Yeterlilik Kodu | TR0030011541 | |
Yeterlilik Adı | Aşçılık (MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08: 5120 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uygulamalı eğitim temelinde gelenekselden küresele uzanan mutfak çeşitlerini, eğilimleri, üretim sürecini ve bu süreçte kullanılan teknikleri, tekniklere uygun araç-gereç ve donanımı tanıyan, mesleki yasal düzenlemeleri bilen, mesleğin sanatsal incelikleri üzerine farkındalık kazanmış, etik, sorumlu ve sürdürülebilir hizmet anlayışı ile yiyecek-içecek sektörünün ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve beceriye sahip girişimci ve profesyonel bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Programın 80 m² büyüklüğünde bir adet mutfak uygulama laboratuvarı, 16 m² bulaşıkhane alanı ve ayrıca 25 m² büyüklüğünde bir adet derslik alanı ile kiler/depo ve soyunma odalarının bulunduğu uygulama alanı mevcuttur. Isparta MYO binasında Aşçılık programının kullanımına açık bir adet bilgisayar laboratuvarı yer almakta ve dersi alan öğrenci kontenjanlarına göre kullanıma uygun derslikler yeterli düzeyde bulunmaktadır. Mutfakta kullanılan araç-gereç, donanım ve eşyalara ait liste tutulmaktadır. Çalışma tezgâhları, küvet, evye, dondurucu, fırın, mikser, bulaşık makinesi, atık alanları, masa, sandalye, sıra, bilgisayar, projeksiyon gibi donanım öğrencilerin eğitim ortamında yer almaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Uygulamalı eğitim temelinde bilgi ve beceri sahibi bireylerin toplumda etkin ve sorumlu bireyler olarak istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinlikler şunlardır: 1. Çevre dostu ve sürdürülebilir uygulama üzerine yetkinlik 2. Mesleki teknolojiyi kullanabilme yetkinliği 3. Yenilikçi, yaratıcı ve çözüm odaklı olabilme yetkinliği 4. İşbirliği yetkinliği 5. Sürekli öğrenme ve gelişme yetkinliği 6. Sorumlu, kapsayıcı ve etik yetkinlik 7. Girişimcilik ve yöneticilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Birimlerde bir dersin başarı notu Senatoca belirlenen bağıl değerlendirme yöntemine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sının genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır. (2) Bu değerlendirmede sadece ara sınav yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’dır. (3) Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 50’dir. (4) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı notu yerine geçer. (5) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki hükümlere göre belirlenir. (6) Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazeret nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur. (7) Eğim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullar tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. (8) Sınav değerlendirme esasları hazırlık sınıflarında Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir. Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir: a) Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 b) Bunlardan; 1) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB ve CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Staj dersini başarı ile tamamlayan öğrencilere G (geçer) notu verilir. 2) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. 3) Geçmez notlar; K, FD ve FF notlarıdır. Staj derslerinde başarısız olan öğrencilere K (geçmez) notu verilir. 4) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür. 5) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersler için verilen işaret. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK- Aşçılık Programı) Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011541
ISCO-08: 5120
ISCO-08: 5120
Uygulamalı eğitim temelinde gelenekselden küresele uzanan mutfak çeşitlerini, eğilimleri, üretim sürecini ve bu süreçte kullanılan teknikleri, tekniklere uygun araç-gereç ve donanımı tanıyan, mesleki yasal düzenlemeleri bilen, mesleğin sanatsal incelikleri üzerine farkındalık kazanmış, etik, sorumlu ve sürdürülebilir hizmet anlayışı ile yiyecek-içecek sektörünün ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve beceriye sahip girişimci ve profesyonel bireyler yetiştirmektir.
Programın 80 m² büyüklüğünde bir adet mutfak uygulama laboratuvarı, 16 m² bulaşıkhane alanı ve ayrıca 25 m² büyüklüğünde bir adet derslik alanı ile kiler/depo ve soyunma odalarının bulunduğu uygulama alanı mevcuttur. Isparta MYO binasında Aşçılık programının kullanımına açık bir adet bilgisayar laboratuvarı yer almakta ve dersi alan öğrenci kontenjanlarına göre kullanıma uygun derslikler yeterli düzeyde bulunmaktadır. Mutfakta kullanılan araç-gereç, donanım ve eşyalara ait liste tutulmaktadır. Çalışma tezgâhları, küvet, evye, dondurucu, fırın, mikser, bulaşık makinesi, atık alanları, masa, sandalye, sıra, bilgisayar, projeksiyon gibi donanım öğrencilerin eğitim ortamında yer almaktadır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- İş güvenliği ve hijyen standartlarını açıklar.
- Problem çözme becerilerini kullanır.
- Kültürlerarası iletişim becerileri kazanır.
- Takım çalışmasına yatkınlık gösterir.
- Bireysel ve mesleki gelişimine yönelik farkındalık kazanır.
- Etik değerlere ve mesleki sorumluluğa sahip olur.
