanır. Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES puanının %50?si, lisans mezuniyet notunun %20?si, yabancı dil puanının %20?si ve mülakat sınavının %10?u alınır. Bu şekilde hesaplanacak toplam puanın 100 üzerinden en az 50 olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Bu tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin en az 120 AKTS'lik 10 ders (30 ulusal kredi) , bir seminer ve tez almaları (Tezin ve seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders Başarılı/Başarısız olarak değerlendirilmektedir.) gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı birimlerde (Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, DÖSİMM) kendi alanlarında uzman olarak görev yapmak. Arkeoloji alanında yürütülen projelere katılmak. Yıl boyu devam eden kazılarda sürekli eleman olarak çalışmak. Yatırımcı Bakanlıklarda (Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı gibi), İl Özel İdaresi, Belediyelerde arkeolog olarak çalışmak. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025324
- Arkeoloji alanında edindiği lisans düzeyi bilgi ve yetkinliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve pratikte kullanır hale gelir.
- Arkeolojik verilerin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilir ve çözebilir.
- Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir.
- Arkeoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları kullanır ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanır.
- Arkeoloji alanında karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme yetisini edinir.
- Arkeolojinin uygulama alanlarında bireysel ya da ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretme becerisini edinir.
- Arkeoloji alanında elde ettiği uygulamalı ve kuramsal bilgileri anlamlı biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisine sahip olur.
- Arkeoloji ve diğer ilişkili disiplinlerdeki güncel gelişmeleri ve teknolojik uygulamaları takip edip öğrenme yetisini geliştirir.
- Arkeoloji uygulamalarında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma alanlarında müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında ise belgeleme ve kataloglama bilgi ve becerilerini edinir.
- Arkeolojik sorunsalları geniş kuramsal çerçevede kritik etme ve sorgulama becerisini elde eder.
- Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilir, uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde kullanabilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirebilir.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projelerde yer alabilir.
- Veri toplama, analiz, rapor, sunum ve tez hazırlama aşamasında bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Arkeoloji alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
- Arkeoloji çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır; arkeolojinin bir insan ve toplum bilimi olduğunu kavrayarak materyal kültürü yorumlayıp insan ve toplumları anlama yolunda gerekli kuramlara vakıf hale gelir ve bilimsel verinin değerlendirmesini kuramsal çerçevede tartışma yetisini edinir.
Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların, bir lisans diplomasına sahip olmak veya bu diploma yurt dışından alınmış ise Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul etmesi ve 100?lük sistemde en az 60 ve 4?lük sistemde ise en az 2.30 not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları, ÖSYM tarafından yapılan ALES?ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları, YDS, ÜDS, sınavlarından birine girmiş olmaları gerekir. Her öğrenci kabul döneminde, ilgili ana bilim dalının önerisi ile enstitü yönetim kurulunca dil kriteri belirlenir. Yükseköğretim Kurulunun eşdeğer kabul ettiği TOEFL, IELTS ve benzeri sınavlara girmiş ve aldıkları puanların YDS?ye dönüştürülmüş olması gerekir. Başvuru kabullerinde; 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, Senato farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES notu getirme şartı ve ALES taban puanı Üniversite Senatosunca belirlenir. Yüksek lisans programları için başvuran adaylardan mülakata alınacakların sayısı, program için ilan edilen kontenjanın iki katı ile sınırlandırılır. Adayların ALES puanlarının %50?si, lisans mezuniyet notunun %40?ı ve yabancı dil sınavından aldıkları puanların %10?unun toplamı ile bulunacak puanlar, kontenjanın iki katına kadar sıralanır. Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES puanının %50?si, lisans mezuniyet notunun %20?si, yabancı dil puanının %20?si ve mülakat sınavının %10?u alınır. Bu şekilde hesaplanacak toplam puanın 100 üzerinden en az 50 olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir.
Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı birimlerde (Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, DÖSİMM) kendi alanlarında uzman olarak görev yapmak. Arkeoloji alanında yürütülen projelere katılmak. Yıl boyu devam eden kazılarda sürekli eleman olarak çalışmak. Yatırımcı Bakanlıklarda (Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı gibi), İl Özel İdaresi, Belediyelerde arkeolog olarak çalışmak.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025324 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |