Yeterlilik Kodu | TR0030222724 | |
Yeterlilik Adı | Arkeoloji ve Sanat Tarihi (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir. Bunun yanı sıra dersler arkeolojik alan gezileri, müze ziyaretleri ve Türkiye ve diğer ülkelerden gelen davetli konuşmacılar tarafından gerçekleştirilen uygulama seminerleri ve konferanslarla zenginleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır. | |
Başarma Şartları | Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program, mezunlarına arkeoloji ve sanat tarihi alanında kariyer veya lisansüstü programlarda devam için gerekli bilgi, yöntem ve araçları sağlamaktadır. Özel sektörde devam etmek isteyen mezunlarımız eğitim, müze, vakıflar ve kültürel miras kuruluşlarında kariyerlerine devam etmektedirler. Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/ Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. (3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222724
ISCO 08
ISCO 08
- Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü, en yeni teorik ve metodolojik teknikleri kullanarak, arkeoloji, sanat tarihi ve görsel kültür, kültürel miras yönetimi ve müzecilik alanlarında çok disiplinli bir yaklaşım sunmaktadır.
- Fakültemiz modern Türkiye sınırları içinde tarih boyunca yaşamış olan uygarlıklar üzerine çalışan arkeoloji ve sanat tarihi alanında uzmanları barındırmaktadır
- Öğrenciler, tarih öncesi Anadolu arkeolojisi, Yunan ve Roma dönemleri, Geç Antik ve Bizans dönemi çalışmaları ve Osmanlı dönemi alanlarında bilgilendirilir ve bu dönemlerden biri üzerinde uzmanlaşmayı seçebilirler.
- Kültürel miras yönetimi ve müze çalışmaları arkeoloji ve sanat tarihi eğitiminden ayrı olarak düşünülemez ve öğrenciler dört yıllık lisans eğitimleri süresince bu konularda da eğitilirler.Bölümümüz öğrencileri, Hititçe, Yunanca, Latince ve Osmanlı Türkçesi gibi Akdeniz çevresi ve Anadolu’da konuşulmuş olan antik diller üzerine de eğitim alma şansına sahiptirler.
- Derslerimiz arkeolojik alan gezileri, müze ziyaretleri ve Türkiye ve diğer ülkelerden gelen davetli konuşmacılar tarafından gerçekleştirilen uygulama seminerleri ve konferanslarla zenginleştirilir. Arkeoloji laboratuvarımızda analiz ve konservasyon teknikleri üzerine uygulamalı eğitimler sunmaktayız. Öğrencilerimiz ayrıca yaz döneminde gerçekleşmekte olan üniversitemiz kazılarından birine katılma ya da müze ve kültürel miras organizasyonlarından birinde staj tamamlama konusunda desteklenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir. Bunun yanı sıra dersler arkeolojik alan gezileri, müze ziyaretleri ve Türkiye ve diğer ülkelerden gelen davetli konuşmacılar tarafından gerçekleştirilen uygulama seminerleri ve konferanslarla zenginleştirilir.
- Arkeoloji ve Sanat Tarihi derslerinde öğrenciler okumalar, sınıf içi tartışmalar, araştırmalar, sunumlar, müze ve alan gezileri ve takım projeleri ile farklı alanlarda teori, metod ve uygulama hakkında bilgi edinir.
- Öğrenciler farklı teorileri sorgulamayı, farklı veri kümelerini karşılaştırıp analiz etmeyi, örnek olayları analiz etmeyi ve farklı açıklamaların güçlü ve zayıf yanlarını nasıl değerlendireceklerini gösterir.
- Bağımsız çalışma projelerinde ve yaz stajlarında lisans öğrencileri bir arkeolojik alan projesine katılarak ve / veya miras faaliyetlerinden sorumlu bir başka yerel kurumda staj yaparak Arkeoloji ve Sanat Tarihi’nde öğretilen alanların uygulama yönlerini öğrenir.
- Öğrenciler, arkeoloji ve tarih ya da sanat çalışmaları için yararlı olan, Almanca, Fransızca ve İtalyanca gibi üniversitede sunulan farklı modern dillerde dersler alırlar. Arkeoloji ve sanat tarihi araştırmaları için gerekli olan arşiv ve epigrafik becerileri geliştirmek için Eski Yunan ve Latin, Hitit, Luvi ve / veya Osmanlı gibi eski dilleri de alabilirler. Gelişmekte olan teknolojilerde pratik beceri kazanmak için, lisans düzeyinde, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemi) gibi dersler, teknik resim ve diğer laboratuvar becerilerindeki eğitimler sunulmaktadır. Temel önleyici koruma becerileri miras ve müze çalışmaları derslerinde sunulmaktadır.
- Öğrenciler, araştırma çalışmalarına girerken ve orijinal çalışma yazarken, alandaki etik standartları Fakülte üyelerinden öğrenir. Öğrenciler, her lisans dersi izlencesi ile, temelde öğrenciyle yapılan bir sözleşmedir, KU üyesi olarak sınıf içi ve dışı ahlaki davranışları ve uygun tutumları fark ederler. Sözlü tarih çalışması da dahil olmak üzere, insanları içeren herhangi bir araştırmaya katılan öğrenciler, bunun KU Kurumsal İnceleme Kurulu (IRB) tarafından nasıl inceleneceğini öğrenir.
