Yeterlilik Kodu | TR0030024801 | ||
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık Lisans Diploması | ||
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | ||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | ||
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | ||
Yönelim | Genel | ||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi | |
TYÇ Seviyesi | 6 | ||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | ||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||
Kategori | Ana | ||
Kredi Değeri | 240 | ||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||
Program Profili (Amaç) |
| ||
Öğrenme Ortamları |
| ||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu Notlar MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur; a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar: Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır: 1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. 3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. (2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır. a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | ||
Kalite Güvencesi |
Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 15.05.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | ||
Giriş Şartı | Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
| ||
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir. | ||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||
QrCode |
TR0030024801
ISCO 08
ISCO 08
- İki ayrı disiplinden oluşan lisans programımız, ekonominin baş aktörü olan Bankacılık ve Sigortacılık sektörünün ihtiyacı doğrultusunda eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdürerek, nitelikli iş gücü kaynağını yetiştirmektedir. Programın amacı öğrencilerine ekonomi, finans, bankacılık, sigortacılık, hazine ve fon yönetimi, risk yönetimi gibi pek çok alanda bilgi ve beceriler kazandırarak, rekabetin giderek arttığı işletmelerde mezunlarının çalışma hayatında başarılı olmaları için ihtiyaç duyacakları eğitimi sunmaktır.
- Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bilgisayar laboratuvarlarında yürütülmektedir.
- Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
- Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
- Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
- Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
- Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
- Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
- İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
- Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
- Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
- Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
- Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
- Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
- Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
- Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
- İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu
Notlar
MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;
a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:
Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.
a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun |
Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 15.05.2018 / Bitiş: 30.09.2024
Merkezi Yerleştirme
Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.
ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.
Ek Kontenjan
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.
Yatay Geçiş
İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
- Lise diploması
- Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
- Bankacılık ve Sigortacılık mezunları, mevduat ve katılım bankaları, aracı kurumlar, yatırım ortaklıkları, bağımsız denetim, değerleme ve derecelendirme kuruluşları, portföy yönetim şirketleri, ipotek finansmanı kuruluşları, varlık kiralama şirketleri, sigorta şirketleri, bireysel emeklilik şirketleri, leasing ve faktöring şirketleri vb. para ve sermaye piyasalarında faaliyette bulunan kuruluşlar ile bu piyasaları düzenleyen ve denetleyen kurumlarda istihdam edilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024801 | |
Qualification Title | Banking and Insurance Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info |
Grades, Exams and Success Status Notes ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade; a) Grades out of 100 as shown in the transcript: Success Grade Coefficient Equivalent Score AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Grades not included in the average are as follows: 1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum. 2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum. 3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfil their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation. (2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used. ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by The Council of Higher Education. 1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme shall be carried out in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Quality assurance for the faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:
In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organisation AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below: | |
Access Requirements | Central Placement The placement of students to associate and undergraduate programmes is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programmes they want to study according to the scores they get from the central exam. As a result of YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM (Student Selection and Placement Centre), students who prefer and settle in any programme of Gelişim Vocational School or Gelişim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school. Additional Quota After the central placement made by OSYM, the vacant quotas in higher education institutions, (except for the quota-free programmes of AÖF) those who want to apply to our school from the candidates who have not been placed in any higher education institution by OSYM, are required to include Gelişim University in the preferences they will make on the dates to be announced by OSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to register. Horizontal Transfer Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another programme within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalised with the recommendation of the department to which the student wants to transfer and the decision of the relevant board of directors. In addition, the following items are defined as general entry requirements: - High school diploma - To be placed through National Student Selection and Placement exams - For associate degree students who have graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam - For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University within the framework of the publicly available national and institutional regulations specified on the University's website | |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. Success/graduation requirements are defined under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Graduation and diploma ARTICLE 28 - (1) Students who have succeeded in all of the courses in the curriculum and have raised their GPA to at least 2.00 and met the graduation requirements are awarded a bachelor's or associate degree diploma and a diploma supplement. The certificates of those who are entitled to receive high honour and honour certificates are also given together with their diplomas. (2) Students who are entitled to receive a diploma must obtain a dismissal certificate from the relevant units in order to receive their diplomas. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education 2. Law No 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024801
ISCO 08
ISCO 08
- Our undergraduate programme, which consists of two separate disciplines, continues its education and training activities in line with the needs of the Banking and Insurance sector, which is the main actor of the economy, and trains qualified workforce resources. The aim of the programme is to provide students with knowledge and skills in many fields such as economics, finance, banking, insurance, treasury and fund management, risk management, and to provide the education that graduates will need to be successful in business life in businesses where competition is increasing.
- The courses in the curriculum of the department are carried out in the faculty computer laboratories that serve as a part of the department.
- Define basic concepts related with banking, insurance and finance
- Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
- Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
- Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
- Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
- Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
- Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
- By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
- He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
- Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
- Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
- Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
- Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
- Analyze financial data related to his / her field.
- Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation conditions are basically regulated / carried out according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the programme students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.
- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the programme and must not have a grade of FF or D. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and complete a compulsory summer internship of 60 working days.
- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:
Grades, Exams and Success Status
Notes
ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade;
a) Grades out of 100 as shown in the transcript:
Success Grade Coefficient Equivalent Score
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Grades not included in the average are as follows:
1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.
2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum.
3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfil their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation.
(2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used.
ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
To monitor the quality of higher education programmes;
- The Council of Higher Education is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by The Council of Higher Education.
- Every year, The Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by The Council of Higher Education.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by The Council of Higher Education.
1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme shall be carried out in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Quality assurance for the faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/en/administrative-homepage
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organisation AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below:
Central Placement
The placement of students to associate and undergraduate programmes is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programmes they want to study according to the scores they get from the central exam.
As a result of YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM (Student Selection and Placement Centre), students who prefer and settle in any programme of Gelişim Vocational School or Gelişim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school.
Additional Quota
After the central placement made by OSYM, the vacant quotas in higher education institutions, (except for the quota-free programmes of AÖF) those who want to apply to our school from the candidates who have not been placed in any higher education institution by OSYM, are required to include Gelişim University in the preferences they will make on the dates to be announced by OSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to register.
Horizontal Transfer
Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another programme within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalised with the recommendation of the department to which the student wants to transfer and the decision of the relevant board of directors.
In addition, the following items are defined as general entry requirements:
- High school diploma
- To be placed through National Student Selection and Placement exams
- For associate degree students who have graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam
- For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University within the framework of the publicly available national and institutional regulations specified on the University's website
- Graduates of the Department of Gastronomy and Culinary Arts have the opportunity to work in all kinds of environments related to eating and drinking in public and private organisations. Our graduates, who have positions such as gastronomy specialist, manager, chef, chef, assistant chef, section chef, pastry chef, in places such as five-star hotel kitchens, food and beverage businesses, workplace kitchens, cruise ships, mass nutrition and catering systems - catering companies, can also find opportunities to work in academic fields such as book writing, written and visual media programmes, blogging and academic fields related to gastronomy.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
2. Law No 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.