Yeterlilik Kodu | TR0030027639 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0412.003.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Yalnızca üniversite geneli Tarih ve Edebiyat dersleri uzaktan eğitim yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Program Çıktıları;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür. Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir. Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: Puan Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 70-79 CB 2,50 60-69 CC 2,00 55-59 DC 1,50 50-54 DD 1,00 40-49 FD 0,50 <40 FF 0,00 Devamsız NA 0,00 Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz. c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz. ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz. d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz. e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür. f) (Değişik: RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir. h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır. ı) Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir. Program Çıktılarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Her derse ait ders izlencelerinde dersin sonunda öğrencinin ders kapsamında kazanması gereken yeterlilikler öğrenim çıktıları kısmından takip edilmektedir. Her dersin yine öğrenim çıktıları ile program çıktıları arasındaki ağırlıklı ilişkisi de aynı şekilde ders izlencesinde yer almaktadır. Buna bağlı olarak, bölüm öğretim elemanlarından dönemsel olarak verilen dersler ile ilgili ders dosyaları talep edilmektedir. Ders dosyaları arşiv ortamında yedekli olarak muhafaza edilmektedir. Bölümde benimsenmiş olan ve MEDEK program çıktılarıyla uyumlu olan program çıktılarının ölçmesi ve değerlendirilmesi ilk olarak program çıktılarının alt bileşenlerine ayırarak ders bazında her biri için ayrı ayrı yapılmaktadır. Vize ve Final sonrası program çıktıları ve ders öğrenim çıktıları soru bazlı çaprazlama eşleştirilerek matris oluşturulmaktadır. Böylelikle ders sonrası öğrencilerimizin hangi öğrenim ve program çıktılarını elde ettiği değerlendirilmektedir. Manual olarak oluşturulan bu matrisler ders zarflarına konularak arşivde saklanmaktadır. Dönemsel olarak; Final sınavları, bütünleme sınavları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre OBS sisteminin verdiği harf notu sonuçlarına göre dersi geçen öğrencilerin dersi alan tüm öğrencilere oranı üzerinden bir değerlendirme yapılmaktadır. Söz konusu dersin ilgili program çıktısının başarısı; dersi alan öğrencilerin yüzdesi üzerinden ölçülür. Dersi alan öğrencilerden en az yüzde ellisinin dersi geçmesi durumunda ilgili ders için ölçülen program çıktısının sağlandığı (yeterli) olduğu kabul edilmektedir. Yukarıda verilen harf ölçeklerine göre DD ve üstü not alan öğrenciler başarılı olarak görülmektedir. Yüzde 50 ve üzeri sağlanma düzeyleri yeterli kabul edilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Programımız, Meslek Yüksekokul (MYO) bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu Meslek Yüksekokul, idari yapı olarak Meslek Yüksekokul müdürlüğü ve müdür yardımcıları MYO’nun müdürlük birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, Programlarda da idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince müdürlüğe karşı sorumludurlar. Meslek Yüksekokulunda 1 yüksekokul sekreteri bulunurken, 1 memur bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyelerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Meslek Yüksekokulu’nda genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Meslek Yüksekokulda takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Meslek Yüksekokulu’nda, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek yüksekokul gerekse de programda yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; MYO’da tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin müdürlük makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika MYO’da ve programda benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır. Programımızda yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre programda sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. MYO genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır. Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından 2 yıllık akredite edilmiştir. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2026 Programımız MEDEK sertifikalarına aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda TYT puanı baz alınarak yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Üniversitemizin Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 19. maddesinin 2. fıkrasına göre; Önlisans ve lisans programından mezun olmak için öğrencinin; a) Kayıtlı oldukları programın müfredatında kabul edilen tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile staj ve uygulamaları bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamış olması, b) öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, c) Önlisans programları için asgari 120 AKTS’yi tamamlaması, gereklidir. Ayrıca, öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027639
ISCED (2013) 005.0412.003.001
ISCED (2013) 005.0412.003.001
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Yalnızca üniversite geneli Tarih ve Edebiyat dersleri uzaktan eğitim yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Program Çıktıları;
- Banka ve Sigorta konusunda temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme
- Banka ve Sigorta alanında edinilen kuramsal uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde ve aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
- Banka ve Sigorta alanında edinilen bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz etme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
- Banka ve Sigorta alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı veya örnek olayı bağımsız olarak yürütebilme
- Banka ve Sigorta alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ya da öngörülemeyen karmaşık problemleri çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje veya örnek olay çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
- Banka ve Sigorta alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyindeki bir mesleğe yönlendirebilme ve sigortacılığın dinamik yapısı gereği yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma
- Banka ve Sigorta alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları ile aktarabilme
- Banka ve Sigorta alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
- Banka ve Sigorta alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Banka ve Sigorta alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Banka ve Sigorta alanında çalışanların sosyal haklarının bilinmesi evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Mesleki yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Teknik Bilgi ve Uzmanlık
- İletişim Becerileri
- Yaratıcılık ve Yenilikçilik
- Eleştirel Düşünme ve Analitik Beceriler
- Sürekli Öğrenme ve Gelişim
- Etik ve Sosyal Sorumluluk
- Liderlik ve Karar Verme
- Kapsamlı Sistem Düşünme
- İnovasyon ve Sürekli İyileştirme
- Çok Disiplinli Çalışabilme
- Çevre Bilinci ve Sürdürülebilirlik
- Maliyet ve Ekonomik Analiz
- İş Güvenliği ve Yasal Düzenlemelere Uyum
- Analiz ve Hesaplama Becerileri
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür. Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.
Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:
Puan Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
70-79 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz.
c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz.
ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz.
d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz.
e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
f) (Değişik: RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır.
g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir.
h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır.
ı) Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir.
Program Çıktılarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci
Her derse ait ders izlencelerinde dersin sonunda öğrencinin ders kapsamında kazanması gereken yeterlilikler öğrenim çıktıları kısmından takip edilmektedir. Her dersin yine öğrenim çıktıları ile program çıktıları arasındaki ağırlıklı ilişkisi de aynı şekilde ders izlencesinde yer almaktadır. Buna bağlı olarak, bölüm öğretim elemanlarından dönemsel olarak verilen dersler ile ilgili ders dosyaları talep edilmektedir. Ders dosyaları arşiv ortamında yedekli olarak muhafaza edilmektedir. Bölümde benimsenmiş olan ve MEDEK program çıktılarıyla uyumlu olan program çıktılarının ölçmesi ve değerlendirilmesi ilk olarak program çıktılarının alt bileşenlerine ayırarak ders bazında her biri için ayrı ayrı yapılmaktadır.
Vize ve Final sonrası program çıktıları ve ders öğrenim çıktıları soru bazlı çaprazlama eşleştirilerek matris oluşturulmaktadır. Böylelikle ders sonrası öğrencilerimizin hangi öğrenim ve program çıktılarını elde ettiği değerlendirilmektedir. Manual olarak oluşturulan bu matrisler ders zarflarına konularak arşivde saklanmaktadır.
Dönemsel olarak; Final sınavları, bütünleme sınavları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre OBS sisteminin verdiği harf notu sonuçlarına göre dersi geçen öğrencilerin dersi alan tüm öğrencilere oranı üzerinden bir değerlendirme yapılmaktadır. Söz konusu dersin ilgili program çıktısının başarısı; dersi alan öğrencilerin yüzdesi üzerinden ölçülür. Dersi alan öğrencilerden en az yüzde ellisinin dersi geçmesi durumunda ilgili ders için ölçülen program çıktısının sağlandığı (yeterli) olduğu kabul edilmektedir. Yukarıda verilen harf ölçeklerine göre DD ve üstü not alan öğrenciler başarılı olarak görülmektedir. Yüzde 50 ve üzeri sağlanma düzeyleri yeterli kabul edilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer.
YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi
Programımız, Meslek Yüksekokul (MYO) bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu Meslek Yüksekokul, idari yapı olarak Meslek Yüksekokul müdürlüğü ve müdür yardımcıları MYO’nun müdürlük birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, Programlarda da idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince müdürlüğe karşı sorumludurlar. Meslek Yüksekokulunda 1 yüksekokul sekreteri bulunurken, 1 memur bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyelerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Meslek Yüksekokulu’nda genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Meslek Yüksekokulda takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Meslek Yüksekokulu’nda, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek yüksekokul gerekse de programda yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; MYO’da tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin müdürlük makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika MYO’da ve programda benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır.
Programımızda yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre programda sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
MYO genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır.
Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından 2 yıllık akredite edilmiştir.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025/31.12.2026
Programımız MEDEK sertifikalarına aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda TYT puanı baz alınarak yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
- Mezun olan öğrencilerimiz, bankacılık, sigortacılık, finans vb. sektörlerde istihdam edilebilmektedir. Ek olarak, SEGEM belgesi alan ve 2 yıl sigortalı olarak sigorta alanında çalışan mezunlarımız kendi sigorta şube ve acentelerini de açabilme imkanına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027639 | |
Qualification Title | Associate Degree in Banking and Insurance Program | |
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 005.0412.003.001 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of a two-year program with two semesters per year, aimed at training qualified human resources. The curriculum is designed to include at least 40% practical training and represents the first stage of undergraduate education. | |
Learning Environments | Education and training are conducted through formal education. Only university-wide History and Literature courses are offered via distance education. Additionally, practical training is provided in the laboratories and workplaces within higher education institutions, either through internships or vocational training in the workplace. | |
Description | Program Outcomes:
| |
Key Competencies | Has advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | The methods of assessment and evaluation, types of exams, and the impact of these exams on the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods, such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams, are used in the evaluation process. Students' success is measured through letter grades or numeric grading systems. For each course, there is one midterm exam and one final exam per semester. In addition to midterm exams, short-term exams may be conducted without pre-determined dates. The criteria used in the evaluation of course success (midterm exams, final exams, assignments, etc.) and the weight of these criteria are specified in the published curriculum programs. The final grade for a student in a course is determined by the instructor of the course, considering the results of the midterm and final exams, semester work, and class attendance. Courses that do not require midterm and/or final exams are identified by the relevant department and reported to the Student Affairs Office. The final grades for courses are submitted by the course instructor to the Student Affairs Office. The grades are given to students for each course they take during the semester, as one of the grades defined by letters below, which is issued as the final course grade by the course instructor. The coefficients of letter grades and their equivalents on a 100-point scale are as follows: Puan Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 70-79 CB 2,50 60-69 CC 2,00 55-59 DC 1,50 50-54 DD 1,00 40-49 FD 0,50 <40 FF 0,00 Absent NA 0,00 The letter grades for other courses that are not included in the GPA calculation and have no local credits are as follows: a) I (Incomplete) grade: This grade is given by the instructor to students who, despite being successful during the semester, are unable to fulfill the course requirements or take the final exam due to illness or another valid reason. The student must complete the missing requirements and receive a grade within fifteen days from the announcement date of this grade. Otherwise, the "I" grade automatically converts to an "FF" grade. However, in cases of prolonged illness or similar situations, this period may be extended to the beginning of the next registration period with the recommendation of the department chair and approval of the relevant administrative board. b) S (Satisfactory) grade: This grade is given to students who successfully complete non-credit courses in the curriculum. It is not included in the GPA calculation. c) U (Unsatisfactory) grade: This grade is given to students who fail non-credit courses in the curriculum or courses taken within the framework of student exchange programs. It is not included in the GPA calculation. ç) P (Ongoing) grade: This grade is given for credit or non-credit courses that extend beyond one semester. It is given at the end of the first semester. The "P" grade is not included in the GPA calculation. d) M (Exempt) grade: This grade is given to students who have successfully completed courses in previous higher education institutions and whose equivalency has been accepted by the relevant board of the institution, or to those who pass the exemption exam administered by the department for courses determined by the Senate. It is not included in the GPA calculation. e) NA (Non-Attendance) grade: This grade is given to students who fail due to non-attendance or failure to fulfill course requirements. This grade is treated as an "FF" for credit courses and as a "U" for non-credit courses in the GPA calculation. f) (Amended: RG-9/5/2020-31122) A student who receives an "S," "M," "DD," or a higher grade in a course is considered successful. g) A student who receives an "FD," "FF," "U," or "NA" grade in a course is considered unsuccessful and must retake the course. h) The credit equivalency and grade transfer for courses taken within student exchange programs are determined by the relevant department's administrative board. In this process, the ECTS system is used for exchanges related to studying abroad. ı) If deemed appropriate, the instructor may evaluate assignments, laboratory work, and similar tasks as part of the midterm exam. At the end of each semester, students are given a success grade, considering midterm and final exam results, semester work, and attendance. In determining the success grade, the weight of the final/exam grade cannot be more than 60% or less than 40%. The exact proportion is determined by the relevant board's decision. The remaining percentage of the grade distribution between the midterm, attendance, assignments, and similar assessments is determined by the instructor. The instructor announces the evaluation criteria under their authority to the students at the beginning of the semester and informs the relevant authorities. Measurement and Evaluation Process of Program Outcomes The competencies that students are expected to gain at the end of each course are tracked through the learning outcomes section of the course syllabi. The weighted relationship between the learning outcomes of each course and the program outcomes is also included in the course syllabi. In this regard, course files related to the courses taught by the department's instructors on a periodic basis are requested. These course files are stored in an archived environment in a redundant manner. The measurement and evaluation of the program outcomes, which are aligned with the adopted MEDEK program outcomes, are initially done by breaking the program outcomes into subcomponents, and then separately for each one on a course basis. After the midterm and final exams, program outcomes and course learning outcomes are cross-matched question-by-question to create a matrix. In this way, it is evaluated which learning and program outcomes students have achieved after the course. These matrices, created manually, are placed in course envelopes and stored in the archive. Periodically, after the final exams and resit exams are completed, an evaluation is made based on the letter grade results provided by the OBS system according to the evaluation criteria, by calculating the ratio of students who passed the course to all students enrolled in the course. The success of the relevant program outcome for the course is measured by the percentage of students who passed the course. If at least 50% of the students who took the course pass, the corresponding program outcome for the course is considered to have been achieved (satisfactory). Students who receive a grade of DD or higher, according to the letter grading scale provided above, are considered successful. A success level of 50% or higher is considered satisfactory. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System Our program is housed within the Vocational School (VS). The organizational structure is well-defined, with the Vocational School directed by the Vocational School Director and Deputy Directors, who are responsible for overseeing the tasks and duties within the department, following the existing general processes, managing operations, and ensuring leadership and motivation in these matters, under the accountability of the University Rectorate. Similarly, the administrative structure is also defined within the Programs. Department Heads are responsible to the Director according to the duties defined by the Law No. 2547 and the Quality Management System. The Vocational School includes one secretary and one administrative staff member, whose roles and responsibilities are clearly outlined. The duties of the academic staff members are well-defined, and when there are any tasks or needs, a clear chain of command is followed. At the Vocational School, general tasks and responsibilities are divided into various coordinatorships, with clearly defined roles and duties, and task allocations are made. These tasks are monitored periodically. The workflows and procedures of the Vocational School are well-established and implementable. The governance model and administrative structure adopted in the Vocational School ensure that both the school and the program’s operations and activities are carried out within a defined work hierarchy and to a specified quality standard. For example, tasks and responsibilities carried out through defined processes in the Vocational School facilitate the tracking of work and ensure a consistent standard. Additionally, the work and responsibilities outlined by the Director’s office, which are carried out through designated coordinatorships, not only ensure the systematic and high-quality distribution of workload but also promote fairness and consistency. Such a policy ensures that the objectives and performance indicators adopted by the Vocational School and the program are traceable, measurable, evaluable, sustainable, auditable, and improvable. Annually, our program submits the Institutional Self-Evaluation Report (ISER), which is prepared across the faculty, to the Strategy and Quality Directorate, which is affiliated with the university rectorate. This report covers monitoring and findings related to Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance, and Quality processes. At least once a year, an internal audit is conducted by this directorate in line with quality and YÖKAK requirements. Based on the findings and/or deficiencies identified in the internal audit, continuous improvement efforts are made within the program. The satisfaction and performance of students are monitored through assessment and evaluation studies conducted across the Vocational School. At the end of each term, course evaluation reports are requested from the instructors, and improvements are made on a course-by-course basis when necessary. Due to the quality and continuous improvement policies adopted and carefully maintained by our department, it has been accredited for two years by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association. Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026 Our program’s MEDEK certificates can be accessed through the following link. | |
Access Requirements | 1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for the associate degree programs of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the TYT score obtained from the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK. 4. For programs that admit students through special talent exams in higher education institutions, to have obtained the required score in the central exam conducted by ÖSYM and to have passed the special talent exam, as determined by the procedures and principles set by YÖK. | |
Conditions for Success | According to Article 19, Paragraph 2 of the Associate and Bachelor's Degree Education, Teaching, and Examination Regulation of our University, in order to graduate from an associate or bachelor's degree program, the student must: a) Successfully complete all compulsory and elective courses, as well as internships and practicals included in the curriculum of the program they are enrolled in, in accordance with the provisions of this Regulation, b) Achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 on a 4.00 scale in all courses specified in the curriculum, c) Complete a minimum of 120 ECTS credits for associate degree programs. Additionally, students are required to complete their internships within the specified duration and requirements. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1.Associate degree students have the right to participate in the double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, upon successful completion, may receive two separate bachelor's degrees. 2. Individuals holding an associate degree can continue to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS). 3. Our graduates can be employed in sectors such as banking, insurance, finance, etc. Additionally, graduates who obtain a SEGEM certificate and have worked in the insurance field for 2 years with social security coverage have the opportunity to open their own insurance branches and agencies. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board 3. Hasan Kalyoncu University Regulations | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030027639
ISCED (2013) 005.0412.003.001
ISCED (2013) 005.0412.003.001
It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of a two-year program with two semesters per year, aimed at training qualified human resources. The curriculum is designed to include at least 40% practical training and represents the first stage of undergraduate education.
Education and training are conducted through formal education. Only university-wide History and Literature courses are offered via distance education. Additionally, practical training is provided in the laboratories and workplaces within higher education institutions, either through internships or vocational training in the workplace.
Program Outcomes:
- Be able to acquire basic theoretical and practical knowledge in the fields of Banking and Insurance.
- Develop the skills to use theoretical and practical knowledge acquired in Banking and Insurance at an advanced level in the same field or in a similar field.
- Be able to interpret and evaluate data, define problems, analyze them, and develop evidence-based solutions using the knowledge and skills gained in Banking and Insurance.
- Be able to independently carry out a basic-level study or case related to Banking and Insurance.
- Take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in Banking and Insurance practices or applications.
- Carry out activities to support the development of subordinates within the framework of a project or case study.
- Critically evaluate the knowledge and skills acquired in Banking and Insurance, identify learning needs, and meet those needs.
- Be able to direct their learning towards an advanced level profession in the same field, and acquire the awareness of lifelong learning due to the dynamic nature of the insurance industry.
- Communicate their ideas on topics related to Banking and Insurance, at the basic level of knowledge and skills, through oral and written communication channels.
- Share their thoughts and proposed solutions regarding problems in the field of Banking and Insurance with both experts and non-experts.
- Use at least an A2 level of a foreign language according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to follow the information in their field and communicate with colleagues.
- Use information and communication technologies, including computer software, at least at the basic level of the European Computer Driving License (ECDL), as required by the Banking and Insurance field.
- Demonstrate social, scientific, cultural, and ethical values during the collection, implementation, and dissemination of data related to Banking and Insurance.
- Possess sufficient awareness of workers' social rights, universality, social justice, quality, cultural values, environmental protection, and occupational health and safety issues in the field of Banking and Insurance.
Has advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy and numeracy skills
- Professional competence
- Personal, social, and lifelong learning competence
- Entrepreneurship competence
- Technical knowledge and expertise
- Communication skills
- Creativity and innovation
- Critical thinking and analytical skills
- Continuous learning and development
- Ethics and social responsibility
- Leadership and decision-making
- Comprehensive systems thinking
- Innovation and continuous improvement
- Interdisciplinary collaboration
- Environmental awareness and sustainability
- Cost and economic analysis
- Occupational safety and compliance with legal regulations
- Analytical and calculation skills
The methods of assessment and evaluation, types of exams, and the impact of these exams on the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods, such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams, are used in the evaluation process. Students' success is measured through letter grades or numeric grading systems. For each course, there is one midterm exam and one final exam per semester. In addition to midterm exams, short-term exams may be conducted without pre-determined dates. The criteria used in the evaluation of course success (midterm exams, final exams, assignments, etc.) and the weight of these criteria are specified in the published curriculum programs. The final grade for a student in a course is determined by the instructor of the course, considering the results of the midterm and final exams, semester work, and class attendance. Courses that do not require midterm and/or final exams are identified by the relevant department and reported to the Student Affairs Office. The final grades for courses are submitted by the course instructor to the Student Affairs Office. The grades are given to students for each course they take during the semester, as one of the grades defined by letters below, which is issued as the final course grade by the course instructor.
The coefficients of letter grades and their equivalents on a 100-point scale are as follows:
Puan Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
70-79 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
<40 FF 0,00
Absent NA 0,00
The letter grades for other courses that are not included in the GPA calculation and have no local credits are as follows:
a) I (Incomplete) grade: This grade is given by the instructor to students who, despite being successful during the semester, are unable to fulfill the course requirements or take the final exam due to illness or another valid reason. The student must complete the missing requirements and receive a grade within fifteen days from the announcement date of this grade. Otherwise, the "I" grade automatically converts to an "FF" grade. However, in cases of prolonged illness or similar situations, this period may be extended to the beginning of the next registration period with the recommendation of the department chair and approval of the relevant administrative board.
b) S (Satisfactory) grade: This grade is given to students who successfully complete non-credit courses in the curriculum. It is not included in the GPA calculation.
c) U (Unsatisfactory) grade: This grade is given to students who fail non-credit courses in the curriculum or courses taken within the framework of student exchange programs. It is not included in the GPA calculation.
ç) P (Ongoing) grade: This grade is given for credit or non-credit courses that extend beyond one semester. It is given at the end of the first semester. The "P" grade is not included in the GPA calculation.
d) M (Exempt) grade: This grade is given to students who have successfully completed courses in previous higher education institutions and whose equivalency has been accepted by the relevant board of the institution, or to those who pass the exemption exam administered by the department for courses determined by the Senate. It is not included in the GPA calculation.
e) NA (Non-Attendance) grade: This grade is given to students who fail due to non-attendance or failure to fulfill course requirements. This grade is treated as an "FF" for credit courses and as a "U" for non-credit courses in the GPA calculation.
f) (Amended: RG-9/5/2020-31122) A student who receives an "S," "M," "DD," or a higher grade in a course is considered successful.
g) A student who receives an "FD," "FF," "U," or "NA" grade in a course is considered unsuccessful and must retake the course.
h) The credit equivalency and grade transfer for courses taken within student exchange programs are determined by the relevant department's administrative board. In this process, the ECTS system is used for exchanges related to studying abroad.
ı) If deemed appropriate, the instructor may evaluate assignments, laboratory work, and similar tasks as part of the midterm exam. At the end of each semester, students are given a success grade, considering midterm and final exam results, semester work, and attendance. In determining the success grade, the weight of the final/exam grade cannot be more than 60% or less than 40%. The exact proportion is determined by the relevant board's decision. The remaining percentage of the grade distribution between the midterm, attendance, assignments, and similar assessments is determined by the instructor. The instructor announces the evaluation criteria under their authority to the students at the beginning of the semester and informs the relevant authorities.
Measurement and Evaluation Process of Program Outcomes
The competencies that students are expected to gain at the end of each course are tracked through the learning outcomes section of the course syllabi. The weighted relationship between the learning outcomes of each course and the program outcomes is also included in the course syllabi. In this regard, course files related to the courses taught by the department's instructors on a periodic basis are requested. These course files are stored in an archived environment in a redundant manner.
The measurement and evaluation of the program outcomes, which are aligned with the adopted MEDEK program outcomes, are initially done by breaking the program outcomes into subcomponents, and then separately for each one on a course basis. After the midterm and final exams, program outcomes and course learning outcomes are cross-matched question-by-question to create a matrix. In this way, it is evaluated which learning and program outcomes students have achieved after the course. These matrices, created manually, are placed in course envelopes and stored in the archive.
