Yeterlilik Kodu | TR0030018893 | |
Yeterlilik Adı | Aşçılık Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İGÜN Aşçılık Programı, yiyecek içecek sektörü bünyesinde yer alan kamu ve özel kuruluşlarda etkili ve çözüm odaklı bir yönetici ve uyumlu bir takım üyesi olarak meslek hayatını devam ettiren, sosyal sorumluluk bilinci ile toplumsal değerlere saygılı, meslek etiğine hakim, yaşam boyu öğrenmeye açık, günceli takip edip alanın gelişimine destek olan, edinmiş olduğu teorik ve pratik bilgiyi sahaya aktarabilen, sektör taleplerini bilgi ve becerisi ile karşılayabilen ve yorumlayabilen nitelikli profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretimin örgün öğretim şeklinde gerçekleştiği iki yıllık aşçılık ön lisans programı süresince en temelden en ileri seviyeye kadar uluslararası mutfak uygulamaları, Türk mutfağı teknikleri, gıda hijyeni, beslenmenin temel ilkeleri, yiyecek içecek işletmeciliği, servis teknikleri ve yiyecek içecek terminolojisi gibi konulara ilişkin teorik ve uygulamalı olarak eğitim verilmektedir. Uluslararası doğrama teknikleri, pişirme teknikleri ve Türk mutfağının yanı sıra dünya mutfakları, pastane ürünleri, butik pastacılık, ekmekçilik gibi derslerle program zenginleştirilmiştir. Bölümde öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek edindikleri bilgi ve becerileri tabaklara aktarabildikleri uygulama mutfağı bulunmaktadır. Bu program Türkçe olup tam ve %50 burslu olarak verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (sunum, ödev, uygulama, proje) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- İGÜN Aşçılık programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | İGÜN Aşçılık programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilmeye alınır. | |
Başarma Şartları | İGÜN Aşçılık Programı 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, staj/işyerinde mesleki eğitim uygulaması ile sektörel eğitimini tamamlamak ve 4 adet ders dışı etkinliğe katılım göstermek mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Aşçılık programından mezun olan öğrenciler turizm endüstrisinde yer alan beş yıldızlı otellerin mutfak ekiplerinde, yiyecek içecek işletmelerinde, banket ve endüstriyel yemek organizasyonlarında, özel ve devlet kurumlarının yiyecek ve içecek ile ilgili birimlerimde çalışabilmektedir. Eğitimine lisans programları ile devam etmek isteyen adaylar ise Dikey Geçiş Sınavı’na (DGS) girerek, ÖSYM tarafından ilgili lisans programlarına kayıt yaptırabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018893
ISCO 08
ISCO 08
İGÜN Aşçılık Programı, yiyecek içecek sektörü bünyesinde yer alan kamu ve özel kuruluşlarda etkili ve çözüm odaklı bir yönetici ve uyumlu bir takım üyesi olarak meslek hayatını devam ettiren, sosyal sorumluluk bilinci ile toplumsal değerlere saygılı, meslek etiğine hakim, yaşam boyu öğrenmeye açık, günceli takip edip alanın gelişimine destek olan, edinmiş olduğu teorik ve pratik bilgiyi sahaya aktarabilen, sektör taleplerini bilgi ve becerisi ile karşılayabilen ve yorumlayabilen nitelikli profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretimin örgün öğretim şeklinde gerçekleştiği iki yıllık aşçılık ön lisans programı süresince en temelden en ileri seviyeye kadar uluslararası mutfak uygulamaları, Türk mutfağı teknikleri, gıda hijyeni, beslenmenin temel ilkeleri, yiyecek içecek işletmeciliği, servis teknikleri ve yiyecek içecek terminolojisi gibi konulara ilişkin teorik ve uygulamalı olarak eğitim verilmektedir. Uluslararası doğrama teknikleri, pişirme teknikleri ve Türk mutfağının yanı sıra dünya mutfakları, pastane ürünleri, butik pastacılık, ekmekçilik gibi derslerle program zenginleştirilmiştir. Bölümde öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek edindikleri bilgi ve becerileri tabaklara aktarabildikleri uygulama mutfağı bulunmaktadır. Bu program Türkçe olup tam ve %50 burslu olarak verilmektedir.
- Aşçılık alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
- Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
- Yiyecek-içecek sektöründe kalite kavramının önemini kavrayarak müşteri ilişkilerine yönelik bilgi sahibi olur ve çözüm üretebilme becerisi gelişir.
- Aşçılık sektör çalışanlarının görev ve sorumlulukları hakkında önemli bir farkındalık kazanır.
- Temel doğrama, pişirme, sunum ve servis teknikleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
- Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin satın almasından, depolanmasına, hazırlanmasına ve sunum sürecine kadar geçen tüm prosesler konusunda uzmanlaşır.
- Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular
- Aşçılık alanının gerektirdiği hijyen ve sanitasyon ile kişisel bakım ve dış görünüşe gerekli özeni gösterir.
- Yiyecek içecek sektörünün gerektirdiği sözlü ve yazılı etkili iletişim becerisine hakim olur.
- Mutfak kurulumu, ekipmanların kullanımı, iş güvenliği, gıda güvenliği ve gıda mevzuatı konularında bilgi sahibi olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda etik değerlere uygun davranışlarla takım çalışmasına uyum sağlayabilir ve gerekli iş yükü sorumluluğunu alabilir
- Yiyecek içecek işletmeleri için menü planlama ve maliyet kontrol süreçlerinin önemini kavrar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (sunum, ödev, uygulama, proje) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- İGÜN Aşçılık programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2026
İGÜN Aşçılık programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilmeye alınır.
