Yeterlilik Kodu | TR0030220742 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Genel olarak değerlendirme Ara Sınav % 40 Yarıyıl Sonu Sınavı % 60 oranında etki etmektedir. İlgili dersin özel durumuna ve öğretim üyesinin tercihine göre derslerde ek olarak Kısa Sınav, Ödev, Devam, Uygulama ve Proje dikkate alınarak ölçme değerlendirme yapılabilmektedir. En az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması, 240 AKTS yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler , Doktora derecesi almaya hak kazanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | En az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması, 240 AKTS'yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanır. Anabilimdalında 1i zorunlu 7 ders (49 AKTS), 1 seminer (2 AKTS) ve Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği (9 AKTS) toplam 60 AKTS alınır. Doktora Yeterlilik Sınavı Çalışması (30 AKTS) , Tez Öneri Savunma Sınavı Çalışması (30 AKTS) ile dört yarıyıl Özel Uzmanlık Konuları (30X4=120 AKTS) toplam 240 AKTS tamamlanması gereklidir. En az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması, 240 AKTS'yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında ve Spor Bilimleri Fakültelerinde akademisyen olarak görev alabilirler, Spor Eğitim hizmeti verilen devlet ya da özel kuruluşlarda (Özel okullarda, spor kuluplerinde, özel spor merkezlerinde) çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220742
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beden Eğitimi ve Spor alanı ve alt disiplinlerine özgü alanlarda kuramsal ve uygulamalı edinme ve kendi alanında kullanabilme becerisine sahip olma becerisine sahip olur.
- Beden eğitimi ve spor alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisine sahip olur
- Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahip olur.
- Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
- Spor bilimleri ile ilgili problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için uygulama tasarlama, uygulama yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
- Eğitim kalitesinin yükseltilmesinde ölçme ve değerlendirme bilgi ve tekniklerini uzmanlık seviyesinde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
- Etik ilkelere uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
- Spor bilimleri ile llgili uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Genel olarak değerlendirme Ara Sınav % 40 Yarıyıl Sonu Sınavı % 60 oranında etki etmektedir. İlgili dersin özel durumuna ve öğretim üyesinin tercihine göre derslerde ek olarak Kısa Sınav, Ödev, Devam, Uygulama ve Proje dikkate alınarak ölçme değerlendirme yapılabilmektedir. En az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması, 240 AKTS yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler , Doktora derecesi almaya hak kazanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında ve Spor Bilimleri Fakültelerinde akademisyen olarak görev alabilirler, Spor Eğitim hizmeti verilen devlet ya da özel kuruluşlarda
(Özel okullarda, spor kuluplerinde, özel spor merkezlerinde) çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220742 | |
Qualification Title | Beden Eğitimi ve Spor (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has the ability to use his / her theoretical and practical knowledge in his / her own fields with sufficient knowledge in discipline-specific subjects related to sports, management, recreation, training and the disabled. Ability to identify, define, interpret, formulate and solve problems in physical education and sports; has the ability to select and apply appropriate analysis and intervention approaches for this purpose. Have the ability to understand and interpret a process, event, case, equipment or product, and solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods. . Have the ability to develop, select and use up-to-date and functional tools required for field applications, as well as to use information technologies effectively. Have the skills of designing an application, conducting an application, collecting data, analyzing and interpreting results for examining problems related to sports sciences or research topics specific to the discipline. Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; have the ability to work individually. Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; have the ability to write and understand written reports effectively, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions. Applies the measurement and evaluation methods proficiently to improve quality of education. Awareness of the necessity of lifelong learning; have the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew himself. Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness; be aware of the universal and social effects and legal consequences of sports science applications. Information about business life practices such as project management, risk management and change management; gains awareness about entrepreneurship and innovation.. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In general, the evaluation is made by weighing 40% Midterm Exam and 60% Final Exam. According to the special situation of the relevant course and the lecturers preference, assessment and evaluation can be made by taking into account the Quiz, Homework, Attendance, Application and Project. Students who have at least one scientific article published in national/international refereed journals or have been definitively accepted for publication, who have completed 240 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a PhD degree. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Yüksek lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Conditions for Success | Students who have at least one scientific article published in national/international refereed journals or have been definitively accepted for publication, who have completed 240 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a PhD degree. Students who have at least one scientific article published in national/international refereed journals or have been definitively accepted for publication, who have completed 240 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a PhD degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work as academicians in Physical Education and Sports Schools and Sports Sciences Faculties, they can work in state or private institutions (private schools, sports clubs, private sports centers) that provide Sports Education services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220742
Has the ability to use his / her theoretical and practical knowledge in his / her own fields with sufficient knowledge in discipline-specific subjects related to sports, management, recreation, training and the disabled. Ability to identify, define, interpret, formulate and solve problems in physical education and sports; has the ability to select and apply appropriate analysis and intervention approaches for this purpose. Have the ability to understand and interpret a process, event, case, equipment or product, and solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods. . Have the ability to develop, select and use up-to-date and functional tools required for field applications, as well as to use information technologies effectively. Have the skills of designing an application, conducting an application, collecting data, analyzing and interpreting results for examining problems related to sports sciences or research topics specific to the discipline. Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; have the ability to work individually. Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; have the ability to write and understand written reports effectively, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions. Applies the measurement and evaluation methods proficiently to improve quality of education. Awareness of the necessity of lifelong learning; have the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew himself. Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness; be aware of the universal and social effects and legal consequences of sports science applications. Information about business life practices such as project management, risk management and change management; gains awareness about entrepreneurship and innovation..
In general, the evaluation is made by weighing 40% Midterm Exam and 60% Final Exam. According to the special situation of the relevant course and the lecturers preference, assessment and evaluation can be made by taking into account the Quiz, Homework, Attendance, Application and Project. Students who have at least one scientific article published in national/international refereed journals or have been definitively accepted for publication, who have completed 240 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a PhD degree.
Yüksek lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
They can work as academicians in Physical Education and Sports Schools and Sports Sciences Faculties, they can work in state or private institutions (private schools, sports clubs, private sports centers) that provide Sports Education services.
Qualification is continuous