- Girişimcilik ve yenilikçilik becerilerine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Uygulamalı eğitim temelinde bilgi ve beceri sahibi bireylerin toplumda etkin ve sorumlu bireyler olarak istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinlikler şunlardır:
1. Çevre dostu ve sürdürülebilir uygulama üzerine yetkinlik
2. Mesleki teknolojiyi kullanabilme yetkinliği
3. Yenilikçi, yaratıcı ve çözüm odaklı olabilme yetkinliği
4. İşbirliği yetkinliği
5. Sürekli öğrenme ve gelişme yetkinliği
6. Sorumlu, kapsayıcı ve etik yetkinlik
7. Girişimcilik ve yöneticilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Birimlerde bir dersin başarı notu Senatoca belirlenen bağıl değerlendirme yöntemine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sının genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır.
(2) Bu değerlendirmede sadece ara sınav yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’dır.
(3) Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 50’dir.
(4) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı notu yerine geçer.
(5) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki hükümlere göre belirlenir.
(6) Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazeret nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur.
(7) Eğim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullar tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
(8) Sınav değerlendirme esasları hazırlık sınıflarında Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir.
Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir:
a)
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00
b) Bunlardan;
1) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB ve CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Staj dersini başarı ile tamamlayan öğrencilere G (geçer) notu verilir.
2) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır.
3) Geçmez notlar; K, FD ve FF notlarıdır. Staj derslerinde başarısız olan öğrencilere K (geçmez) notu verilir.
4) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
5) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersler için verilen işaret.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK- Aşçılık Programı)
Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2028
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030011541 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Cookery Program | |
Awarding Body | Isparta University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | A new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta. | |
Awarding Body Url | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | -The Silifke-Taşucu Vocational School was opened as the only program in the 1992-1993 academic year with the Tourism and Hotel program. In 2014, the cookery program started with the recruitment of 40 students. Internship program with 60 working days is required to support and consolidate the information taught in the textbooks. Students who graduate from the department have the opportunity to make a vertical transition to the programs which are taught with the formal or distance education system in accordance with the provisions of the "Regulation on the Attendance of the Graduates of the Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs for Undergraduate Education". | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | -Students who graduate from the departments of the vocational high schools without examination can enter the program without examination. The graduates of the departments or high schools will be the ones who will be enrolled in the Student Selection Examination (ÖSS) by the ÖSYM Presidency. Enough YGS for 6 points if they receive the program will be placed | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are employed as at public and private institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address |
TR0030011541
-
-
- Hotel, Restaurant and Catering Services, Graduates of the Cookery Program, in touristic certified businesses, restaurants, food factories (in catering companies), in aircraft-ship-train-bus-hospital kitchens, head chef, head chef, head chef, sauce chef, fish chef, grill chef, roast chef, grill chef, soup chef, vegetable chef, joker chef (change cook), cold chef, pastry chef, butcher, chop chef, komi etc. research chief (test cook), kitchen scientist, food and beverage manager, food supply manager, kitchen manager, restaurant supervisor-coordinator, restaurant manager, etc.
- They can also serve the community under the names of food researcher, food writer, food processor, food stylist, food architect, menu developer, recipe developer, food and beverage educator.
- The Cookery Program, which is located under the Hotel, Restaurant and Catering Services Department, is able to prepare and deliver food and beverage in hotels, restaurants, food factories, fast food, patisseries, etc. creating a manpower in the domestic and international food and beverage business, careful and meticulous, with a high sense of responsibility, paying attention to hygiene and health issues.
- Understand the importance of modern technologies related to the field of catering services during their education and they will be trained with a training program that will know the importance of research, development and execution as a group or group.
- Gains the ability to understand the basic concepts and theories of cookery profession.
- To have knowledge and methods on various subjects such as menu planning, cooking methods, world cuisines and regional cuisines and can use these knowledge and methods for professional development.
- To have general information about tourism sector and use this information in business life.
- Using the basic concepts and theories of cookery profession to gain the ability to explain and analyze the facts about the food and beverage sector.
- Dominates food beverage terminology.
- To prepare sauces and use them to create new flavors.
- Being able to master the subtleties of Turkish cuisine and prepare Turkish dishes without errors.
- Has the knowledge of local cuisine and application skills Prepare meals of different country kitchens Prepare meals of different country kitchens Basic computer use with the information related to the field makes the correspondence, stores information have knowledge and skills about the main activity of hotel enterprises.
- Having sufficient level of foreign language knowledge, understanding and speaking skills, can follow international literature related to his / her field.
- Can carry out team work as cooks with professional, social ethical values and necessary professional knowledge and take personal responsibility when necessary.
- Develop and communicate well with the problem solving and information skills of the guests.
- To be able to evaluate the information obtained in the learning process with cause-effect relationships can predict where, when and why.
- Have effective communication techniques
-The Silifke-Taşucu Vocational School was opened as the only program in the 1992-1993 academic year with the Tourism and Hotel program. In 2014, the cookery program started with the recruitment of 40 students. Internship program with 60 working days is required to support and consolidate the information taught in the textbooks. Students who graduate from the department have the opportunity to make a vertical transition to the programs which are taught with the formal or distance education system in accordance with the provisions of the "Regulation on the Attendance of the Graduates of the Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs for Undergraduate Education".
-Students who graduate from the departments of the vocational high schools without examination can enter the program without examination. The graduates of the departments or high schools will be the ones who will be enrolled in the Student Selection Examination (ÖSS) by the ÖSYM Presidency. Enough YGS for 6 points if they receive the program will be placed
Graduates are employed as at public and private institutions.
Qualification is valid indefinetely