Aşçılık programından mezun olan öğrenciler turizm endüstrisinde yer alan beş yıldızlı otellerin mutfak ekiplerinde, yiyecek içecek işletmelerinde, banket ve endüstriyel yemek organizasyonlarında, özel ve devlet kurumlarının yiyecek ve içecek ile ilgili birimlerimde çalışabilmektedir. Eğitimine lisans programları ile devam etmek isteyen adaylar ise Dikey Geçiş Sınavı’na (DGS) girerek, ÖSYM tarafından ilgili lisans programlarına kayıt yaptırabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018893 | |
Qualification Title | Cookery Program Associate Degree | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | İGÜN Cookery Program aims to train qualified professionals who continue their professional life as an effective and solution-oriented manager and a harmonious team member in public and private organizations within the food and beverage sector, respect social values with a sense of social responsibility, have a command of professional ethics, are open to lifelong learning, follow the current and support the development of the field, transfer the theoretical and practical knowledge they have acquired to the field, meet and interpret sector demands with their knowledge and skills. | |
Learning Environments | During the two-year cookery associate degree program where education and training is carried out in the form of formal education, theoretical and practical training is given on subjects such as international cuisine practices, Turkish cuisine techniques, food hygiene, basic principles of nutrition, food and beverage management, service techniques and food and beverage terminology from the most basic to the most advanced level. The program is enriched with courses such as international chopping techniques, cooking techniques and Turkish cuisine as well as world cuisines, patisserie products, boutique pastry, bakery. The department has an application kitchen where students can develop their creativity and transfer their knowledge and skills to the plates. This program is in Turkish and is offered with a full and 50% scholarship. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | For each course, students are subjected to midterm exam, midterm study (presentation, homework, application, project) and final exam. They are graded and lettered as shown in the table below. Course Grade Point Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He did not enter, TK- Again, DZ-Absent, TR-Transfer Lessons, G-passed, K- Remained, ERA – Lessons Learned During Erasmus, ÖD- Courses During the Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. 5- İGÜN Cookery program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Access Requirements | Students who wish to enroll in the İGÜN Cookery program must complete the processes determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university and must have passed the exams. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of the students is examined before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is evaluated on a special basis. | |
Conditions for Success | The Cookery Program is subject to the first stage degree system of 120 ECTS credits. In order to receive the degree / complete the program, it is necessary to successfully complete all the courses (GM, DZ, K, FD, FF) (equivalent to a total of 120 ECTS) and have a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, complete sectoral education with internship/workplace vocational training application and participate in 4 extracurricular activities. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the cookery program can work in the kitchen teams of five-star hotels in the tourism industry, catering establishments, banquet and industrial catering organizations, food and beverage related units of private and state institutions. Candidates who want to continue their education with undergraduate programs can take the Vertical Transfer Exam (DGS) and enroll in the relevant undergraduate programs by OSYM. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030018893
ISCO 08
ISCO 08
İGÜN Cookery Program aims to train qualified professionals who continue their professional life as an effective and solution-oriented manager and a harmonious team member in public and private organizations within the food and beverage sector, respect social values with a sense of social responsibility, have a command of professional ethics, are open to lifelong learning, follow the current and support the development of the field, transfer the theoretical and practical knowledge they have acquired to the field, meet and interpret sector demands with their knowledge and skills.
During the two-year cookery associate degree program where education and training is carried out in the form of formal education, theoretical and practical training is given on subjects such as international cuisine practices, Turkish cuisine techniques, food hygiene, basic principles of nutrition, food and beverage management, service techniques and food and beverage terminology from the most basic to the most advanced level. The program is enriched with courses such as international chopping techniques, cooking techniques and Turkish cuisine as well as world cuisines, patisserie products, boutique pastry, bakery. The department has an application kitchen where students can develop their creativity and transfer their knowledge and skills to the plates. This program is in Turkish and is offered with a full and 50% scholarship.
- To have basic knowledge about the theories, facts, concepts and principles related to the field of cookery.
- Have knowledge about the management and organizational structure of food and beverage businesses.
- Understanding the importance of the concept of quality in the food and beverage sector, they have knowledge about customer relations and develop the ability to produce solutions.
- Gains an important awareness of the duties and responsibilities of cookery sector employees.
- Have theoretical and practical knowledge about basic chopping, cooking, presentation and service techniques.
- Specializes in all the processes involved in the purchase, storage, preparation and presentation of raw or raw foods and beverages.
- Learns and applies important principles about national and international cuisines
- Demonstrates the hygiene and sanitation, personal care and appearance required by the field of cookery.
- To have effective oral and written communication skills required by the food and beverage sector.
- Have knowledge about kitchen setup, use of equipment, occupational safety, food safety and food legislation.
- To be able to adapt to teamwork with behaviors in accordance with ethical values in practices related to the field and take responsibility for the necessary workload.
- -Understands the importance of menu planning and cost control processes for food and beverage businesses.
Has intermediate proficiency in the following key competencies.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and science and technology competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
For each course, students are subjected to midterm exam, midterm study (presentation, homework, application, project) and final exam. They are graded and lettered as shown in the table below.
Course Grade Point Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He did not enter,
TK- Again,
DZ-Absent,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K- Remained,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
ÖD- Courses During the Student Exchange Program
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
5- İGÜN Cookery program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association).
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025-31.12.2026
Students who wish to enroll in the İGÜN Cookery program must complete the processes determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university and must have passed the exams. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of the students is examined before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is evaluated on a special basis.
Students who graduate from the cookery program can work in the kitchen teams of five-star hotels in the tourism industry, catering establishments, banquet and industrial catering organizations, food and beverage related units of private and state institutions. Candidates who want to continue their education with undergraduate programs can take the Vertical Transfer Exam (DGS) and enroll in the relevant undergraduate programs by OSYM.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.