Periodically, after the final exams and resit exams are completed, an evaluation is made based on the letter grade results provided by the OBS system according to the evaluation criteria, by calculating the ratio of students who passed the course to all students enrolled in the course. The success of the relevant program outcome for the course is measured by the percentage of students who passed the course. If at least 50% of the students who took the course pass, the corresponding program outcome for the course is considered to have been achieved (satisfactory). Students who receive a grade of DD or higher, according to the letter grading scale provided above, are considered successful. A success level of 50% or higher is considered satisfactory.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education and training activities, as well as other activities carried out in higher education institutions.
- Within the framework of the criteria set by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" are prepared annually for higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Each year, YÖK publishes the "Report on Foundation Higher Education Institutions," which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Formation and Approval of Curriculum: 1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
- Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes to be gained by students in each associate degree program are carried out in accordance with the teaching, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs who successfully complete the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions are awarded an associate degree diploma.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions, within the framework of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the adequacy of programs has been ensured through quality assurance. Regular review activities regarding the qualifications determined by YÖKAK regulations are also conducted.
Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System
Our program is housed within the Vocational School (VS). The organizational structure is well-defined, with the Vocational School directed by the Vocational School Director and Deputy Directors, who are responsible for overseeing the tasks and duties within the department, following the existing general processes, managing operations, and ensuring leadership and motivation in these matters, under the accountability of the University Rectorate. Similarly, the administrative structure is also defined within the Programs. Department Heads are responsible to the Director according to the duties defined by the Law No. 2547 and the Quality Management System. The Vocational School includes one secretary and one administrative staff member, whose roles and responsibilities are clearly outlined. The duties of the academic staff members are well-defined, and when there are any tasks or needs, a clear chain of command is followed. At the Vocational School, general tasks and responsibilities are divided into various coordinatorships, with clearly defined roles and duties, and task allocations are made. These tasks are monitored periodically. The workflows and procedures of the Vocational School are well-established and implementable. The governance model and administrative structure adopted in the Vocational School ensure that both the school and the program’s operations and activities are carried out within a defined work hierarchy and to a specified quality standard.
For example, tasks and responsibilities carried out through defined processes in the Vocational School facilitate the tracking of work and ensure a consistent standard. Additionally, the work and responsibilities outlined by the Director’s office, which are carried out through designated coordinatorships, not only ensure the systematic and high-quality distribution of workload but also promote fairness and consistency. Such a policy ensures that the objectives and performance indicators adopted by the Vocational School and the program are traceable, measurable, evaluable, sustainable, auditable, and improvable.
Annually, our program submits the Institutional Self-Evaluation Report (ISER), which is prepared across the faculty, to the Strategy and Quality Directorate, which is affiliated with the university rectorate. This report covers monitoring and findings related to Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance, and Quality processes. At least once a year, an internal audit is conducted by this directorate in line with quality and YÖKAK requirements. Based on the findings and/or deficiencies identified in the internal audit, continuous improvement efforts are made within the program.
The satisfaction and performance of students are monitored through assessment and evaluation studies conducted across the Vocational School. At the end of each term, course evaluation reports are requested from the instructors, and improvements are made on a course-by-course basis when necessary.
Due to the quality and continuous improvement policies adopted and carefully maintained by our department, it has been accredited for two years by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association.
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026
Our program’s MEDEK certificates can be accessed through the following link.
1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for the associate degree programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the TYT score obtained from the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
4. For programs that admit students through special talent exams in higher education institutions, to have obtained the required score in the central exam conducted by ÖSYM and to have passed the special talent exam, as determined by the procedures and principles set by YÖK.
1.Associate degree students have the right to participate in the double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, upon successful completion, may receive two separate bachelor's degrees.
2. Individuals holding an associate degree can continue to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS).
3. Our graduates can be employed in sectors such as banking, insurance, finance, etc. Additionally, graduates who obtain a SEGEM certificate and have worked in the insurance field for 2 years with social security coverage have the opportunity to open their own insurance branches and agencies.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
3. Hasan Kalyoncu University Regulations
The qualification is valid indefinitely.
