Yeterlilik Kodu | TR0030021543 | |
Yeterlilik Adı | Aşçılık Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08:5120.10 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) Başlangıç: 01.01.2023 / Bitiş: 31.12.2024 | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme | |
Başarma Şartları | Adayların mezun olabilmeleri için, Programda mevcut olan dersleri başarıyla tamamlamaları (toplam 120 AKTS) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bölümü başarıyla tamamlayanlara ön lisans diploması verilmektedir. Zorunlu ve seçmeli derslerle birlikte 60 (altmış) iş gününü kapsayacak şekilde stajlarını tamamlayan öğrenciler Aşçılık unvanını almaktadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlgili birim (bölüm) başkanı tarafından her akademik yıl için öğrencilere eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili rehberlik yapacak danışman öğretim elemanı görevlendirilir. Kayıt yenileme, ders ekle-sil işlemleri danışman onayı ile yapılır. Bu uygulamalara ek olarak her yıl öğrencilere bölüm öğretim elemanları tarafından staj bilgilendirilmesi yapılır. Sektör ile ilgili seminerler düzenlenerek çeşitli otellerden temsilciler ile buluşturularak staj ve iş imkanı konusunda destek olunur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030021543
ISCO 08:5120.10
ISCO 08:5120.10
- Genel olarak aşçılık programının temel amacı yiyecek-içecek sektörünün ihtiyacı olan teorik ve pratik bilgi-becerilerle donanmış ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek, yiyecek- içecek sektörüne en üst düzey kalitede hizmet verebilen özellikte aşçılar yetiştirmektir.
- Program öğrencilerine mutfak uygulama dersleri için tahsisli alanlar; 2 adet 130 metre kare olmak üzere toplam 360 metre kareden oluşan sıcak ve soğuk mutfak alanı, 1 adet 100 metrekareden oluşan pastane uygulama alanı, 1 adet 30 metrekareden oluşan bulaşıkhaneden müteşekkildir. Ayrıca program öğrencilerine yönelik olarak bilgisayar programı dersleri için de 1 adet tam donanımlı bilgisayar laboratuvarı hizmet vermektedir. Bu uygulama alanlarının yanı sıra sektör temsilcileri ile buluşma, söyleşi ve tecrübelerin paylaşımı amaçlı konferans ve toplantıların organize edildiği 1 adet toplantı (44,64 metre kare) ve 1 adet de konferans (122 metre kare) salonu bulunmaktadır.
- Aşçılık ve mutfak uygulamaları ile ilgili evrensel standartlarda bilgiye hakim olmak
- Aşçılık mesleğinin gerektirdiği pratik hünerin, el becerisinin kazanılmasını sağlamak,
- Gastronomi alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, gastronomi tarihi konularında bilgi sahibi olmak,
- Sektör temsilcilerinin deneyimli personelleri ile uygulama dersleri yapmak ve mesleki uygulama eğitimleri ile öğrencilere profesyonel mutfak deneyimi kazandırmak,
- Alanında yetkin gıda firmaları ile ortak etkinlikler düzenleyerek öğrencilerin bu aktivitelerde yer almasını ve deneyim kazanmasını sağlamak,
- Ulusal düzeyde düzenlenen aşçılık kampı, aşçılık yarışmaları vb. gibi organizasyonlara katılım sağlanarak öğrencilerin gelişimine katkıda bulunmak,
- Eğitim öğretim müfredatının oluşturulmasında; iç ve dış paydaşların etkin rol almasını sağlamak.
- Alanındaki işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre faktörlerini ve organizasyon yapılarını bilmeli.
- Pastane ve ekmek ürünlerinin hazırlanması, süslenmesi ve sunumu becerisine sahip olmalı.
- Müşterilerle gerekli iletişimi kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olmalı.
- Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmeli.
- Alanının gerektirdiği en az temel düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalı.
- Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olmalı.
- İşçi sağlığı-güvenliği ve temel ilk yardım hakkında bilgi sahibi olmalı.
- Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, gıda mevzuatı ve uygulamalar ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmalı.
- Mutfak planlaması ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olmalı.
- Alanıyla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalı ve sektörde uygulamalı.
- Etik kurallar çerçevesinde çalışmalarını sürdürmeli ve etkin bir iletişim gücüne sahip olmalı.
- Beslenme, menü planlama, gıda hijyeni ve muhafaza teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalı.
- Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilmeli.
- Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan toplu yemek organizasyonlarında ekip çalışması yapabilmeli.
- Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygulamalı.
- Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
- Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir.
- Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Başlangıç: 01.01.2023 / Bitiş: 31.12.2024
Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme
İlgili birim (bölüm) başkanı tarafından her akademik yıl için öğrencilere eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili rehberlik yapacak danışman öğretim elemanı görevlendirilir. Kayıt yenileme, ders ekle-sil işlemleri danışman onayı ile yapılır. Bu uygulamalara ek olarak her yıl öğrencilere bölüm öğretim elemanları tarafından staj bilgilendirilmesi yapılır. Sektör ile ilgili seminerler düzenlenerek çeşitli otellerden temsilciler ile buluşturularak staj ve iş imkanı konusunda destek olunur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021543 | |
Qualification Title | Cookery Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde | |
Awarding Body Url | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
ISCO 08:5120.10 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions. In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements | High School Diploma, Placement by nationwide Student Selection and Placement Examination | |
Conditions for Success | In order for candidates to graduate, they must successfully complete the courses available in the programme (120 ECTS in total) and obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00. Those who successfully complete the programme are awarded an associate degree diploma. Students who complete their internships to cover 60 (sixty) working days with compulsory and elective courses receive the title of Cookery. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A counsellor is assigned by the head of the relevant unit (department) for each academic year to provide guidance to students about education and university life. Registration renewal, course add-drop procedures are carried out with the approval of the counsellor. In addition to these practices, students are informed about internships by the department lecturers every year. Seminars about the sector are organised and representatives from various hotels are brought together and support is provided for internship and job opportunities. | |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030021543
ISCO 08:5120.10
ISCO 08:5120.10
- In general, the main aim of the cookery programme is to train cooks who can compete in the national and international arena, equipped with the theoretical and practical knowledge and skills needed by the food and beverage sector, and who can provide the highest quality service to the food and beverage sector.
- The areas allocated to the programme students for kitchen practice courses consist of 2 hot and cold kitchen areas consisting of 130 square metres (360 square metres in total), 1 pastry practice area consisting of 100 square metres, 1 dishwashing area consisting of 30 square metres. In addition, there is 1 fully equipped computer laboratory for the computer programme courses for the programme students. In addition to these application areas, there is 1 meeting hall (44,64 square metres) and 1 conference hall (122 square metres) where conferences and meetings are organised for meeting, interviewing and sharing experiences with sector representatives.
- To have universal standards of knowledge about cookery and culinary practices,
- To ensure the acquisition of practical skills and manual skills required by the cookery profession,
- To be able to establish the relationship between past, present and future in the field of gastronomy, to have knowledge about gastronomy history,
- To make practice lessons with experienced personnel of sector representatives and to provide students with professional kitchen experience with professional practice trainings,
- To organise joint activities with competent food companies in the field and to ensure that students take part in these activities and gain experience,
- To contribute to the development of students by participating in organisations such as cookery camps, cookery competitions, etc. held at national level,
- To ensure that internal and external stakeholders take an active role in the creation of the education and training curriculum
- Know the internal and external environmental factors and organisational structures that affect the businesses in the field.
- Must have the ability to prepare, decorate and present pastry and bread products.
- Must have foreign language knowledge to establish the necessary communication with customers.
- Follow the current developments related to the field and profession.
- Use at least the basic level of information and communication technologies required by the field.
- Have knowledge about menu planning and pricing in food and beverage businesses.
- Have knowledge about occupational health and safety and basic first aid.
- Have basic knowledge about legal regulations, professional standards, food legislation and practices in the field.
- Have knowledge about kitchen planning and design.
- Have knowledge about the basic concepts related to the field and apply them in the sector.
- Must be able to work within the framework of ethical rules and have an effective communication power.
- Have knowledge about nutrition, menu planning, food hygiene and preservation techniques.
- To be able to fulfil, evaluate and develop service processes related to the field in line with consumer needs and requests and to satisfy the consumer and to be able to propose solutions to problems that will affect the service process.
- To be able to work as a team in collective meal organisations in food and beverage establishments.
- Success Grade: The success grade is determined by evaluating the scores obtained from the exams out of 100.The success status in a course is determined by the success grade.The success grade is determined by evaluating the semester success grade provided in the studies carried out during the semester for that course and the success grade provided in the general exams held at the end of the semester.The studies carried out during the semester; attendance in courses and applications, field studies, practice, homework, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. In determining the student's semester grade, these studies can be evaluated together with the midterm exam at a certain rate in the last week of the semester determined in the academic calendar. The effect of the general exam on the course success grade can be at least 40% and at most 60%.
- The effect rates of the semester success grade and the general exam on the success grade and the application method of the semester studies for the student to be considered successful are announced to the students by the instructor responsible for the course within the first two weeks of the semester. The relative evaluation system is used in the calculation of the success grade. In the relative evaluation, the arithmetic mean and statistical distribution of the course success scores of all students taking that course are taken into account. The application principles of the relative evaluation system are determined by the Senate. Course success grades and coefficients are determined as follows: Achievement Grades (in letters) Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Among the Achievement Grades; a) S: Successful in non-credit courses, b) U: Unsuccessful in non-credit courses, c) P: Successful in annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam conducted by the university, e) NI: Grade for courses not included in the weighted average, f) NA: Failed because he/she did not fulfil the course attendance and / or practice requirement and was not entitled to take the general exams, g) T: It is defined as the grade of the transferred course.
- A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX from a course is considered to have succeeded in that course. A student who receives a grade of DC or DD from one or more courses is considered to have succeeded in that course / courses if the academic average of all the courses he / she has registered by writing on the course registration form in the semester in which the course is taken is 2.00 and above. T grade; Students who transfer from other departments of the university or from another university are given for the courses they have taken before and whose equivalence is accepted by the faculty / school board upon the recommendation of the department head. Academic average The success status of the students is determined by calculating the semester academic average and general academic average. The product of the coefficient of the coefficient of the success grade obtained from that course with the credit of a course gives the weighted score of that course. The semester academic average is calculated by dividing the sum of the weighted scores of the courses in the course plan in that semester by the total credits of the courses. Annual courses are included in the spring semester academic average.
- The overall academic average is calculated by dividing the sum of the weighted points to be calculated on the basis of the success grades obtained from all the courses that the student has to take during the education period by the total credits of the courses taken. When calculating the academic average, two digits after the comma are taken. When the number in the third digit after the comma is 5 or more, the number in the second digit is increased by one. Minor, double major courses and courses with S and T grades, although they are included in the education plan, are not taken into account in academic average calculations. If the student has repeated courses, the last grade obtained from those courses is included in the academic average. Students may, if they wish, retake the courses in which they received DD, DC and CC grades in order to increase their academic average. The last grade obtained from these courses is included in the academic average.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities. YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination
regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
High School Diploma, Placement by nationwide Student Selection and Placement Examination
A counsellor is assigned by the head of the relevant unit (department) for each academic year to provide guidance to students about education and university life. Registration renewal, course add-drop procedures are carried out with the approval of the counsellor. In addition to these practices, students are informed about internships by the department lecturers every year. Seminars about the sector are organised and representatives from various hotels are brought together and support is provided for internship and job opportunities.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality
The qualification is valid continuously.