Yeterlilik Kodu | TR0030022015 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tarsus Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Tarsus Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.tarsus.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, bankacılık ve sigortacılık alanında; Sektörün ihtiyaç duyduğu sorumluluk üstlenen, bankacılık ve sigortacılık alanında, takım çalışmasına uyum sağlayan ve sektörde yaşanan değişikliğe kısa sürede adapte olan ara eleman olarak görev yapacak yetkin bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler özel ve kamu kurumlarında 20 iş günü olacak şekilde staj yapmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bankacılık ve Sigortacılık Programı Çıktıları;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 31.12.2024/31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Programa Kabul Şartları Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi ile sağlanmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirmelerinin ardından Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan aldıkları puana göre ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet Şartları Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanmaktadır. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında staj (20 iş günü) eğitiminin tamamlanması mezuniyet için şarttır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022015
ISCED (2013)
ISCED (2013)
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, bankacılık ve sigortacılık alanında;
Sektörün ihtiyaç duyduğu sorumluluk üstlenen, bankacılık ve sigortacılık alanında, takım çalışmasına uyum sağlayan ve sektörde yaşanan değişikliğe kısa sürede adapte olan ara eleman olarak görev yapacak yetkin bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler özel ve kamu kurumlarında 20 iş günü olacak şekilde staj yapmaktadır.
Bankacılık ve Sigortacılık Programı Çıktıları;
- Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi.
- Matematik ve istatistik bilgisini kendi alanında kullanabilme becerisi.
- İşletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi.
- Bankacılık, sigortacılık ve sermaye piyasası kanunu ile bankacılık mevzuatı ve vergi sistemi hakkında bilgi.
- Finans, bankacılık ve sigortacılık alanlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak veri toplama ve toplanan verileri yorumlayabilme becerisi.
- Finansal tabloları hazırlayıp analiz ederek yatırım süreçlerinde kullanabilme becerisi.
- Finansal kurumların karşılaşabileceği riskleri öngörüp yapılacak işlemleri belirleyebilme ve çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme becerisi.
- Pazarlama ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi ve bu bilgiyi kendi alanında uygulayabilme becerisi.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Hayat/ Hayat Dışı Sigortalar Konularında Yetkinlik
- Finansal Tablo Analizi Yetkinliği
- Banka, Sigorta ve Sermaye Piyasaları Kanun ve Mevzuat Yetkinliği
- Geleneksel ve Dijital Bankacılık ürün ve Hizmetleri Konularında Yetkinlik
- Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ilgili birim kurulu önerisi ile Senato karar verir.
- Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, yarıyıl içinde yapılan ara sınav, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev ve laboratuvar gibi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır.
- Bağıl değerlendirme sistemine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma şartları, kısıtları, bunların sınırları, başarı dereceleri ve ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
- Mutlak değerlendirme sisteminde, başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile not aralıkları Senato tarafından belirlenir
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, ilgili dersin hocası tarafından ders izlencesinde açıklanır ve programın web sayfasında öğrencilerle paylaşılır.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
31.12.2024/31.12.2026
Programa Kabul Şartları
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi ile sağlanmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirmelerinin ardından Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan aldıkları puana göre ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
- SEGEM belgesi alanlar kendi sigorta acentesini açma imkanına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030022015 | |
Qualification Title | Banking and Insurance Program Associate Degree | |
Awarding Body | Tarsus University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.tarsus.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The program aims to train competent individuals who will serve as intermediate staff in the banking and insurance field in the near future. These individuals will take on the responsibilities required by the sector, adapt to teamwork in the banking and insurance field, and quickly adapt to changes in the industry. | |
Learning Environments | Formal education and training are provided. In addition, students complete a 20-working-day internship in private and public institutions. | |
Description | Banking and Insurance Program Outputs:
| |
Key Competencies | The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) 31.12.2024 / 31.12.2026 | |
Access Requirements | Program Admission Requirements In accordance with the regulations set by the Higher Education Council (YÖK), student admission to this program is provided through the examination system conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After students indicate their program preferences, they are placed in the relevant programs by ÖSYM based on their Higher Education Transition Exam (YKS) score. | |
Conditions for Success | Graduation Requirements Students who successfully complete all courses totaling 120 ECTS credits in the program and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are eligible for graduation. In addition to successfully completing the courses, completing an internship (20 working days) is also a requirement for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | he qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030022015
ISCED (2013)
ISCED (2013)
The program aims to train competent individuals who will serve as intermediate staff in the banking and insurance field in the near future. These individuals will take on the responsibilities required by the sector, adapt to teamwork in the banking and insurance field, and quickly adapt to changes in the industry.
Formal education and training are provided. In addition, students complete a 20-working-day internship in private and public institutions.
Banking and Insurance Program Outputs:
- Theoretical and applied knowledge in the field.
- Ability to use mathematics and statistics in one's field.
- Basic knowledge of business, economics, accounting, and law.
- Knowledge of banking, insurance and capital markets law, banking legislation and tax system
- Ability to collect and interpret the collected data using information and communication technologies in finance, banking, and insurance.
- Ability to prepare and analyze financial statements and use them in investment processes.
- Ability to foresee the risks that financial institutions may face, determine the transactions to be made, and develop solution suggestions for possible problems.
The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Expertise in Life/Non-Life Insurance
- Proficiency in Financial Statement Analysis
- Expertise in Banking, Insurance, and Capital Markets Laws and Regulations
- Competence in Traditional and Digital Banking Products and Services
- Relative or absolute assessment systems are used to calculate students' success grades. The Senate, upon the proposal of the relevant department council, decides which assessment system will be used in faculties, higher schools, or vocational schools before the academic year begins.
- Exams are evaluated on a 100-point scale. When converting the grade given out of 100 points into a letter grade, the weight of activities such as midterm exams, projects, seminars, field studies, quizzes, assignments, laboratory work, and the final exam are considered.
- The Senate determines the principles of measurement and evaluation for the relative assessment system, the conditions for participating in the success grade calculation, restrictions, boundaries, success degrees, and other related issues
- In the absolute assessment system, the Senate determines the point and letter grade equivalents of success grade levels and grade intervals.
- The instructor explains each course's measurement and evaluation system in the course syllabus and shares it with the students on the program’s webpage.
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date:
31.12.2024 / 31.12.2026
Program Admission Requirements
In accordance with the regulations set by the Higher Education Council (YÖK), student admission to this program is provided through the examination system conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After students indicate their program preferences, they are placed in the relevant programs by ÖSYM based on their Higher Education Transition Exam (YKS) score.
- Associate degree students have the right to participate in the double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in.
- Those with associate degrees can continue bachelor's degree programs through the DGS (Vertical Transfer Exam).
- Those who obtain the SEGEM certificate can open their own insurance agency.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
he qualification is valid at all times.