- Öğrenciler yerel topluluklarda araştırma yaparak toplumlarındaki çeşitliliği öğrenirler; sınıfta, TÜBİTAK, UNESCO gibi bilimsel araştırmaların tanıtımı için ulusal ve uluslararası örgütlerin rolünü öğrenirler. Türkiye ve yurtdışında yaz stajları yaparak kendi dünyalarını geliştirmek için uzmanlıklarını ve eğitimlerini kullanabilecekleri yollar hakkında bilgi edinir.
- Öğrenciler kampüs dışı programlarda saha çalışması, müze araştırması ve kazı becerileri konusunda, arkeolojik araştırmalar ve kazı projeleri, müze stajları ve sergiler dahil olmak üzere – ancak bunlarla sınırlı olmadan- pratik ve uygulamalı bilgiler edinir.
- Öğrenciler, arkeolojik örnekler hazırlayarak ve çeşitli laboratuvar analizleri yaparak, pratik ve iş deneyimi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır:
https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.
Program, mezunlarına arkeoloji ve sanat tarihi alanında kariyer veya lisansüstü programlarda devam için gerekli bilgi, yöntem ve araçları sağlamaktadır. Özel sektörde devam etmek isteyen mezunlarımız eğitim, müze, vakıflar ve kültürel miras kuruluşlarında kariyerlerine devam etmektedirler.
Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/
Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
(3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222724 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Archaeology and History of Art | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Formal education occurs on the Rumeli Feneri campus. In addition, the courses are enriched by archaeological field trips, museum visits and practical seminars and lectures by invited speakers from Turkey and other countries. | |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
| |
Further Info | The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students. | |
Conditions for Success | Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Graduation: Students who successfully complete within the legally allowed period the courses of the program they are registered for and who accumulate a grade point average of a minimum of 2,00 shall earn the right to an undergraduate diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates may choose to continue their master or PhD level studies but also get job offers from education, museums, foundations as well as cultural heritage programs. Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/ Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Double major, minor, and specialization programs ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council. (2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council. (3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030222724
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Archaeology and History of Art offers a multidisciplinary approach to the study of archaeology, the history of art and visual culture, cultural heritage management, and museum studies by employing the most recent theoretical and methodological approaches and a hands-on approach to learning. Our faculty consists of specialists in the archaeology and history of art of the civilizations that have flourished in the area of modern Türkiye. Students will learn about prehistoric Anatolian archaeology, the Greek and Roman eras, Late Antique and Byzantine studies, and the Ottoman period, and can decide to focus more specifically on one of these time periods. Cultural heritage management practices and museum operations are inseparable from the study of archaeology and the history of art, and students will also be instructed in these areas during their four-year undergraduate program. Students in our department have the opportunity to take courses in ancient languages of the Mediterranean and Anatolian worlds such as Greek, Latin, and Ottoman Turkish. Our lectures are enriched through field trips to archaeological sites and museum excursions, and participation in conferences and workshops organized by visiting lecturers and specialists from Türkiye and abroad. We provide hands-on training in methods of analysis and conservation in our archaeological laboratory. Our students are also encouraged to participate in one of our archaeological excavation projects during the summer or to complete internships with museums or cultural heritage organizations.
Formal education occurs on the Rumeli Feneri campus. In addition, the courses are enriched by archaeological field trips, museum visits and practical seminars and lectures by invited speakers from Turkey and other countries.
- In Archaeology and History of Art classes, students gain an understanding of theories, methods, and practices in different subjects through readings, discussions in class, research papers, presentations, museum and field trips, and team projects.
- Students demonstrate how to interrogate different theories, compare and analyze different types of data sets, analyze case studies, and assess the strengths and weaknesses of different explanations.
- In independent study projects and summer internships undergraduate students learn practical aspects of the fields taught in Archaeology and History of Art by participating in an archaeological field project and/or interning with a museum or another local institution responsible for heritage activities.
- Students take courses in different modern languages offered at the university, such as German, French, and Italian, which are helpful languages for the study of archaeology and the history or art. They can also take ancient languages, such as Ancient Greek and Latin, Hittite, Luwian and/or Ottoman to develop archival and epigraphic skills needed for archaeological and art historical research. To acquire practical skills in developing technologies, courses such as GIS, technical drawing, and other lab skills are offered at the undergraduate level. Basic preventative conservation skills are offered in heritage and museum studies courses.
- Students learn from faculty about ethical standards in the field while engaging in the processes of research and writing original work. Students are made aware in each undergraduate course syllabus, essentially a contract with the student, what constitutes ethical behavior and appropriate attitudes in and out of class as a member of KU. Students engaging in any research involving humans, including oral history work, learn how this is vetted by the KU Institutional Review Board (IRB).
- Students learn about their diverse community by conducting research in local communities; in class they learn about the role of national and international organizations for the promotion of scientific research such as TÜBİTAK, UNESCO, etc. They learn through summer internships in Türkiye and abroad about ways in which they can use their expertise and training to improve their worlds.
- Students gain practical and hands-on knowledge in fieldwork, museum research, and excavation skills in off-campus programs including but not limited to archaeological surveys and excavation projects, museum internships, and exhibitions.
- Students gain practical and work-study experience preparing archaeological samples and conducting different types of laboratory analyses.
Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students.
Graduates may choose to continue their master or PhD level studies but also get job offers from education, museums, foundations as well as cultural heritage programs.
Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/
Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning
Double major, minor, and specialization programs
ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.
(2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.
(3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous