Yeterlilik Kodu | TR0030040317 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (Malatya MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
4211.12 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bankacılık ve Sigortacılık alanlarında uygulama becerisine sahip Meslek Elemanı yetiştirmektir. Programda uygulama derslerine ağırlık verilerek öğrencilerin mezun olduklarında çalışma yaşamına kolay adapte olmaları amaçlanmaktadır. Bankacılık ve Sigortacılık Programı titizlikle belirlediği ders ve uygulama programları ile Sermaye Piyasası Kurumunun (SPK), bankaların, sigorta şirketlerinin açtığı sınavlara hazırlama amacını da gütmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Program eğitim amaçlarına nasıl ulaşılacağının belirlenmesi üzere İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi ve İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine bağlı olarak; her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olup öğrencinin başarı notu ara sınav puanının % 40’ı ve yarıyıl sonu puanının % 60’ı toplanarak belirlenmektedir. Her dönem öğrencilere sözlü sunumlar yaptırılmakta ve yazılı ödevler verilmektedir. Öğrenciler derslerin uygulama saatlerinde laboratuvar ortamında bireysel ve ortak çalışma imkânı bulmakta, hazırladığı ödevler ile araştırma yeteneği kazanmaktadır. Böylece genel ölçme ve değerlendirme şekline ek olarak başarı notuna ek katkılar yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) | |
Giriş Şartı | Öğrenci kontenjanları birimlerce önerilerek Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına bildirilmekte ve Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenmektedir. Programa öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretime Giriş sınavı sonucuna göre kontenjanlar dâhilinde yapılmakta olup, tercih ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır. Söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmektedir. Programda öğrencinin kabulü ile ilgili tüm süreçlerde açık ve tutarlı kriterler uygulanmaktadır. Programa Yükseköğretim Kurulunun kriterleri çerçevesinde Yatay Geçiş yoluyla da öğrenci alımı yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı (İNÜYÖS) ile kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için 120 AKTS’yi tamamlaması ve öğrencinin programda belirtilen bütün dersleri, uygulamaları, proje, laboratuvar ve İşletmede Mesleki Eğitim (İME) dersi gibi zorunlu uygulama eğitimi çalışmalarını başarmış olması ve AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü ön lisans mezunları, elde etmiş olacakları ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030040317
4211.12
4211.12
Bankacılık ve Sigortacılık alanlarında uygulama becerisine sahip Meslek Elemanı yetiştirmektir. Programda uygulama derslerine ağırlık verilerek öğrencilerin mezun olduklarında çalışma yaşamına kolay adapte olmaları amaçlanmaktadır. Bankacılık ve Sigortacılık Programı titizlikle belirlediği ders ve uygulama programları ile Sermaye Piyasası Kurumunun (SPK), bankaların, sigorta şirketlerinin açtığı sınavlara hazırlama amacını da gütmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Banka ve sigorta alanında temel düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Banka ve Sigorta alanında edinilen kuramsal uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde ve aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır.
- Banka ve Sigorta alanında çalışanların sosyal haklarının bilinmesi evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Program eğitim amaçlarına nasıl ulaşılacağının belirlenmesi üzere İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi ve İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine bağlı olarak; her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olup öğrencinin başarı notu ara sınav puanının % 40’ı ve yarıyıl sonu puanının % 60’ı toplanarak belirlenmektedir. Her dönem öğrencilere sözlü sunumlar yaptırılmakta ve yazılı ödevler verilmektedir. Öğrenciler derslerin uygulama saatlerinde laboratuvar ortamında bireysel ve ortak çalışma imkânı bulmakta, hazırladığı ödevler ile araştırma yeteneği kazanmaktadır. Böylece genel ölçme ve değerlendirme şekline ek olarak başarı notuna ek katkılar yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Öğrenci kontenjanları birimlerce önerilerek Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına bildirilmekte ve Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenmektedir. Programa öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretime Giriş sınavı sonucuna göre kontenjanlar dâhilinde yapılmakta olup, tercih ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır. Söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmektedir.
Programda öğrencinin kabulü ile ilgili tüm süreçlerde açık ve tutarlı kriterler uygulanmaktadır. Programa Yükseköğretim Kurulunun kriterleri çerçevesinde Yatay Geçiş yoluyla da öğrenci alımı yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı (İNÜYÖS) ile kabul edilmektedir.
Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü ön lisans mezunları, elde etmiş olacakları ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu.pdf
- İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği.pdf
- İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi.pdf
- İnönü Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programlarına İNÜYÖS Dışı Uluslararası Öğrenci Kabulüne İlişkin Usul ve Esaslar.pdf
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.pdf
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030040317 | |
Qualification Title | Associate Degree in Banking and Insurance | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
4211.12 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To train professionals with practical skills in the fields of Banking and Insurance. The program focuses on application courses, aiming to help students easily adapt to working life when they graduate. The Banking and Insurance Program, with its meticulously determined course and practice programs, also aims to prepare students for the exams held by the Capital Markets Board (CMB), banks and insurance companies. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | In order to determine how to achieve the program educational objectives, in accordance with the Inonu University Exam Directive and Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation; the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Curriculum and the student's success grade is determined by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the semester end score. Oral presentations are made to students and written assignments are given each semester. Students have the opportunity to work individually and jointly in a laboratory environment during the practice hours of the courses and gain research skills with the assignments they prepare. Thus, in addition to the general measurement and evaluation method, additional contributions are made to the success grade. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name; Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK) | |
Access Requirements | Student quotas are proposed by the units and reported to the Council of Higher Education and determined by the Council of Higher Education. Student admissions to the program are made within the quotas according to the results of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), and the preference and placement procedures are carried out by ÖSYM. While the placement procedures of the students to the university are carried out by ÖSYM in line with their preferences, the registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs. The main criteria regarding the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. Clear and consistent criteria are applied in all processes regarding the acceptance of students in the program. Students are also admitted to the program through Horizontal Transfer within the framework of the criteria of the Council of Higher Education. Foreign students are accepted through the International Student Selection Exam (İNÜYÖS). | |
Conditions for Success | In order for the student to graduate from the program, he/she must complete 120 ECTS and pass all courses, practices, compulsory practical training studies such as projects, laboratories and Vocational Training in Business (VTB) courses specified in the program and have a GPA of at least 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Banking and Insurance will be able to work professionally in both the public and private sectors with the title and diploma they will receive in construction technology. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030040317
4211.12
4211.12
To train professionals with practical skills in the fields of Banking and Insurance. The program focuses on application courses, aiming to help students easily adapt to working life when they graduate. The Banking and Insurance Program, with its meticulously determined course and practice programs, also aims to prepare students for the exams held by the Capital Markets Board (CMB), banks and insurance companies.
Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided.
- Has basic, up-to-date and applied knowledge about his/her profession.
- Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for his/her profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to his/her profession.
- Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and present a solution proposal.
- Can effectively present his/her thoughts through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
- Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his/her field.
- Has awareness about career management and lifelong learning.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field.
- Follows information in his/her field using a foreign language and communicates with his/her colleagues.
- Have basic institutional and applied knowledge in the field of banking and insurance.
- Gains the skills to use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of Banking and Insurance at an advanced education level in the same field and in a field at the same level.
- Have sufficient awareness about the universality of social rights of employees in the Banking and Insurance field, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In order to determine how to achieve the program educational objectives, in accordance with the Inonu University Exam Directive and Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation; the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Curriculum and the student's success grade is determined by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the semester end score. Oral presentations are made to students and written assignments are given each semester. Students have the opportunity to work individually and jointly in a laboratory environment during the practice hours of the courses and gain research skills with the assignments they prepare. Thus, in addition to the general measurement and evaluation method, additional contributions are made to the success grade.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Institution Name; Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Student quotas are proposed by the units and reported to the Council of Higher Education and determined by the Council of Higher Education. Student admissions to the program are made within the quotas according to the results of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), and the preference and placement procedures are carried out by ÖSYM. While the placement procedures of the students to the university are carried out by ÖSYM in line with their preferences, the registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs. The main criteria regarding the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. Clear and consistent criteria are applied in all processes regarding the acceptance of students in the program. Students are also admitted to the program through Horizontal Transfer within the framework of the criteria of the Council of Higher Education. Foreign students are accepted through the International Student Selection Exam (İNÜYÖS).
Graduates of the Department of Banking and Insurance will be able to work professionally in both the public and private sectors with the title and diploma they will receive in construction technology.
- Higher Education Law No. 2547.pdf
- Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation.pdf
- Inonu University Exam Directive.pdf
- Procedures and Principles Regarding the Admission of International Students to Inonu University Associate and Undergraduate Programs Outside of İNÜYÖS.pdf
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.pdf
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
The qualification is valid at all times.